Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on vaatteita, joita et ole käyttänyt vuoteen?

Vierailija
26.06.2024 |

Minulla varmasti viisi kauppakassillista.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappi täynnä.

Vierailija
22/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä. Pyykkääminen ei oikein ole iskenyt, ja tulee pysyttyä niissä tutuissa ja turvallisissa lämpimissä peruskamppeissa.

Ja tätä voisin vielä selittää. Mulla on nyt kantovesi, ja pyykki on yks hemmetin kova juttu. Ja kylmä talo, mulla on nytkin fleecet ja flanellihousut päällä, enkä nyt oikeastaan ole mitään ns, parempaa vaatetta tarvinnut vuosikymmeneen, kun en käy missään. Ei mulla niitä oikein olekaan, pelkkää verkkaria ja jotain kulahtanutta paitaa lähinnä. Näistä nyt vähän valikoituu ne mukavimmat ja lämpimimmät kamppeet käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon koska paino alkoi nousta puolisentoista vuotta sitten. Mietin Ozempicin hakemista, koska en jumalauta laita enää vaatteisiin kymmeniä tuhansia jotta ne saa heittää pois muutaman vuoden välein kun paino heittelee kymmeniä kiloja suuntaan tai toiseen.

Miten vaatteisiin saa laitettua kymmeniä tuhansia??

Vierailija
24/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia juhlamekkoja, joita ei ole tullut käytettyä muutamaan vuoteen. Ja yhdet caprit, jotka on vähän liian pienet. Elättelen toivoa, että mahtuisin niihin joskus vielä.

Vierailija
25/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuja noin kymmenet joista käytän vain kaksia 🤷

Vierailija
26/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jopa 'suurin osa' 70-luvun vaatteista täyttämässä kaappeja. Mitään uusia en juuri ole ostanut vuosiin kun täällähän pukeudutaan lumppuihin eikä kunnon vaatteisiin. Odotan päivää että mahdun noihin vaatteisiini jos tarvetta tulisi.

Vierailija
27/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet vaatekaapista

Vierailija
28/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelin toukokuussa vaatekaappejani ja roijasin jätesäkillisen keräykseen. Kulahtaneet T-paidat leikkelin räteiksi (sopivat esimerkiksi auton vahaukseen ja kenkien kiillotukseen niitä lankatessa). Olen laihtunut sairauden vuoksi ja edelleen monet vaatteet ovat turhan väljiä. Mutta painohan voi nousta takaisinkin ja siksi säilytän hyväkuntoisia ja mieluisia vaatteita vielä. Joitakin olen fiksaillut ompelemalla.

Vierailija
29/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/3 kaikista vaatteista..

Vierailija
30/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaappi täynnä.

Mulla sama, että kaappi on täynnä vaatetta joka ei mahdu päälle ja sitten ne pari-kolme käyttövaatekertaa on pyykkikorissa, kuivumassa tai jossain tuolin selkämyksellä.

Ärsyttää, mutta en halua alkaa karsimaan noista ei-mahdu-just-nyt vaatteista, koska niistä olen jo karsinut kaikki ei niin lempparit veks ja nuo ihanat haluan ihan sovittaa päälle ja vasta sitten heitän pois jos ei olekaan ihan oikeasti (enää) kiva tai mieluinen.

Vierailija
31/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän, koska yleensä käyn komerot läpi alkusyksyllä ja alkukeväällä. Mutta olen laihtunut vuodessa terveyssyistä (diabetes) 20 kiloa, niin kaapeissa on tällä hetkellä vaatteita, joita en tule enää koskaan käyttämään. Lepattavat ja roikkuvat päällä. Joten vaatekomerossa alkaa kesälomalla uusi raivaus. .

Komerossa alkaa olla aika tyhjää tuon raivauksen jälkeen, olen nyt alennusmyynneistä yrittänyt etsiä tyyliin beige-musta-ruskea värivalikoimalla uusia housuja ja paitoja. Uusien vaatteiden ostaminen on budjettiongelma, koska tiputettavaa on vielä 15-18 kiloa, eli nekin roikkuu vielä päällä, kunhan talvi tulee. 

Vierailija
32/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon koska paino alkoi nousta puolisentoista vuotta sitten. Mietin Ozempicin hakemista, koska en jumalauta laita enää vaatteisiin kymmeniä tuhansia jotta ne saa heittää pois muutaman vuoden välein kun paino heittelee kymmeniä kiloja suuntaan tai toiseen.

Mulla on useita mieluisimpia vaatteita kahdessa koossa, max. parin, kolmen kilon painonmuutos ei siten hetkauta pukeutumistani mitenkään.

Vierailija
33/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2/3 kaikista vaatteista..

Suurin osa itsellänikin. Paljon on sellaisia joihin aion vielä mahtua ja sitten on sellaisia, että ne kyllä mahtuu mutta tuntuu kuitenkin tässä nykymuotoisessa kropassa jotenkin vääränmallisilta ja huonoilta tai sitten muuten vaan liian kauniilta vaatteelta minulle. On siis paljon ihania kesämekkoja jotka ei ole mitään juhlavaatteita eikä paljastelevia vaan ihan arkisia ja väljiä, mutta silti jotenkin liian hienoja minulle.

Vierailija
34/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% kaikista tavaroista on sellaista jota en käytä. Vähennän hiljakseen ja jos tulee jotain uutta niin jotain pitää lähteä. Käytän myös mitä on jo enkä hanki jos yhtään voi käyttää jotain mitä jo on.

Vierailija
35/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaappi täynnä.

Mulla sama, että kaappi on täynnä vaatetta joka ei mahdu päälle ja sitten ne pari-kolme käyttövaatekertaa on pyykkikorissa, kuivumassa tai jossain tuolin selkämyksellä.

Ärsyttää, mutta en halua alkaa karsimaan noista ei-mahdu-just-nyt vaatteista, koska niistä olen jo karsinut kaikki ei niin lempparit veks ja nuo ihanat haluan ihan sovittaa päälle ja vasta sitten heitän pois jos ei olekaan ihan oikeasti (enää) kiva tai mieluinen.

Mulla oli juuri noita liian pieniä vaatteita kun tiesin että oli ylipainoa. Sain painoa pudotettua elintapojen muutoksella ja nyt hienoa käyttää niitä ja viskoa mäkeen isoja.

Vierailija
36/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan  että 7m vaaterekkiä, paljon, koosta 38-46.

Vierailija
37/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaatteisiin saa laitettua kymmeniä tuhansia??

Hyvä palkka ja löysä itsekuri? Tarviiko siihen muuta.

Vierailija
38/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lakanat, päytäliinat ja pyyhkeet läpi ja laittanut tarpeettomat kierrätykseen. Nyt kävin pitkät housut läpi. Vein SPR:lle uusia tai uudenveroisia laadukkaita housuja juuri kuusi kappaletta. Itselle olivat liian pieniä tai täysin tarpeettomia. Esim. Sandin farkut ja Marc Aurelin puuvillapitkikset.

Projekti jatkuu. Sanoin tyttärelleni, että toppatakkihel..ttikin on vielä edessä. 

Miksi ostat tarpeettomia lakanoita ja pyyhkeitä? Kuinka määritellään tarpeeton, niitähän tarvitsee joka ikinen päivä.

Itse olen ainakin säästänyt perinnöksi saamani lakanat. Niitä paksuja ja lyhyempiä voi käyttää lasten sängyssä ja oksentelukautena lakanoita tarvitsee hetkessä kymmenenkin kerralla. Sama pyyhkeissä, ne menevät lopulta lattiarättinä.

Vierailija
39/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Useimmat sellaisia, etteivät oikein "ikäiselleni" enää sovi, mutten ole raaskinut heittää pois jos sitten kuitenkin joskus... Nyt olen niistä alkanut pikkuhiljaa luopua, kun teini-ikäinen sukulaistyttö alkaa olemaan samoissa mitoissa ja on niistä pitänyt.

Vierailija
40/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon, viihdyn nykyisin enemmän verkkareissa ja t-paidassa kuin farkuissa. On vaatekaapissani kuitenkin tilaa joten saavat jäädäkin sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän