Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on vaatteita, joita et ole käyttänyt vuoteen?

Vierailija
26.06.2024 |

Minulla varmasti viisi kauppakassillista.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin paljon. 

Vierailija
2/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi takki. En omista paljon vaatteita. Ehkä liiankin vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä. Pyykkääminen ei oikein ole iskenyt, ja tulee pysyttyä niissä tutuissa ja turvallisissa lämpimissä peruskamppeissa.

Vierailija
4/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kun tilaan paljon vaatteita internetistä enkä jaksa niitä aina lähteä palauttamaan kun maalla asutaan niin niitä jää kaappiin pyörimään jos vaate ei jostain syystä ollutkaan mieluinen tai ei ollut sopivan kokoinnen että oli liian iso tai pieni.

Vierailija
5/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 Ikea kassillista menossa myyntiin. Suurin osa vielä vaatteita joissa hintalappu vielä kiinni.

En uskalla edes ajatella paljon rahaa on kulunut.

Vierailija
6/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan yhtään. Muutettiin pari vuotta sitten ja silloin laitoin kaikki pitämättömät Uff:lle. Eikä sen jälkeen ole turhia vaatteita kertynyt. Eikä niitä muutenkaan ole paljon,mutta sopivasti . Ihan Prisman, Cittarin ja Tokmannin vaatteita,enimmäkseen. Kirpparilta ostan muuta mutta en vaatteita.

Vierailija
7/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaatekaapillinen, koska olen asunut tilapäisesti ulkomailla yli vuoden ja vain pienen osan vaatteista otin mukaan.

Mutta muutenkin vähällä käyttettyjä vaatteita on liian paljon. Ostelen hameita kun ne on niin kivan näköisiä, mutta aamulla on niin helppo heittää vaan farkut jalkaan, eikä tarvitse miettiä asukokonaisuuksia mun olemattomalla tyylitajulla. Ja mietin, että mitä sitä nyt töihin, tai kauppareissuun, hienostelemaan millään hamosilla. Harvemmin tulee lähdettyä "ulos", silloin voin vihdoin laittaa hameen, jos jaksan. Sama pätee t-paitaa hienompiin puseroihin.

Vierailija
8/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaisia vaatteita joitakin iltapukuja lukuunottamatta. Puolivuosittain käyn vaatekaappini läpi ja kuskaan tarpeettomat Punaiselle Ristille. Iltapuvut säilytän, koska niitä kuitenkin tarvitaan harvakseltaan.

Vierailija
9/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Se perinteinen että olen lihonut ja kaapit pursuaa tavoitevaatteita. 

Vierailija
10/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain juhlavaatteita. Paria neulepuseroa en tullut käyttäneeksi viime talvena, enkä uutta paksua villatakkia, kun ei oluut niin kylmä, että sitä olisi tarvinnut.

Vierailija
11/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki kivat ja mieluisat vaatteeni on tuollaisia koska en mahdu niihin tai ainakaan niissä ei ole sitä toivomaani väljyyttä enää.

Vierailija
12/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan.  Yritän käyttää kesävaatteita ainakin yhden kerran.  Yksi talvipomppa jota vain kovilla pakkasilla.

Vierailija
13/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lakanat, päytäliinat ja pyyhkeet läpi ja laittanut tarpeettomat kierrätykseen. Nyt kävin pitkät housut läpi. Vein SPR:lle uusia tai uudenveroisia laadukkaita housuja juuri kuusi kappaletta. Itselle olivat liian pieniä tai täysin tarpeettomia. Esim. Sandin farkut ja Marc Aurelin puuvillapitkikset.

Projekti jatkuu. Sanoin tyttärelleni, että toppatakkihel..ttikin on vielä edessä. 

Vierailija
14/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon. Se perinteinen että olen lihonut ja kaapit pursuaa tavoitevaatteita. 

Tää just, vaihtarien alkaessa +20kg, eikä lähde millään....

Ihania vaatteita, yhdetkin farkkuhaalarit in niin kivat  oli aika tiukat jo ostaessa....

Ehkä jonain päivänä....

Vierailija
15/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lakanat, päytäliinat ja pyyhkeet läpi ja laittanut tarpeettomat kierrätykseen. Nyt kävin pitkät housut läpi. Vein SPR:lle uusia tai uudenveroisia laadukkaita housuja juuri kuusi kappaletta. Itselle olivat liian pieniä tai täysin tarpeettomia. Esim. Sandin farkut ja Marc Aurelin puuvillapitkikset.

Projekti jatkuu. Sanoin tyttärelleni, että toppatakkihel..ttikin on vielä edessä. 

Miksi ostat tarpeettomia lakanoita ja pyyhkeitä? Kuinka määritellään tarpeeton, niitähän tarvitsee joka ikinen päivä.

Vierailija
16/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon koska paino alkoi nousta puolisentoista vuotta sitten. Mietin Ozempicin hakemista, koska en jumalauta laita enää vaatteisiin kymmeniä tuhansia jotta ne saa heittää pois muutaman vuoden välein kun paino heittelee kymmeniä kiloja suuntaan tai toiseen.

Vierailija
17/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostat tarpeettomia lakanoita ja pyyhkeitä? Kuinka määritellään tarpeeton, niitähän tarvitsee joka ikinen päivä.

En ole se, jolle vastasit, mutta minulla on vieraslakanat ja pyyhkeet, en käytä niitä itse. Vieraita ei juuri käy, viimeksi kaksi vuotta sitten. XD 

Vierailija
18/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon. Olen jo parin vuoden ajan karsinut suurimman osan sitku-vaatteista enkä todellakaan ole ostanut mitään tilalle. Silti kaapeissa on vielä liikaa. 

Vierailija
19/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaapissa paljonkin sellaisia vaatteita, joita en ole välttämättä käyttänyt vuosiin. Syynä saattaa olla esimerkiksi se, että tiettyihin paitoihin sopiva alaosa on jäänyt pieneksi, eikä ole oikein mitään toista hametta tms, joka sopisi juuri niiden paitojen kanssa.

Tänä kesänä löysin kirppikseltä kivat polvihousut ja sitä myöten lähti kaapista taas monta pitkään käyttämätöntä paitaa käyttöön, kun värinsä puolesta sopivat juuri noiden housujen kanssa.

Olen eri mieltä siitä, että jos vaatteita ei pidä esim. vuoteen, ne pitäisi heittää pois. Minulla vaatteet lähtevät usein pitkänkin säilytyksen jälkeen uudestaan käyttöön, kun niille löytyy mätsäävä pari. En heitä laadukkaita vaatteita hevillä pois. Halpisvaatteita välttelen ostamasta joka tapauksessa. 

Jos vaatteet ovat kuluneita tai niissä on jotain sellaista vikaa, jota ei voi enää korjata, käytän ne remppavaatteina loppuun ja heitän sitten vasta pois. Auttamattomasti pienet annan tyttärelleni tai vien kiertoon. 

n52

Vierailija
20/48 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita vielä 7 kaapillista + yläkaapit + 3 naulakkoa nyt ainakin ja paljon kenkiä. Olen vienyt kassikaupalla SPR:lle, Fidalle ja myynyt kirppiksillä.

Näistä kaikistä käytän vain muutamia ja aina niitä samoja.

Tänä kesänä teen poistojen poiston eli lahjoitan ja myyn. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi