Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas se aika kun pitäisi lomamatkalle lähteä :(

Vierailija
25.06.2024 |

Reissuun pitäisi meillä taas lähteä, mutta mieli on aika maassa jo ennen lähtöä. Olisi kiva tietysti päästä rentoutumaan ja nauttimaan kiireettömästä lomasta, mutta kun todellisuus on taas tänäkin vuonna se, että minä joudun:

- Hoitamaan kaiken matkaan liittyvän järjestämisen: lennot, hotellit, matkustusluvat, ilmoitukset, autonvuokraukset ym

- Maksamaan kaiken

- Varmistamaan että puolisolle on aina tarjolla sopivaa tekemistä ja ruokaa

- Toimimaan paikan päällä matkanjärjestäjänä, toisen vaan kulkiessa perässä ja odottaessa että kaikki maagisesti vaan tapahtuu, juuri hänen toivomallaan tavalla

- Toimimaan lohduttajana ja henkisenä tukena kun jokin reissussa on hankalaa tai odottamatonta

Vastapalveluksena saan kiukuttelua siitä että asiat eivät ole puolison mielestä hyvin. Asiasta huomauttaessani hän toki kiirehtii selittämään että eihän hän minua sinänsä moiti, vaan yleisesti vaan harmittaa kun asiat ei ole hyvin. No kiva, voitte kuvitella että se kuitenkin tuntuu suoralta kritiikiltä, kun kaikki on minun järjestämää. Viime kaukomatkalla ensimmäinen viikko meni siihen että hän itki ja oli surullinen kun hän ei syty, ja siksi mitään intiimiä kanssakäymistä ei tietenkään ole. Heti perään kyllä sanoo että eihän vika ole minussa. Jaha. No voisi nyt sitten kuitenkin yrittää nauttia ja keskittyä iloisiin asioihin. En minä ole seksiä kärkkymässä, pärjään kyllä ilmankin. Tuokin reissu oli yli 20.000 euron paukku kokonaisuudessaan, joten hieman voisi osoittaa kiitollisuutta.

Tänä kesänä varattu Euroopan lomakohde. En aio enää laittaa tikkua ristiin minkään eteen. Tämä oli vaimon valitsema kohde, hoitakoot sitten kaiken. Minä voin keskittyä kritisoimaan. Harmittaa lasten puolesta kuitenkin, kun tietää jo että koko reissusta tulee yksi iso katastrofi ja itkua ja surua. Olispa loma ohi että pääsisi takaisin arkeen.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on, ettävoi matkustaa lasten kanssa ilman miestä, niin ei tarvitse kuunnella niitä kommentteja, kun hänelle ei ole mitään. Sitten kun mennään miehen kanssa kahden, niin valitsen paikan, jossa hänelle mieluisia asioita, mä kyllä pärjään kaupunkilomilla kaupoissa ja nähtävyyksissä yksinkin, koko ajan ei tarvii yhdessä olla, en mäkään tykkää olla kaikissa miestä kiinnostavissa jutuissa mukana. Parasta kuitenkin on se, että minä hoidan lennot ja majoituksen, niin ei tarvii mihin aikaan tahansa lennellä eikä majoittua halvimpaan läävään. Tietyt asiat pitää hotellissa olla ja sijainti mieluinen. Hinta ei ole tärkein jaihan sama kenen pussista maksettu, kun on yhteiset varat.

Vierailija
62/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän kannata lähteä minnekään kauas, jos tuo on se vakio.

Vuokratkaa mökki Suomesta, eikä ole stressiä. Kieltäydy muusta. Lapsetkin tykkää.

Se, että lähdetään kauas vain kun muutkin lähtee, vaikka ei huvita, on typerää.

Kyllä minä matkustamisesta pidän, ja haluan nimenomaan nähdä maailmaa. Eli huvitusta on kyllä. Vaimon osalta tuo tyytymättömyys sinänsä ei riipu kohteesta, samaa se meno on Suomessakin. Rahalla ei tässä ole väliä, mutta henkinen jaksamiseni alkaa olla lopussa.

Jätä vaimo seuraavalla kerralla kotiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi anteeksi, luulin, että puhut kuukautisista. 😂 "Taas se aika..."

Mutta muuten: pysykää kotona, ongelma ratkaistu.

Näin kun itse tekee määräaikaisuuksia ilman kunnollisia lomia ja kesät varsinkin tuuraa muita, niin ei kyllä yhtään heru sympatiat näille lomanarinoille. Ei ole pakko lähteä mihinkään. Lahjoittakaa ne säästyneet rahatkin johonkin hyväntekeväisyyteen. 

Vierailija
64/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa mökki Suomesta, eikä ole stressiä. Kieltäydy muusta. Lapsetkin tykkää.

Kyllä minä matkustamisesta pidän, ja haluan nimenomaan nähdä maailmaa. Eli huvitusta on kyllä. Vaimon osalta tuo tyytymättömyys sinänsä ei riipu kohteesta, samaa se meno on Suomessakin. Rahalla ei tässä ole väliä, mutta henkinen jaksamiseni alkaa olla lopussa.

Jätä vaimo seuraavalla kerralla kotiin

Mulla on tuttu, joka on niin väsynyt työstä, että haluaisi joskus vaan jäädä lepäämään eikä kuluttaa jokaista lomaa menemällä jonnekin, jossa ollaan koko ajan menossa jonnekin. Voisiko ap se sun vaimoihminen olla väsynyt?

Vierailija
65/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ei tässä ole väliä, mutta henkinen jaksamiseni alkaa olla lopussa.

"Tuokin reissu oli yli 20.000 euron paukku kokonaisuudessaan, joten hieman voisi osoittaa kiitollisuutta."

Tuossa kommentissa kuitenkin nimenomaan vetoat maksettuun summaan. 

Tosin ei sulla naista ole, etkä reissuissa ole käynyt muuten kuin äitisi ja isäsi kanssa. 

Vierailija
66/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalisiinkin syihin voi saada lääkäriltä apua ja masennuslääke voi auttaa niihinkin. Kannattaa kokeilla. Ei ole normaalia itkeskellä päiväkausia puhumattakaan viikosta. Varsinkaan jollain luksislomalla 🤗

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikataulu ei ole liian tiukka lomalla (ihmiset on niin erilaisia sen suhteen, miten paljon ohjelmaa lomalla haluavat), niin luulen, että vaimo on jotenkin masentunut kun noin itkeskelee ihan turhasta. Ehdota että menee lääkärille puhumaan noista itkukohtauksista. Tsemppiä! 

Meidän yhteinen diagnoosi on ollut enemmän hormonaalisiin syihin nojautuva kuin varsinainen masennus. Kyvyttömyys syttyä liittynee jotenkin esivaihdevuosiin, näin arvelemme.

Vierailija
67/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sinkkunaisena ihmettelen, että miksi sä Ap suostut tollaseen p*skaan? Ennen seuraavaa lomaa kerrot vaimollesi, että puolet lomasta oot hänen järjestämällään ja maksamallaan perhelomalla, toisen puolen taas vietät kavereidesi kanssa tai itseksesi reppureissaten maailmalla. Millainen vässykkä maksaa vuodesta toiseen kiittämättömän vikisijävaimon reissut? 

Vierailija
68/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin osan tästä (provosta). Itseänikin ottaa päähän, koska se olen aina minä, joka suunnittelee ja varaa kaikki reissut. Siinä on yllättävän paljon työtä. Jos jättäisin tekemättä, emme menisi koskaan minnekään. Se onni sentään on, että mies kyllä aina maksaa puolet eikä paikan päällä ollessa minun tarvitse suunnitella kaikkia tekemisiä yksin. Silti ärsyttää, jos reissussa tulee kritiikkiä vaikka majapaikasta (niistähän ei aina tiedä etukäteen, vaikka lukisi arvosteluja) - varaisi joskus itse.

Vierailija
69/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa matkustaa perheenä, mutta haluaako vaimo matkustaa ylipäänsä? Kaikki eivät saa matkustamisesta samanlaista nautintoa, jolloin ikävät asiat korostuvat.

Jos vaimo haluaa matkustaa, niin sitten luulisin, että ongelmat hoituvat vaimon aktivoinnilla. Ihan niin kuin olet suunniteltukin. Eli vaimo tekee päätökset ja hoitaa, itse korkeintaan annat vinkkejä mistä etsiä. Ruokailun suhteen kannattaa potkia ajoissa päätöksen tekoon  ja pitää jotain välipalaa mukana.

Vierailija
70/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa matkustaa perheenä, mutta haluaako vaimo matkustaa ylipäänsä? Kaikki eivät saa matkustamisesta samanlaista nautintoa, jolloin ikävät asiat korostuvat.

Jos vaimo haluaa matkustaa, niin sitten luulisin, että ongelmat hoituvat vaimon aktivoinnilla. Ihan niin kuin olet suunniteltukin. Eli vaimo tekee päätökset ja hoitaa, itse korkeintaan annat vinkkejä mistä etsiä. Ruokailun suhteen kannattaa potkia ajoissa päätöksen tekoon  ja pitää jotain välipalaa mukana.

Sikäli vaimo nyt ainakin haluaa matkustaa että hänelle on tärkeää päästä kesällä jonnekin lämpöön hetkeksi, siis paikkaan missä on varmasti aurinkoa ja lämmintä. Ei kuulema jaksa arjessa jos tuleekin huono kesä täällä ja mitään matkaa ei ollut Hänelle varmaan riittäisi pienimuotoisempi pakettimatka jonnekin turistkohteeseen, minulla enemmän taas tökkii se.

Vierailija
71/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen tähän, Hoitamaan kaiken matkaan liittyvän järjestämisen: 

Mieti, jos et olisi hoitanut sun ei tarvitsi lähteä matkalle.

Sitä niittää mitä kylvää.

Vierailija
72/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei pidä noin luksuskohteista. Jos ei tunne olevansa oikeassa paikassa lomakohteessa, tulee surulliseksi. Sitten kantaa syyllisyyttä siitä, koska kuuluisi olla iloinen, kun niin hienoon paikkaan on tultu.. Menkää ensikerralla tavallisempaan paikkaan niin katoaa ne lomapaineet.

Vierailija
73/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa ennen lomalle lähtöä, että otatte rennosti. Myös sinä itse. Et ota mitään paineita vaimon viihdyttämisestä yms. Se, että koet matkan rasittavaksi, vaikuttaa varmasti vaimoonkin. Päätä tietoisesti, että lomalla ollaan rennosti eikä suunnitella tekemisiä etukäteen, vaan katsotaan tekemiset tilanteen mukaan.

Itselläni on mies, joka on ollut hankala matkoilla. Esimerkiksi yhdellä Teneriffan matkalla hän ei suostunut tulemaan altaalle kertaakaan. Varsinkin alkuvuosina tuli monesti päätettyä, etten matkusta hänen kanssaan mihinkään. En ole varma, mistä käytös johtuu, mutta yhtenä syynä on varmasti se, että mies rasittuu uusista tilanteista. Ehkä hän kokee, että hänen tulee hoitaa kaikki tai että asiat eivät mene kuten hän haluaa. Ehkä hän tuntee, että hän joutuu olemaan varuillaan kaiken aikaa, kun ollaan reissussa. Jos miehellä on mökötys päällä, niin hänet on paras jättää lepäämään ja tehdä se, mitä itse voi tehdä ilman häntä. Lapsista ongelma ei johdu, koska sama toistuu matkat ilman lapsia ovat samanlaisia.

Vierailija
74/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikäli vaimo nyt ainakin haluaa matkustaa että hänelle on tärkeää päästä kesällä jonnekin lämpöön hetkeksi, siis paikkaan missä on varmasti aurinkoa ja lämmintä. Ei kuulema jaksa arjessa jos tuleekin huono kesä täällä ja mitään matkaa ei ollut Hänelle varmaan riittäisi pienimuotoisempi pakettimatka jonnekin turistkohteeseen, minulla enemmän taas tökkii se.

Miksi valitat kaikesta järjestelyistä ja hinnasta, koska itse olet sen halunnut. Vaimolle kelpaisi helppo pakettimatka. Ei ihme, jos teitä kumpaakin stressaa, kun loma on suorittamista.

Vierailija
75/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella hyvä organisoimaan asioita, eteenkin matkoja. 

Lopetin tämän, sillä (matka)kumppanit ottivat sen itsestäänselvyytenä eivätkä vaivautuneet tekemään mitään yhteisen hyvän vuoksi.

Nyt en enää tee asioiden eteen juuri mitään ja sen kyllä huomaa. Tosiasia on, että matkat on  tylsiä mutta sehän vaan johtuu suunnittelun puutteesta.  

Vierailija
76/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todella hyvä organisoimaan asioita, eteenkin matkoja. 

Lopetin tämän, sillä (matka)kumppanit ottivat sen itsestäänselvyytenä eivätkä vaivautuneet tekemään mitään yhteisen hyvän vuoksi.

Nyt en enää tee asioiden eteen juuri mitään ja sen kyllä huomaa. Tosiasia on, että matkat on  tylsiä mutta sehän vaan johtuu suunnittelun puutteesta.  

Jos arki on täyttä työtä, niin paras loma on tylsä loma, jolloin saa vain olla ja nauttia. On raskasta, jos edes lomalla ei saa rentoutua.

Vierailija
77/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet aio erota, niin seuraavalla kerralla lähtekää johonkin all inclusive-matkalle. Tai vaikka risteilylle, siis Välimeri/Karibia. Siellä saa ruokaa ja viihdettä eikä tarvii itse järjestää.

Puolison kanssa minulla ei tuota ongelmaa ole vaan siskon. Kaksi reissua tehtiin ja se riitti sitä kivireen vetoa. Toisella matkalla minä sairastuin ja silti olisi pitänyt osata viedä siskoa Berliinin klubeille (joista en tiedä mitään).

Menee vähän sivuraiteille, mutta oman siskoni kohdalla asiat on niin, että hänelle on kulissit tosi tärkeät. Ei ilmeisesti ole edes väliä, onko oikeasti hauskaa. Kunhan voi muille kertoa ja kehuskella, mitä oli. No, joku muu saa hänelle järjestää ohjelmaa. 

Vierailija
78/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitat kaikesta järjestelyistä ja hinnasta, koska itse olet sen halunnut. Vaimolle kelpaisi helppo pakettimatka. Ei ihme, jos teitä kumpaakin stressaa, kun loma on suorittamista.

Ei ollut tarkoitus valittaa hinnasta, se on ihan oma valintani ja haluan noihin matkoihin panostaa. Mutta juu, hieman siitä järjestelyvastuusta ja toisen aktiivisuudesta sen suhteen naputin. Vastaisin tuohon kysymykseesi vastakysymyksellä: oletko joskus tehnyt jotain erityistä kumppanisi eteen, tai esim yhteisen olemisen eteen? Vaikka laittanut kivaa ruokaa toista ilahduttaaksesi, tai järjestänyt jonkun leffa- tai teatteri-illan? Jos siihen kumppani toteaisi että "kyllä minä ihan peruspakastepizzallakin pärjään" ja toteaa että ei tällaiseen illallistamiseen nyt ole rahkeita, miltä se tuntuisi? Jos ystäväsi vielä toteaisi että "no miehellesi kelpaa helppo pakasteateria, mitäs menit järjestämään, ei ihme että stressaa"? Näet varmaan mistä kenkä minulla puristaa.

Vierailija
79/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollet aio erota, niin seuraavalla kerralla lähtekää johonkin all inclusive-matkalle. Tai vaikka risteilylle, siis Välimeri/Karibia. Siellä saa ruokaa ja viihdettä eikä tarvii itse järjestää.

Puolison kanssa minulla ei tuota ongelmaa ole vaan siskon. Kaksi reissua tehtiin ja se riitti sitä kivireen vetoa. Toisella matkalla minä sairastuin ja silti olisi pitänyt osata viedä siskoa Berliinin klubeille (joista en tiedä mitään).

Menee vähän sivuraiteille, mutta oman siskoni kohdalla asiat on niin, että hänelle on kulissit tosi tärkeät. Ei ilmeisesti ole edes väliä, onko oikeasti hauskaa. Kunhan voi muille kertoa ja kehuskella, mitä oli. No, joku muu saa hänelle järjestää ohjelmaa. 

All inclusive on yleensä aika surkeeta: kun turistilta on kerran rahat jo saatu, on aika sama mitä vastineeksi annetaan. Kokemukseni on että jos tuollaisessa retreat-tyyppisessä kohteessa on erikseen maksettavat ruokailut (aamiaista lukuunottamatta), on laatu parempaa. Mutta varsinaista ongelmaa ei all inclusive ei ratkaise: on silti selvitettävä että ravintola osaa ottaa huomioon vaimon allergiat ja muut ruokatarpeet, että aikataulu täsmää, että paikka on hyvä, ei liian kuuma, ei liian kylmä, ei liian hidas.. tai siis siltä se tuntuu että se on minun harteilla, ja aina löytyy jotain mistä napista.

Vierailija
80/105 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on varmaan vaikea suhtautua aloitukseen, kun se vaikuttaa niin uskomattomalta. Olisipa itselläkin mies, joka a) haluaisi matkustaa kanssani ja b) maksaisi tuollalailla asioita puolestani. Aviomieheni ei ole koskaan edes tarjonnut minulle 10€ lounasta ikinä, missään. Kun olemme joskus matkustaneet, olen maksanut matkan hänellekin. Nykyään matkustan yksin.

Ap:n vaimo kuulostaa jotenkin kiittämättömältä ja siltä, ettei osaa arvostaa miestään. Tai jäin miettimään, että voiko vaimolla olla esim lievä asperger niin, että hän kuormittaa suunnattomasti kaikesta, mikä poikkeaa tavallisesta arjesta, eli nimenomaan matkoilla? Sekin voisi olla syynä, jos hän muuten tuntuu silti rakastavan ap:ta ja on kotioloissa normaali.

Joka tapauksessa minullekin kelpaisi ap. Seksiä kyllä haluaisin, kämppissuhde ei riittäisi. Oma mieheni ei halua seksiäkäån ja olen ollut siksi kokonaan ilman jo kaksi vuotta. Mietin eroa, koska haluaisin vielä sitä kokea. Kuulostaa odolta se vaimon itkeskely, että hän haluaisi haluta seksiä, muttei halua. Hänen piäisi varmasti lopettaa ainakin hormonaalinen ehkäisy, se tekee haluttomuutta. Mutta silti, ei se nyt niin ylitsepääsemätöntä luulisi kenellekään olevan ryhtyä seksiin, jos kerran haluaa haluta. Kunhan ryhtyy vaan. Nainen liukkarilla ja mieskin voi vaikka käyttää sormiaan, jollei hänellä alapää toimi. Joten en ymmärrä sitäkään valitusta.

N50+