Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas se aika kun pitäisi lomamatkalle lähteä :(

Vierailija
25.06.2024 |

Reissuun pitäisi meillä taas lähteä, mutta mieli on aika maassa jo ennen lähtöä. Olisi kiva tietysti päästä rentoutumaan ja nauttimaan kiireettömästä lomasta, mutta kun todellisuus on taas tänäkin vuonna se, että minä joudun:

- Hoitamaan kaiken matkaan liittyvän järjestämisen: lennot, hotellit, matkustusluvat, ilmoitukset, autonvuokraukset ym

- Maksamaan kaiken

- Varmistamaan että puolisolle on aina tarjolla sopivaa tekemistä ja ruokaa

- Toimimaan paikan päällä matkanjärjestäjänä, toisen vaan kulkiessa perässä ja odottaessa että kaikki maagisesti vaan tapahtuu, juuri hänen toivomallaan tavalla

- Toimimaan lohduttajana ja henkisenä tukena kun jokin reissussa on hankalaa tai odottamatonta

Vastapalveluksena saan kiukuttelua siitä että asiat eivät ole puolison mielestä hyvin. Asiasta huomauttaessani hän toki kiirehtii selittämään että eihän hän minua sinänsä moiti, vaan yleisesti vaan harmittaa kun asiat ei ole hyvin. No kiva, voitte kuvitella että se kuitenkin tuntuu suoralta kritiikiltä, kun kaikki on minun järjestämää. Viime kaukomatkalla ensimmäinen viikko meni siihen että hän itki ja oli surullinen kun hän ei syty, ja siksi mitään intiimiä kanssakäymistä ei tietenkään ole. Heti perään kyllä sanoo että eihän vika ole minussa. Jaha. No voisi nyt sitten kuitenkin yrittää nauttia ja keskittyä iloisiin asioihin. En minä ole seksiä kärkkymässä, pärjään kyllä ilmankin. Tuokin reissu oli yli 20.000 euron paukku kokonaisuudessaan, joten hieman voisi osoittaa kiitollisuutta.

Tänä kesänä varattu Euroopan lomakohde. En aio enää laittaa tikkua ristiin minkään eteen. Tämä oli vaimon valitsema kohde, hoitakoot sitten kaiken. Minä voin keskittyä kritisoimaan. Harmittaa lasten puolesta kuitenkin, kun tietää jo että koko reissusta tulee yksi iso katastrofi ja itkua ja surua. Olispa loma ohi että pääsisi takaisin arkeen.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt, mihin matkaan käytätte 20 000 euroa. Ei ole normaali summa.

Vierailija
42/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n ajatuksia, enkä todellakaan pidä aloitusta sepitteenä. Mullakin on passiivinen puoliso. Joudun tekemään kaiken yksin, myös matkojen järjestämisen - ja maksamisen. Haluan joskus käydä jossain ja haluan, että lapset näkevät muutakin kuin kotinurkkia. Mies viihtyisi ilmeisesti aina kotona. Kesälomalla ei viitsi viedä lapsia edes uimaan.

Matkalla valittaa esim. nälkäänsä, että mun syy kun ukolla on "nälkäkiukku", kun minä sen sinne johonkin raahasin.. Kohteessa haluaisi mieluiten levätä hotellihuoneessa. Uskomaton tyyppi. Noh, olen käynyt muutaman kerran lasten kanssa reissussa ja se on ollut kyllä ihan parasta. Ei ole tullut ikävä miestä sekunniksikaan. Jotkut ne vaan on tuollaisia passiivis-aggressiivisia persoonia. Unelmoin saavani jostain voimaa erota. Siinäkin kävisi niin, että mun pitäisi järjestää miehelle asunto ja siihen sähkösopimus ja pakata sen kamat ja ja ja. Voi kyynel tätä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli onko ap:n ongelma se, että lomajärjestelyistä ei saa palkkioksi seksiä? Kun on ihan maksettu ja rouva(?) viety lomille niin pitäisihän siitä saada piparia kiitokseksi, kun oli NIIN reipas mies.

Joo. Ei minuakaan naisena inspaisi lähteä lomalle, jos se on sitä, että mies odottaa ostavansa minulta seksipalveluita sen sijaan, että halaua lähteä matkalle kanssani matkan itsensä takia.

En kyllä millekään matkalle lähde, ellei ole myös seksiä luvassa.

T. Vaimo

Vierailija
44/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen matka se on, jos sait siihen upotettua 20 000 euroa? Vilpittömästi kysyn. Epäilen tuon summan takia trolliksi...

Meillä maksoi 4 hengen loma enemmänkin. Jo businessluokan lennot kaikille edestakaisin 15k. Hotelli, ruoat, retket, ostokset siihen päälle.

Antakaa esimerkki tällaisesta 20 000 euron kesälomamatkasta, millainen se on, mihin matkustatte? Millainen palkka teillä on?

Minulla on 7000 euron bruttopalkka ja kohtuullinen määrä laittaa lomamatkaan olisi mielestäni max 1 000 euroa.

Vierailija
45/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ja mihin tarvitsette matkustusluvat?

Vaimo ei selvästikään nauti matkustelusta joten mene lasten kanssa ja jätä vaimo kotiin.

Vierailija
46/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä on aika paljon keskitytty mainitsemaani matkan hintaan, mikä nyt ei ollut tarkoitus, ja oli varmaankin virhe edes mainita asiasta. Olisi riittänyt todeta vaan että kyseessä on korkeatasoisempi matka, josta toivoisi kaikkien nauttivan. Mutta kun nyt kysytään niin näissä matkoissa on ollut yleensä kohteena Kaakkois-Aasia, niin että 4-5 päivää ollaan oltu jollain ns paratiisisaarella omassa huvilassa (tyypillisesti 1500-2000 euroa per yö), ja noin viikon kaupunkilomaa, tasokkaassa hotellissa (yleensä 300-400 euroa per yö, kaksi huonetta jotta lapsille omat. Lennot turistiluokassa koko perheelle, ml lento saarelle, on reilut 5000 euroa. Päälle sitten hyvät ravintolat ja normaali käyttöraha, päivän aktiviteetteihin, mitä ikinä ne nyt ovat olleet. Esim tuolta noita katsella: https://selectcollection.com/

Tulostani joku kyseli, se nyt ei ole mitenkään tähän liittyvää, mutta ne ovat riittävät että tuollaiset matkat eivät mitään kaada.

Ehdotettiin myös sitä että voisin matkustaa yksin, tai lasten kanssa ilman vaimoa. Toki juu, ja olenkin näin rajoitetusti tehnyt, mutta kyllähän idea kun parisuhteen aikanaan solmi ja perheen perusti oli se, että tällaisia asioita voidaan tehdä yhdessä. Kaipaisin siis lähinnä sitä että toinen olisi hieman kiitollinen ja aktiivinen, ja yrittäisi jättää valittamisen pois edes matkan ajaksi.

Vierailija
47/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli onko ap:n ongelma se, että lomajärjestelyistä ei saa palkkioksi seksiä? Kun on ihan maksettu ja rouva(?) viety lomille niin pitäisihän siitä saada piparia kiitokseksi, kun oli NIIN reipas mies.

Joo. Ei minuakaan naisena inspaisi lähteä lomalle, jos se on sitä, että mies odottaa ostavansa minulta seksipalveluita sen sijaan, että halaua lähteä matkalle kanssani matkan itsensä takia.

Nyt mä luulen että sä et kyllä lainkaan lukenut tätä ketjua, tai et sisäistänyt lukemaasi. Totesin nimenomaan että seksi on tässä toissijaista. En minä vastusta jos sitä olisi, mutta olen ihan fine sen kanssa että ei ole, enkä ole tunnelman ollessa kireä edes ajatellut asiaa, saati tehnyt mitään aloitteita. Pärjään varsin hyvin ilman sitä.

Vierailija
48/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimo passiivinen kotona ollessaankin? Miten hänellä töissä menee?

Vierailija
49/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä ihanaa olla joskus tuollaisen miehen kanssa, joka järjestää kaiken. Meillä minä järjestän kaiken ja mies sitten arvostelee jälkikäteen oliko valinnat oikeat. Etukäteen ei ota kantaa kun kyselen mitä hän haluaisi. Paikan päällä minun sitten pitäisi tietää kaikki, kaikkien ravintoloiden vieraskielisten  listojen joka ainoan  annoksen tarkka koostumus ja tekotapa.

Vierailija
50/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaimo passiivinen kotona ollessaankin? Miten hänellä töissä menee?

Arki sujuu huomattavasti paremmin, kun on tutut rutiinit ja molemmat tietävät mitä asioita pitää milloinkin hoitaa. Arki pyörii tasa-arvoisesti eikä kummallakaan ole siitä valittamista.

Vierailija
51/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran tuollaisella matkalla ystävän kanssa. Se oli aivan kamalaa. Hän oli järjestänyt minuuttiohjelman jokaiselle päivälle aamusta alkaen. Olin aivan poikki reissun jälkeen.

Vierailija
52/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran tuollaisella matkalla ystävän kanssa. Se oli aivan kamalaa. Hän oli järjestänyt minuuttiohjelman jokaiselle päivälle aamusta alkaen. Olin aivan poikki reissun jälkeen.

Sama. Kaikkien aikataulut eivät vaan sovi yhteen. Ja vielä kyttäsi olotilaani tai kommenttejani suurennuslasilla ja kehtasi suuttua, ellen hymyillyt koko aikaa vaikka hän oli kaiken järjestänyt. Ap, osaatko koskaan ottaa rennosti?

Vierailija
53/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikataulu ei ole liian tiukka lomalla (ihmiset on niin erilaisia sen suhteen, miten paljon ohjelmaa lomalla haluavat), niin luulen, että vaimo on jotenkin masentunut kun noin itkeskelee ihan turhasta. Ehdota että menee lääkärille puhumaan noista itkukohtauksista. Tsemppiä! 

Vierailija
54/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Jännää' näin sinkkuna lukea teidän avio-ongelmista ja suhteista muutenkin. Jos ei olisi palstaa ei ikinä pääsisi kurkistamaan tämmösiinkään kauheuksiin.

Vierailija
55/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että moni palstamamma lähtisi matkalle mukaan vaimosi sijasta 😊 Minäkin voisin lähteä 😆

Vierailija
56/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo psykoterapiaan ja masennuslääkitys hänelle päälle. 

Vierailija
57/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Järjestän ja maksan kaikki matkat ja toinen ilmestyy vaan paikalle. Ja odottaa, että tiedän uudessakin paikassa sekunnissa minne pitää mennä tai miten pitkä matka jonnekin on. Onneksi mies ei yleensä sen enempiä valita, hermo menisi tuommoisesta. Mutta arvostaisin jos edes joskus yrittäisi tehdä saman minulle ja minä saisin olla se joka ilmestyy vaan paikalle. 

Ehkä tuo opettaa, jos joskus olisikin itse yhtä passiivinen ja odottaisi että toisen on pakko tehdä jotain itsekin.

Vierailija
58/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa typarä trolli 🤮🤮

Älä ny.. on ap vähän selvittänyt, mm. noi matkustusluvat. Ovat siis uusperhe ja vaimon ex:änkin pitää suostua tohon reissuun. Siis ihan tehty vähän taustatyötä trolli kerrankin tehnyt. Kyllä mä annan 3/5

Vierailija
59/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikataulu ei ole liian tiukka lomalla (ihmiset on niin erilaisia sen suhteen, miten paljon ohjelmaa lomalla haluavat), niin luulen, että vaimo on jotenkin masentunut kun noin itkeskelee ihan turhasta. Ehdota että menee lääkärille puhumaan noista itkukohtauksista. Tsemppiä! 

Meidän yhteinen diagnoosi on ollut enemmän hormonaalisiin syihin nojautuva kuin varsinainen masennus. Kyvyttömyys syttyä liittynee jotenkin esivaihdevuosiin, näin arvelemme.

Vierailija
60/105 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että moni palstamamma lähtisi matkalle mukaan vaimosi sijasta 😊 Minäkin voisin lähteä 😆

Nojoo, leikillä voi tällaistakin ajatella.. Todellisuudessa nämä matkat teen kyllä vaimon kanssa niin kauan kuin sellainen on 🙂