Taas se aika kun pitäisi lomamatkalle lähteä :(
Reissuun pitäisi meillä taas lähteä, mutta mieli on aika maassa jo ennen lähtöä. Olisi kiva tietysti päästä rentoutumaan ja nauttimaan kiireettömästä lomasta, mutta kun todellisuus on taas tänäkin vuonna se, että minä joudun:
- Hoitamaan kaiken matkaan liittyvän järjestämisen: lennot, hotellit, matkustusluvat, ilmoitukset, autonvuokraukset ym
- Maksamaan kaiken
- Varmistamaan että puolisolle on aina tarjolla sopivaa tekemistä ja ruokaa
- Toimimaan paikan päällä matkanjärjestäjänä, toisen vaan kulkiessa perässä ja odottaessa että kaikki maagisesti vaan tapahtuu, juuri hänen toivomallaan tavalla
- Toimimaan lohduttajana ja henkisenä tukena kun jokin reissussa on hankalaa tai odottamatonta
Vastapalveluksena saan kiukuttelua siitä että asiat eivät ole puolison mielestä hyvin. Asiasta huomauttaessani hän toki kiirehtii selittämään että eihän hän minua sinänsä moiti, vaan yleisesti vaan harmittaa kun asiat ei ole hyvin. No kiva, voitte kuvitella että se kuitenkin tuntuu suoralta kritiikiltä, kun kaikki on minun järjestämää. Viime kaukomatkalla ensimmäinen viikko meni siihen että hän itki ja oli surullinen kun hän ei syty, ja siksi mitään intiimiä kanssakäymistä ei tietenkään ole. Heti perään kyllä sanoo että eihän vika ole minussa. Jaha. No voisi nyt sitten kuitenkin yrittää nauttia ja keskittyä iloisiin asioihin. En minä ole seksiä kärkkymässä, pärjään kyllä ilmankin. Tuokin reissu oli yli 20.000 euron paukku kokonaisuudessaan, joten hieman voisi osoittaa kiitollisuutta.
Tänä kesänä varattu Euroopan lomakohde. En aio enää laittaa tikkua ristiin minkään eteen. Tämä oli vaimon valitsema kohde, hoitakoot sitten kaiken. Minä voin keskittyä kritisoimaan. Harmittaa lasten puolesta kuitenkin, kun tietää jo että koko reissusta tulee yksi iso katastrofi ja itkua ja surua. Olispa loma ohi että pääsisi takaisin arkeen.
Kommentit (105)
Peruuttakaas koko matka ihan heti.
Ei teidän kannata lähteä minnekään kauas, jos tuo on se vakio.
Vuokratkaa mökki Suomesta, eikä ole stressiä. Kieltäydy muusta. Lapsetkin tykkää.
Se, että lähdetään kauas vain kun muutkin lähtee, vaikka ei huvita, on typerää.
Vierailija kirjoitti:
Peruuttakaas koko matka ihan heti.
Ei sitä enää voi peruuttaa, kaikki jo maksettu ja lapsille kerrottu että ollaan menossa.
Hohh hohh hoijaa taas näitä provoja 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vuokratkaa mökki Suomesta, eikä ole stressiä. Kieltäydy muusta. Lapsetkin tykkää.
Kyllä minä matkustamisesta pidän, ja haluan nimenomaan nähdä maailmaa. Eli huvitusta on kyllä. Vaimon osalta tuo tyytymättömyys sinänsä ei riipu kohteesta, samaa se meno on Suomessakin. Rahalla ei tässä ole väliä, mutta henkinen jaksamiseni alkaa olla lopussa.
Miksi katselet tuollaista vaimoa ?
Jättäkää hänet yksin mököttämään kun alkaa taas kiukutella. Keskity lapsiin vaikka yksi aikuinen on kuin lapsi. Ja ihan vihjeenä, jos puoliso ei syty kotona niin ei matka siihen auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä matkustamisesta pidän, ja haluan nimenomaan nähdä maailmaa. Eli huvitusta on kyllä. Vaimon osalta tuo tyytymättömyys sinänsä ei riipu kohteesta, samaa se meno on Suomessakin. Rahalla ei tässä ole väliä, mutta henkinen jaksamiseni alkaa olla lopussa.
Eli ongelma on tyytymätön vaimo.
Ei siihen löydy korjausta mistään meidän neuvoista. Se ei ole tyytyväinen perheeseen, eikä teidän matkoihin.
Menkää terapiaan. Tai uusiin naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet tuollaista vaimoa ?
Arki toimii kutakuinkin kelvollisesti, kun rutiinit pyörii ja molemmilla on työnsä. Erossa joutuisin lunastamaan hänet ulos talosta ja pyörittämään sitä yksin, mitä en haluaisi. Joutuisin olemaan yksin, sen sijaan että vieressä on kumppani jota kuitenkin rakastan. Lapsilta veisin perheen. En mä näe että ero olisi ratkaisu. Ei edes yksin matkustelu, en mä siitäkään ajatuksena oikein nauti.
Minun exä oli just tuollainen. Odotti, että minulla on kaikki hänelle valmiina, eikä hänen tarvii mitään tehdä. Ohjelmaa ja varaohjelmaa ja kaikki lippulappuset, passit, auton pysäköinti yms valmiina. Ja reissussa kiukutteli, kun en heti osannut hänelle kertoa, missä on lähin baari.
Nyt kävin viime viikolla lasten kanssa Kreikassa. Oli ihana viikko! Sopivasti kaikkea ja lapset osasi arvostaa kaikkea. Ainoa kiukuttelu oli aurinkorasvasta. Aion matkustaa lasten kanssa kunnes ne on aikuisia, ja ehkä senkin jälkeen, jos vielä haluavat minun kanssa matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelma on tyytymätön vaimo.
Ei siihen löydy korjausta mistään meidän neuvoista. Se ei ole tyytyväinen perheeseen, eikä teidän matkoihin.
Menkää terapiaan. Tai uusiin naimisiin.
Ongelma on ehkä negatiivisiin asioihin keskittyvä vaimo, kyllä. Ihminen jolla ei ole oikein kykyä käsitellä vastoinkäymisiä ja kantaa vastuuta omista ongelmista. Reissuilla se sitten kärjistyy kun on paljon uutta ja rutiineista poikkeavaa, stressaavaakin. Terapiassa ollaan oltu paljon, sekä parisuhde- että seksuaaliterapiassa. On siitä jotain hyötyä ollut, mutta viime kerrasta alkaa olla aikaa, ja asiat ovat ehkä hieman lipsuneet taas huonompaan suuntaan.
Menette kohteeseen ja katsotte siellä päivä kerrallaan mitä teette. Ei stressiä. Matkalaukut pakkaatte ja menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää hänet yksin mököttämään kun alkaa taas kiukutella. Keskity lapsiin vaikka yksi aikuinen on kuin lapsi. Ja ihan vihjeenä, jos puoliso ei syty kotona niin ei matka siihen auta.
Ei herrajumala, voitko kuvitella sitä itkun ja itsesäälin määrää kun "hylkäisin" hänet kun hänellä on "paha olla" ja tarvitsee "tukea"? Se olisi ihan vihoviimeinen veto. Kun suru tulee, minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä siihen sängylle kuuntelemaan ja lohduttamaan.
On ollut vähän rankkaa,mut ihan vähän vaan',, hehe hehee
Eroa hyvä ihminen, mikään lammas oo !!!
Vierailija kirjoitti:
Menette kohteeseen ja katsotte siellä päivä kerrallaan mitä teette. Ei stressiä. Matkalaukut pakkaatte ja menoksi.
Tätä mä vähän suunnittelin, eli mennään sinne ilman sen kummempaa suunnitelmaa, ja kun toinen jotain kyselee että "nyt olisi nälkä, mitä syödään" tms niin totean vaan että en minä tiedä, enkä sen jälkeen tee muuta. Sen sijaan että heti alkaisin selvittämään vaihtoehtoja, hoitamaan varauksia, varmistamaan että ruoka siellä on vaimolle sopivaa, että aikataulu on hyvä, että paikalla ei ole liian kuuma tai liian kylmä, mitä näitä nyt kaikkia on. Tiedän vaan että mitään ei tule tapahtumaan jos minä en järjestä, ja sitten alkaa tietysti se kiukuttelu. Mutta ehkä se on nyt tarpeen, että toinen huomaa että hänenkin on kannettava vastuuta. Hyvänä puolena on että reissu on nyt kohteeseen jonka kieltä vaimo on opiskellut hieman, minä en, joten hän voi nyt osoittaa osaamistaan! En minä liikaa ajatellut kritisoida asioita :)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vielä tarkennuksena: en minä sen takia matkaan lähde että toinen syttyisi, seksi on näillä matkoilla ihan sivuseikka. Sitä on tai ei ole, molemmat käy minulle. Viimeksi vaan vaimo ihan itse rupesi stressaamaan siitä ja aiheuttamaan itselleen surua siitä ettei itse halunut ja syttynyt.
Miksi pitäisi? Ei pidä.