Miten kertoa miehelle, että mä haluan mennä naimisiin, kertomatta miehelle, että haluan naimisiin
Eli miten saada mies kosimaan? Mulle olis tosi tärkeää, että mies ottais asian puheeksi. Silloin voisin olla varma, että hän oikeasti haluaa mut loppuelämäksi.
Lisäksi täytän loppuvuodesta 50v eli käytännöllistä olisi mennä naimisiin ennen sitä (leskeneläke).
Hyviä vinkkejä kellään?
Kommentit (86)
Kosi ite.
Ehkä mies vastaa "kiitos" niinko muikkeli jota kosin aikoinaan. Loppu 8 vuoden avoliitto aika nopsaa siihen.
Sano sille että sulla on ongelma korvisten kanssa ja nyt on ALEt että lähtiskö sun mukaan katselemaan korviksia... sit rupeettekin katselemaan sormuksia. (Sain idean tosta omasta edellisestä kirjoituksestani.)
Mä olen kyllä jo ehdottanut kerran 'mun tyypille' suoraan, että tule tänne 'juttelemaan menneistä tms' ja tuo sormus mukana jossa meidän molempien nimet ja päivämäärä. En sanallakaan puhunut mistään kosimisesta mutta siis että tuo sormus (vanhan ystävyyden merkiksi).
Rohkeesti vaan kosimaan. Ei kannata delegoida hommia jotka osaa itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Sano sille että sulla on ongelma korvisten kanssa ja nyt on ALEt että lähtiskö sun mukaan katselemaan korviksia... sit rupeettekin katselemaan sormuksia. (Sain idean tosta omasta edellisestä kirjoituksestani.)
Mä olen kyllä jo ehdottanut kerran 'mun tyypille' suoraan, että tule tänne 'juttelemaan menneistä tms' ja tuo sormus mukana jossa meidän molempien nimet ja päivämäärä. En sanallakaan puhunut mistään kosimisesta mutta siis että tuo sormus (vanhan ystävyyden merkiksi).
Jos joku mun existä sanois noin niin en todellakaan menis sormusten kanssa paikalle.
Kiinnostaako sinua mitä miehesi haluaa vai oletko noin epätasa-arvoinen että et välitä tippaakaan mitä mies haluaa?
Mä ainakin ilmotin miehelle että nyt mennään naimisiin ja juurikin leskeneläke oli yksi syy. Tehtiin samalla kaikki testamentit yms kuntoon samalla. Ja ennen kun kukaan paheksuu niin mulla on rahaa enemmän kun sillä.
Keskustelunaiheita:
"Naapurin Pekkakin meni sit naimisiin. Tosi monet ihmiset menee nykyään naimisiin, niitä on tullut nykyään oikein muotia."
"Naapurin Matti ja Maija ovat olleet jo 50 vuotta naimisissa. Kyllä on romanttista, vanhat ihmiset"
"Voi ei, joku on kadottanut vihkisormuksensa. Jos minä olisin naimisissa, niin en kyllä ikinä hukkasi sormusta."
"Oletko sinä ajatellut koskaan solmia avioliittoa?"
"Jos menisit nyt naimisiin, haluaisitko kirkkohäät vai maistraattivihkimisen?"
Vierailija kirjoitti:
Annat siis tarkoituksella valheellisia signaaleita ja sitten huuli pyöreänä ihmettelet ettei menekkään niin kuin toivoit. Jatka samaa rataa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu - haluaisin mennä naimisiin - mutta ei kait mun tartte kertoa 'mun tyypille' että nyt mä haluan mennä naimisiin. Meillä olisi kiire jo koska olemme paljon vanhempia. Mä en millään jaksaisi odottaa. Mä olen ehdottanut sille ystävyyttä ja mä en tiedä mutta mulla on sellainen fiilis, että se haluaisi mennä mun kanssa naimisiin tuli jutusta sitten mikä tahansa ja mä siis haluan sitä samaa. Meillä on niin kovin 'monimutkainen' taustajuttu johon kuuluu että tämä on nuoruudenrakkaus jolle annoin rukkaset eräiden todella ikävien asioiden vuoksi vaikka oikein olisi ollut suostua tai mennä edes kihloihin. Mistään kihloista ei silloin ollut kyse vaan kosi mua suoraan. Siinä tilanteeessa se ei vaan ollut mahdollista, mutta nyt olisi.
Eilen olin kauppakeskuksessa ihan muissa asioissa mutta eksyin koruliikkeeseen jossa oli ALE. Kuinkas kävikään niin rupesivat esittelemään mulle kihla- ja vihkisormuksia ja lähdin sielt
Kihloihin mennään, kun on sovittu avioitumisesta. En siksi oikein ymmärrä sitä, että "Mistään kihloista ei silloin ollut kyse vaan kosi mua suoraan." Ei kai ole tapana, että ensin mennään kihloihin ja sitten pitää vielä olla kosinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot ukkelille, että pillu on tarjolla seuraavan kerran, kun vihkisormus on nimetttömässä.
Ei ole tapana kiristää seksillä ja haluan miestäni tosi paljon eli tilanne olisi varmaan vaikeampi mulle kuin hänelle. Ap
Katos. No ehkä mä sit tuun sun kanssa naimisiin. Ehto toki tehtäs.
Ilmoita että haluat olla oikeutettuna lesken eläkkeeseen, kun mies kuolee.
naiset ovat hirveän huonoja kommunikoimaan. päl päl päl tulee koko ajan, mutta mistään oikeasta asiasta ei osata keskustella.
Sanot, että hääyönä saa kakkosta kehystettynä korsetilla ja sukkanauhasukilla.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelunaiheita:
"Naapurin Pekkakin meni sit naimisiin. Tosi monet ihmiset menee nykyään naimisiin, niitä on tullut nykyään oikein muotia."
"Naapurin Matti ja Maija ovat olleet jo 50 vuotta naimisissa. Kyllä on romanttista, vanhat ihmiset"
"Voi ei, joku on kadottanut vihkisormuksensa. Jos minä olisin naimisissa, niin en kyllä ikinä hukkasi sormusta."
"Oletko sinä ajatellut koskaan solmia avioliittoa?"
"Jos menisit nyt naimisiin, haluaisitko kirkkohäät vai maistraattivihkimisen?"
"Naapurin Pekallaki sitten seksi loppuu"
"Jokoha Maija pn kuin monesti Mattia pettäny"
"Käyää myymässä se ni saahaa kaljarahaa"
"En"
"Haulikolla uhattuna siellä missä pakotetaan"
Älä missää nimessä vaan mee suoraan puhumaan, mies saattais vaikka tajuta kosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olette olleet yhdessä? Miksi vasta nyt haluat naimisiin?
Nelisen vuotta yhdessä. Miksi vasta nyt naimisiin... Edellisessä avioliitossa tulin petetyksi ja halusin nyt edetä hitaasti, jotta oppisin tuntemaan toisen mahdollisemman hyvin. Meidän suhde on syventynyt ja parantunut koko ajan. Rakastan miestä paljon. Ap
No, etpä sitten tunne vieläkään miestäs kunnolla, kun et tiedä rakastaako se sinua.
Vierailija kirjoitti:
Kosi ite.
Ehkä mies vastaa "kiitos" niinko muikkeli jota kosin aikoinaan. Loppu 8 vuoden avoliitto aika nopsaa siihen.
- Haluatko kanssani naimisiin?
- Kiitos
Ai niinku näin? :D
Kysy että millaisena hän näkee teidän suhteen tulevaisuuden.
Siitä sitten juttu lähtee. Tuot esiin että haluaisit itse kyllä mennä vielä naimisiinkin tässä elämässä, entäs sinä, ja sanot että rakastat häntä hyvin paljon. Jos tuosta ei tajua, niin en usko että haluaa mennä naimisiin.
On ihan ok kosia itse. Jos mies vastaa myöntävästi, eikö se sitä tarkoita ttä hän haluaa sitoutua sinuun.