Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon

Vierailija
25.06.2024 |

Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.

Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.

Kommentit (9211)

Vierailija
8381/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anniina selkeästi ihan läpällä esittää että pitää jotain koulua. Tietää itsekin ettei osaa ja oikeasti tarkoittaa ettei koko touhussa olw mitään järkeä. Videoltakin sen näkee. 

Videoilta on nähty miten lapset tekee koulutehtäviään.  

Keskimmäinenkin opettelee kirjoittamaan vaikka ei vielä tarvitsisi.

Ihan on vitsi vaan koko kotikoulu, tietäähän sen, vitsillä heittää läpän. Ei siell ämitään kotikoulua ole, heh heh heh.

Vitseille on aika ja paikka. Omasta ruuanlaitosta voi heittää läppää, niin kuin Anniina tekee.  

Mutta lasten kotikoulusta hän ei ole vitsaillut.  

Mutta sinunlaisesi tyypit ei vaan tunnista äänenpainoja ja til

Ei hän heitä läppää. Hän sanoo selkeän yksiselitteisen lauseen.

Jos se ei kelpaa vaan sellaisen vaan vääntää merkitsemään päinvastaista niin se pätee kaikkeen muuhunkin mitä hän sanoo.

Monet autistit ajattelevat juuri noin. Jos siis Anniina sanoo, että on paras ihminen maailmassa niin se on niin?

Vierailija
8382/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anniina selkeästi ihan läpällä esittää että pitää jotain koulua. Tietää itsekin ettei osaa ja oikeasti tarkoittaa ettei koko touhussa olw mitään järkeä. Videoltakin sen näkee. 

Videoilta on nähty miten lapset tekee koulutehtäviään.  

Keskimmäinenkin opettelee kirjoittamaan vaikka ei vielä tarvitsisi.

Ihan on vitsi vaan koko kotikoulu, tietäähän sen, vitsillä heittää läpän. Ei siell ämitään kotikoulua ole, heh heh heh.

Vitseille on aika ja paikka. Omasta ruuanlaitosta voi heittää läppää, niin kuin Anniina tekee.  

Mutta lasten kotikoulusta hän ei ole vitsaillut.  

Mutta sinunl

Aiemmin minä ajattelin että hän puhuu totta ja sen mukaan kirjoitin.

Sinä opetit että hän valehtelee ja me täällä saamme ihan vapaasti tulkita hänen puheensa päinvastaisiksi.

Sinä tästä vastuussa olet. En minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8383/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä lääkäriä paikalla, autismi diagnooseja tullut jo?

Vierailija
8384/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huumorintajua Anniinalla. Kotikoulu muka, hihhihiii.

Hänellä sentään on hyvä huumorintaju. Sitä kun on monenlaista.  

Eräille huumori on toisille irvailua. Joistakin on hauskaa ilkeillä ja spämmätä netissä.

Vierailija
8385/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräille huumori on toisille irvailua. Joistakin on hauskaa ilkeillä ja spämmätä netissä.

Minä noudatan ihan tismalleen sinun ohjettasi ja sinun malliasi. Hih hii heh. 

Vierailija
8386/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anniina vähätteli itseään kun sanoi ettei osaa laittaa ruokaa. Ei valehdellut, mutta tuota lausetta kuulee paljon. Ihmisillä kun on omat standardit.  

Minäkin voisin sanoa etten osaa laittaa ruokaa, mutta muotoilen sen niin, että en ole hyvä ruuanlaittaja.  

Koska on eräitä autisminkirjoilaisia jotka ottaa kaikki vitsilläkin heitetyt lauseet kirjaimellisesti ja haudan vakavasti.

Mitä lisäarvoa viestiisi toi tuo viimeinen kappale, jossa haukut muuta keskustelijoita?

Jos olisit kirjoittanut vain nuo kaksi ensimmäistä kappaletta, olisin painanut yläpeukkua. 

Vierailija
8387/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä lääkäriä paikalla, autismi diagnooseja tullut jo?

Autisminkirjoon voi kuulua kirjaimellisuus, pakko-oire käyttäytyminen ja sosiaalisten tilanteiden ymmärtämättömyys. Esim. sarkasmin ja huumorin tulkitsemisessa voi olla puutteita.  

Ei täällä anneta diagnoosia, mutta tuolla yhdellä jankkaajalla on näitä piirteitä. 

t. Neuropsykiatriaan tutustunut

Vierailija
8388/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniina sanoi ettei osaa laittaa ruokaa ja että siksi heidän työnjakonsa on se, että Juha laittaa perheen ruoat.

MIKÄ vika tässä on? Eikö hän saa ihan itse päättää osaako vai ei ja sopia oman perheensä työnjaon itse?

MIKSI täällä riehutaan hysteerisinä, että tuo ei voi olla totta?

Vierailija
8389/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et noudata ohjeita miten voit vältää kunnianloukkaus syytteet?

Vierailija
8390/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Ensin sinä ajat hurjana oikeutta tulkita hänen puheitaan täysin mutulla ja väität hänen valehtelevan jne mutta jos minä teen tismalleen samoin, se on kunnianloukkaus? Hardly.

Vierailija
8391/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anniina vähätteli itseään kun sanoi ettei osaa laittaa ruokaa. Ei valehdellut, mutta tuota lausetta kuulee paljon. Ihmisillä kun on omat standardit.  

Minäkin voisin sanoa etten osaa laittaa ruokaa, mutta muotoilen sen niin, että en ole hyvä ruuanlaittaja.  

Koska on eräitä autisminkirjoilaisia jotka ottaa kaikki vitsilläkin heitetyt lauseet kirjaimellisesti ja haudan vakavasti.

Mitä lisäarvoa viestiisi toi tuo viimeinen kappale, jossa haukut muuta keskustelijoita?

Jos olisit kirjoittanut vain nuo kaksi ensimmäistä kappaletta, olisin painanut yläpeukkua. 

Tuossa ei haukuttu keskustelijoita. Jotku vain ottaa asiat kirjaimellisesti ja vakavasti. Nämä piirteet kuuluu autismiin.

En esim. itse sano, että en osaa tehdä ruokaa, koska jotku ottaa sen tosissaan. Sanon siis, että en ole hyvä ruuanlaittaja.

Vierailija
8392/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne kissat, millaisia virikkeitä niillä on?

Vierailija
8393/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Ensin sinä ajat hurjana oikeutta tulkita hänen puheitaan täysin mutulla ja väität hänen valehtelevan jne mutta jos minä teen tismalleen samoin, se on kunnianloukkaus? Hardly.

Te heitätte täällä vihjailuja ja valheita Anniinasta. Se täyttää kunnianloukkauksen määritelmän. 

Vierailija
8394/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te heitätte täällä vihjail

Ei heitetä vaan MINÄ pysyin tismalleen Anniinan omassa selkeässä lausunnossa.

Sitä ei hyväksytty.

Vierailija
8395/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anniina sanoi ettei osaa laittaa ruokaa ja että siksi heidän työnjakonsa on se, että Juha laittaa perheen ruoat.

MIKÄ vika tässä on? Eikö hän saa ihan itse päättää osaako vai ei ja sopia oman perheensä työnjaon itse? MIKSI täällä riehutaan hysteerisinä, että tuo ei voi olla totta?

Täällä on puhuttu hänen ruuanlaittamisesta halveksivaan sävyyn. Tyyliin: ei se edes osaa laittaa ruokaa🤣. 

Lausetta on täällä hoettu maanisena irvaillen.  

Tosin tuohan oli Anniinalta vähättelevä heitto. Osaahan hän nyt jotain tehdä kun videoillakin näkyy.  

Sinänsä siinähän ei ole mitään väärää vaikka hän ei tekisikään ruokia, mutta jotku on innoissaan kun pääsee halveksimaan tästäkin.  

On eri asia itse vitsailla omista heikouksistaan kuin, että jotku ottaa sen tikun nokkaan ja nälvii toistuvasti.

Vierailija
8396/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ vika tässä on? Eikö hän saa ihan itse päättää osaako vai ei ja sopia oman perheensä työnjaon itse? MIKSI täällä riehutaan hysteerisinä, että tuo ei voi olla totta?

Täällä on puhuttu hänen ruuanlaittamisesta halveksivaan sävyyn. Tyyliin: ei se edes osaa laittaa ruokaa🤣. 

Tosin tuohan oli Anniinalta vähättelevä heitto. Osaahan hän nyt jotain tehdä kun videoillakin näkyy.  

Sinänsä siinähän ei ole mitään väärää vaikka hän ei tekisikään ruokia, mutta jotku on innoissaan kun pääsee halveksimaan tästäkin.  

On eri asia itse vitsailla omista heikouksistaan kuin, että jotku ottaa sen tikun nokkaan ja nälvii toistuvasti.

Kaikki tuo on vain sinun omaa päänsisäistä tulkintaa.

Koko asia tuli esille kohdassa jossa hänen väitettiin tekevän kaikki kotityöt. Ei tee. Se oli vale

Ei hän vitsaillut, vaan kertoi faktan.

Jos sinä mielestäsi saat väittää häntä valehtelijaksi niin sitten saamme mekin. Ja saamme myös tulkita ja vääntää kaiken mieleiseksemme eikä sinulla ole mitään syytä vänkyttää.

Ja ne videopätkät on todistusaineistoa.

Vierailija
8397/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä haluat itsellesi täyden vallan tulkita kaiken pelkällä mutulla, mutta haluat kieltää muilta oikeuden samaan. Ei käy.

Joko Anniina on luotettava lähde tai ei ole. Joko saa tulkita tia ei saa. Joko videot ovat todistusaineistoa tai ei ole.

Kaikille samat säännöt. Nyt sinä mielestäsi saat tulkita, saat väittää Anniinan valehtelevan ka saat perustaa löpinäsi videopätkiin.

jos näin on, meillä muilla on tismalleen samat oikeudet. Lakkaa vikisemästä.

Huomaatko omaa mustavalkoisuuttaasi? Kykenetkö minkäänlaiseen itsefeflektioon?  

Tuo on täysin normaali heitto, että sanoo ettei osaa tehdä ruokaa vaikka oikeasti johonkin kykenee. Normaalia ei sen sijaan ole tuo sinun takertuminen asiaan ja siitä jankkaaminen. 

Vierailija
8398/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä haluat itsellesi täyden vallan tulkita kaiken pelkällä mutulla, mutta haluat kieltää muilta oikeuden samaan. Ei käy.

Joko Anniina on luotettava lähde tai ei ole. Joko saa tulkita tia ei saa. Joko videot ovat todistusaineistoa tai ei ole.

Kaikille samat säännöt. Nyt sinä mielestäsi saat tulkita, saat väittää Anniinan valehtelevan ka saat perustaa löpinäsi videopätkiin.

jos näin on, meillä muilla on tismalleen samat oikeudet. Lakkaa vikisemästä.

Huomaatko omaa mustavalkoisuuttaasi? Kykenetkö minkäänlaiseen itsefeflektioon?  

Tuo on täysin normaali heitto, että sanoo ettei osaa tehdä ruokaa vaikka oikeasti johonkin kykenee. Normaalia ei sen sijaan ole tuo sinun takertuminen asiaan ja siitä jankkaaminen. 

Kaikille samat säännöt.

Saamme jatkossa väittää Anniinaa valehtelijaksi.

Saamme käyttää todusteina lyhyitä videopätkiä.

Saamme tulkita kaiken ihan miten haluamme ja jankuttaa sitä täällä.

Selvä.

Vierailija
8399/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kalliot liukkaat jos ratsastaa sateella?

Vierailija
8400/9211 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia itse vitsailla omista heikouksistaan kuin, että jotku ottaa sen tikun

En ole väittänyt Anniinaa valehtelijaksi. Tehän te nii teette. 

Se oli häneltä vähättelevä läppä, että ei osaa ruokaa tehdä.  

Videoilta löytyy todistusaineistoa sekä Anniinan huumorintajusta että ruuanlaitosta.

Ketju on lukittu.