Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen lämmitysjärjestelmä tuolla on.
Onko uuneja, takkoja joita lämmitetään puilla mistä puita? Onko nuohooja tarkistanut uunien hormit, vetävätkö takat, ovat itse kokeilleet?
Kesä loppuu ennen pitkää ja kylmä viima pelmahtaa ovenavauksella sisään huoneeseen.
ovat tehneet videoita ja postauksia, käy katsomassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on vaikeaa suunnitella yhden päivänkään aterioita yhdelle hengelle. Pääsen kauppaan onneksi tuosta vaan. Nostan hattua ihmisille, jotka tekevät noin vaikean matkan päästä kauppaostokset isolle perheelle.
?? en tiedä ketään joka käy kaupassa joka päivä. Suurin osa suunnittelee viikon-kahden ostokset kerralla vaikka asuisivat prisman vieressä.
No nämä Jalkaset nimenomaan ravasivat Espoossa ja Mäntyharjulla kaupasaa ihan koko ajan.
Ei he tuolla saaressakaan ole saaneet sitä väliä venytettyä kuin kolmeen päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko uuneja, takkoja joita lämmitetään puilla mistä puita? Onko nuohooja tarkistanut uunien hormit, vetävätkö takat, ovat itse kokeilleet?
Kesä loppuu ennen pitkää ja kylmä viima pelmahtaa ovenavauksella sisään huoneeseen.
Ei niissä ole noita käsitelty ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten käytännössä menee tuo että lautta pitää varata. Mitä jos pitää lähteä samantien johonkin tai saareen pitää jonkun päästä heti esim. Eläinlääkäri.
Joku muu saattaa tietää tarkemmin, mutta ymmärtääkseni yhteysaluksille ei tarvitse varata paikaa, ellei ole jokin iso ajoneuvo tai rahti (kuten muuttokuorma). Vakituiset asukkaat voivat tietyin perustein ostaa etuajo-oikeuden lautoille. Eläinlääkäripalvelut ovat ymmärtääkseni usean kunnan yhteiset, pieneläinpäivystyksestä vastaa Evidensia Turussa, ja hyötyeläinpäivystys on jotenkin alueellisesti järjestetty. Mutta joutuu siis kulkemaan lautoilla tai omalla veneellä, ehkä myös helikopterilla jos saa sellaisen järjestettyä.
Positiivista:
5. Meren äärellä Hengittäminen on helpompaa. Ilmeisesti ihan tutkittu juttu ja huomaa sen helposti itsekin, aivankuin ilmassa olisi enemmän happea tai jotain.
T. Astmaatikko
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin kiinnostaa. Yhtään patteria en ole vielä nähnyt. Mutta odotellaan. Kyllä he kertovat talven tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku epäili että talvella ei lautta kulje, niin juuri tulleen tiedon mukaan talvella lautta kulkee USEAMMIN kuin kesällä.
Mistä tämä tieto tuli?
https://www.finferries.fi/media/aikataulut-2024/nauvon-pohjoinen-reitti…
https://www.finferries.fi/media/nauvon-pohjoinen-reitti-9.9.2024-8.5.20…
lautat ovat myös maksuttomia
Yllättävää, että palstan ns saaristoasiantuntija ei tiennytkään mistään mitään :DD
Siis eihän näköjään näitä yhteyksiä ole heidän saarelta talvella enemmän, vaan vähemmän. Yhteysalus kyllä näyttää kulkevan talvella reitillä useammin määrällisesti, mutta heidän saarensa ei näytä tälle reitille osuvan.
Toivottavasti lapset saavat / ovat saaneet palkkion maksetuista yhteistöistä kuten Äidin Puheenvuodon Inari on kertonut tallettaneensa tyttöjen tileille vuosien varrella. Lasten käyttäminen kaupallisissa tarkoituksissa on aina hyvin kyseenalaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole niin uusavuttomia, niinkuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole niin uusavuttomia, niinkuin sinä.
Niin, ne on avuttomampia. Mitenköhän noiden käy ilman appivanhempien jatkuvaa apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten kysyt...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä vastaat täyttä höpöä?
Eiköhän IL:n toimittaja tarkoittanut "saarella ei ole mitään" palveluita, eikä ettei saarella ole sieniä ja marjoja? Että ihan kanttarelleja löytyy, myötis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on vaikeaa suunnitella yhden päivänkään aterioita yhdelle hengelle. Pääsen kauppaan onneksi tuosta vaan. Nostan hattua ihmisille, jotka tekevät noin vaikean matkan päästä kauppaostokset isolle perheelle.
?? en tiedä ketään joka käy kaupassa joka päivä. Suurin osa suunnittelee viikon-kahden ostokset kerralla vaikka asuisivat prisman vieressä.
No nämä Jalkaset nimenomaan ravasivat Espoossa ja Mäntyharjulla kaupasaa ihan koko ajan.
Ei he tuolla saaressakaan ole saaneet sitä väliä venytettyä kuin kolmeen päivään.
Käyvät kerran viikossa. Ja mitä se sun persettä kutittaa vaikka kävisivät joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vastaa? Jos eivät kerran ole näyttäneet, niin miten muutkaan tietäisi??? Miksi silloin kysyä????
Miksi spekuloitte toisten elämää tällä palstalla niin negatiivisesti... Jos jokin asia somesta tutun henkilön elämässä (koulu, lautat, talo, kauppareissut ym.) kiinnostaa niin miksette kysy häneltä suoraan vaikka siellä somessa? Hehän sen oikean vastauksen voivat antaa, ei palstan anonyymit spekuloijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vastaa? Jos eivät kerran ole näyttäneet, niin miten muutkaan tietäisi??? Miksi silloin kysyä????
Ethän sinäkään vastannut.
Ja minä en ole kysymyt, korjasin vain höpinäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi spekuloitte toisten elämää tällä palstalla niin negatiivisesti... Jos jokin asia somesta tutun henkilön elämässä (koulu, lautat, talo, kauppareissut ym.) kiinnostaa niin miksette kysy häneltä suoraan vaikka siellä somessa? Hehän sen oikean vastauksen voivat antaa, ei palstan anonyymit spekuloijat.
Eipä nuo solvaajat uskalla kun tietävät että estoille päätyvät. Joutuvat etsimään uuden kohteen mistä oksentaa palstalle.
Niin ihana paikka tuo tila saaristossa ja hirsitalo. Itsellänikin etsinnässä pieni hirsitalo sopivalla tontilla jonkun kaupungin laitamilta. En halua autoa ostaa niin mielellään kauppojen läheltä.
Miten käytännössä menee tuo että lautta pitää varata. Mitä jos pitää lähteä samantien johonkin tai saareen pitää jonkun päästä heti esim. Eläinlääkäri.