Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon

Vierailija
25.06.2024 |

Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.

Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.

Kommentit (9211)

Vierailija
521/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko pariskunta taitaa itsekin olla yllättynyt heidän muuttoaan koskevien kommenttien määrästä ja ennenkaikkea siitä KATEUSPIIKISTÄ.Taitaa suurin osa kommentoijista tuntea vain pelkkää kateutta.

Minä olen koko ikäni jo täällä saaristossa asunut, en tiedä miksi kadehtisin. Kommentoin, koska viime aikainen "ah, rakastan saariston lapsia ja myrskyluodon maijaa, haluan muuttaa saaristoon" trendi tekee sen, että.tänne muutellaan nimenomaan hyvin tuusunpunaiset lasit silmillä ja sitten yllätytään, kun elo onkin aika erilaista kun on ajateltu. 

Mitä sitten? En ole kyllä tuosta trendistä kuullutkaan, mutta jos joku jolla on varaa ja mahdollisuus muuttaa vaikka hevontuuttiin tekee sen ja toteaa ettei ollutkaan heitä varten, niin mitä sitten??? Antakaa toisten elää ja olla. Kuulostaa joko idiootilta tai kateel

Eikös koko pointti ole noilla somen feikki-ihmisillä, että saavat huomiota ja ihmiset heistä jauhaa? Vai miksi pitää leikkiä julkkista ja elää kameran edessä? Tuskin tämäkään matami miehineen kovin aito persoona on, kuvista päätellen. 

Vierailija
522/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku nyt oikeasti mihin saarelle Anniina Muuttaa? ilmeisesti kyseessä ei ole mikään isompi saari tyyliin Nauvo tai Korppoo, josta löytyy peruspalvelut, ruokakaupat ja näin. Kyseessä joku pienempi saari, mutta mikä? 

Videosta päättelisin, että ehkä Norrskatan lähistöllä olevaan saareen. Ja Norrskata on Korppoota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas, terveet ihmiset voi mennä ihan oikeisiin töihin, eikä höynäyttää hyväuskoista mammalaumaa, joka syöksyy verkkokaupoille, kun maireasti hymyilevä vaikuttaja yllyttää vielä koodilla Anniina10, saa vielä kymmenen prossan alen ostoksistaan.

Kuka sinä olet sanomaan mikä on oikea työ tai mitä muiden pitäisi tehdä?

Kautta aikain on ollut julkkiksia niin näyttelijöitä kuin urheilijoitakin jotka työkseen myös mainostavat tuotteita yms. 

Työ on semmoinen asia, joka on hyödyllistä. Sometus ei todellakaan ole työtä, eikä urheilu. 

Onhan se hyödyllistä, heille itselleen ja yrityksille joita mainostavat. Vai onko ongelma se että se ei hyödytä SINUA? Kaikki eivät elä sinun käskyjesi mukaan, jos et vielä ole huomannut. Ihmisillä on lupa elää omalla tavallaan, tämä on vapaa maa. Jos haluat kontrolloida muita, muuta itään, rajan yli. Siellä jatkossa on jopa pakko lisääntyä.

Vierailija
524/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole kateutta jos puhutaan realiteeteista, joka tällä pariskunnalls tuntuu olevan hukassa. Olen itse viettänyt koko ikäni kaiken vapaa-ajan saaristossa, myös talvella, joten kun muutin tänne ajattelin minulla olevan aika realistinen kuva asiasta. Siltikin se talven pimeys ja pitkyys yllätti. Asuin ekan vuoden alkeellisissa olosuhteissa ja vaikka olin siihenkin tottunut, niin kyllä se vaan välillä pisti miettimään omia valintoja, kun kylmä,kostea merituuli puhalsi 13 metriä sekunnissa ja piti alkaa roudata vettä pataan lämmitettäväksi. Minulla on täällä sukua ja kavereita eli turvaverkkoa oli ja asun isommalla saarella jossa on joitain palveluja. Itse olin silloin sentään yksin eli ei tarvinnut lasten perään murehtia.

Eihän kaikki ihmiset koe asioita samalla tavalla. Joku voi tykätäkin noista mitä sinä inhoat.  Ehkä joku toinen osaa paremmin

Voi jeesus maria, että voidaan ymmärtää väärin. Minä en valita elämästä täällä. Veden kantaminen oli vain esimerkki. Ja tiedoksesi, että saaristossa sää muuttuu nopeasti ja välillä yllättääkin.  Yritin vain tuoda sen pointin esiin, että vaikka olisi kuinka kokemusta saaristosta, niin silti se kun asuu täällä ympäri vuoden voi yllättää. Ja kun näillä ei ole mitään kokemusta ja tuntemusta, niin vähän mennään ruusunpunaiset lasit silmillä

Vierailija
525/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoitteko edes videota, asuvat selvästi saarella jossa asuu muitakin. Autolauttakin kulkee aivan vierestä, ikkunasta näkee kun saapuu.

Se ei ole mikään autolautta vaan pieni yhteysalus, johon mahtuu muutama auto. Autopaikka pitää yleensä varata etukäteen, tuo kulkee useamman saaren kautta (päätepiste taitaa olla Åvensor)

Vierailija
526/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas, terveet ihmiset voi mennä ihan oikeisiin töihin, eikä höynäyttää hyväuskoista mammalaumaa, joka syöksyy verkkokaupoille, kun maireasti hymyilevä vaikuttaja yllyttää vielä koodilla Anniina10, saa vielä kymmenen prossan alen ostoksistaan.

Kautta aikain on ollut julkkiksia niin näyttelijöitä kuin urheilijoitakin jotka työkseen myös mainostavat tuotteita yms. 

Työ on semmoinen asia, joka on hyödyllistä. Sometus ei todellakaan ole työtä, eikä urheilu. 

Onhan se hyödyllistä, heille itselleen ja yrityksille joita mainostavat. Vai onko ongelma se että se ei hyödytä SINUA? Kaikki eivät elä sinun käskyjesi mukaan, jos et vie

Lisäksi ainakin minä näkisin niin, että työstä saatavat verorahat ovat aina hyödyllisiä.

Vierailija
527/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku nyt oikeasti mihin saarelle Anniina Muuttaa? ilmeisesti kyseessä ei ole mikään isompi saari tyyliin Nauvo tai Korppoo, josta löytyy peruspalvelut, ruokakaupat ja näin. Kyseessä joku pienempi saari, mutta mikä? 

Videosta päättelisin, että ehkä Norrskatan lähistöllä olevaan saareen. Ja Norrskata on Korppoota.

Kyllä minä katselin ihan samannäköistä taloa ja rantaa kuin heidän videossa, niin se oli Järvsor-saaressa. Voihan se oli joku toinenkin paikka. Paljon on vanhoja taloja kallioisella rannalla siellä päin.

Vierailija
528/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole kateutta jos puhutaan realiteeteista, joka tällä pariskunnalls tuntuu olevan hukassa. Olen itse viettänyt koko ikäni kaiken vapaa-ajan saaristossa, myös talvella, joten kun muutin tänne ajattelin minulla olevan aika realistinen kuva asiasta. Siltikin se talven pimeys ja pitkyys yllätti. Asuin ekan vuoden alkeellisissa olosuhteissa ja vaikka olin siihenkin tottunut, niin kyllä se vaan välillä pisti miettimään omia valintoja, kun kylmä,kostea merituuli puhalsi 13 metriä sekunnissa ja piti alkaa roudata vettä pataan lämmitettäväksi. Minulla on täällä sukua ja kavereita eli turvaverkkoa oli ja asun isommalla saarella jossa on joitain palveluja. Itse olin silloin sentään yksin eli ei tarvinnut lasten perään murehtia.

Eihän kaikki ihmiset koe asioita samalla tavalla. Joku voi tykätäkin noista mitä

Niin mitä jankutat? et ole ainoa siellä asuja. Ei kaikki ylläty kuten sinä esim säästä. 

Vierailija
529/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä katselin ihan samannäköistä taloa ja rantaa kuin heidän videossa, niin se oli Järvsor-saaressa. Voihan se oli joku toinenkin paikka. Paljon on vanhoja taloja kallioisella rannalla siellä päin.

No Korppoota sekin on. Ja Norrskataan pitää joka tapauksessa mennä ja siitä sitten botskilla.

Vierailija
530/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki ihmiset koe asioita

En minä jankuta, muuthn täällä jankkaa, kun sisälukutaito on mitä on. Minö en saariston säästä ylläty, koska olen täällä aina aikani viettänyt jo ennen tänne muuttoa kokonaan.

Vierailija
531/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletin, kun en ole koskaan kuullutkaan. 

Oli kyllä niin feikkimeini kiä ne kuvat. Valkoista vaatetta, miehellä joka kuvassa hangonkeksihymy valkaistuine hampaineen kuin anttilan kuvastosta suoraan.

Voi siisus. Miksi tämmöisiä feikki-ihmisiä joku viitsii seurailla. Mun tulee jo kuvista ikävä olo. 

Mustissako vaatteissa tämän Anniinan pitäisi liikkua kesät ja talvet? Hoikka, nuori ihminen; vaaleat/ valkoiset vaatteet sopivat hänelle todella hyvin. Hymyilevää miestä, jolla on vieläpä hoidetut hampaat, on aina mukavampi vaimonkin katsoa kuin jotain epäsiistiä turaletta.

No minä nyt en satu pitämään feikeistö tekohymyilijöistä, ovat kuin jotain kokoomuslahkolaisia valkoisissaan, ihan puistattaa. 

Sinä saat ihailla, minä en ihaile. Minua ällöttää tuommoset poseeraajat ja ihmiset joista huokuu epäitous kilometrin päähän. Ei tulis mieleenkään kuluttaa aikaa katsomalla tuollasten videoita. Kuvat antaa jo hyvin osviittaa minkä lajin ihmisistö on kyse. Näitä nykyajan pintaliitopellejä, tällä kertaa rustiikkisessa kulississa, kun on heiän mielestä trendikästä. Tekisivät nuokin jotain hyödyllistä työtä, jos terveyttä ja jaksamista riittää. Kuka kohta pyörittää tätä yhteiskuntaa jos kaikki on jotain hiton "vaikuttajia". Voiko typerämpää olla. 

Vierailija
532/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli googlailun ja oliko saari joku Järvsö tms

Vierailija
533/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyödyllistä, heille itselleen ja yrityksille joita mainostavat. Vai onko ongelma se että se ei hyödytä SINUA? Kaikki eivät elä sinun käskyjesi mukaan, jos et vie

Ei kyllä todellakaan ole millään tasolla hyödyllistä, päinvastoin. Ihan sama miten päin asiaa katsoo. Yhteiskunta ei lakkaisi pyörimästä, eikä kukaan kuolisi, eikä jöisi mitään vaille, jos joku tubettaja jättäisi videot tekemättä. 

Vierailija
534/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä niin feikkimeini kiä ne kuvat. Valkoista vaatetta, miehellä joka kuvassa hangonkeksihymy valkaistuine hampaineen kuin anttilan kuvastosta suoraan.

Voi siisus. Miksi tämmöisiä feikki-ihmisiä joku viitsii seurailla. Mun tulee jo kuvista ikävä olo. 

Mustissako vaatteissa tämän Anniinan pitäisi liikkua kesät ja talvet? Hoikka, nuori ihminen; vaaleat/ valkoiset vaatteet sopivat hänelle todella hyvin. Hymyilevää miestä, jolla on vieläpä hoidetut hampaat, on aina mukavampi vaimonkin katsoa kuin jotain epäsiistiä turaletta.

No minä nyt en satu pitämään feikeistö tekohymyilijöistä, ovat kuin jotain kokoomuslahkolaisia valkoisissaan, ihan puistattaa. 

Sinä saat ihailla, minä en ihaile. Minua ällöttää tuommoset

Vihaseuraaminen ja pöllöpalstailu on melko typeryyttä nekin.

Vierailija
535/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ei ole ennen olleet tuollaisia, kuten täällä jo kirjoitinkin, vaan ihan hauska normaali pieni perhe. Nyt on Lidl ja Lindex vaatettamassa, Hemtexin kodintekstiilit jne.

Jaa, no hyvin huomaa kuvista että pelkkää teeskentelyä koko touhu, joten kyllä ne on jo valmiiksi olleet luonteeltaan teeskenteleväisiä. Ei kai normaali pariskunta jaksaisi esittää jotain ja pitäisi sitä vielä "työnä". En tajua. Ja miksi tämmöisiä huomionkalastelijoita pitää täällä mainostaa? 

Vierailija
536/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasten maatilavlogit on yksi ainoita, mitä yleensä tulee enää katsottua. Joskus aikaisemmin olin suurempi tubevideoiden kuluttaja. Jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä nykyinen paikka Mäntyharjulla on Juhan suvun taloja, jonka ostivat aikoinaan. Ei välttämättä ole mikään älytön kiire hoitaa kyseistä taloa pois alta. En tiedä onko myynnissä ollut. 

Lapset ovat olleet kotikoulussa kyllä, mutta ympärillä on ollut viikottaisia kerhoja ja kesällä leirejä. Saaressa voi toki tulla vähän yksinäistä. Toivottavasti yrittävät luoda ja tutustua lähempien suurempien saarten porukkaan. Kyllä varmasti jostain löytyy lapsia. Oletan ainakin että ostavat oman veneen, jolla pääsee kulkemaan ja kuskaamaan lapsia.

Ihan kiinnostavaa päästä seuraamaan miten arki lähtee rullaamaan. 

Vierailija
537/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteysalus ei sitten välttämättä kulje talvella viikkoihin. Turun Sanomissa oli joskus juttua, kun saariston saareen vietiin heinää helikopterilla, kun hevosten ruoka oli loppu ja yhteysalus ei ollut kulkenut useampaan viikkoon (samainen yhteysalus mikä kulkee tämän someryypin saareen).

Ihan eläinten kannalta toivon, että asuvat siellä ensimmäisen ralven ilman eläimiä.

Täällä monella kirjoittajalla ei tunnu olevan realistista käsitystä saaristossa elämisestä. Saaristomeri on ihan eri asia kesällä kuin talvella. 

No tämä juuri. Tuntui, että suurin osa on olevinaan experttejö, kun mökkeilee täällä tai on käynyt pyöräilemässä rengastien. Saaristo on ihana ja idyllinen, mutta oikeasti melko karu paikka syksyllä ja talvella, varsinkin mitä ulompana ollaan.

Vierailija
538/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki ihmiset koe asioita samalla tavalla. Joku voi tykätäkin noista mitä

No siinähän se kokemus karttuu kun hyppää tuntemattomaan. Miten siihen sitten pitäisi valmistautua? Siedättää tunti vai päivä kerrallaan? Onhan heitä kaksi työteliästä ja neuvokasta ihmistä ja osaavat apua pyytää. En näe tuossa mitään ongelmaa. Vai pelottaako sinua että entiset kaupunkilaiset pärjäävätkin paremmin kuin sinä? Ehkä jopa ilman apua?

Vierailija
539/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristo on ihana ja idyllinen, mutta oikeasti melko karu paikka syksyllä ja talvella, varsinkin mitä ulompana ollaan.

ajatella miten ihmiset pärjää muualla maailmassa kun av mammalle Turun saaristokin on liikaa😂 apua siellä voi tuulla!

Vierailija
540/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvsor saari kyseessä

Ketju on lukittu.