Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon

Vierailija
25.06.2024 |

Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.

Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.

Kommentit (9211)

Vierailija
501/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoitteko edes videota, asuvat selvästi saarella jossa asuu muitakin. Autolauttakin kulkee aivan vierestä, ikkunasta näkee kun saapuu.

Siellä asuu kaksi ihmistä vakituisesti.

Vierailija
502/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä vaiheessa, kun tämä muutto tuli ajankohtaiseksi, olisin kyllä alkanut opettaa edes jotain ruotsin sanoja ja aihepiirejä jne.

Vieraita kieliäkin voi opettaa ihan arjessa muutenkin. Kotikoulussa olisi niihin aikaakin vaikka kuinka.

Esimerkiksi käydä kahvilassa, tilata ruotsiksi jne.

Ai Mäntyharjulla tilata kahvilassa ruotsiksi 😂

Juurihan täällä on jauhettu miten he ei kökötä kivellä. Me tylsät vaan kökötetään.

Myös kotona voi leikkiä ruotsiksi kahvilaa tai vaikka kioskista ostamista siinä leikkimökin luukulla.

Voi tziizus, mitä pönttöjä!

No mihinkäs se suvaitsevaisuus nyt katosi???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa! Ou jee.

Vierailija
504/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä vaiheessa, kun tämä muutto tuli ajankohtaiseksi, olisin kyllä alkanut opettaa edes jotain ruotsin sanoja ja aihepiirejä jne.

Vieraita kieliäkin voi opettaa ihan arjessa muutenkin. Kotikoulussa olisi niihin aikaakin vaikka kuinka.

Esimerkiksi käydä kahvilassa, tilata ruotsiksi jne.

Ai Mäntyharjulla tilata kahvilassa ruotsiksi 😂

Juurihan täällä on jauhettu miten he ei kökötä kivellä. Me tylsät vaan kökötetään.

Myös kotona voi leikkiä ruotsiksi kahvilaa tai vaikka kioskista ostamista siinä leikkimökin luukulla.

Voi tziizus, mitä pönttöjä!

No mihinkäs se suvaitsevaisuus nyt katosi

En ole suvaitsevainen, olen tiukkis.

Vierailija
505/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt, mutta kuka tuota huushollia pakkaa, jos Anniinalla on aikaa istuskella rantsussa vaikka viikon parin päästä pitäisi koko revohka olla muutettuna saareen? Vai onko ne kerjännyt jonkun muuttofirman kaupallisena yhteistyönä? 

Vierailija
506/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt, mutta kuka tuota huushollia pakkaa, jos Anniinalla on aikaa istuskella rantsussa vaikka viikon parin päästä pitäisi koko revohka olla muutettuna saareen? Vai onko ne kerjännyt jonkun muuttofirman kaupallisena yhteistyönä? 

No kun sillä on ne palvelijat siinä naapuritontilla. Ne hoitaa ja paapoo sitten loppuun, kuten aina ennenkin.

Vierailija
507/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä tajusin, että olen kateellinen! 

Kateellinen siitä kaikesta tuesta ja avusta, jonka Juhan vanhemmilta saavat. Kelpaisi varmaan useammallekin lapsiperheelle. <3

Muuttoa en kadehdi.

Vierailija
508/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole sanoneet että pitäisi olla parin viikon päästä muutettuna. Vain että heinäkuussa alkaa muutto. Jos taloa ei ole vielä myyty, niin muuttoaikaa voi olla kuukausia.

Vierailija
509/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotisynnytys kertoo jotain tuosta naisesta.

Kertoo paljonkin, mm sen että on rohkea.

Vierailija
510/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kertoo sen että lapsilla on ainoastaan käyttöarvo. Somevaikuttaja haluaa erottua hinnalla millä hyvänsä. 

Vierailija
511/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole kateutta jos puhutaan realiteeteista, joka tällä pariskunnalls tuntuu olevan hukassa. Olen itse viettänyt koko ikäni kaiken vapaa-ajan saaristossa, myös talvella, joten kun muutin tänne ajattelin minulla olevan aika realistinen kuva asiasta. Siltikin se talven pimeys ja pitkyys yllätti. Asuin ekan vuoden alkeellisissa olosuhteissa ja vaikka olin siihenkin tottunut, niin kyllä se vaan välillä pisti miettimään omia valintoja, kun kylmä,kostea merituuli puhalsi 13 metriä sekunnissa ja piti alkaa roudata vettä pataan lämmitettäväksi. Minulla on täällä sukua ja kavereita eli turvaverkkoa oli ja asun isommalla saarella jossa on joitain palveluja. Itse olin silloin sentään yksin eli ei tarvinnut lasten perään murehtia.

Vierailija
512/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo siitä, että on idiootti. Saaristosta on muuten helvetin pitkä matka tyksiin siinä vaiheessa, jos kotisynnytellään vielä ja jokin menee pieleen 

Vierailija
513/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole kateutta jos puhutaan realiteeteista, joka tällä pariskunnalls tuntuu olevan hukassa. Olen itse viettänyt koko ikäni kaiken vapaa-ajan saaristossa, myös talvella, joten kun muutin tänne ajattelin minulla olevan aika realistinen kuva asiasta. Siltikin se talven pimeys ja pitkyys yllätti. Asuin ekan vuoden alkeellisissa olosuhteissa ja vaikka olin siihenkin tottunut, niin kyllä se vaan välillä pisti miettimään omia valintoja, kun kylmä,kostea merituuli puhalsi 13 metriä sekunnissa ja piti alkaa roudata vettä pataan lämmitettäväksi. Minulla on täällä sukua ja kavereita eli turvaverkkoa oli ja asun isommalla saarella jossa on joitain palveluja. Itse olin silloin sentään yksin eli ei tarvinnut lasten perään murehtia.

Hohhoijaa. Monilla on eri ajatuksia saaristossa asumisesta kuten rauha. Jos saaristossa asuu pitkään niin kai niitä enemmän on hyviä kuin huonoja puolia? muutenhan sieltä muuttaisi pois.

Jos siellä on pärjännyt sinunlaisesi ruikuttajat niin pärjää varmaan muutkin.

Vierailija
514/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Monilla on eri ajatuksia saaristossa asumisesta kuten rauha. Jos saaristossa asuu pitkään niin kai niitä enemmän on hyviä

Mikä kohta tosta oli ruikutusta? Rauhan takia minä tänne muutinkin ja ihan vapaaehtoisesti alkeellisiin oloihin. Toin vain sen pointin esiin, että minä minne olin oikeasti menossa  ja ryhtymässä, nämä ei.

Vierailija
515/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Monilla on eri ajatuksia saaristossa asumisesta kuten rauha.

Lapset tarvitsevat ihan jotain muuta kuin eristystä.

Vierailija
516/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua muuten oikeasti alkanut ärsyttää tämä luomuteatteri, joka on selkeästi ihan vaan somea varten luotu hahmo.

Ei se oikeasti mitän viljele, mitään luontoa arvosta tai kasvit kiinnosta tms. Se on vain keksinyt sen somea varten. Se kotikouluinnostuskin haihtui parissa kuukaudessa.

Saaristossakin olennaista on seinät ja sisustus.

Vierailija
517/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas, terveet ihmiset voi mennä ihan oikeisiin töihin, eikä höynäyttää hyväuskoista mammalaumaa, joka syöksyy verkkokaupoille, kun maireasti hymyilevä vaikuttaja yllyttää vielä koodilla Anniina10, saa vielä kymmenen prossan alen ostoksistaan.

Kuka sinä olet sanomaan mikä on oikea työ tai mitä muiden pitäisi tehdä?

Kautta aikain on ollut julkkiksia niin näyttelijöitä kuin urheilijoitakin jotka työkseen myös mainostavat tuotteita yms. 

Työ on semmoinen asia, joka on hyödyllistä. Sometus ei todellakaan ole työtä, eikä urheilu. 

Vierailija
518/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku nyt oikeasti mihin saarelle Anniina Muuttaa? ilmeisesti kyseessä ei ole mikään isompi saari tyyliin Nauvo tai Korppoo, josta löytyy peruspalvelut, ruokakaupat ja näin. Kyseessä joku pienempi saari, mutta mikä? 

Vierailija
519/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki ihmiset koe asioita samalla tavalla. Joku voi tykätäkin noista mitä sinä inhoat.  Ehkä joku toinen osaa paremmin seurata säätä ja järjestää työt niin ettei tarvitse myrskytuulissa vesiä kantaa. Tai voivat vuorotella ulkotöissä.

Vierailija
520/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mietti eläinten roudaamisen haastavuutta saarelle. Aika monen lampaat ja lehmätkin viedään pääsaaresta pienempään saareen kesäksi laiduntamaan eli ei se loppujen lopuksi kovin iso homma ole. 

Ketju on lukittu.