Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon

Vierailija
25.06.2024 |

Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.

Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.

Kommentit (9211)

Vierailija
541/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletin, kun en ole koskaan kuullutkaan. 

Oli kyllä niin feikkimeini kiä ne kuvat. Valkoista vaatetta, miehellä joka kuvassa hangonkeksihymy valkaistuine hampaineen kuin anttilan kuvastosta suoraan.

Voi siisus. Miksi tämmöisiä feikki-ihmisiä joku viitsii seurailla. Mun tulee jo kuvista ikävä olo. 

Mustissako vaatteissa tämän Anniinan pitäisi liikkua kesät ja talvet? Hoikka, nuori ihminen; vaaleat/ valkoiset vaatteet sopivat hänelle todella hyvin. Hymyilevää miestä, jolla on vieläpä hoidetut hampaat, on aina mukavampi vaimonkin katsoa kuin jotain epäsiistiä turaletta.

No minä nyt en satu pitämään feikeistö tekohymyilijöistä, ovat kuin jotain kokoomuslahkolaisia valkoisissaan, ihan puistattaa. 

Sinä saat ihailla, minä en ihaile. Minua ällöttää tuommoset

Voiko typerämpää olla? Voi, sinä ja sinun ennakkoluulosi. 

Vierailija
542/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että he ovat jollain tavalla miettineet eläintenkin jutut. Ei kai kukaan täysin ummikkona osta taloa ja kuvittele, että kaikki käy sormia napsauttamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan. Verkostoituminen kannattaa tehdä laajasti, monilla asukkailla on vaikka mitä taitoja ja apua kyllä saa. Sellanen juttu, että kiitollisuuden velka on sellainen, missä saaristolainen ei halua olla, eli "omansa" saa takaisin. Nuorena tyttönä naapurin pappa maksoi minulle 100 markkaa siitä hyvästä, että sai käyttää minun autoani oman autonsa starttaamisessa. Sen myötä oltiin sitten sujut, "kun hän nyt tällä tavalla vaivasi". Ah, vanhat saaristolaiset oli kyllä aivan huippuporukkaa

Vierailija
544/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne eläimet sit syö jos lautta ei tuo jostain syystä heinää talvella ja pistetäänkö ne sit lihoiksi ja pataan? Miten saarella toimitaan oikeesti jos eläinten ruoka talvella loppuu? Kituvat kuoliaaksi?

Vierailija
545/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne eläimet sit syö jos lautta ei tuo jostain syystä heinää talvella ja pistetäänkö ne sit lihoiksi ja pataan? Miten saarella toimitaan oikeesti jos eläinten ruoka talvella loppuu? Kituvat kuoliaaksi?

Oletko tyhmä? 

Vierailija
546/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saaristo on ihana ja idyllinen, mutta oikeasti melko karu paikka syksyllä ja talvella, varsinkin mitä ulompana ollaan.

ajatella miten ihmiset pärjää muualla maailmassa kun av mammalle Turun saaristokin on liikaa😂 apua siellä voi tuulla!

Nyt puhutaan lapsista, ei mistään mammoists.

Vierailija
547/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saaristo on ihana ja idyllinen, mutta oikeasti melko karu paikka syksyllä ja talvella, varsinkin mitä ulompana ollaan.

ajatella miten ihmiset pärjää muualla maailmassa kun av mammalle Turun saaristokin on liikaa😂 apua siellä voi tuulla!

Nyt puhutaan lapsista, ei mistään mammoists.

Ai muualla maapallolla ei ole lapsia 😂 

Vierailija
548/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki ihmiset koe asioita samalla tavalla. Joku voi tykätäkin noista mitä sinä inhoat.  Ehkä joku toinen osaa paremmin seurata säätä ja järjestää työt niin ettei tarvitse myrskytuulissa vesiä kantaa. Tai voivat vuorotella ulkotöissä.

Sinne lähtee 8-vuotias, 4-vuotias ja 1-vuotias. Pakko heidän on joka tapauksessa kaikki tehdä vuorotellen, koska noita kahta nuorempaa ei voi yhtään jättää ilman valvontaa vielä.

Ja tuo pihakin on ihan saatanan vaarallienn tuonikäisille. Siitä on varmaan pakko aidata jokni pieni keskusaukio, etteivät vieri heti mereen.

Vierailija
549/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei nyt suoraan sanoen huoleta ne lapset, saaristossa asuu paljon lapsia ja tuo on varmasti lapsillekin hieno kokemus.

Minua huolettaa se, että onko perheellä oikeasti ymmärrystä siihen, mitä saaristossa on talvella? Yhteysalus (johon pitää varata autolle paikka etukäteen) kulkee kesäaikaan kai päivittäin, mutta talvella vain silloin tällöin ja välillä ei ollenkaan. 

Omalla veneellä ei välttämättä ole asiaa merelle  jos keli on huono. Veneen pitää olla ns. joka sään vene ja heillä tulisi olla vankka veneilykokemus saaristo-olisuhteista. Suurin osa ikänsä saaristossa mökkeilevistä ei lähtisi merelle syksyllä / talvella ja heillä on sentään vuosikymmenten kokemus saaristossa liikkumisesta.

Joku kysyi, että mitä tapahtuu hevosille, jos heinä loppuu ja yhteysalus ei kulje. No mitäpä luulet? Saaristossa ollaan välillä viikkoja eristyksissä ja siihen pitää varautua, ellei halua, että eläimet (tai ihmiset) nääntyvät. Ihmisiä sentään hakee pelastuskopteri (jos sää sallii), ne eläimet jäävät sinne.

Vierailija
550/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisellä saarella ei asu lapsia ja kun he pitävät jo nyt lapsensa eristyksissä, eivätkä he pääse kouluun tms joten ei he kehenkään tutustu.

Vierailija
551/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkasten maatilavlogit on yksi ainoita, mitä yleensä tulee enää katsottua. Joskus aikaisemmin olin suurempi tubevideoiden kuluttaja. Jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä nykyinen paikka Mäntyharjulla on Juhan suvun taloja, jonka ostivat aikoinaan. Ei välttämättä ole mikään älytön kiire hoitaa kyseistä taloa pois alta. En tiedä onko myynnissä ollut. 

Lapset ovat olleet kotikoulussa kyllä, mutta ympärillä on ollut viikottaisia kerhoja ja kesällä leirejä. Saaressa voi toki tulla vähän yksinäistä. Toivottavasti yrittävät luoda ja tutustua lähempien suurempien saarten porukkaan. Kyllä varmasti jostain löytyy lapsia. Oletan ainakin että ostavat oman veneen, jolla pääsee kulkemaan ja kuskaamaan lapsia.

Ihan kiinnostavaa päästä seuraamaan miten arki lähtee rullaamaan. 

Ei ole mikään Juhan suvun talo. Tämä on tieto

Vierailija
552/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
553/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se navetta oikeasti sellaisessa kunnossa, että ne eläimet saa talvella sinne asianmukaiseen suojaan? Näytti ihan romahduskypsältä.

Vierailija
554/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei nyt suoraan sanoen huoleta ne lapset, saaristossa asuu paljon lapsia ja tuo on varmasti lapsillekin hieno kokemus.

Minua huolettaa se, että onko perheellä oikeasti ymmärrystä siihen, mitä saaristossa on talvella? Yhteysalus (johon pitää varata autolle paikka etukäteen) kulkee kesäaikaan kai päivittäin, mutta talvella vain silloin tällöin ja välillä ei ollenkaan. 

Omalla veneellä ei välttämättä ole asiaa merelle  jos keli on huono. Veneen pitää olla ns. joka sään vene ja heillä tulisi olla vankka veneilykokemus saaristo-olisuhteista. Suurin osa ikänsä saaristossa mökkeilevistä ei lähtisi merelle syksyllä / talvella ja heillä on sentään vuosikymmenten kokemus saaristossa liikkumisesta.

Joku kysyi, että mitä tapahtuu hevosille, jos heinä loppuu ja yhteysalus ei kulje. No mitäpä luulet? Saaristossa ollaan välillä viikkoja eristyksissä ja siihen pitää varautua, ellei halua, että eläimet (tai ih

Kauan meinasit jankuttaa tätä? 

Vierailija
555/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi, että mitä tapahtuu hevosille, jos heinä loppuu ja yhteysalus ei kulje. No mitäpä luulet? Saaristossa ollaan välillä viikkoja eristyksissä ja siihen p

Meitä jankkaajia on täällä näköjäön useampi, jos minua aiempaa meinasit. Tämä ei ole minun tekstini, mutta näköjäön moni muukin on samoilla linjoilla. Ainoastaan te kaupunkitollokat kuvittelette olevanne kaikkivoipia, jopa säätö vastaan.

Vierailija
556/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttaa jatkuvasti myös lasten kanssa uusiin ympäristöihin vaikka toiselle puolelle maapalloa. Ja hyvin menee. Suomessa ei ole paikkaa jossa ei pärjäisi vaikka ei oisi kokemusta. Kokemusta myös kertyy koko ajan lisää. 

Vierailija
557/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ts.fi/uutiset/116324

Varsin valaiseva juttu!

Vierailija
558/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttaa jatkuvasti myös lasten kanssa uusiin ympäristöihin vaikka toiselle puolelle maapalloa. Ja hyvin menee. Suomessa ei ole paikkaa jossa ei pärjäisi vaikka ei oisi kokemusta. Kokemusta myös kertyy koko ajan lisää. 

Ja se on täysin perseestä lapsia kohtaan. Miksi sinä jankkaat tätä, kun se on edelleen ihan yhtä paskaa vanhemmuutta?

Vierailija
559/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se on täysin perseestä lapsia kohtaan. Miksi sinä jankkaat tätä, kun se on edelleen ihan yhtä paskaa vanhemmuutta?

Sulla taitaa olla omia kovia kokemuksia muuttamisesta lapsena? Etkö saanut kavereita? 

Vierailija
560/9211 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla omia kovia kokemuksia muuttamisesta lapsena? Etkö saanut kavereita? 

Osaan lukea. Opettele sinäkin. Katso esimerkiksi Mll sanoo muuton aiheuttamasta kriisistä lapsilla.

Ketju on lukittu.