Kätilö vastaa kysymyksiin
Kommentit (76)
ovatko irronneet munasolut peräisin molemmista munasarjoista vai irtoaako aina samalta puolelta?
Vierailija:
Ainakin jos olet käynyt jonkun lääkärin yksityisvastaanotolla ja hän toimii myös kyseisessä sairaalassa, voit pyytää häntä leikkaamaan. Varmaa ei sitten ole se, sopiiko hänen aikatauluunsa. Sama koskee myös esim äitiyspolin lääkäreitä.
klö
Voiko vielä pyytää lisämaksusta 1 tai 2 hengen huonetta?
Miehet kyllä ovat etuoikeutetummassa asemassa tässsä, hehän voivat tulla isäksi hyvinkin myöhäisellä iällä. Jaksamisen kanssa, siis vauvan hoidon ja pikkulasten hoitamisen kanssa täytyisi asia punnita.
klö
Vierailija:
ja kiva jos vastaaat.. mulla raskaus alussa 9+5 ja alavatsassa tuntunut eilisestä asti sellaista repimistä/viiltelyä/pistelemistä.. johtuuko vaan venymisistä vai mistä? äippä ja tyttö 4/03 + rv 9+5
Kohdussasi on nyt vilkas verenkierto ja kasvuakin alkaa olla, joten oireesi kuulostavat normaalilta.
klö
Enpä tiedä, kai voi olla kummin vaan.
klö
Mikä on normaali inter spinata mitta?
Tarkkaan en tiedä, kuinka homma toimii ja millaiset säännöt tulevat olemaan, mutta ei valinnanoikeus kokonaan poistu.
Yksityishuoneita maksusta saa edelleen, jos osaston tilanne niin sallii,
klö
Vierailija:
Eli kätilö, joka saa hoidettua ensisynnyttäjän synnytyksen niin että ei tarvitse leikata, eikä repeä saa kunnian olla tämän kerhon jäsen.. Eli ikäänkuin hyvästä ammattitaidosta ja tietysti muistakin vallitsevista olosuhteista riippuva juttu. Mutta siis älkää nyt loukkantuko kukaan tästä!!
Edistyksellisemmillä synnäreillä, joissa naisia ei makuuteta tuntikausia käyrillä ja nipsautella eppareita mielin määrin, se on sen sijaan ihan arkipäivää.
Olen hyvin runsaasi ylipainoinen synnytysiässä oleva nainen. Vauvakuume on kuumimmillaan. Minkä painoinen on ollut isokokoisin synnyttänyt nainen jonka tiedät? Olen 172 cm pitkä ja paino reilusti kolminumeroinen. Riittääkö, jos saan painon pudotettua 120-130 kiloon? Jos edes onnistun raskautumaan....
Kuinka yleensä käy normaalin synnytyksen kanssa, yksi gynekologi sanoi ettei ylipainoisilla naisilla riitä supistustehot normaalin synnytykseen vaan joutuvat melkein aina sektioon. Miten siitä toipuminen ylipainoisella??
Kiitos jo etukäteen jos vastailet!!
Näitä en ole koskaan oppinut ulkoa, mutta muistelisin että yli 10 cm on normaali.
klö
Ekassa synnytyksessä mulla ei ollu epiduraalista mitään apua ja sen laittaminenkin sattui ihan kauheasti, lisäksi vielä supistelukin loppui. Toisella kerralla kaikki meni toisin päin ei sattunut laittaminen eikä synnyttäminen ja epiduraaliln jälkeen avauduin kahdessa tunnissa 3sta 10 een senttiin.
Vierailija:
Olen hyvin runsaasi ylipainoinen synnytysiässä oleva nainen. Vauvakuume on kuumimmillaan. Minkä painoinen on ollut isokokoisin synnyttänyt nainen jonka tiedät? Olen 172 cm pitkä ja paino reilusti kolminumeroinen. Riittääkö, jos saan painon pudotettua 120-130 kiloon? Jos edes onnistun raskautumaan....Kuinka yleensä käy normaalin synnytyksen kanssa, yksi gynekologi sanoi ettei ylipainoisilla naisilla riitä supistustehot normaalin synnytykseen vaan joutuvat melkein aina sektioon. Miten siitä toipuminen ylipainoisella??
Kiitos jo etukäteen jos vastailet!!
Painavin jonka muistan oli jossain 170kg luokkaa.
Ylipainoisen riskit sekä raskaudessa että synnytyksessä ovat suuremmat ja jo raskaaksi tulossa on usein hankaluuksia.
Hyvä jos saisit pudotettua mahdollisimman paljon ja sitten raskausaikana pidettyä painon niin, ettei nousisi lainkaan.
Alatiesynnytyksiäkin on ylipainoisilla. En muista vakavia ongelmia ylipainoisten sectiosta toipumisessa, mutta tilastollisesti infektioiden ja veritulppien riski on suurempi.
Onnea raskaushaaveille!
klö
Laittajissa ja heidän kokemuksessaan on eroja.
klö
Tämä antaa valheellisen kuvan molemmista tavoista ja aliarvoi naisen tietämystä.
En tiedä millaisesta lapusta puhut, eri versioita on varmaankin eri sairaaloissa.
klö
Viimeisin gynekologi käyntini oli vaan niin katastrofaalinen kun lääkäri laittoi mut aivan maanrakoon. Onneksi tuota 170 en sentäs paina, mutta 150 on lähempänä...Nyt yritän kovasti saada painoa 20-30 kiloa pois. Olenkin kuullut, että monella ylipainoisella saattaa jopa lähteä painoa raskauden aikana.
Sinä osasit realistisesti mutta todenmukaisesti kertoa faktan, et pelotellut pihalle niinkuin gynekologi teki. Inhimillinen suhtautuminen kunniaan, ihmisiä me ylipainoisetkin olemme!!!
Miten pt synnytys menee? T. Pelokas
Samaa mieltä. Onnea tavoitteillesi edelleen.
klö
Ainakin jos olet käynyt jonkun lääkärin yksityisvastaanotolla ja hän toimii myös kyseisessä sairaalassa, voit pyytää häntä leikkaamaan. Varmaa ei sitten ole se, sopiiko hänen aikatauluunsa. Sama koskee myös esim äitiyspolin lääkäreitä.
klö