Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummolassa on tarjolla aina toisen lapsen lapsen herkut

Vierailija
24.06.2024 |

Mitä tekisitte tämmöisessä tilanteessa?

Joka kerta kun menemme mummolaan, niin kahvipöydässä on tarjolla lapsen serkun eli miehen veljen lapsen lemppariherkut. Tuntuu kurjalta nähdä kuinka oma lapsi pahoittaa mielen tästä. Lasten mummo vielä kuuluttaa ääneen " täällä on Petterin ( nimi muutettu) lempparikeksit pöydässä. 

Itseä on alkanut suututtamaan tuo tilanne todella lujaa ja ongelmana on se, että tuo kyseinen mummo ottaa nokkiinsa ja huutaa jos hänelle mainitsee asiasta. Hän ei pysty ottamaan kritiikkiä vastaan vaan alkaa huutamaan ja itkemään. 

En tiedä mitä enää teen. Olen lopen kyllästynyt tuohon kohteluun. En ymmärrä, miksi hän toimii noin julmasti. 

Tämä aiheuttaa ahdistusta lapsessamme ja meissä vanhemmissa, pelkään kuinka tuo vaikuttaa lapsemme. Ei ainakaan tee itsetunnolle hyvää. 

En tosiaan tiedä, mitä kyseinen mummo kostaa, sitäkin mietin, että eikö hän itse ymmärrä mitä tekee. 

Auttakaa, mitä tekisitte?

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pahempi, lapsi ja minä ei tykätä sipulista ja olemme tämän kertoneet, silti mummo lykkää sitä joka ruokaan ja pahoittaa mielensä jos emme syö. 

kerran vein jopa omat eväät niin tästä vasta vetikin herneen nenään.

No toi nyt ei oo mikään ihme, eihän ruokaa käytännössä voi laittaa ilman sipulia. Kyllä menisi meidän ruuat ihan pilalle, jos kaikesta jättäisi sipulin pois.

Mutta tarviiko siitä sitten suuttua jos me jotka emme pidä sipulista emme sitä ruokaa syö. Jokainen saa tehdä sellaista ruokaa kun haluaa ja minä saan olla syömättä jos en ruuasta pidä, varsinkin kun olen asian etukäteen ilmoittanut.

Vierailija
62/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhemmat tarjosi aina vain lihaa vaikka hyvin tiesivät ettå olen kasvissyöjä.

Tuollainen on passiivis-aggressiivista käytöstä pahimmillaan, törkeää mitätöintiä vähintään.

Jos ei edes sanomalla tajua toimivansa väärin, miksi te sinne menette enää?

Meillä toinen miniä on vegaani, hän ei saa koskaan kutsua perhejuhliin. Liikaa vaivaa vain siksi, että joku on tehnyt valinnan.

Sinähän tarjosit appivanhemmille ei-vegaaniruokaa, niinkö? Ja nyt en siis tarkoita, että lihaa, vaan sellaista, mitä normaalit ihmiset syövät mielellään eikä savunmakuista porkkanaa tai jauhettua ja marinoitua papua..

Olen kasvissyöjä, en vegaani.

Miksi juuri minä heille mitään taejoaisin kun ovat mieheni sukulaisia eivärtkä

En minä ole vegaani vaan kasvissyöjä. Emmekä me siellä enää käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pahempi, lapsi ja minä ei tykätä sipulista ja olemme tämän kertoneet, silti mummo lykkää sitä joka ruokaan ja pahoittaa mielensä jos emme syö. 

No toi nyt ei oo mikään ihme, eihän ruokaa käytännössä voi laittaa ilman sipulia. Kyllä menisi meidän ruuat ihan pilalle, jos kaikesta jättäisi sipulin pois.

Mutta tarviiko siitä sitten suuttua jos me jotka emme pidä sipulista emme sitä ruokaa syö. Jokainen saa tehdä sellaista ruokaa kun haluaa ja minä saan olla syömättä jos en ruuasta pidä, varsinkin kun olen asian etukäteen ilmoittanut.

Allergiat ja lääketieteelliset syyt erikseen. Sinä et vain tykkää sipulista. Kyllähän kyläpaikassa syödään, mitä siellä tarjotaan. Otat vain vähemmän, nyt olet opettanut lapsesikin käyttäytymään huonosti!

Vierailija
64/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas

Vierailija
65/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiat ja lääketieteelliset syyt erikseen. Sinä et vain tykkää sipulista. Kyllähän kyläpa

Miksi minun pitää syödä jotain sellaista mistä en pidä? Tai lapseni? 

Jos minulle joku vieraista sanoisi että hän ei pidä äyriäisistä niin en minä hänelle väkisin äyriäisiä tarjoisi tai olettaisi että hän niitä syö.

Olen monesti sanonut tämän asian ja kertonut että minulle on ihan ok tuoda omat ruuat jos hän haluaa sitä sipulia joka ruokaan tunkea. Sitten tästä suututaan, sitä en ymmärrä.

Vierailija
66/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua täysin, ap. Oman lapseni isovanhempi teki samoin. Käymme välimatkasta johtuen siellä hyvin harvoin, ja tämän kerran kun menimme, isovanhempi kailotti moneen kertaan, miten täytyy nyt tehdä Liisi-serkun herkkua ruoaksi, joka asuu siis isovanhemman naapurissa. Kyseinen ruoka oli vielä sellaista, josta suurin osa suomalaisista varmaan ei pidä, mutta Liisi sattuu niin pitämään.

Vierailija
67/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua täysin, ap. Oman lapseni isovanhempi teki samoin. Käymme välimatkasta johtuen siellä hyvin harvoin, ja tämän kerran kun menimme, isovanhempi kailotti moneen kertaan, miten täytyy nyt tehdä Liisi-serkun herkkua ruoaksi, joka asuu siis isovanhemman naapurissa. Kyseinen ruoka oli vielä sellaista, josta suurin osa suomalaisista varmaan ei pidä, mutta Liisi sattuu niin pitämään.

Miksi ette suostuneet asumaan samalla tavalla naapurissa, miksi asuitte kauempana? Ihan oma vika, Liisi oli läheisempi.

Vierailija
68/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen ininää taas tämä ketju? Muori tarjoaa mitä haluaa. Ota tai jätä. Ihme suosimisharhoja täällä. 

Vierailija
69/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset kitisee mummon tarjoilusta, ei jestas. Ap:n lapsi tuskin edes huomaisi koko asiaa, ellei hänen armas äitylinsä siitä niin ottaisi nokkiinsa. 

Pienet on ihmisen murheet, ei voi muuta sanoa. 

AP on hyvä ja ottaa omat eväät mukaan, ja jättää omat lapsuudentraumansa pois. Hitto- olisipa minun lapsilla edes yksi mummo jonka luona voisi käydä kahvipöydässä, ja vielä leikkiä serkkujen kanssa. 

N45

Vierailija
70/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäs sinä olet tänne muuttanut?

Vierailija
71/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolle voi viedä kulhollisen herneitä. Jos ei mummo tykkää niistä niin sehän voi vetää herneet nenään.

Vierailija
72/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän todella hyvin. Itse laitoin mummon kanssa välit poikki. Aina marttyyrina joka asiasta ja aina saa ihmeraivareita joka asiasta.

Vierailija
73/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin tahallani mämmiä ja pakottaisin kaikki syömään sitä.

Vierailija
74/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiat ja lääketieteelliset syyt erikseen. Sinä et vain tykkää sipulista. Kyllähän kyläpa

sinä siis ja pakotat lapsenikin syömään kaikkea etanoista lipeäkalaan? Ei ruokaan ihan normaalia ole.

Vierailija
75/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää kyse anopista, vaan mummokin on samassa rytäkässä.

Vierailija
76/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiat ja lääketieteelliset syyt erikseen.

sinä siis ja pakotat lapsenikin syömään kaikkea etanoista lipeäkalaan? Ei ruokaan ihan normaalia ole.

Totta kai, jokaista ruokaa pitää vähintään maistaa! Lapset on kuuluisia siitä kuinka ne sanoo kaikista ruuista, joita eivät ole elämässään maistaneet, etteivät tykkää ja pahaa! Sitten tulee yllätyksiä, että tämähän on hyvää! Aikuiset pystyy syömään myös ruokia, jotka eivät ole suurimpia herkkuja. Täälläkin se yksi äiti, joka opettaa lapselleen, että hän ei syö mitään missä on sipulia, kun on kai pahanmaksuista, on ihan itse opettanut lapsensa siihen, ettei sipuli kelpaa!

Lähes kaikki hyviin liha- ja kalaruokiin kuuluu sipuli! Äidin korvien välissä nyt se, että se sipuli olisi jotenkin pahaa ruaassa! Ei todellakaan ole!

Vierailija
77/156 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tällaista aloitusta voi olla. Eikä taida olla edes provo.

Vierailija
78/156 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mukaan omat herkut ja syödään ne muiden nähden eikä tarjota muille. Varsinkin sellaista herkkua mitä ne muutkin himoitsisivat. Siinä on yksinkertainen ratkaisu ongelmiinne.

Vierailija
79/156 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Meidän mummolassa oli aina pahvinmakuisia Marie-keksejä mitkä eivät ole kenenkään herkkua, mutta ei kukaan siitä mieltään pahoittanut.

Ah oih, niitä Mariekeksejä!! Ne oli mauttomia kuin öylätti.

Kukaan lapsi ei pahoita mieltään mistään hiton kekseistä. Lapset oppivat käyttäytymään kuin opetetaan. Tärkeintä on yhdessäolo rakkaiden kanssa.

Vierailija
80/156 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Meidän mummolassa oli aina pahvinmakuisia Marie-keksejä mitkä eivät ole kenenkään herkkua, mutta ei kukaan siitä mieltään pahoittanut.

Ah oih, niitä Mariekeksejä!! Ne oli mauttomia kuin öylätti.

Kukaan lapsi ei pahoita mieltään mistään hiton kekseistä. Lapset oppivat käyttäytymään kuin opetetaan. Tärkeintä on yhdessäolo rakkaiden kanssa.

Ja sitähän mummo nimenomaan ei ole.