Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummolassa on tarjolla aina toisen lapsen lapsen herkut

Vierailija
24.06.2024 |

Mitä tekisitte tämmöisessä tilanteessa?

Joka kerta kun menemme mummolaan, niin kahvipöydässä on tarjolla lapsen serkun eli miehen veljen lapsen lemppariherkut. Tuntuu kurjalta nähdä kuinka oma lapsi pahoittaa mielen tästä. Lasten mummo vielä kuuluttaa ääneen " täällä on Petterin ( nimi muutettu) lempparikeksit pöydässä. 

Itseä on alkanut suututtamaan tuo tilanne todella lujaa ja ongelmana on se, että tuo kyseinen mummo ottaa nokkiinsa ja huutaa jos hänelle mainitsee asiasta. Hän ei pysty ottamaan kritiikkiä vastaan vaan alkaa huutamaan ja itkemään. 

En tiedä mitä enää teen. Olen lopen kyllästynyt tuohon kohteluun. En ymmärrä, miksi hän toimii noin julmasti. 

Tämä aiheuttaa ahdistusta lapsessamme ja meissä vanhemmissa, pelkään kuinka tuo vaikuttaa lapsemme. Ei ainakaan tee itsetunnolle hyvää. 

En tosiaan tiedä, mitä kyseinen mummo kostaa, sitäkin mietin, että eikö hän itse ymmärrä mitä tekee. 

Auttakaa, mitä tekisitte?

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä käytte kylässä, jos huonosta kohtelusta tulee ahdistusta lapselle? Ei lasta ole pakko kiduttaa.

Näissä provoissa on aina todella herkästi ahdistuvia lapsia. 

Vierailija
42/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pahempi, lapsi ja minä ei tykätä sipulista ja olemme tämän kertoneet, silti mummo lykkää sitä joka ruokaan ja pahoittaa mielensä jos emme syö. 

kerran vein jopa omat eväät niin tästä vasta vetikin herneen nenään.

No toi nyt ei oo mikään ihme, eihän ruokaa käytännössä voi laittaa ilman sipulia. Kyllä menisi meidän ruuat ihan pilalle, jos kaikesta jättäisi sipulin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhemmat tarjosi aina vain lihaa vaikka hyvin tiesivät ettå olen kasvissyöjä.

Tuollainen on passiivis-aggressiivista käytöstä pahimmillaan, törkeää mitätöintiä vähintään.

Jos ei edes sanomalla tajua toimivansa väärin, miksi te sinne menette enää?

Meillä toinen miniä on vegaani, hän ei saa koskaan kutsua perhejuhliin. Liikaa vaivaa vain siksi, että joku on tehnyt valinnan.

Sinähän tarjosit appivanhemmille ei-vegaaniruokaa, niinkö? Ja nyt en siis tarkoita, että lihaa, vaan sellaista, mitä normaalit ihmiset syövät mielellään eikä savunmakuista porkkanaa tai jauhettua ja marinoitua papua..

Olen kasvissyöjä, en vegaani.

Miksi juuri minä heille mitään taejoaisin kun ovat mieheni sukulaisia eivärtkä minun? Miehen asiahan se on hoitaa heidän ruokailunsa.

Heille on aina ollut ihan tavallista sekaruokaa tarjolla. Häämmekin vietimme ravintolassa niin, että he saivat itse tilata mitä mielivät.

Vierailija
44/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota omat mukaan ja sano ääneen, että tässä nämä meidän lapsen herkut. Jos vaikka ymmärtäisi.

Neuvot sekopäätä sekopäiseen passiivis-aggressiivisuuteen?

Jos itse et usko tarinaa..anna muiden uskoa ja se se hullu on joka toista haukkuu.

Vierailija
45/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummolla omilla lapsillaankin tuollainen ranking-lista? Aggressiivinen uhriutuminen yms viittaa narsismiin. Narsisteilla on tyypillisesti kultalapsi ja hyljitty.

Vierailija
46/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota omat mukaan ja sano ääneen, että tässä nämä meidän lapsen herkut. Jos vaikka ymmärtäisi.

Jos itse et usko tarinaa..anna muiden uskoa ja se se hullu on joka toista haukkuu.

Olet siis hullu kun aloituksessa haukut mummoasi.

Vierailija
47/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sun äiti ja mummokin nyt kohdellut sinua väärin?

Vierailija
48/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis hullu kun aloituksessa haukut mummoasi.

En ole ap🤣

Vierailija
49/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinne mummon luo pakko mennä?

Vierailija
50/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini suhtautui tuolla lailla meidän lapsiimme.

Vilkas ekstrovertti esikoinen oli ihana ja kuulemma ihan kuin anoppi itse ja introvertti rauhallinen kuopus oli kuulemma ihan vaan omituinen. 

Vierailija
51/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, mummo on jo vanha, ja pystyy mielen syövereistä kaivamaan ja vain yksittäisiä juttuja sieltä täältä. Aivot on hapertuneet, niin ei kaikkea voi muistaa.

Vierailija
52/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla, mummo on jo vanha, ja pystyy mielen syövereistä kaivamaan ja vain yksittäisiä juttuja sieltä täältä. Aivot on hapertuneet, niin ei kaikkea voi muistaa.

Raivota silti osaa?

Vierailija
53/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on ongelma? Meidän mummolassa oli aina pahvinmakuisia Marie-keksejä mitkä eivät ole kenenkään herkkua, mutta ei kukaan siitä mieltään pahoittanut.

Meillä oli homeista pullaa, josta oli pahimmat palat leikelty pois. Silti kaikki viihtyi siellä eikä kukaan pahoittanut mieltään.

Meillä oli vain homeinen mummo ja kun hän kuoli pois ei kukaan pahoittanut mieltään.

Vierailija
54/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kehtaa suuttua kylässä tarjottavista herkuista?. Osta vit*u itse lapsellesi eväät, jos on niin kamalaa

Vierailija
55/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on vegaani eikä sisarusteni lapsetkaan ihan terveitä ole..

Vierailija
56/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mummolla on pakko syödä pullaa, vaikka kaikilla tulee vatsa kipeäksi.

Mummo muistaa moittia aina, jos joku näyttää lihoneen. 

Vierailija
57/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaoman lapsen herkkukeksit mukaan ja laita ne esille ja kailota tyyliin "tässä on Maijan lempikeksejä".

Meillä oli samanlaista, kun miehen veli sai lapsen. Meidän lapset unohdettiin saman tien, kun serkkupoika tuli paikalle. Ja paljon muuta, koska minä olin se vihattu miniä. Pistettiin sitten välit poikki vuosiksi.

Vierailija
58/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhemmat tarjosi aina vain lihaa vaikka hyvin tiesivät ettå olen kasvissyöjä.

Tuollainen on passiivis-aggressiivista käytöstä pahimmillaan, törkeää mitätöintiä vähintään.

Meillä toinen miniä on vegaani, hän ei saa koskaan kutsua perhejuhliin. Liikaa vaivaa vain siksi, että joku on tehnyt valinnan.

Sinähän tarjosit appivanhemmille ei-vegaaniruokaa, niinkö? Ja nyt en siis tarkoita, että lihaa, vaan sellaista, mitä normaalit ihmiset syövät mielellään eikä savunmakuista porkkanaa tai jauhettua ja marinoitua papua..

Onko kyseinen vegaani valittanut siitä, ettei tarjoamisia ole? Jos ei, niin aika julmaa on mielestäni sulkea hänet ulkopuolelle, ihan kuin olisi jostain "synnistä" kyse...

Ja AP:n tapauksessa on selvästi kyse siitä että mummo suosii tiettyä lapsenlasta, ei siitä mitä keksejä pöydässä on. Ellei mummolla ole dementiaa, niin ihan samalla tavalla voi häneltä odottaa huomaavaisuutta kuten muiltakin ihmisiltä. Oma mummoni suosi myös tiettyjä lapsenlapsia (poikia), eikä se kivalta tuntunut.

Vierailija
59/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseinen vegaani valittanut siitä, ettei tarjoamisia ole? Jos ei, niin aika julmaa on mielestäni sulkea hänet ulkopuolelle, ihan kuin olisi jostain "synnistä" kyse...

Miten niin mummo suosii toista lapsenlasta? Hän vain kertoo, että Petterin lempparikeksejä olisi tarjolla. Ap ei kerro, onko Petterin äiti tuonut ne, jotta lapselle olisi mieluisaa syötävää (maidotonta, gluteenitonta tms.)

Vierailija
60/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä, en vegaani.

Miksi juuri minä heille mitään taejoaisin kun ovat mieheni sukulaisia eivärtkä minun? Miehen asiahan se on hoitaa heidän ruokailu

Miksi ihmeessä menit appivanhemmille kylään, jos he eivät ole vegaaneja? Ei ole heidän tehtävänsä tukea sairauttasi.