Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummolassa on tarjolla aina toisen lapsen lapsen herkut

Vierailija
24.06.2024 |

Mitä tekisitte tämmöisessä tilanteessa?

Joka kerta kun menemme mummolaan, niin kahvipöydässä on tarjolla lapsen serkun eli miehen veljen lapsen lemppariherkut. Tuntuu kurjalta nähdä kuinka oma lapsi pahoittaa mielen tästä. Lasten mummo vielä kuuluttaa ääneen " täällä on Petterin ( nimi muutettu) lempparikeksit pöydässä. 

Itseä on alkanut suututtamaan tuo tilanne todella lujaa ja ongelmana on se, että tuo kyseinen mummo ottaa nokkiinsa ja huutaa jos hänelle mainitsee asiasta. Hän ei pysty ottamaan kritiikkiä vastaan vaan alkaa huutamaan ja itkemään. 

En tiedä mitä enää teen. Olen lopen kyllästynyt tuohon kohteluun. En ymmärrä, miksi hän toimii noin julmasti. 

Tämä aiheuttaa ahdistusta lapsessamme ja meissä vanhemmissa, pelkään kuinka tuo vaikuttaa lapsemme. Ei ainakaan tee itsetunnolle hyvää. 

En tosiaan tiedä, mitä kyseinen mummo kostaa, sitäkin mietin, että eikö hän itse ymmärrä mitä tekee. 

Auttakaa, mitä tekisitte?

Kommentit (156)

Vierailija
21/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä harventaisin käyntejä. Mummo ei selvästikään arvosta ap:n lasta. Mitä tuommoseen menee mieltään pahoittamaan?

Ai jos tarjoaa keksejä joista joku muukin tykkää? Tuohan kuulostaa siltä että ne on ennemmin mummon silmissä erityisherkkua, kun ne kerran on Petterinkin lempparia. Varattu erityiselle vieraalle.

Hän on todella epäkohtelias. 

Miksi? Jos isäni tykkää sisäfilepihvistä, niin on epäkohteliasta tarjota sitä silloin kun veljeni tulee käymään? Pitäisikö väkisin tarjota sen sijaan makkaraa, koska siitä ei tykkää kumpikaan?

Vierailija
22/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon tekemä tiikerikakku on serkusten herkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä harventaisin käyntejä. Mummo ei selvästikään arvosta ap:n lasta. Mitä tuommoseen menee mieltään pahoittamaan?

Veikkaan, että mummo ei arvosta ap:tä. Kuka haluaisi kotiinsa miniän, joka nostaa sellaisen shown jostain lasten tarjoiluista, vanha nainen purskahtaa itkuun?!

Vierailija
24/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat tarjosi aina vain lihaa vaikka hyvin tiesivät ettå olen kasvissyöjä.

Tuollainen on passiivis-aggressiivista käytöstä pahimmillaan, törkeää mitätöintiä vähintään.

Jos ei edes sanomalla tajua toimivansa väärin, miksi te sinne menette enää?

Vierailija
25/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat pojat eivät ole koskaan kieltäytyneet mummon tarjoamasta keksistä. Olkoon kenen lempparikeksejä tahansa. Aina on maistunut. 

Vierailija
26/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ensi kerralla jätätte Petterin lempikeksit Petterille ja sinä kaivat käsilaukustasi keksit, joista lapsesi tykkää. 

Jätä niitä vaikka sinne mummolaankin, ties vaikka Petterillekin maistuisivat. 

Vierailija
27/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä mummo, sillä kyllä lapset huomaavat nämä asiat. Itsekin huomasin lapsena. 

Kaksi asiaa mitä voi tehdä :

1. Harvenna käyntejä

2. Tapaa serkkuja erikseen muualla ja älä mene yhtä aikaa mummolaan

Asiaa on täysin turha ottaa puheeksi, sillä jos mummu tajuaisi, niin ei tekisi noin. Ei tule myöntämään eikä muuttumaan.

Vierailija
28/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sä kerroit aloituksessa omasta lapsuudentraumastasi.

Vierailija
29/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä dissaaminen vain kahvipöydän tarjoiluja vai tapahtuuko sitä muissakin yhteyksissä? 

jos vaan kahvipöydän, niin miltä kuulostaisi jos näkisitkin homman niin että on varattu erityiset herkut, joiden luullaan olevan erityistä herkkua kaikille lapsille? Oletteko nyt edes kertoneet mikä on sitä teidän lapsen herkkua? Tykkääkö lapsesi niistä vai ei? Jos ei tykkää niin miksi ei? Ostakaa niitä teidän lapsen herkkuja triplamäärä ja viekää ne, jotta niitä jää mummolle vielä kaappiin talteen seuraavaakin vierailua varten. Siinä mummo sitten ehtii katselemaan pakettia tarkemmin ja osaa ostaa ensi kerralla myös näitä herkkuja.

Vierailija
30/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä dissaaminen vain kahvipöydän tarjoiluja vai tapahtuuko sitä muissakin yhteyksissä? 

jos vaan kahvipöydän, niin miltä kuulostaisi jos näkisitkin homman niin että on varattu erityiset herkut, joiden luullaan olevan erityistä herkkua kaikille lapsille? Oletteko nyt edes kertoneet mikä on sitä teidän lapsen herkkua? Tykkääkö lapsesi niistä vai ei? Jos ei tykkää niin miksi ei? Ostakaa niitä teidän lapsen herkkuja triplamäärä ja viekää ne, jotta niitä jää mummolle vielä kaappiin talteen seuraavaakin vierailua varten. Siinä mummo sitten ehtii katselemaan pakettia tarkemmin ja osaa ostaa ensi kerralla myös näitä herkkuja.

Etkö osaa lukea? 

Vierailija
31/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos tarjoaa keksejä joista joku muukin tykkää? Tuohan kuulostaa siltä että ne on ennemmin mummon silmissä erityisherkkua, kun ne kerran on Petterinkin lempparia. Varattu erityiselle vieraalle.

Miksi? Jos isäni tykkää sisäfilepihvistä, niin on epäkohteliasta tarjota sitä silloin kun veljeni tulee käymään? Pitäisikö väkisin tarjota sen sijaan makkaraa, koska siitä ei tykkää kumpikaan?

Jatkuva tein ihan varta vasten Pertin lempiruokaa *hyrinä* on aika outoa, jos siellä on vieraana myös Pertin veli Lasse... milloin hänen lempiruokaansa tehdään? 

Vierailija
32/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mumman tiigerikakku on jees

Vierailija
33/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä käytte kylässä, jos huonosta kohtelusta tulee ahdistusta lapselle? Ei lasta ole pakko kiduttaa.

Vierailija
34/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä huomauta näistä, mutta lapsen lapsi? 

Vierailija
35/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ajatuskin, että sipulia inhoavan miniän takia tarjottaisiin kaikille sipulitonta ruokaa. Jos tarjoilut ei kelpaa, sopii olla syömättä. Omat lapseni ovat olleet lapsesta saakka kaikkiruokaisia, samoin lapsenlapseni. Todelliset allergiat ymmärrän, mutta en nirsoilua. Tästä syystä en kutsu mieheni aikuisia lapsia kylään. Osa heistä ei syö sianlihaa, sieniä tai kasviksia, toisille ei maistu mikään kala tai etniset ruuat. Syökööt kotona, mitä lystäävät, mutta minä en tuollaiseen ruokapelleilyyn lähde mukaan. 

Vierailija
36/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolle ei ole koskaan kerrottu teidän lapsen lempikeksejä, hän olettaa, että kaikki lapset pitävät samoista kuin Petteri. Reippaasti suuta auki, matkaan mukaan paketillinen omia lempikeksejä, "meidän Raimo pitää näistä, näistä saa S-marketista" ja sitten todetaan, että jätetään loput odottamaan, kun tulemme seuraavan kerran. Ja silloin mummo jo kehottaakin, että ottakaa kahvia, siellä on Raimon lempparikeksejäkin.

Vierailija
37/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva tein ihan varta vasten Pertin lempiruokaa *hyrinä* on aika outoa, jos siellä on vieraana myös Pertin ve

Ei kai ne välttämättä ole edes siellä samaan aikaan? Kai Pertin lempiruokaa voi tehdä vaikka Pertti ei itse olisi paikalla?

Vierailija
38/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummolla omissa lapsissaankin arvojärjestys? Toiset lapset tärkeämpiå kuin toiset?

Minun äitini toimi juuri noin ja me lapsetkin on pisteytetty ja kilpailutettu. Hän suosi räikeästi esikoistani joten me emme ole enää tekwmisissä. Ei ole tervepäistä.

Vierailija
39/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhemmat tarjosi aina vain lihaa vaikka hyvin tiesivät ettå olen kasvissyöjä.

Tuollainen on passiivis-aggressiivista käytöstä pahimmillaan, törkeää mitätöintiä vähintään.

Jos ei edes sanomalla tajua toimivansa väärin, miksi te sinne menette enää?

Meillä toinen miniä on vegaani, hän ei saa koskaan kutsua perhejuhliin. Liikaa vaivaa vain siksi, että joku on tehnyt valinnan.

Sinähän tarjosit appivanhemmille ei-vegaaniruokaa, niinkö? Ja nyt en siis tarkoita, että lihaa, vaan sellaista, mitä normaalit ihmiset syövät mielellään eikä savunmakuista porkkanaa tai jauhettua ja marinoitua papua..

Vierailija
40/156 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas ongelmat. Hangon keksitkin tälle nauraa.