Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ei ole suosittelijoita ja niitä kysytään hakulomakkeella tai haastattelussa?

Vierailija
24.06.2024 |

Viimeisimmätä paikasta jäi huono fiilis enkä sieltä saa suosittelijaa ja sitä edeltävät liian vanhoja. 

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole enää aikoihin ollut ja olen saanut töitä. Ikääkin yli 50 eikä mikään asiantuntijuus kyseessä. Eikö toi suositteluhomma ole jo vähän vanhanaikaista?

Vierailija
22/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laittaisin tuon kuntouttavan paikan tyypin, jos se on ollut joku pomo tai ohjaaja, vaikka okin sanonut, että ei pidä loistosuorituksena. Laittaisin myös tiedon siitä, missä roolissa hän sinuun nähden on ollut.

Eikö siellä kuntouttavassa paikasa ollut ketään muuta ohjaajaa tai pomoa, kuin tuo yksi? Jos siellä on edes joku, niin ota heti yhteys ja pyydä saada laittaa heidät suosittelijaksi. Ei haittaa, vaikka olisivat jääneet vieraiksi. Tämä kuuluu heidän duuniin.

ja sitten laittaisin myös ihan pokkana jonkun sieltä 11 vuoden takaisesta työelämästä, jos silloin olet viimeksi ollut töissä. Tarkista toki, kuitenkin että se sun laittama hlö on edelleen siinä firmassa.

Kysyttävä kyseiseltä henkilöltä suostuuko. Ei tuosta vain laiteta. Monikaan ei ketään ihmistä vuosikymmenen takaa ala enää suositella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pyytää suosittelijaa, kun ei halua, että työpaikassa tiedetään uuden työn hakemisesta, ja siellä on ollut niin kauan, ettei oikein vanhoja paikkoja ole mistä pyytää?

Vierailija
24/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sopinut siskoni ja mieheni kanssa, että voin heitä käyttää suosittelijoina, kummallakaan ei ole sama sukunimi kuin minulla. Osaavat kyllä leikkiä puhelimessa entistä esihenkilöä.

Sittenpä onkin siinä uudessa työssä mukana odotella ja pelätä, että koska saa potkut ja petossyytteet kun jää tuosta kiinni.

Vierailija
25/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sopinut siskoni ja mieheni kanssa, että voin heitä käyttää suosittelijoina, kummallakaan ei ole sama sukunimi kuin minulla. Osaavat kyllä leikkiä puhelimessa entistä esihenkilöä.

Sittenpä onkin siinä uudessa työssä mukana odotella ja pelätä, että koska saa potkut ja petossyytteet kun jää tuosta kiinni.

Miten tuosta voisi käytännössä jäädä kiinni?

Vierailija
26/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakaan ei ole ketään suosittelijaa nykyisin. Pisin työsuhde (yli 20 vuotta) päättyi jo 2004. Seur. työ jossa olin 5 vuotta, siellä pomo jäänyt jo eläkkeelle. Neuvoni jatkoon on se, että pyytää työssä vielä ollessaan ihan paperisena väliaikaisen työtodistuksen. Siihen sen suosituksen kirjallisena. 

Jos olet ollut kuntouttavassa, niin voisitko pyytää työkkärin omavalmentajaasi suosittelijaksi. Saa kai hän tiedon siitä kuinka se kuntouttava meni. Tavallaan kuuluu hänen työhönsäkin edistää sinun työllistymistäsi. Minä olin aikoinaan te-koulutuksessa ja hain siinä ohessa työpaikkaa. Opettaja itse sanoi, että voi olla suosittelijana minulle. Onnea matkaan.

Omavalmentajani vaihtunut kuntouttavan jälkeen. Lisäksi kuntouttavan jälkeen oli työkokeilujakso, josta en saanut erikseen palautetta eli pelkään mitä minusta kertonu. Entä jos omavalmentaja vastaa vain tuon palautteen pohjalta?

Vierailija
27/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole enää aikoihin ollut ja olen saanut töitä. Ikääkin yli 50 eikä mikään asiantuntijuus kyseessä. Eikö toi suositteluhomma ole jo vähän vanhanaikaista?

Onko kysytty haastattelussa? Jos, niin mitä oot vastannut? 

Vierailija
28/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä toisaalta tiedän antaisivatko toimiston ihmiset samankaltaisen arvion minusta? :/

Vierailija
29/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä kerron, että kuntouttavasta sain tosiaan hyvän palautteen. Kun kuntouttava päättyi, tarkoitus oli suorittaa kuukauden työkokeilu, jonka jatkoksi olisin päässyt palkkatukityöhön. Kuitenkin yllättäen selvisi melkein heti työkokeilun aloitettuani, ettei minua voidakaan palkata määrärahojen puutteen vuoksi. Siitä hetkestä lähtien ei ollut oikein motivaatiota siellä työskennellä, koska omavalmentaja velvoitti silti suorittamaan jakson loppuun 6 tuntia/päivä. Omavalmentaja vielä yksipuolisesti päätti tuntimäärästä, vaikka kuntouttavassa työtoiminnassa oli 4 tuntia/päivä. Olin syystäkin pettynyt eikä aina huvittanut tehdä mitään

Motivaation puute voinut vaikuttaa ohjaajan sanoihin 'ei mitenkään loistosuoritus', mikä näkynyt siinä, etten niin paljon aikaan kuin kuntouttavassa ja kävin loppuaikana juttelemassa välillä tilanteesta muiden kuntouttavan ihmisten kanssa. Varmasti joku muukin olisi tilanteessa kokenut samoin, koska olin oikeastaan turhaan 1,5 vuotta kuntouttavassa ja sitten, kun viimein luulin pääseväni oikeaan työhön, koin karmean pettymyksen. 

Ap

Ap

Vierailija
30/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää suosittelijahomma on jotenkin niin kummallista. Jossain oli ohje, että suosittelijalla ei saisi olla sama sukunimi kuin työnhakijalla - siis riippumatta siitä, onko mitään sukua. Itsekin tiedän tilanteita, joissa pomolla on ollut sama yleinen sukunimi kuin jollain tiimiläisellä eivätkä ole olleet sukua toisilleen. Silloin ei muka olisi kelpaava suosittelijaksi?

Ja jos työnhaussa joku tuntuu pelleilyltä, minä pelleilen takaisin. Laitan sit suosittelijaksi vaikka naapurini, ei niitä lopulta ole koskaan kyselty sen enempää.

Vierailija
31/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen äiti, jossei ole niin laita vaikka tytär

Vierailija
32/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kysytty haastattelussa? Jos, niin mitä oot vastannut? 

Ei ole kertaakaan kysytty. Hakulomakkeessa ehkä mutta olen jättänyt tyhjäksi. 

Vierailija
33/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri suosittelee tai äippä.

Vierailija
34/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita suosittelijoita likimainkaan joka paikassa kysytä. Jos niitä ei ole ja kysytään, voi selittää niinkuin asia on. Itselleni tuntuiSi tosi nololta ja vastenmieliseltä mennä kerjäämään jotain suosituksia työpaikasta, jossa ollut 15 vuotta sitten. Tuskin ketään tuttua enää töissä. Tai entinen pomo eläkkeellä jo. Ei kait tuommoista kehtaa eläkkeellä häiritä. Miksi työnhakua tämmöisellä hankaloitetaan.

Vierailija
35/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noita suosittelijoita likimainkaan joka paikassa kysytä. Jos niitä ei ole ja kysytään, voi selittää niinkuin asia on. Itselleni tuntuiSi tosi nololta ja vastenmieliseltä mennä kerjäämään jotain suosituksia työpaikasta, jossa ollut 15 vuotta sitten. Tuskin ketään tuttua enää töissä. Tai entinen pomo eläkkeellä jo. Ei kait tuommoista kehtaa eläkkeellä häiritä. Miksi työnhakua tämmöisellä hankaloitetaan.

Eli ettei ole koska työpaikoista ei jäänyt hyvä tuntuma? 

Vierailija
36/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parempi etten yritä enää kysyä suosittelijaa paikasta, jonka yksi tyyppi jo sanoi negatiivista. Ties vaikka muut samaa mieltä. 

Ap

Vierailija
37/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suosittelijoita. He suosittelivat hakemaan uutta työpaikkaa😅

Vierailija
38/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti masentaa tuollainen, kun kuulee olleensa huono työssä. Tänään kävin kysymässä suosittelijaksi ja vastasi noin tylysti vieläpä siten, että oli kuulemassa yksi, joka oli kuntouttavassa samaan aikaan kuin minä ja mietin mitä hänkin ajatteli. Yli vuosi aikaa, kun työkokeilu päättyi siellä. Ei olisi pitänyt kysyä ollenkaan, kun oli turhaa ja tulin nolatuksi :(

Vierailija
39/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi väistyä tuo tapa että kysellään suosittelijoita. Ihmiset vaihtaa nykyään työpaikkoja useammin jolloin suosittelijakin voi olla jo eri firmassa. On lisäksi noloa joutua soittamaan "Muistaks mut 10 vuoden takaa, olin silloin teillä kesätöissä jne." Veikkaanpa että moni suosittelija ei edes muista määräaikaista työntekijää vuosien takaa. 

Vierailija
40/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua esihenkilö kiusasi ja manipuloi muut pomot puolelleen. Ei todellakaan voi käyttää suosittelijana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi