Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ei ole suosittelijoita ja niitä kysytään hakulomakkeella tai haastattelussa?

Vierailija
24.06.2024 |

Viimeisimmätä paikasta jäi huono fiilis enkä sieltä saa suosittelijaa ja sitä edeltävät liian vanhoja. 

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt jonkun kanssa edellisessä työpaikassasi väleissä olit?

Vierailija
2/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa kivasti osannut polttaa kaikki sillat takanasi jos sinulla ei ole ketään suosittelijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut siihen jotain että "ilmoitetaan tarvittaessa" tms. kun en ole kehdannut alkaa ketään kyselemään.

Vierailija
4/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt jonkun kanssa edellisessä työpaikassasi väleissä olit?

Totta kai mutta ei ole heidän yhteystietojaan ja jossain muutenkin luki, että työkaverin ilmoittamista suosittelijana voidaan ihmetellä. 

Vierailija
5/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeisin ei oikeastaan edes työpaikka vaan olin siellä kuntouttavassa työtoiminnassa. Kun sitten kysyin voinko saada suosittelijaksi, vastasi että voi hänet mainita, mutta ei voi pitää loistosuorituksena. Kyseinen tyyppi muutenkin aika ankara. Kun hän antoi palautteen jakson päätyttyä, luulin sillä perusteella, että suoriuduin hyvin. Onkin osunut huono säkä, kun edellinen taas puhelinmyynnissä enkä viitsi edes kysyä suosittelijaa siitä paikasta, koska pomo työpaikkakiusasi. Harmi, ettei siitä edellisiä voi käyttää, kun niistä 11 vuotta aikaa :(

Vierailija
6/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paha, jos käyttäisi vanhempia paikkoja suosittelijoina, jos kuitenkin tietää saaneensa hyvää palautetta? Parempi kai, että edes joku suosittelija? 

Vierailija
7/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein keksi muuta kuin opiskeluaikaisen kaverini, jonka kanssa kävin ammattikoulua 10 vuotta sitten, mutta olemme edelleen yhteydessä. Tai onko riski ilmoittaa edellinen, jos ei tarkista suosittelijaa? 

Vierailija
8/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoita? 

Vierailija
10/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku neuvoa jotain? 

Vierailija
11/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin tuon kuntouttavan paikan tyypin, jos se on ollut joku pomo tai ohjaaja, vaikka okin sanonut, että ei pidä loistosuorituksena. Laittaisin myös tiedon siitä, missä roolissa hän sinuun nähden on ollut.

Eikö siellä kuntouttavassa paikasa ollut ketään muuta ohjaajaa tai pomoa, kuin tuo yksi? Jos siellä on edes joku, niin ota heti yhteys ja pyydä saada laittaa heidät suosittelijaksi. Ei haittaa, vaikka olisivat jääneet vieraiksi. Tämä kuuluu heidän duuniin.

ja sitten laittaisin myös ihan pokkana jonkun sieltä 11 vuoden takaisesta työelämästä, jos silloin olet viimeksi ollut töissä. Tarkista toki, kuitenkin että se sun laittama hlö on edelleen siinä firmassa.

Vierailija
12/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kivasti osannut polttaa kaikki sillat takanasi jos sinulla ei ole ketään suosittelijaa.

Ei ole aina siitä kyse. Omista suosittelijoista toinen on kuollut ja toisen yhteystietoja ei löydy sen jälkeen kun firma meni nurin. Tuskin mikään 15 vuoden takaisen työsuhteen esimies on ihan validi suosittelemaan enää. 

Vierailija
13/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suosittelijahomma on epäsuomalaista, eikä kuulu kulttuuriin. Jos lähtee silti mukaan leikkiin, niin sellaiset joilta saa hyvät suositukset, näiden titteleistä tai kontaktin "vanhuudesta"  piittaamatta.

Vierailija
14/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laittaisin tuon kuntouttavan paikan tyypin, jos se on ollut joku pomo tai ohjaaja, vaikka okin sanonut, että ei pidä loistosuorituksena. Laittaisin myös tiedon siitä, missä roolissa hän sinuun nähden on ollut.

Eikö siellä kuntouttavassa paikasa ollut ketään muuta ohjaajaa tai pomoa, kuin tuo yksi? Jos siellä on edes joku, niin ota heti yhteys ja pyydä saada laittaa heidät suosittelijaksi. Ei haittaa, vaikka olisivat jääneet vieraiksi. Tämä kuuluu heidän duuniin.

ja sitten laittaisin myös ihan pokkana jonkun sieltä 11 vuoden takaisesta työelämästä, jos silloin olet viimeksi ollut töissä. Tarkista toki, kuitenkin että se sun laittama hlö on edelleen siinä firmassa.

Oli ainoa ohjaaja siellä, mutta silloin kun ei ollut paikalla, toimiston henkilökunta vastasi työtoiminnan ihmisistä. He olivat mukavia ja luulisin saavani parempaa palautetta heiltä. Minulla vain ei ole heidän suoria yhteistietojaan, minkä vuoksi joutuisin soittamaan toimiston numeroon ja sieltä vastaa kuka tahansa, myös tämä ohjaaja. 

Vierailija
15/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sopinut siskoni ja mieheni kanssa, että voin heitä käyttää suosittelijoina, kummallakaan ei ole sama sukunimi kuin minulla. Osaavat kyllä leikkiä puhelimessa entistä esihenkilöä.

Vierailija
16/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ainoa ohjaaja siellä, mutta silloin kun ei ollut paikalla, toimiston henkilökunta vastasi työtoiminnan ihmisistä. He olivat mukavia ja luulisin saavan

Muistan vain heidän etunimensä. Eli täytyisi soittaa toimistolle ja sieltä saattaa vastata joku toimiston väestä tai ohjaani. 

Vierailija
17/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ainoa ohjaaja siellä, mutta silloin kun ei ollut paikalla, toimiston henkilökunta vastasi työtoimin

Mikä tähän neuvoksi? 

Vierailija
18/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ainoa ohjaaja siellä, mutta silloin kun ei ollut paikalla, toimiston henkilökunta vastasi työtoimin

No ei voi olla noin vaikeaa! Soita toimistolle ja pyydä puhelimeen haluamasi henkilö. 

Vierailija
19/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ainoa ohjaaja siellä, mutta silloin kun ei ollut

Tiedän mutta jos ohjaajani kysyy kuka Kaija ja mitä asia koskee? 

Vierailija
20/83 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole ketään suosittelijaa nykyisin. Pisin työsuhde (yli 20 vuotta) päättyi jo 2004. Seur. työ jossa olin 5 vuotta, siellä pomo jäänyt jo eläkkeelle. Neuvoni jatkoon on se, että pyytää työssä vielä ollessaan ihan paperisena väliaikaisen työtodistuksen. Siihen sen suosituksen kirjallisena. 

Jos olet ollut kuntouttavassa, niin voisitko pyytää työkkärin omavalmentajaasi suosittelijaksi. Saa kai hän tiedon siitä kuinka se kuntouttava meni. Tavallaan kuuluu hänen työhönsäkin edistää sinun työllistymistäsi. Minä olin aikoinaan te-koulutuksessa ja hain siinä ohessa työpaikkaa. Opettaja itse sanoi, että voi olla suosittelijana minulle. Onnea matkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän