Laihdutus tyssäsi kun piti juhannuksena syödä sukulaisilla 🤢
Ehkä vasta keskiviikkona alempaa tulosta kuin perjantai aamuna 🥺
Kommentit (63)
Minäkin nautiskelin perunoista ja sillistä, turvotusta tuli. Tänään jo normaali ruoka ja heti aamusta oikein hyvä aamiainen ja jatkan hyvän ruuan syömistä, mutta nyt normaalisuolaista ja kasvispainotteista.
Kyllä se vaaka huomenna jo kiittää, toivon ainakin. Tsemppiä kovasti ihan kaikille laihduttajille, kyllä me pystytään tähän, kivaa kesää!
Ai piti syödä. Pakottivat jollain tapaa syömään?
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on sitä sosiaalista elämää, mistä sinä et tökerönä ymmärrä mitään.
Sad
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattelin vaan, jos saisin tukea toisilta joilla sama tilanne
Ap
Harvoja aikuisia pakkosyötetään, joten en tiedä löytyykö ihan vertaisia.
Ei nyt tungeta suoraan suuhun, mutta sosiaalinen paine syödä on usein melkoinen. Jos juhlissa ottaa pelkkää salaattia, niin kyllä saa kuulla että pitäähän sitä nyt juhlissa nauttia. Sen sijaan kukaan ei sano että älä nyt noin paljoa syö. Ruuan kanssa on oikeasti sama kuin alkoholin. Jos juot ja syöt kukaan ei ihmettele, mutta jos et, niin olet nirppanokka ja epäkohtelias kun tarjoilut ei kelpaa.
Ei ole käynyt mulle noin. Syön aina kevyesti ja pieniä annoksia - varsinkin juhlissa, joissa mua aina jännittää. Olen ollut myös välillä vähähiilihydraattisella, eikä kukaan tuputtanut kakkuja tai keksejä. En juo kyllä alkoholiakaan, joten ehkä olen immuuni tuputtajille ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on sitä sosiaalista elämää, mistä sinä et tökerönä ymmärrä mitään.
Sad
Pakkosyöminen sosiaalista elämää?
No minä juhlin juhannuksen huolella ihan yksin. Viinaa, kaljaa, lonkeroa, suklaata, pizzoja, kebabia, karkkia, jäätelöä, energiajuomia. 3 kg enemmän näyttää vaaka kuin ennen juhannusta. Arvioisin, että noin kilo siitä on oikeaa painonnousua, muut turvotusta joka tässä viikon sisällä tulee poistumaan.
Itse kun olen vähän pidemmällä laihdutusurakalla (aloitin 130 kilosta, nyt 96 kilossa), en tällaisista enää panikoi ollenkaan, tunnen jo hyvin miten keho ja paino käyttäytyy ja tiedän että ei ole mitään hätää, kunhan näitä ei ole liian usein. Ja henkiselle hyvinvoinnilleni ajoittaiset pidäkkeettömät juhlimiset on hyvin tärkeitä. Heittäisin koko laihdutuksen pian menemään, jos se tarkoittaisi, ettei juhlissakaan saa kuin kontrolloidusti vähän närppiä jotain yhden viinilasillisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No en minä tarkoittanutkaan, että se sitä pilasi
Ap
Mitä sä sitten valitat? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattelin vaan, jos saisin tukea toisilta joilla sama tilanne
Ap
Harvoja aikuisia pakkosyötetään, joten en tiedä löytyykö ihan vertaisia.
Ei nyt tungeta suoraan suuhun, mutta sosiaalinen paine syödä on usein melkoinen. Jos juhlissa ottaa pelkkää salaattia, niin kyllä saa kuulla että pitäähän sitä nyt juhlissa nauttia. Sen sijaan kukaan ei sano että älä nyt noin paljoa syö. Ruuan kanssa on oikeasti sama kuin alkoholin. Jos juot ja syöt kukaan ei ihmettele, mutta jos et, niin olet nirppanokka ja epäkohtelias kun tarjoilut ei kelpaa.
Minä en emetofobian vuoksi koskaan juo edes vettä juhlissa tai kyläillessä, eikä kukaan koskaan ole ihmetellyt tai tuputtanut. Valtaosa ihmisistä ymmärtää nykyään, ettei toisten syömisiin puuttuminen tai niiden kommentoiminen kuulu hyviin tapoihin.
Tämän juhannuksen päätin paastota, koska en halunnut pilata juhlaa syömisestä aiheutuvalla pahalla mielellä. Tänä aamuna käynnistyi kuudes paastopäivä.
Tehostaako paasto aineenvaihduntaa?
Vastoin yleistä myyttiä paasto ei puske lisäpuhtia aineenvaihduntaan.
Päinvastoin kun ihminen ei syö juuri mitään, aineenvaihdunta hidastuu päivässä noin 300400 kilokalorin arvoisesti.
Et kai sinä mikään alkoholisti ole, jolla raittius päättyy yhteen kaljaan? Vai jääkö mässäilyputki päälle?
Mulla on viikonloppuna sm-kisat ja mulla oli omaat eväät mukana. Jos sulla on tavoite miksi pilasit sen vain siksi, että oli juhannus?
Olet yrittänyt laihtua ennenkin ja olet kokeillut kaikkea, mutta mikään ei vaan toimi?
Mä onnistuin laihdutuksessa vasta, kun lopetin syömisen vihamisen ja syyllistymisen siitä. Kun hyvää ruokaa oli tarjolla, aloin syömään sitä ilolla (mutta en holtittomasti) ja muuten säännöllisesti, mutta keveämmin ja järkevämmin. Paino putosi lopulta 30kg ja jäljelle jäi terve suhtautuminen syömiseen. Ennen mätin voileipiä ahdistuneena ja paisuin kun pullataikina ihan vaan herkkujen ajattelusta. Nyt syön enemmän kuin ennen ja tosiaan ilolla myös sen pullan, jos joku ihana sellaisen mulle tarjoaa ja paino on pysynyt jo 5 vuotta samoissa lukemissa. En tajua miten se menee, mutta jotenkin laihtuminen on pään sisäinen juttu.
Ap unohtaa nyt sen syö kunnes napa ratkeaa -tyylinsä ja lopettaa syömisen ollessaan lievästi täynnä.
Muuten ap on kohta 🐋🐋.
Terveisin se, joka huomautti emojistasi.
P.S. tämä 🙏 taasen on high five, ei rukoilua...
Vierailija kirjoitti:
Ap unohtaa nyt sen syö kunnes napa ratkeaa -tyylinsä ja lopettaa syömisen ollessaan lievästi täynnä.
Muuten ap on kohta 🐋🐋.
Terveisin se, joka huomautti emojistasi.
P.S. tämä 🙏 taasen on high five, ei rukoilua...
No ei todellakaan ole.
#
Nyt on tippunut 0.4 kg
Juhannuksesta (tuskin nestettä on 9 kg mitä oon laihtunut)
Ap
Jos sul on liikunta mukana laihdutuksessa, nii tuo ei haittaa juuri mitään.
Nyt pudonnut 1,5 kg Juhannuksesta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt pudonnut 1,5 kg Juhannuksesta
Ap
Nyt on pudonnut 3 kg Juhannuksesta
Ap
Sinä oletkin oksettava tollo 🤢