Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee alle 2e ruokaan päivässä

Vierailija
23.06.2024 |

Täällä on joskus kysytty rahavinkkejä, niin kerron mun simppelin ruokavalion. Aamupuuro K-menun sydänmerkin saaneita pikakaurahiutaleita 0,39€ 500g paketti. Nokare 0,37€ maksavaa margariinia 400g, monivitamiiniporetabletti 20kpl 1€. Ja teepussi, josta kaksi kuppia. Aamupalaaannokseni maksaa aina 0.15€. Päivällä syön kasviskeiton/wokkiaalattia tms. 0,50€. Illalla spaghettia/perunaa/riisiä ja soijarouhekastiketta/soijasuikaletta/kalapuikkoa/ valmispestoa tms. alle 1€ annos. Illalla Kotimaista-ruisleipää joka maksaa 0,88€ iso pussi, mistä riittää moneksi viikoksi kuten myös 0,70€ maksava kurkku ja juusto. Tai sitten puuroa tai näkkileipää ja teetä. Iltapala maksaa noin 0,10-0,20€. Ei mene edes 2€ päivässä mikä tarkoittaa kuukaudessa 64 euroa. Olen syönyt samalla lailla vuosikausia ja saanut tosin hyvin säästettyä. Joskus tosin ostan jonkun ketsupin mutta se ei nosta päiväbudjettia kun välillä taas ruokakulut paljon pienemmät. Mikään ei tosin estä minua ostamasta vaikka sitä kokonaista kirjolohta tarjouksesta ja koska olen säästänyt löytämäni pullonpalautusrahat niin ajattelinkin sellaisen extrana joku kuukausi ostaa. Mutta ei ole mahdottomuus syödä alle 100€/kk.

Kommentit (384)

Vierailija
21/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poretableteissa on ihmiselle haitallisia makeutusaineita ja kaikkea muutakin turhaa. Vitamiinit saa parhaiten syömällä monipuolisesti. 

Vierailija
22/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä, jos jaksaa mussuttaa samaa sekaleipää ja kaurapuuroa lisäainarasvalla jokaikinen päivä. Itse en viitsisi noin mautonta ja yksipuolista ruokavaliota harrastaa. 

Ap kertoo: rakastan tulista ruokaa, olen paljon matkustellut Aasiassa ja käytän kyllä paljon chilijauhetta ja mausteita. Ne on jo budjetoitu tuohon. Ei ole montaa euroa vuodessa silti sentään :) En todellakaan koe, että ruokavaliooni olisi yksipuolinen jos aamiainen sattuu olemaan se parhaaksi todettu joka ikinen aamu. En tarvitse vaihtelua aamuihin. Kasvislounaalla ja illallisella sittwn onkin vain mielikuvitus rajana. Itse olwn tyytyväinen, ja siksi tämän halusin jakaakin muille. Että edullisesti voi syödä ja elää hyvää elämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poretableteissa on ihmiselle haitallisia makeutusaineita ja kaikkea muutakin turhaa. Vitamiinit saa parhaiten syömällä monipuolisesti. 

Ap: Kiitos tiedosta, en tiennytkään että on vaarallista. Pitääpä selvittää asiaa sitten. Olen lähinnä halunnut tuolla korvata vaan sen mehun kun en pidä makeasta, halua reikiä enkä tuhlata rahoja mehuihin. Mutta jotenkin kiva olla se mehu siinä aamulla silti kun kuvittelee, että se tukee sitä omaa terveellistä ruokailua ja kasvisten määrää.

Vierailija
24/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen huomannut että yksin asuva ihminen syö tarvittaessa todella pienellä summalla, ihan toista on kahden teinin kanssa tai jos lapsia useampi. En ymmärrä miten pienituloiset useampien lasten vanhemmat saavat rahansa riittämään. 

Vierailija
25/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et polta etkä juo, niin varmaan pärjäät pitkään tuolla ruokavaliolla, kun et mitään hirveetä paskaakaan syö, kuten sokeria. Tsemii, tosi harva jaksaa syödä tolleen

Vierailija
26/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen huomannut että yksin asuva ihminen syö tarvittaessa todella pienellä summalla, ihan toista on kahden teinin kanssa tai jos lapsia useampi. En ymmärrä miten pienituloiset useampien lasten vanhemmat saavat rahansa riittämään. 

Voisikin ne teinit laittamaan myös tienaamaan? Lapsenvahdiksi jne. Ta vähintään hoitamaan kodin, että vanhemmat saavat tehtyä ylitöitä, toista työtä tai extravuoroja? Teinit saavat myös kalastaa ilman kalastuslupia ja onki koukkuineen ja siimoineen maksaa 5€ ja siitä iloa pitkäksi aikaa. Uusi varasiima, koho ja koukku maksaa 0,50€. Lapsille ei myöskään kannata ostaa mitään yksittäispakattuja rahkoja tai vanukkaita tai muuta. Litran maustamaton jogurtti tai sitten joku k-menun 1l makujogurtti 0,90€ riittää hyvin. Hiilareita eli pastaa ja perunaa paljon jos tosiaan kuluttavat ja syövät tosi paljon.

Vierailija
27/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et polta etkä juo, niin varmaan pärjäät pitkään tuolla ruokavaliolla, kun et mitään hirveetä paskaakaan syö, kuten sokeria. Tsemii, tosi harva jaksaa syödä tolleen

Mikä tuosta siis puuttuu? Karkit ja sipsi? Itse olen käynyt juurihoidon läpi ja alotin saman tien herkkulakon 3kk. Nyt mennyt siitä jo 3 vuotta, eikä ole tehnyt mitään niin sanottua herkkua mieli. Varmaan alkoholisteilla ja tupakoijilla se sama, että jos ekan 1kk onnistuu olemaan ilman niin sit ei aivot tai elimistö enää sitä kaipaa. En myöskään kaipaa rasvaisia asioita kuten pitsaa, tai sitten teen itse ja laitan siihen vain vähän juustoa ja teen ns. Kevyt version, josta jätän yli puolet vielä myöhemmille päiville ja otan salaattia lisänä.

Vierailija
28/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne teinit saa saa myös sen 581,60€ per naama kuukaudessa ruokaan ja lapsilisät sekä elatusrahat siihen päälle. Turhaan sepittelet taas juttujasi. Ei heru sääliä eikä myötätuntoa. Teinin tuet ovat 581,60+ 97+157 euroa joka ikinen kuukausi. Tuo kahteen kertaan ja oma ruokarahasi 581,60 siihen lisäksi ja ottaen huomioon, että valtio maksaa 70% sinun vuokrastasi sekä kotivakuutuksen,sähkön ja veden niin Niin nyt akankekkuli sitä suuta pienemmälle. Olet haittaisänmaallinen!

Vierailija
29/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuosta siis puuttuu? Karkit ja sipsi? Itse olen käynyt juurihoidon läpi ja alotin saman tien herkkulakon 3kk. Nyt mennyt siitä jo 3 vuotta, eikä ole tehnyt mitään niin sanottua herkkua mieli. Varmaan alkoholisteilla ja tupakoijilla se sama, että jos ekan 1kk onnistuu olemaan ilman niin sit ei aivot tai elimistö enää sitä kaipaa. En myöskään kaipaa rasvaisia asioita kuten pitsaa, tai sitten teen itse ja laitan siihen vain vähän juustoa ja teen ns. Kevyt version, josta jätän yli puolet vielä myöhemmille päiville ja otan salaattia lisänä.

En tiiä puuttuuko siitä mitään. Syötkö kummiski D-vitamiinia purkista, ja ehkä c myös? Margariiniin en koskis pitkällä tikullakaan mutta nämä on mielipideasioita.

Vierailija
30/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida liikkua ollenkaan. Ei ole terveellistä. Puoli kiloa kasviksia ei tule millään. Proteiinia vähän. Ja halpa margariini kovetetuilla rasvoilla ja palmuöljyllä ei ole terveellistä.

Vierailija
31/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ihminen VOI syödä veteen keitettyä kaurapuuroa aamulla, päivällä ja illalla. Eri asia on pysyykö ihminen enää terveenä.

Vierailija
32/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin todella sairas jos söisin noin hiilaripitoisesti. Löytyy autoimmuunisairaus. 

Vierailija
33/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuolla hengissä pysyy. Säästätkö niitä rahoja kenties terveydenhoitomaksuihin? Syytä olisi.

Vierailija
34/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet maailman ihmisistä elää alle viidellä dollarilla päivässä ja kaksi kolmasosaa alle kymmenellä dollarilla.

Vierailija
35/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne teinit saa saa myös sen 581,60€ per naama kuukaudessa ruokaan ja lapsilisät sekä elatusrahat siihen päälle. Turhaan sepittelet taas juttujasi. Ei heru sääliä eikä myötätuntoa. Teinin tuet ovat 581,60+ 97+157 euroa joka ikinen kuukausi. Tuo kahteen kertaan ja oma ruokarahasi 581,60 siihen lisäksi ja ottaen huomioon, että valtio maksaa 70% sinun vuokrastasi sekä kotivakuutuksen,sähkön ja veden niin Niin nyt akankekkuli sitä suuta pienemmälle. Olet haittaisänmaallinen!

Whaaat???

Toi on kahdest kersasta 1670 euroo ja yhteensä noil lahjoitetaan siis 2251,60 euroo kuukaudes pelkkään RUOKAAN?! Mitä tiukkaa ja köyhää toi on?? Yli 27 tonnii vuodes pelkkään safkaan!! Pääl ilmaset kämpät !Noit tukii pitäis pienentää ihan hitosti.

Vierailija
36/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet maailman ihmisistä elää alle viidellä dollarilla päivässä ja kaksi kolmasosaa alle kymmenellä dollarilla.

Edes ne ei puputa jotain kaurapuuroa

Vierailija
37/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti menee alta 2 euroa, jos ei ole enempää laittaa. Tilanne olisi ihan eri, jos yhtäkkiä tilille ilmestyisi jostakin ylimääräinen touhutonni. 

Ap lisää: olen saanut säästötilille yli 100k, en vielä tiedä mitä niillä teen -ehkä matkustelen- mutta en koe, että minulla olisi mitään syytä muuttaa ruokavaliotani kun olen terve ja vatsa sekö aivot voivat hyvin. Ikinä ei ole ripulia tai ilmavaivoja tai vastaavaa. Ja olen ihan normaalipainoinen, en halua lihotakkaan ja siksi alkaa syömään lisää tai epäterveellisemmin.

Syöt jo todella epäterveellisesti.

Vierailija
38/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti menee alta 2 euroa, jos ei ole enempää laittaa. Tilanne olisi ihan eri, jos yhtäkkiä tilille ilmestyisi jostakin ylimääräinen touhutonni. 

Ap lisää: olen saanut säästötilille yli 100k, en vielä tiedä mitä niillä teen -ehkä matkustelen- mutta en koe, että minulla olisi mitään syytä muuttaa ruokavaliotani kun olen terve ja vatsa sekö aivot voivat hyvin. Ikinä ei ole ripulia tai ilmavaivoja tai vastaavaa. Ja olen ihan normaalipainoinen, en halua lihotakkaan ja siksi alkaa syömään lisää tai epäterveellisemmin.

Ihan varmasti.

Jos se on persu pohjustamassa tulevia leikkauksia? "Vauvapalstallakin sanoivat että alle satanen riittää ja terveellistä on!"

Vierailija
39/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes ne ei puputa jotain kaurapuuroa

Noissa vaikuttaa myös se, mitä omistaa. Mitä enemmän omistaa, sitä vähemmän rahaa tarvitsee käyttää muuhun kuin ruokaan ja sitä pienemmällä summalla pärjää. Toki suuri osa ihmisistä maailmassa on melko köyhiä, mutta ravinnontarve on suurinpiirtein sama kaikilla. Ruoan hinta puolestaan vaihtelee maittain. Aterioiden jakaminen vaihtelee myös kulttuureittain, yleensä yhteissyöminen on kokonaisuutena halvempaa.

Vierailija
40/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi syödä mahdollisimman halvalla kun kelasta saa ruokarahaa 19,40€ päivää kohti per henkilö?

Pnko ruo pelkkään ruokaan tarkoitettu? Vai pitääkö tosta maksaa myös julkisia kulkuvälineitä, Netflix ja vaatteita?

Ei ole pelkkään ruokaan. Tuo on propagandaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi