Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee alle 2e ruokaan päivässä

Vierailija
23.06.2024 |

Täällä on joskus kysytty rahavinkkejä, niin kerron mun simppelin ruokavalion. Aamupuuro K-menun sydänmerkin saaneita pikakaurahiutaleita 0,39€ 500g paketti. Nokare 0,37€ maksavaa margariinia 400g, monivitamiiniporetabletti 20kpl 1€. Ja teepussi, josta kaksi kuppia. Aamupalaaannokseni maksaa aina 0.15€. Päivällä syön kasviskeiton/wokkiaalattia tms. 0,50€. Illalla spaghettia/perunaa/riisiä ja soijarouhekastiketta/soijasuikaletta/kalapuikkoa/ valmispestoa tms. alle 1€ annos. Illalla Kotimaista-ruisleipää joka maksaa 0,88€ iso pussi, mistä riittää moneksi viikoksi kuten myös 0,70€ maksava kurkku ja juusto. Tai sitten puuroa tai näkkileipää ja teetä. Iltapala maksaa noin 0,10-0,20€. Ei mene edes 2€ päivässä mikä tarkoittaa kuukaudessa 64 euroa. Olen syönyt samalla lailla vuosikausia ja saanut tosin hyvin säästettyä. Joskus tosin ostan jonkun ketsupin mutta se ei nosta päiväbudjettia kun välillä taas ruokakulut paljon pienemmät. Mikään ei tosin estä minua ostamasta vaikka sitä kokonaista kirjolohta tarjouksesta ja koska olen säästänyt löytämäni pullonpalautusrahat niin ajattelinkin sellaisen extrana joku kuukausi ostaa. Mutta ei ole mahdottomuus syödä alle 100€/kk.

Kommentit (384)

Vierailija
361/384 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

perseaukinaisten kokoontumisajot.

Joo, kellään ei ole varaa ostaa sinua. :(

lopeta paskan puhuminen ja hyväksy että olet perseauki.

Vierailija
362/384 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen huomio apin ruokavaliosta, mikä on oikein hyvä, sttä juo varmasti riittävästi. Jos aamulla jo 2 kuppia teetä ja vitamiiniporetabletti niin se on jo 3 vesilasillista käytännössä.  Wi ollut tili maininnut veden juontia, mutta juo sitä varmasti myls muilla ruokapaloilla ja muutenkin. Illalla toki oli taas lisäksi teetä. Moni ihminen luulee, että heillä in nälkä ka siksi syövät liikaa, mutta syy onkin siinä että on jano. Aivot eivät aina osaa kertoa, että kumpi se on. Siksi pitäisi juoda vesilasillinwn aina ennen ruokailua, ettei syö turhaa.

Tee estää muuten monen vitamiinin imeytymistä, samoin kahvi. Näitä ei kannattaisi samaan aikaan nauttia vitamiinien kanssa, varsinkaan jos ravinnon vitamiinit laskee poretabletin varaan, voi jäädä imeytymättä suurin osa vitamiineista.

Kuka on jättänyt vitamiinit tabletin varaan? Sillä korvataan yleensä se sokerimehu, joka ei myöskään ole pakollinen aamulla tai muulloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/384 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun alapeukuista päätellen suurin osa ihmisistä ei taida uskoa tuota AP:n sepustusta.

Vierailija
364/384 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Meilläkään ei mene kuin leikkeleisiin enemmän rahaa.

Vierailija
365/384 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoliko tämä ketju, kun AP ei viitsinyt kertoa tarkemmin ruokavalion sisältöä ja määriä? Laskelmiksi tuli 600-1200 kcal.

Vierailija
366/384 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoliko tämä ketju, kun AP ei viitsinyt kertoa tarkemmin ruokavalion sisältöä ja määriä? Laskelmiksi tuli 600-1200 kcal.

En tiedä mistä revit 600. Mutta itse en syö edes noin usein ja pelkkiä kasviksia, en siis hamstraa proteiinia tai rasvaa, ja saan helposti ehkä 1500? En tiesä kun en laske. Mutta siis paino ei noise tai laske niin mulle ihan sama. En siis syö aamupalaa, syön salaattilounaan ja leipiä Iltapalaksi.

Vierailija
367/384 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain terveellinen ruokavalio. Tuota soijarouhetta ei pysty syömään yäk🤮 ja aikamoinen hiilijalanjälki myös.

Vierailija
368/384 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain terveellinen ruokavalio. Tuota soijarouhetta ei pysty syömään yäk🤮 ja aikamoinen hiilijalanjälki myös.

Itse pidän soijarouheesta, kun se saa maistumaan miltä haluaa. Esimerkiksi vois laittaa jauhelihamaustetta tai voi laittaa aasialaisia makuja tai intialaista tai ihan vaan tomaattikastiketta, suolaa ja valkosipulia. Tosi hyvä suutuntuma myös, kun ei jää sellaista rasvakerroksesta kielen päälle, niin kuin jossain pekonista tai rasvaisissa sika-naudoissa. On meidän perheessä tullut ihan lasten suosikiksi. Pitsassa kans toimii ja oon ihan syönyt jogurtin joukossa. Ap:n hiilijalanjäljistä en osaa sanoa mitään, kun en tiesä omiakaan. Välttelen toki muovipusseja ja muovipakkauksia ja yksittäin pakattuja juttuja. Ostan mieluummin isoissa pakkauksissa kaiken, jolloin kilohintaan monesti pienempi. Esim. riisisäkit ja pastat.

Vierailija
369/384 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syönyt kaurapuuro rasvalla joku 0,10€, banaani 0,18€ ja teetä 0.05€. Kävin kans lähi K-Marketista hakemassa maisseja 450g 1€, josta syön ehkä puolet tänään. Ostin myös lisää banaaneita 1€/kg ja munakoison 1€. Syön siitä palan tänään ja säästän loput huomiselle ja alkuviikkoon. Lisäks keitän vähän pastaa. Illalla leipää lisukkeineen. Varmaan jotain 1,50€ menee mulla ihan normaalipäivänä ja aina on kaurapuuroa, leipää, hedelmää, hiilaria, rasvaa ja kasvista päivän aikana. Juomat sitten älyttömän kalliita, niin en onneksi käytä rahaa paitsi teetä ja vettä juon. Juhannus ja joulu on poikkeuspäivät.

Vierailija
370/384 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unohdin listasta kananmunat ja kasvisproteiinit. Olen vähentänyt punaista lihaa ja kanaa, mutta ongin kyllä itse ja leivän päälle käytän kalkkunaleikkelettä. Lisäksi välillä ostan makkaraa tms. muuta lihaa. Eli tulee sitä peiteiiniakin ihan erikseen ostettuna, ei pelkästään muiden ruokien ohessa. Lisäksi mulla lahjaksi saatu proteiinijauhepurkki, mutta sitä en ole taas aikoihin käyttänyt. Juustoa ja maitoa käytän myös joskus. Ja tietenkin pähkinää ja muuta. Mutta en jaksanut luetella nyt kaikkia kuukauden ruokailujani. Noin 1,5€ menee kuitenkin suunnilleen päivässä.

Vierailija
371/384 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittäkää huomiota niihin turhiin juomiin, ne tulee vaan kusen mukana pois paitsi tietenkin sokeri ja lihottaa ja hapot poistaa hampaiden kiilteen. Turhaa rahan menoa. Jos juomiset on kurissa niin pärjää helposti 100€/kk.

Vierailija
372/384 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni yks puol-kaveri, joka tulee aina toisinaan luokseni tyhjin käsin ja ehdottaa että kokkaisin hänelle ja samalla toki haluaa kaljaa tai viiniä reilulla kädellä. Ei itse osaa kokkailla niin ymmärrän, että se on jännä juttu tulla luokseni syömään, mutta on vielä hyvin varakas mutta vissiin kai sairaalloisen pihi, ettei edes omaa viinipulloa ota ikinä mukaan. Leveilee kyllä palkallaan ja sijoituskämpillään. Sellaisen kaverin syömiset kai tulee halvaksi kun käy aina pummimassa muualla illalliset. Onneksi nykyään muutti kauemmaksi, niin tulee kutsumatta kylään vain 2-8 kertaa vuodessa. Tietää, että olen sinkku ja mulla aina ruokaa jääkaapissa. 

Vierailija
373/384 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin unohdin listasta kananmunat ja kasvisproteiinit. Olen vähentänyt punaista lihaa ja kanaa, mutta ongin kyllä itse ja leivän päälle käytän kalkkunaleikkelettä. Lisäksi välillä ostan makkaraa tms. muuta lihaa. Eli tulee sitä peiteiiniakin ihan erikseen ostettuna, ei pelkästään muiden ruokien ohessa. Lisäksi mulla lahjaksi saatu proteiinijauhepurkki, mutta sitä en ole taas aikoihin käyttänyt. Juustoa ja maitoa käytän myös joskus. Ja tietenkin pähkinää ja muuta. Mutta en jaksanut luetella nyt kaikkia kuukauden ruokailujani. Noin 1,5€ menee kuitenkin suunnilleen päivässä.

Ei täällä kukaan ole pyytänyt kuukauden ruokailuja listaamaan, mutta onko yhden päivän tarkka listaaminen ylitsepääsemättömän vaikeaa? Mitä syöt yhtenä päivänä aamusta iltaan? Montako desiä/grammaa/kappaletta menee mitäkin ruokaa eri aterioilla? Ei tarvitse punnita, mutta jos syö 300 g pakastekasviksista 1/3 pussin, niin se on arviolta 100 g jne.

Vierailija
374/384 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt tänään 1,10€ enkä syö enää. Oli kaurapuuroa, riisiä, pastaa ja makkaraa. Myös pakastekasviksia ja kananmuna. Lisäksi itsepoimittuja sieniä ja marjoja. Myös teetä ja maitoa. Mitä outoa tässä on?

Vierailija
375/384 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti menee alta 2 euroa, jos ei ole enempää laittaa. Tilanne olisi ihan eri, jos yhtäkkiä tilille ilmestyisi jostakin ylimääräinen touhutonni. 

Ap lisää: olen saanut säästötilille yli 100k, en vielä tiedä mitä niillä teen -ehkä matkustelen- mutta en koe, että minulla olisi mitään syytä muuttaa ruokavaliotani kun olen terve ja vatsa sekö aivot voivat hyvin. Ikinä ei ole ripulia tai ilmavaivoja tai vastaavaa. Ja olen ihan normaalipainoinen, en halua lihotakkaan ja siksi alkaa syömään lisää tai epäterveellisemmin.

Ei, nyt en jaksa lukea enempää.

Vierailija
376/384 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🏆👵🏻

Vierailija
377/384 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kukaan ole pyytänyt kuukauden ruokailuja listaamaan, mutta onko yhden päivän tarkka listaaminen ylitsepääsemättömän vaikeaa? Mitä syöt yhtenä päivänä aamusta iltaan? Montako desiä/grammaa/kappaletta menee mitäkin ruokaa eri aterioilla? Ei tarvitse punnita, mutta jos syö 300 g paka

Söin puuroa 40g, voita 0,05g, marjoja 10g, teetä 5d. Riisiä 100g ja kasviksia 450g. Juustoa 50g ja majoneesia 10g. 2 kananmunaa ja soijarouhetta. Ruisleipä ja levitettä ja kurkkua. Joskus popparia tai pähkinää. Ja olen eri.

Vierailija
378/384 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen syönyt tänään 1,10€ enkä syö enää. Oli kaurapuuroa, riisiä, pastaa ja makkaraa. Myös pakastekasviksia ja kananmuna. Lisäksi itsepoimittuja sieniä ja marjoja. Myös teetä ja maitoa. Mitä outoa tässä on?

Ei tossa outoa olekaan, samanlaista ravinnotonta ruokaa niin kuin useimmilla. Samalla rahalla sais ihan ravitsevaa ruokaakin. Ihan senkin takia, että hyvin syömällä ruokamäärä on pieni.

Vierailija
379/384 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti menee alta 2 euroa, jos ei ole enempää laittaa. Tilanne olisi ihan eri, jos yhtäkkiä tilille ilmestyisi jostakin ylimääräinen touhutonni. 

Ap lisää: olen saanut säästötilille yli 100k, en vielä tiedä mitä niillä teen -ehkä matkustelen- mutta en koe, että minulla olisi mitään syytä muuttaa ruokavaliotani kun olen terve ja vatsa sekö aivot voivat hyvin. Ikinä ei ole ripulia tai ilmavaivoja tai vastaavaa. Ja olen ihan normaalipainoinen, en halua lihotakkaan ja siksi alkaa syömään lisää tai epäterveellisemmin.

Ei, nyt en jaksa lukea enempää.

No, ei tarttekaan. Muiden mielestä hyvä juttu.

Vierailija
380/384 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tossa outoa olekaan, samanlaista ravinnotonta ruokaa niin kuin useimmilla. Samalla rahalla sais ihan ravitsevaa ruokaakin. Ihan senkin takia, että hyvin syömällä ruokamäärä on pieni.

Mikä tekisi tosta nyt tosi hyvän erilailla? No ehkä makkaran vois vaihtaa soijasuikaleisiin, mutta muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan