Eroaminen tosi pitkästä parisuhteesta ja uuden suhteen aloitus
Yhteistä taivalta 30 vuotta eli ihan teiniajoista saakka. Lapsetkin ovat jo aikuisia. Luulisi siis, että helppoa on erota. Joo, eroaminen ei olekaan vaikeata, kun kaikki positiiviset tunteet toista kohtaan ovat karisseet. Vaikeaĺta ja jopa pelottavalta sen sijaan tuntuu uuden suhteen etsiminen ja aloittaminen. Joo, viimeksi minulla oli tyttöystävä kun olin 18 ja silloin tehtiin teinien juttuja. Mutta 45-55v naisystävästä ei olekaan mitään kokemuksia.
Mistä sellaisen löytää? Tinderiä varmaan ehdotatte, mutta sekin tuntuu vähän turhan pinnalliselta. Minulle ainakin tulee profiileja swaippaillessa vähän samanlainen olo kuin autokuumeessa nettiautoa selaillessa. Liian tumma, liian vaalea, liian isot renkaat, liian paljon kilsoja mittarissa, liikaa kulumaa, liian uusi, liian vanha, väärä käyttövoima, liian persoonallinen...
Silti muutama rivi tekstiä ja muutama kuva eivät kerro ihmisestä paljoakaan. Lähes kaikki kuvatkin tuntuvat olevan niin photoshopattuja, ettei yhtään "tavallisen naisen näköistä" 5-kymppistä olekaan. Ei rypyn ryppyä, eikä makkaran makkaraa, vaan kaikki ovat profiilien perusteella viikonloppuisin maratoneja juoksevia ja illat kuntosalilla viihtyviä ihmenaisia, jotka lomallaan patikoivat pitkin poikin Lappia jos eivät ole purjehtimassa Itämerellä. Silti ne samat hottikset ovat siellä Tinderissä aina vaan. Liian kranttuja vai liian vaikeita ihmisinä, who knows?
Ehkä pitää vaan lopettaa etsiminen ja yrittää muuten vaan tutustua silmää miellyttäviin uusiin kumppanikandeihin ihan arkisissa tilanteissa. Moi, mä oon Jaska, kukas sinä olet? Olen ekstrovertti ja ulospäin suuntautunut, joten se ei sinänsä ole ongelma. Mutta kun ei olla Ameriikassa vaan Härmässä, niin sellainen käytös ei ole kovin tyypillistä meillä ja varmaan pelästyttää suurimman osan ihmisistä.
Vaikeeta, vaikeeta...
Kommentit (96)
Kannattaa etsiä korkeintaan kolmekymppisiä naisia.
Siis mitä nyt minä taas luin, 30 v yhteinen taival ja lapset aikuisia luulisi että helppoa erota. Joillakin on toodella huono ymmärrys ihmisen tunne-elämästä.
entä jos eläisit hetken aikaa yksin?
No ihan ensiksi eroat ennen kuin alat etsimään uutta. Vaikuttaa siltä ettet ole vielä eronnut ja tinder laulaa jo. Ja sitten pidät mielessä, ettet sinäkään ole enää nuori, joten etsi ikäistäsi seuraa, ne 20v instababet ovat sinulta förbi (ellet ole rikas).
Puhut erosta tulevassa muodossa. Kannattaisikohan nyt vaan hoitaa se ero pois alta, keskittyä laittamaan itsensä kuntoon ja sen jälkeen vasta miettiä niitä uusia suhteita.
Kukaan yli nelikymppinen nainen ei halua miestä, joka kaipaa hoivaa ja hyväksyntää eroprosessin keskellä tai heti sen jälkeen. Kaikki hälärit soittavat heti, että taas yksi mies etsii hädissään suhteen sijasta vaimopalvelujen jatkajaa.
Kuinka kauan sä jo siellä tinderissä olet swaippaillut kun tiedät jo naisistakin että ovat siellä "aina vaan"?
Miksi sinä naisen haluat, kun perhe ja lapset on jo tehty? Et tarvitse enää siitoskohteita. Yhteiskunnallisia asioita voit kehittää ihan ilman naistakin ja varmaan asuntoonkin on varaa, ettet tarvitse kämppistä
30v liitosta tullut mies on kuin ottaisi vanhan neitsyen. Ja se neitsytkin olisi varmaan helpompi. En näe sinkkunaisena tällaisessa miehessä mitään haluttavaa tai tavoiteltavaa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa etsiä korkeintaan kolmekymppisiä naisia.
Kolmessakympissä tosiaan tapahtuu naisille jonkinlainen herääminen siihen, mitä miehet ovat. Tosin jotkut naiset lähtevät nykyään jo peruskoulusta ajatuksella, että eivät todellakaan halua parisuhdetta :D
Veikkaan, että parisuhteita ei tulevaisuudessa paljon tule näkymään. On naisia ja sinkkuäitejä, sekä duunarimiehiä. Epätoivoisimmat ryhtyvät homoilemaan ja ehkä ryöstävät jonkun hedelmällisen naisen vauvan
Vierailija kirjoitti:
Puhut erosta tulevassa muodossa. Kannattaisikohan nyt vaan hoitaa se ero pois alta, keskittyä laittamaan itsensä kuntoon ja sen jälkeen vasta miettiä niitä uusia suhteita.
Kukaan yli nelikymppinen nainen ei halua miestä, joka kaipaa hoivaa ja hyväksyntää eroprosessin keskellä tai heti sen jälkeen. Kaikki hälärit soittavat heti, että taas yksi mies etsii hädissään suhteen sijasta vaimopalvelujen jatkajaa.
Vähän eri juttu, mutta sinne päin. Itse ryhdyin suhteeseen lesken kanssa, joka oli leskeytynyt kuukausi aiemmin. Epäröin, mutta onneksi lähdin. Nyt ollaan oltu onnellisesti yhdessä 8 vuotta. Että vaikka "hädissään etsi vaimopalvelujen jatkajaa" niin voi se silti toimia. Löydettiin toisemme suomi24 treffeiltä
Tinderissä järkeväkin ihminen muuttuu tommoiseksi pinnalliseksi. Eli etsi joku toinen paikka.
Hyvä kirjoitus kun taas oli asiaa, problematiikkaa ja miettimisen aihetta... Epäilen kuitenkin että ei ole rehellinen kuvaus jonkun oikeasta tilanteesta vaan provo jossa yritetään saada mielipiteitä johonkin tätä kirjoitusta liippaavaan oikeaan ongelmaan eli asiaan...
Mielikuvitukseni tuo ajatuksen, että jospa tässä erotaan nimenomaan taas yhdestä sellaisesta kulissiavioliitosta joka muuttunut rasitteeksi varsinkin kun lapset jo aikuisia eikä ole mitään teini-iässä solmittua avioliittoa... ja sellaisesta eroaminen ei ehkä ole ollenkaan vaikeaa, ehkäpä pelkkä helpotus... mutta entä jos on voinut olla myös joku muu nuoruuden suhde joka nyt nostaa päätä. Mutta kun ihmiset eivät enää ole nuoria niin on pelottavaa aloittaa suhde toisen ihmisen kanssa kun välissä koko eletty elämä vaikka se nyt olisi teoreettisesti tullut ihan mahdolliseksi...
Tinderi- yms parisuhdelöytämisongelmat joista kertoo kolmen kappaleen verran on kyllä ihan oikeaa ongelmaa ja todellisuutta mutta otsikko olisi voinut siinä tapauksessa nimenomaan käsitellä Tinder-problematiikkaa ja iäkkäämpiä ihmisiä eikä 'eroamista pitkästä suhteesta ja uuden suhteen aloitus'=??? Mutta joku voi selailla Tinder-profiileja sillä silmällä että kas kas ei löydykään yhtään yhtä hyvää tapausta kuin tämä oma nuoruuteni ihastus joka nyt on muuttumassa todellisuudeksi... Jos näin on niin kyllä Tinder sitten on jonkun uuden ja erinomaisen tehtävän täyttänyt...
Jep. Olen ap sinua nuorempi, vielä alle nelikymppinen, mutta haastavalta kuulostaa. Olen naisvaltaisella alalla ja harrastukset ovat myös naisvaltaisia. Sukulaiset puhuivat minulle sinkkukesästä ja kuinka nyt kannattaisi bilettää kun sieltä voi löytää miehen. Oikeasti tällä iällä tuntuu epätodennäköiseltä löytää baarista parisuhdetta. Toista ja helpompaa se oli parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
entä jos eläisit hetken aikaa yksin?
Yksin on muuten ihan kiva olla välillä, mutta toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta kaipaa silti. Tässä vaihessa elämänkaarta tunnistaa myös, että ollaan jo ehtoopuolella.
Miksi pitää heti etsiä uusi? Eroa ensin ja elä yksinäsi.
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensiksi eroat ennen kuin alat etsimään uutta. Vaikuttaa siltä ettet ole vielä eronnut ja tinder laulaa jo. Ja sitten pidät mielessä, ettet sinäkään ole enää nuori, joten etsi ikäistäsi seuraa, ne 20v instababet ovat sinulta förbi (ellet ole rikas).
Olemme jo käytännössä eronneet, sillä hommalta puuttuu enää juridinen vahvistus. Enkä todellakaan etsi mitään parikymppisiä, omaa tytärtä nuorempia.
Sinusta huokuu epätoivoisuus. Sellainen karkottaa naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme jo käytännössä eronneet, sillä hommalta puuttuu enää juridinen vahvistus. Enkä todellakaan etsi mitään parikymppisiä, omaa tytärtä nuorempia.
Miksi se juridinen vahvistus puuttuu? Koska uutta ei ole löytynyt?
Yrität vaan muistaa että siellä toisen profiilin takanakin on toinen ihminen. Omine pelkoineen ja virheineen. Itseäni auttoi aina ajatus että jos minä, kiva ja tavallinen ihminen, olen tinderissä, miksi siellä ei voisi olla joku vastaava mieskin. Ja yleensä ottaen iloinen ja positiivinen mieli viehättää enemmän kuin mahdollisten vikojen etsimällä etsiminen.