Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroaminen tosi pitkästä parisuhteesta ja uuden suhteen aloitus

Vierailija
23.06.2024 |

Yhteistä taivalta 30 vuotta eli ihan teiniajoista saakka. Lapsetkin ovat jo aikuisia. Luulisi siis, että helppoa on erota. Joo, eroaminen ei olekaan vaikeata, kun kaikki positiiviset tunteet toista kohtaan ovat karisseet. Vaikeaĺta ja jopa pelottavalta sen sijaan tuntuu uuden suhteen etsiminen ja aloittaminen. Joo, viimeksi minulla oli tyttöystävä kun olin 18 ja silloin tehtiin teinien juttuja. Mutta 45-55v naisystävästä ei olekaan mitään kokemuksia.

Mistä sellaisen löytää? Tinderiä varmaan ehdotatte, mutta sekin tuntuu vähän turhan pinnalliselta. Minulle ainakin tulee profiileja swaippaillessa vähän samanlainen olo kuin autokuumeessa nettiautoa selaillessa. Liian tumma, liian vaalea, liian isot renkaat, liian paljon kilsoja mittarissa, liikaa kulumaa, liian uusi, liian vanha, väärä käyttövoima, liian persoonallinen...

Silti muutama rivi tekstiä ja muutama kuva eivät kerro ihmisestä paljoakaan. Lähes kaikki kuvatkin tuntuvat olevan niin photoshopattuja, ettei yhtään "tavallisen naisen näköistä" 5-kymppistä olekaan. Ei rypyn ryppyä, eikä makkaran makkaraa, vaan kaikki ovat profiilien perusteella viikonloppuisin maratoneja juoksevia ja illat kuntosalilla viihtyviä ihmenaisia, jotka lomallaan patikoivat pitkin poikin Lappia jos eivät ole purjehtimassa Itämerellä. Silti ne samat hottikset ovat siellä Tinderissä aina vaan. Liian kranttuja vai liian vaikeita ihmisinä, who knows?

Ehkä pitää vaan lopettaa etsiminen ja yrittää muuten vaan tutustua silmää miellyttäviin uusiin kumppanikandeihin ihan arkisissa tilanteissa. Moi, mä oon Jaska, kukas sinä olet? Olen ekstrovertti ja ulospäin suuntautunut, joten se ei sinänsä ole ongelma. Mutta kun ei olla Ameriikassa vaan Härmässä, niin sellainen käytös ei ole kovin tyypillistä meillä ja varmaan pelästyttää suurimman osan ihmisistä.

Vaikeeta, vaikeeta...

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Haluatko AP lisää lapsia?

En halua. Haluan ihmisen, jonka kanssa keskustella ja vaihtaa ajatuksia, retkeillä metsissä ja käydä mökillä sienessä, merellä kalassa, pitää sohvalla sylissä, hieroa hartioita ja silittää hiuksia,...

Vierailija
22/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensiksi eroat ennen kuin alat etsimään uutta. Vaikuttaa siltä ettet ole vielä eronnut ja tinder laulaa jo. Ja sitten pidät mielessä, ettet sinäkään ole enää nuori, joten etsi ikäistäsi seuraa, ne 20v instababet ovat sinulta förbi (ellet ole rikas). 

Olemme jo käytännössä eronneet, sillä hommalta puuttuu enää juridinen vahvistus. Enkä todellakaan etsi mitään parikymppisiä, omaa tytärtä nuorempia.

Miksi se juridinen vahvistus puuttuu? Koska uutta ei ole löytynyt?

Koska avioeroa haetaan tuomioistoimelta ja prosessi kestää yli 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suurin ongelma treffeillä oli se että tunsin olevani ihan väärässä paikassa, väärän ihmisen kanssa. Kun oli puolet elämästään ollut saman miehen kanssa, tuntui kuin olisin ollut pettämässä. Hirveä tunne.

Tapasin kyllä mukavia miehiä, mutta tuon tunteen takia ei siitä mitään syvempää tullut.

Vierailija
24/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen mies, ei vielä edes eronnut, niin kauhea vouhkaaminen uudesta suhteesta. Uskalla nyt elää se ero ja oma uusi elämä.

Vierailija
25/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

En halua. Haluan ihmisen, jonka kanssa keskustella ja vaihtaa ajatuksia, retkeillä metsissä ja käydä mökillä sienessä, merellä kalassa, pitää sohvalla sylissä, hieroa hartioita ja silittää hiuksia,...

Terapeutin kanssa voi keskustella, koira seuraa sinua kinttupoluillesi mielellään :D Älä tuhlaa naisten aikaa

Vierailija
26/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entä jos eläisit hetken aikaa yksin?

Yksin on muuten ihan kiva olla välillä, mutta toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta kaipaa silti. Tässä vaihessa elämänkaarta tunnistaa myös, että ollaan jo ehtoopuolella.

Miksi et kosketellut vaimoa? Miksi oletat, että joku toinen nainen olisi erilainen, kuin hän? :D

Vierailija
27/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustut itseesi yksin, ilman parisuhdetta pari vuotta.

Vierailija
28/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensiksi eroat ennen kuin alat etsimään uutta. Vaikuttaa siltä ettet ole vielä eronnut ja tinder laulaa jo. Ja sitten pidät mielessä, ettet sinäkään ole enää nuori, joten etsi ikäistäsi seuraa, ne 20v instababet ovat sinulta förbi (ellet ole rikas). 

Olemme jo käytännössä eronneet, sillä hommalta puuttuu enää juridinen vahvistus. Enkä todellakaan etsi mitään parikymppisiä, omaa tytärtä nuorempia.

Miksi se juridinen vahvistus puuttuu? Koska uutta ei ole löytynyt?

Koska avioeroa haetaan tuomioistoimelta ja prosessi kestää yli 6kk.

Siis miten ei voi olla vielä jonoa miehen luo, joka lähtee 30 vuoden suhteen jälkeen hakemaan uutta "eroprosessi kesken" statuksella.

Vierailija
29/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin voi elää, mutta ei olla aina vaan. Iho kaipaa kosketusta.

Kahden eronneen välinen FWB on ainakin itsellä tällä hetkellä etsinnässä. Suurin osa 40+ Tinder-naisista vaan tuntuu epätoivoisesti hakevan vuodesta toiseen sitä vuosisadan rakkaustarinaa.

Vierailija
30/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ensin, ihan kaikessa rauhassa ja ajan kanssa, eroaisit. Käsittele eroamisenne ja opettele elämään yksin. Ihan aikuisten oikeasti. Nyt kuulostaa siltä, että pitää vain saada äkkiä joku koska "kaikilla muillakin", että pitää ulkopuolisille todistella jotain miehisyyttään ja pitää saada nopeasti uuden kodin ja elämän siivoaja/kokkaaja/viihdyttäjä. Juuei, ei noin.

Tee erotyösi. Kasva henkisesti mieheksi. Mikään ei ole, no - säälittävämpää kuin juuri eronnut viittäkymppiä lähestyvä mies, joka epätoivoisuuden löyhkätessä kilometrien päähän yrittää parveilla suuntaan jos toiseenkin "pakko saada nyt joku vasn"- ajatuksella. Totaali nöy nöy.

Ja mahdolliselle tulevalle deitillesi kun selviää, että olet just js just eronnut, niin se on morjens - ei mikään hyvä myyntipuhefakta. Toki poikkeuksiakin varmasti on mutta he ovat suurimmaksi osaksi panon tarpeessa. Jos sitä hdluat, niin käsittääkseni tinderiin voi laittaa ihan suoraan esille tuon toiveensa. Fb tai jotain.

Eli nyt kasvatat selkärankaa ja miehisyyttä ja itsetuntoa. Nautit uudesta elämästä ja sen tuomista ihmisistä ihan_muuten_vaan. Sanoisin että hiljaa hyvä tulee.

Vierailija
31/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla suurin ongelma treffeillä oli se että tunsin olevani ihan väärässä paikassa, väärän ihmisen kanssa. Kun oli puolet elämästään ollut saman miehen kanssa, tuntui kuin olisin ollut pettämässä. Hirveä tunne.

Tapasin kyllä mukavia miehiä, mutta tuon tunteen takia ei siitä mitään syvempää tullut.

Miehille ei tuollaista tunnetta synny, koska ovat pettäneet avioliiton aikana jatkuvasti.

Vierailija
32/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin voi elää, mutta ei olla aina vaan. Iho kaipaa kosketusta.

Kahden eronneen välinen FWB on ainakin itsellä tällä hetkellä etsinnässä. Suurin osa 40+ Tinder-naisista vaan tuntuu epätoivoisesti hakevan vuodesta toiseen sitä vuosisadan rakkaustarinaa.

Ai, kukaan ei haluakaan sun leikkikaluksi vaan etsivät aitoa rakkautta? No nyyh, onpa kurjaa.

PS. Itsekin olin yksi noista naisista. Löysin. Kyllä kannatti odottaa vuosikausia. Rakkauden arvoisia miehiäkin on. 

Vierailija
33/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä naisen haluat, kun perhe ja lapset on jo tehty?

30v liitosta tullut mies on kuin ottaisi vanhan neitsyen. Ja se neitsytkin olisi varmaan helpompi. En näe sinkkunaisena tällaisessa miehessä mitään haluttavaa tai tavoiteltavaa

Veikkaisin, että aloittaja haluaisi naisen ihan vaan elämän kumppaniksi? Ainakin itselläni naisena se on ollut aina se pääsyy parisuhteeseen hakeutumisessa. Oma elämä on itsekseenkin varsin jees, mutta jaettuna vielä parempaa. Ja parisuhdeseksi on parempaa itselleni, kun toisen tuntee ja toinen tuntee mut. Lapsia en ole koskaan halunnut. Makunsa ja kriteerinä toki itse kullakin, mutta ihmettelen, jos et keksi miksi mies voisi naista elämäänsä kaivata, vaikka lapsia on jo ja perhe-elämää koettuna. Ei kai eletty elämä poista ihmiseltä läheisyyden kaipuuta jne? Itse olen kokenut niin aikoinaan treffaillessani, että sellaiset miehet ovat usein kypsempiä, viitseliäämpiä ja toisia enemmän huomioon ottavia, joilla on lapsia ja sitä perhe-elämää koettuna, verrattuna perheettömiin. Vanhemmuus kaiketi opettaa, että homma hoituu parhaiten kun tekee, eikä odota muiden passausta ja osaa ajatella muidenkin hyvää, eikä vain omaa napaa. Osaa ottaa vastuutaa itsestä ja toisista.

Itse olen ollut avoliitossa jo useamman vuoden miehen kanssa, jolla lapset jo täysi-ikäisiä ja omillaan asuvia, joten saamme nauttia kahden aikuisen elämästä menoineen ilman pikkulapsiarkea. Hänen lapsiaan tavataan toki aina kun mahdollista ja sekin on kivaa yhdessä oloa.

Näen tässä omassa miehessä paljonkin haluttavaa ja toisaalta, eipä sille itse paljon mitään voi, jos ja kun jalat vaan menee alta. Ei se aina ole kovin tietoinen päätös. Kannattaa

olla avarakatseinen toisia kohtaan.

Tsemppiä ketjun aloittaneelle, kyllä sieltä hyvä nainen vielä löytyy kun vain elät elämääsi. Mutta se on totta, että oma ero kannattaa tehdä alta pois kunnolla ensin ja tutustua omaan uuteen sinkkuminään.

N46

Vierailija
34/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkut, käykää baareissa teitä kiinnostavien artistien keikoilla. Silloin voi mennä luontevasti baariin yksin, halutessa ilman alkoholiakin. Ja jos ei löydy juttuseuraa, niin sitten voi katsoa keikan ja lähteä sitten, kun ei jaksa enää yksin notkua. Helpompi myös ryhtyä tuntemattomien kanssa juttusille kommentoiden keikkaa, kuin vääntää väkisin jotain "mitäs tytöt, mitenkäs on ilta mennyt"

Vierailija
35/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Ajattelin aloittaa tällaiset harrastukset vasta eläkkeellä, kun aikaa ja voimat alkaa hiipua. En halua keski-iässä vielä elää vanhuuselämää.

Vierailija
36/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko edes kerennyt muuttaa erilleen exästä?

Vierailija
37/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin on muuten ihan kiva olla välillä, mutta toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta kaipaa silti. Tässä vaihessa elämänkaarta tunnistaa myös, että ollaan jo ehtoopuolella.

Miksi et kosketellut vaimoa? Miksi oletat, että joku toinen nainen olisi erilainen, kuin hän? :D

Eiköhän tuo ole aika tavallinen tarina että kaikki kosketus on pitkässä parisuhteessa loppunut jo aika päivää sitten. Ja mitä nyt tätäkin palstaa olen lukenut niin useammin se kosketusta kavahtava osapuoli on nainen. 

Vierailija
38/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan sä jo siellä tinderissä olet swaippaillut kun tiedät jo naisistakin että ovat siellä "aina vaan"?

Itse ainakin löydän Tinderistä tuttuja kasvoja ja profiileja, jopa vanhoja koulu- tai työkavereita. Ja välillä olin siis pari vuotta täysin ulkona palvelusta. Eli kyllä siellä niitä "aina vaan" naisia löytyy. Mielestäni ihan rehellistä mieheltä ilmoittaa että etsii tässä kohtaa laastarisuhdetta eikä elämänkumppania.

Vierailija
39/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Terapeutin kanssa voi keskustella, koira seuraa sinua kinttupoluillesi mielellään :D Älä tuhlaa naisten aikaa

Nyt kiinnostaa (naisena), että miksi nuo mainitut tekemiset olisi naisen ajan tuhlaamista? Mitä itse haet kumppaneilta? Ilmeisesti jotain ihan muuta?

Nainen, joka itsekin tykkää listatuista asioista ja oma mies löytyi juuri sen mukaisesti.

Vierailija
40/96 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä annettavaa on miehellä, joka on vielä pitkässä liitossa ja haaveilee jo kalakaverinaisesta, jota voisi silitellä. Naiset usein kaipaavat puolestaan miestä yhdessä jakamiseen esim. elämykset, kuten konsertit, näyttelyt ja teatteri tms.

Käy ensin liittosi ja erosi läpi eli käsittele ja ala vasta sitten miettimään uutta suhdetta. Kannattaa!