Eroaminen tosi pitkästä parisuhteesta ja uuden suhteen aloitus
Yhteistä taivalta 30 vuotta eli ihan teiniajoista saakka. Lapsetkin ovat jo aikuisia. Luulisi siis, että helppoa on erota. Joo, eroaminen ei olekaan vaikeata, kun kaikki positiiviset tunteet toista kohtaan ovat karisseet. Vaikeaĺta ja jopa pelottavalta sen sijaan tuntuu uuden suhteen etsiminen ja aloittaminen. Joo, viimeksi minulla oli tyttöystävä kun olin 18 ja silloin tehtiin teinien juttuja. Mutta 45-55v naisystävästä ei olekaan mitään kokemuksia.
Mistä sellaisen löytää? Tinderiä varmaan ehdotatte, mutta sekin tuntuu vähän turhan pinnalliselta. Minulle ainakin tulee profiileja swaippaillessa vähän samanlainen olo kuin autokuumeessa nettiautoa selaillessa. Liian tumma, liian vaalea, liian isot renkaat, liian paljon kilsoja mittarissa, liikaa kulumaa, liian uusi, liian vanha, väärä käyttövoima, liian persoonallinen...
Silti muutama rivi tekstiä ja muutama kuva eivät kerro ihmisestä paljoakaan. Lähes kaikki kuvatkin tuntuvat olevan niin photoshopattuja, ettei yhtään "tavallisen naisen näköistä" 5-kymppistä olekaan. Ei rypyn ryppyä, eikä makkaran makkaraa, vaan kaikki ovat profiilien perusteella viikonloppuisin maratoneja juoksevia ja illat kuntosalilla viihtyviä ihmenaisia, jotka lomallaan patikoivat pitkin poikin Lappia jos eivät ole purjehtimassa Itämerellä. Silti ne samat hottikset ovat siellä Tinderissä aina vaan. Liian kranttuja vai liian vaikeita ihmisinä, who knows?
Ehkä pitää vaan lopettaa etsiminen ja yrittää muuten vaan tutustua silmää miellyttäviin uusiin kumppanikandeihin ihan arkisissa tilanteissa. Moi, mä oon Jaska, kukas sinä olet? Olen ekstrovertti ja ulospäin suuntautunut, joten se ei sinänsä ole ongelma. Mutta kun ei olla Ameriikassa vaan Härmässä, niin sellainen käytös ei ole kovin tyypillistä meillä ja varmaan pelästyttää suurimman osan ihmisistä.
Vaikeeta, vaikeeta...
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan sä jo siellä tinderissä olet swaippaillut kun tiedät jo naisistakin että ovat siellä "aina vaan"?
Itse ainakin löydän Tinderistä tuttuja kasvoja ja profiileja, jopa vanhoja koulu- tai työkavereita. Ja välillä olin siis pari vuotta täysin ulkona palvelusta. Eli kyllä siellä niitä "aina vaan" naisia löytyy. Mielestäni ihan rehellistä mieheltä ilmoittaa että etsii tässä kohtaa laastarisuhdetta eikä elämänkumppania.
Mistä sä tiesit, että nämä tutut olivat olleet siellä sen kaksi vuotta? Entä jos hekin olivat liittyneet sinne uudestaan sun kanssa samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entä jos eläisit hetken aikaa yksin?
Yksin voi elää, mutta ei olla aina vaan. Iho kaipaa kosketusta.
Kahden eronneen välinen FWB on ainakin itsellä tällä hetkellä etsinnässä. Suurin osa 40+ Tinder-naisista vaan tuntuu epätoivoisesti hakevan vuodesta toiseen sitä vuosisadan rakkaustarinaa.
Fwb eli seksiä ilman sitoumuksia? Only fans ja sitten prostituoiduille on kai jotain omia sivustojaan, en tiedä tarkasti kun ei kuulu omiin harrastuksiin. Naisia ei lähtökohtaisesti kiinnosta validoida miehen tarvetta olla 24/7 läpi elämänsä siittämässä, se ei ole luonnollista
Ja kun liikut näillä asioilla ihmisten parissa, niin sano rehellisesti mitä etsit. Eli seksiä. Jos selittelet jostain yhteyksistä ja kosketuksista, naiset ajattelevat ihan oikeaa emotionaalista yhteyttä, missä huomioidaan myös heidän tarpeensa (mitä vähättelit "vuosisadan rakkaustarinaksi"). Kaltaisillesi on eroteltu kaikki haluamasi palvelut ilman sitoumuksia: löytyy se terapeutti, prostituoitu, ja koira tuohon kinttupolkuharrastukseen. Emotionaalisesti eheä nainen ei suostu mihinkään noista ilman korvausta naisen ajan tuhlaamisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Haluatko AP lisää lapsia?
En halua. Haluan ihmisen, jonka kanssa keskustella ja vaihtaa ajatuksia, retkeillä metsissä ja käydä mökillä sienessä, merellä kalassa, pitää sohvalla sylissä, hieroa hartioita ja silittää hiuksia,...
Terapeutin kanssa voi keskustella, koira seuraa sinua kinttupoluillesi mielellään :D Älä tuhlaa naisten aikaa
Nyt kiinnostaa (naisena), että miksi nuo mainitut tekemiset olisi naisen ajan tuhlaamista? Mitä itse haet kumppaneilta? Ilmeisesti jotain ihan muuta?
Nainen, joka itsekin tykkää listatuista asioista ja oma mies löytyi juuri sen mukaisesti.
Kaikki edellämainituista ovat *merkittävästi* parempia toisen naisen kanssa tai jopa yksin, kuin miehen kanssa. Elämä itsessään on parempaa naisseurassa, tai yksin. Yhtä lailla kun miehet vaativat korvauksen omasta kontribuutiostaan, eli esimerkiksi talon rakentamisesta, minäkin tiedostan oman seurani, läsnäoloni ja kosketukseni arvon. Kuten tiedostaa moni muukin nainen nykypäivänä, onneksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin on muuten ihan kiva olla välillä, mutta toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta kaipaa silti. Tässä vaihessa elämänkaarta tunnistaa myös, että ollaan jo ehtoopuolella.
Miksi et kosketellut vaimoa? Miksi oletat, että joku toinen nainen olisi erilainen, kuin hän? :D
Eiköhän tuo ole aika tavallinen tarina että kaikki kosketus on pitkässä parisuhteessa loppunut jo aika päivää sitten. Ja mitä nyt tätäkin palstaa olen lukenut niin useammin se kosketusta kavahtava osapuoli on nainen.
Juurikin näin. Tai ei selvästikään kavahda kosketusta, vaan ainoastaan minun kosketustani. En ole ehtinyt muuttaa erilleni, vaimo ehti ensin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä naisen haluat, kun perhe ja lapset on jo tehty? Et tarvitse enää siitoskohteita. Yhteiskunnallisia asioita voit kehittää ihan ilman naistakin ja varmaan asuntoonkin on varaa, ettet tarvitse kämppistä
30v liitosta tullut mies on kuin ottaisi vanhan neitsyen. Ja se neitsytkin olisi varmaan helpompi. En näe sinkkunaisena tällaisessa miehessä mitään haluttavaa tai tavoiteltavaa
Ehkä joku niistä 30v liitosta tulleista naisista olisikin sopivampi ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla suurin ongelma treffeillä oli se että tunsin olevani ihan väärässä paikassa, väärän ihmisen kanssa. Kun oli puolet elämästään ollut saman miehen kanssa, tuntui kuin olisin ollut pettämässä. Hirveä tunne.
Tapasin kyllä mukavia miehiä, mutta tuon tunteen takia ei siitä mitään syvempää tullut.
Joitain vuosia jo erosta, pitkästä parisuhteesta. En ole voinut kuvitellakkaan uutta suhdetta, koska mulle kävisi aivan samoin. Väärä paikka, väärä mies ja tunnne, kuin olisin pettämässä. Tällä hetkellä, ei aavistustakaan, katoaako tuo tunne edes koko loppuelämäni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan sä jo siellä tinderissä olet swaippaillut kun tiedät jo naisistakin että ovat siellä "aina vaan"?
Itse ainakin löydän Tinderistä tuttuja kasvoja ja profiileja, jopa vanhoja koulu- tai työkavereita. Ja välillä olin siis pari vuotta täysin ulkona palvelusta. Eli kyllä siellä niitä "aina vaan" naisia löytyy. Mielestäni ihan rehellistä mieheltä ilmoittaa että etsii tässä kohtaa laastarisuhdetta eikä elämänkumppania.
Mistä sä tiesit, että nämä tutut olivat olleet siellä sen kaksi vuotta? Entä jos hekin olivat liittyneet sinne uudestaan sun kanssa samaan aikaan?
Tämä on toki aivan mahdollinen skenaario. Joillakin varmasti näin, kaikilla tuskin kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden eronneen välinen FWB on ainakin itsellä tällä hetkellä etsinnässä. Suurin osa 40+ Tinder-naisista vaan tuntuu epätoivoisesti hakevan vuodesta toiseen sitä vuosisadan rakkaustarinaa.
Hae toiselta palstalta. Sellaisesta, jossa haetaan enemmän seksiseuraa. Niistäkin voi muodostua kiva, vapaa ihmissuhde. Minulla on sellainen.
N51.
On varmaan muitakin sovelluksia Tinderin lisäksi. Mut ne taitaa olla tätä päivää. Tärkeetä on varmaan tietää että mikä itselle on tärkeetä ja mitä toivoo. Kyllähän some on tehny elämästä sellaista esitystä ja poseeraamista kun voi kirjoittaa mitä vaan ja valita muokatut kuvat kuvakulmineen. Mut niinhän sitä koittaa livenäkin tehdä vaikka tapais jossain muualla, valikoitua totuuttahan sitä usein aluksi kerrotaan 😉 Kantsii laittaa profiiliin vaan rehellisesti miten ite tykkää viettää aikaa, ei tarvi sit niitten Perämeri-Pirkkojen kans lähtee purjehtiin. Niin ja naisen ja auton vertaaminen on vähä 👎 Lämmin suositus että sensitiivisyyttä peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fwb eli seksiä ilman sitoumuksia? Only fans ja sitten prostituoiduille on kai jotain omia sivustojaan, en tiedä tarkasti kun ei kuulu omiin harrastuksiin. Naisia ei lähtökohtaisesti kiinnosta validoida miehen tarvetta olla 24/7 läpi elämänsä siittämässä, se ei ole luonnollista
Ja kun liikut näillä asioilla ihmisten parissa, niin sano rehellisesti mitä etsit. Eli seksiä. Jos selittelet jostain yhteyksistä ja kosketuksista, naiset ajattelevat ihan oikeaa emotionaalista yhteyttä, missä huomioidaan my
No onpa kylmä ajattelutapa sinulla. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
En halua. Haluan ihmisen, jonka kanssa keskustella ja vaihtaa ajatuksia, retkeillä metsissä ja käydä mökillä sienessä, merellä kalassa, pitää sohvalla sylissä, hieroa hartioita ja silittää hiuksia,...
Ajattelin aloittaa tällaiset harrastukset vasta eläkkeellä, kun aikaa ja voimat alkaa hiipua. En halua keski-iässä vielä elää vanhuuselämää.
Keskustelut ja ajatusten vaihto vanhuuselämää? Sohvalla yhdessä lojuminen ja silitys ja läheisyys? Nämä on ainakin itselleni mitä parhainta esileikkiä! Alan ymmärtää, jos nuoremmilla ei meinaa parisuhteet kestää eikä lapsia synny, jos nämä asiat eivöt kuuluu parisuhteeseen. Aika surullista suorastaan. Miten oppii tuntemaan toisensa jos ei keskustella? Mistä toinen tykkää, mitä arvostaa mitä toivoo elämältä ja seksiltä. Miten sinne yhteiseen eläkeikään päästään eroamatta? Bileet ja kuohuva ei yksinään kanna vuosikymmeniä vaikka niitäkin toki kuuluu olla aina mukana elämässä.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin on muuten ihan kiva olla välillä, mutta toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta kaipaa silti. Tässä vaihessa elämänkaarta tunnistaa myös, että ollaan jo ehtoopuolella.
Miksi et kosketellut vaimoa? Miksi oletat, että joku toinen nainen olisi erilainen, kuin hän? :D
Eiköhän tuo ole aika tavallinen tarina että kaikki kosketus on pitkässä parisuhteessa loppunut jo aika päivää sitten. Ja mitä nyt tätäkin palstaa olen lukenut niin useammin se kosketusta kavahtava osapuoli on nainen.
Juurikin näin. Tai ei selvästikään kavahda kosketusta, vaan ainoastaan minun kosketustani. En ole ehtinyt muuttaa erilleni, vaim
Tuo on merkki siitä, että kohtelit naista huonosti. Ja sinkkunaiselle se, että kohtelit vaimoasi ja lastesi äitiä niin huonosti, että tämä kavahtaa ja juoksee sinua karkuun, on aivan riittävä tietue kertomaan, millainen mies olet
"Ehkä pitää vaan lopettaa etsiminen ja yrittää muuten vaan tutustua silmää miellyttäviin uusiin kumppanikandeihin ihan arkisissa tilanteissa."
Tietääkö vaimosi nämä sinun liikkeesi? Kuulostat kärsimättömältä tyypiltä ja varmistelijalta. Mikset ensin eroa? Et uskalla ottaa riskiä etkä siis eroa itsesi takia vaan haluat jo valmiiksi uuden naisen. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ajattelin aloittaa tällaiset harrastukset vasta eläkkeellä, kun aikaa ja voimat alkaa hiipua. En halua keski-iässä vielä elää vanhuuselämää.
Pitää olla hyväkuntoinen vanhus noihin harrastuksiin.
Minusta kuulostaa oikein hyvältä ja kiinnostavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun liikut näillä asioilla ihmisten parissa, niin sano rehellisesti mitä etsit. Eli seksiä. Jos selittelet jostain yhteyksistä ja kosketuksista, naiset ajattelevat ihan oi
Minun mielestäni on kylmää vaatia ilmaista seksiorjuutta, mitä miehet ovat tehneet tuhansia vuosia. Ja varsinkin nyt, kun turva ja sitoumus ollaan vedetty pois neuvottelupöydästä ja kaikki etsivät vain avoimesti seksiä, voidaan asioista alkaa puhumaan ihan molemmin puolin oikeilla nimillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun liikut näillä asioilla ihmisten parissa, niin sano rehellisesti mitä etsit. Eli seksiä. Jos selittelet jostain yhtey
Nyt eksyt aiheesta. Ap haluaa olla toisen ihmisen lähellä. Mitä siitä, vaikka se olisi laastari? Niin tällaiset jutut usein on.
Kuulostat oikein mukavalta, monelle luonnonläheiselle naiselle sopivalta kumppanilta. Käy kuitenkin ensin rauhassa oma erosi läpi. Kunnollinen sitoutuva nainen ei uskalla lähteä suhteeseen eroprosessia käyvän miehen kanssa, koska vaarana on että jatkat etsimistä ja vaihdat naisen uuteen kun arki alkaa tai ilmoitat yllättäen palaavasi exän luo heti kun nainen alkaa kiintyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensiksi eroat ennen kuin alat etsimään uutta. Vaikuttaa siltä ettet ole vielä eronnut ja tinder laulaa jo. Ja sitten pidät mielessä, ettet sinäkään ole enää nuori, joten etsi ikäistäsi seuraa, ne 20v instababet ovat sinulta förbi (ellet ole rikas).
Olemme jo käytännössä eronneet, sillä hommalta puuttuu enää juridinen vahvistus. Enkä todellakaan etsi mitään parikymppisiä, omaa tytärtä nuorempia.
Miksi se juridinen vahvistus puuttuu? Koska uutta ei ole löytynyt?
Koska avioeroa haetaan tuomioistoimelta ja prosessi kestää yli 6kk.
Ja olet ollut Tinderissä kuinka kauan, kun kerta samat naamat näkyy ikuisuuden siellä? Oliko vaimolta lupa? Itse en alkais edes miehen kanssa jolla ei ole virallista eroa. Tai no jos olisi asunnut jo yksin jonkun aikaa niin saattaisin alkaa vaikka tuo 6 kk harkinta-aika ei olisi umpeutunut.
Mutta mieluiten ei.. tuollaisesta pitkästä liitosta menee ainakin pari vuotta että olet ns itsenäinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Mulla suurin ongelma treffeillä oli se että tunsin olevani ihan väärässä paikassa, väärän ihmisen kanssa. Kun oli puolet elämästään ollut saman miehen kanssa, tuntui kuin olisin ollut pettämässä. Hirveä tunne.
Tapasin kyllä mukavia miehiä, mutta tuon tunteen takia ei siitä mitään syvempää tullut.
Niin tätä se on kun on toiseen tottunut
Eroprosessi kesken 6 kk harkinta-ajan takia, mutta tiedät jo mitä naiset hakevat tinderissä vuodesta toiseen.
Eli nyt sitten ihmettelemään ketä kiinnostaisi vanha ukko, joka on etsinyt jo useamman vuoden epätoivoisesti tinderistä seuraa ja nyt vihdoin eroprosessikesken. Joka muuten on ja pysyy kesken.