Reetta Hurske; miksi hänen lihakset ei näy?
Kun häntä vertaa kehen tahansa aituriin, niin missä on hänen lihakset? Massaa (rasvaa?) on kyllä ihan sopivasti, mutta missä lihakset luuraa?
Kommentit (243)
Ihmisillä on erilaiset kehot. Esimerkiksi Allyson Felix ei koskaan ollut huippu-urallaan lihaksikkaan näköinen, mutta juoksi silti 100m 10.89.
Monet on aina pudottamassa painoa ja harjoittelevat vähähiilarisella ravinnolla viikossa saman määrän mitä sokeria syövä urheilija tekee pelkästään aamupäivässä tai päivän aikana.
Sellainen itsensä heikentäminen ulkonäön vuoksi ei ole urheilun idea, vaan tulosten parantaminen.
Syöminen yli oman kulutuksen on yksi juttu jolla saadaan kovia treenimääriä (hyviä treenejä jossa jaksetaan) ja hyviä tuloksia kilpailuihin.
Nykyään ihmiset ei juo sokerivettäkään kun urheilevat. Urheilusta on tullut itsensä näännytystä ja heikentämistä, kun asian piti olla päinvastoin.
Nämä oman elämänsä asiantuntijat voivat käydä vilkaisemassa vaikka aitajuoksun MM-finaaleja muutamilta vuosilta, kuinka monenlaisia kroppia sieltä löytyy. On lyhyttä ja pitkää, näkyvämmin lihaksikasta ja solakkaa ja kimmoisaa. On tosi helppoa huudella, että muutama kilo pois niin ajat nopeutuu, mutta lajiin liittyy niin monenlaista teknistä ja hermostollista puolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useamman kilon voisi laihduttaa/kiinteyttää. Ajastakin lähtisi vielä kymmenyksiä pois.
Laihduta itse, sohvaperuna.
Missä logiikkasi haukkumisen suhteen?
Eri
Jos Reetta laittaisi hiukset seksymmin ja meikkaisi voimakkaammin, niin olisi yhtä hot kuin muutkin, mutta Reetta on enemmän urheilija- kuin missityyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että 12.70 onnistuu ilman lihaksia? Mee kokeileen.
Tuolla ajalla ei tee mitään.
Se onkin jo historiaa. Uusi SE-aika on juostu eilen, 12.68. Hyvä Reetta.
Ei tee 12.68 ajallakaan, huiput juoksee 12.20-12.30.
Kyllä Korte on kaunis, suorastaan upea keijukainen. Ei tyypillinen suomalainen, pyllyjalkainen karjakko. Harmi, että loukkaantumiset pilasivat uran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeasti masentaa ajatus, että itsellänikin on just sellainen ruumiinrakenne ettei edes huippu-urheilijanakaan olisi kiinteä ja lihaksikas vaan aina hieman sellainen turvoksissa olevan näköinen.
Reetalla taitaa olla sama juttu.
Ok, se siis johtuu kudostyypistä, ettei lihakset näy?
ap
Mistä ihmeen kudostyypistä? Ja muitakin tyhmiä näyttää olevan yläpeukkujen perusteella. Lihakset erottuu sitä paremmin mitä pienempi rasva%
Monet nyrkkeilijät ja painijat ovat todenneet että ovat paljon paremmassa tehossa parikiloa suuremmalla painolla, eli rasvaprosentti on korkeampi kuin itse ottelutilanteessa, jossa kehoa on heikennetty ja rasvaa poltettu pois.
Mitä pienempi rasvaprosentti, niin sitä heikompi kropan tilanne, koska rasvaprosentti vaikuttaa yksilöllisesti hormonitoimintaan.
Reetta on symppis tyyppi ja hieno esimerkki lapsille ja nuorille.
Tosi vaaleassa ihossa ne ei jostain syystä näy, tämän jutun ekassa kuvassa ne näkyy vatsassa vrt Lotta Haralaan taustalla. Mutta vaalea piilottaa ne muuten ja näyttää, ettei niitä olisi, pitää siis olla paljon laihempi kuin tumman ihon, jos nimen omaan haluaa lihakset näkyviin, sen takia bikini fitnes urheilijat on niin rusketettuja.
Se ei kuitenkaan ole Reetan tavoite, vaan hän haluaa juosta lujaa ja siistiä, että joukossa on joku tosi vaalea ihoinen, yhtä vaalea kuin itse olen <3
Vierailija kirjoitti:
Monet on aina pudottamassa painoa ja harjoittelevat vähähiilarisella ravinnolla viikossa saman määrän mitä sokeria syövä urheilija tekee pelkästään aamupäivässä tai päivän aikana.
Sellainen itsensä heikentäminen ulkonäön vuoksi ei ole urheilun idea, vaan tulosten parantaminen.
Syöminen yli oman kulutuksen on yksi juttu jolla saadaan kovia treenimääriä (hyviä treenejä jossa jaksetaan) ja hyviä tuloksia kilpailuihin.
Nykyään ihmiset ei juo sokerivettäkään kun urheilevat. Urheilusta on tullut itsensä näännytystä ja heikentämistä, kun asian piti olla päinvastoin.
Näinhän se on. Minä vedän arkisin aamulla tunnin lihaskunnon ennen töihin lähtöä ja juon limsoja ja joskus sitä perinteistä sokerivettä 1.5l sekoitan 3dl sokeria.
Töiden jälkeen vielä parin tunnin treeni. Joko juoksu tai nyrkkeily.
Siten että saan syödä niin paljon kuin haluan. Karkkia ja suklaata menee ihan tavallisen ravinnnon ohessa. Neljä tuntia päivässä on todellinen määrä liikuntaa. Joskus naurattaa kun naruihmiset tai ne vähähiilariset kertoo treenaavansa viikossa saman minkä vedän päivän aikana. Heillä voi erottua lihakset hyvin, mutta niissä ei ole tehoja. Sokeriruokavaliolla ei välttämättä tarvitse pitää välipäiviä tai palautuspäiviä treenistä.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että 12.70 onnistuu ilman lihaksia? Mee kokeileen.
Noloa. Jo teini-ikäiset pojatkin pystyvät tuollaiseen aikaan ilman sen kummempaa harjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeasti masentaa ajatus, että itsellänikin on just sellainen ruumiinrakenne ettei edes huippu-urheilijanakaan olisi kiinteä ja lihaksikas vaan aina hieman sellainen turvoksissa olevan näköinen.
Reetalla taitaa olla sama juttu.
Ok, se siis johtuu kudostyypistä, ettei lihakset näy?
ap
Mistä ihmeen kudostyypistä? Ja muitakin tyhmiä näyttää olevan yläpeukkujen perusteella. Lihakset erottuu sitä paremmin mitä pienempi rasva%
Ei mene noin. Poistu täältä ennen kuin munaat itsesi lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Monet nyrkkeilijät ja painijat ovat todenneet että ovat paljon paremmassa tehossa parikiloa suuremmalla painolla, eli rasvaprosentti on korkeampi kuin itse ottelutilanteessa, jossa kehoa on heikennetty ja rasvaa poltettu pois.
Mitä pienempi rasvaprosentti, niin sitä heikompi kropan tilanne, koska rasvaprosentti vaikuttaa yksilöllisesti hormonitoimintaan.
Ei rasvaa polteta.
Reetta on todella pieni taskuraketti, varmaankin alle 160cm. Olen nähnyt livenä ja luulin, että joku juniori treenaa lähtöjä. Lähempää vasta tajusin, että se olikin meidän mitalitoivo.
Minusta Hurskeen ruumiinrakenne on samankaltainen kuin tummilla pikajuoksijoille eli on luonnostaan vahvat reidet ja olemus vahvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Hurskeella sixpäkkiäkään, löllerö maha vain. Haralalla on. Korte oli ainoa suomalaisaituri, joka oikeasti näytti HUIPPU-URHEILIJALTA.
Juuri näin. Kortella erottui lihakset hyvin, eikä ollut ylimääräistä rasvaa. Vahinko vaan, että hän lopetti.
Korten syömishäiriö voi vaikuttaa ulkonäköönkin.
Toivottavasti sellaista ei ihannoida, koska se vaikuttaa terveyteenkin haitallisesti ja myös tuloksiin. Näitä sitten verorahoilla maksetaan.
Reetta on kaunis, naisellinen ja nopea SE-nainen, jolla on muotoja setämiesten mieleen. Nämä ovat tulleet selviksi.
Tosin aloitus koski sitä, missä lihakset luuraa, kun niitä ei näy. Siihenkin on monta vastausta ja oletusta, hyvä niin.
Vielä tämä keskustelu on pysynyt suurimmalta osalta asialinjalla, onneksi niitä vakituisia änkyröitä on vain vähän.
Osaisiko joku enemmän asiaan perehtynyt analysoida, olisiko valmentajan vaihdolla vuosia sitten Reetta saanut kansainvälisesti parempia tuloksia?