Älykkyysosamääräni on 139. Välillä on vaikea kestää ihmisiä.
Ihmisten typeryys ja mustavalkoisuus tulee esille erityisesti somessa. Kun se yhdistetään huonoon makuun, alan voida pahoin.
Joku loukkaantuu varmasti kirjoituksestani. Yrittäkää ymmärtää suurin osa ihmisistä on älyllisestä erilaisia kuin minä. Se on välillä rankkaa. Ei tämä ole omahyväisyyttä vaan faktojen tiedostamista.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ärsyynny niinkään ihmisten tyhmyydestä älykkyysosamäärällä mitattuna. Tyhmempikin voi olla ihan kiva ja hyväsydäminen. Enemmän kaihdan aatteellisesti suvaitsemattomia henkilöitä.
Ei sillä siviilielämässä niin merkitystä olekaan. Tilanne on kuitenkin täysin toinen työelämässä, jossa pitäisi saada jotakin hyödyllistä aikaan resurssien ja aikataulutusten puitteissa!
Töissä pitäisi pystyä luottamaan niin alaisiinsa, esimiehiinsä kuin kollegoihinsakin! Jos joukossa on millä hyvänsä noista tasoista hönö, joka tekee muuta kuin on sovittu, ei suoriudu työstään, ei välitä aikatauluista jne. alkavat sulakkeet kuumeta. Ymmärrän oikein hyvin ja oman kokemukseni perusteella ap:ta!
Muistettakoon, että ahkera ja tyhmä on aina paljon vaarallisempi ja enemmän huolta herättävä, kuin laiska ja tyhmä! Se ehtii ,nimittäin saada enemmän vahink
Työelämässä on hyvin paljon muitakin ongelmia kuin erilaiset älykkyysosamäärät. Mutta kyllähän se ongelmaa pahentaa jos mikään viesti ei mene perille, mikään varoitus tai ongelman osoittaminen ja ratkaisun tarjoaminen. Etenkään esimiehelle. Kun ei osata edes sitä esimiehen yhtä päätehtävää eli työvuorojen laatimista. Parhaat eli ahkerimmat, työtään kehittävät lähtee ja ongelma pahenee. Lopputulos on että esimies itkee kun ei ole ketään jonka palkkaisi lähteneiden tilalle. Hänen esimiehilleen taas on yllätys ettei saman seurakunnan jäsen olekaan synnynnäinen johtaja. Esimieskoulutus pitäisi olla pakollista ja edes ÄO 100 vähintään.
Ei se mustavalkoisuus jossain täällä somessa ole tyhmyyden merkki välttämättä. Moni vaan haluaa provosoida ja vähän heittää bensaa liekkeihin. Yhdenlaista hauskanpitoa saamattomille. Mukavaa "pyöritellä" tulisieluisempia kommentoijia ja ajaa nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel. Mun ÄO ei oo varmaan edes sataa mutta ärsyttää todella muut ihmiset. Tämä aloitus ärsyttää myös.
Eli ei todista mitään. Mot
Sinulla on silti hyvä suhtautumistapa. Sekin todistaa älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mustavalkoisuus jossain täällä somessa ole tyhmyyden merkki välttämättä. Moni vaan haluaa provosoida ja vähän heittää bensaa liekkeihin. Yhdenlaista hauskanpitoa saamattomille. Mukavaa "pyöritellä" tulisieluisempia kommentoijia ja ajaa nurkkaan.
On vähän primitiivistä hauskanpitoa, jos nauttii toisten ärsyttämisestä. Nasakan vastineen valmiiksi provosoivaan kommenttiin vielä joten kuten ymmärtää.
Ylimielisyys ei ole kovinkaan älykästä. Silloin saattaa aliarvioida jotakuta itseään älykkäämpää.
Vierailija kirjoitti:
Entä mikä on koulutuksesi? Tuolla älykkyysosamäärällä pitäisi olla vähintään väitellyt.
Tutkimusten mukaan planeetan älykkäimmät ihmiset ovat monesti varsin pienituloisia, he kun ovat oivaltaneet mikä elämässä oikeasti on tärkeää. Rahan ja vallan perässä juokseminen korreloituu vahvemmin erilaisiin psyk. diagnooseihin, ei niinkään älykkyyteen. Älykkyys ei myöskään tarkoita opitun tiedon määrää, vaan se kuvastaa aivojen toimintakykyä. Planeetan älykkäin ihminen saattaa löytyä vaikka riisipellolta kyykkimästä, eikä automaattisesti jostain konsernijohdosta.
Vierailija kirjoitti:
Ette missään nimessä kukaan halua Äö >130. Voin vannoa. Tiedättekö termin kommunikaatioväli? Siitä syystä. Juuri siitä.
Susanna Viljanen Quoralla on valottanut asiaa hyvin. Viljanen on itse nero. Olen hänen faninsa.
Hakusana: kommunikaatioväli.
Mielenkiintoinen näkemys. Selittää myös miksi älykkäämmät voivat olla hyvinkin miellyttävää seuraa, mutta se on älykkäämmälle hyvin kuluttavaa. Tuolloin helposti jättää syvälliset sosiaaliset tilanteet minimiin. Pintapuoleinen pölinä vieraiden kanssa on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä ajattelumaailmaa, jossa kuvitellaan, että älykäs ei kestä vähemmän älykkäitä. Mun ÄO on samaa luokkaa kuin sulla. Viihdyin oikein hyvin todella monenlaisten ihmisten seurassa ja jopa kehitysvammaisen läheiseni kanssa. Kenties kyse ei olekaan älykkyydestä, vaan sosiaalisista taidoista? Empatiakyvystä? Arvoista?
Tässäpä tuota sivuten kaikille asiasta kiinnostuneille ihmeteltäväksi taulukko, joka selittää montakin asiaa maailman menosta:
https://www.worlddata.info/iq-by-country.php
Suomessa, puhuttaessa suomalaisista alle 70 pistettä omaava ihmisoletettu katsotaan hoivaa ja tukea kaipaavaksi kehitysvammaiseksi, jonka ei oletetakaan selviävän elämässään ilman yhteiskunnan apua.
Erot populaatioissa ovat tosiaan yllättävän suuria ja ainakin itsestäni on hyvin mielenkiintoista huomata, miten ne korreloivat suhteessa useisiinkin hyvinvoinnin mittareihin.
Ajatusharjoitus: Miten tuo edellä kerrottu on vaikuttanut / vaikuttaa / tulee vaikuttamaan Euroopan ja aivan erityisesti Suomen kehitykseen?
Suosittelen tutustumaan isä-Vanhasen ja professori Richard Lynnin lausumiin tähän aiheeseen liittyen!
Minulla on äo melkein 170. Olen miltei erakoitunut. Töitä teen enimmäkseen etänä. Olen onnellisimmillani yksin, enkä tunne itseäni niin yksinäiseksi kun olen yksin.
Sama täällä, älykkyyttä löytyy, mutta turhauttaa vääntää vasemmistolaisten kanssa asioista.
Vierailija kirjoitti:
Äo 142
On hyvä joskus jakaa toisten ihmisten kanssa huoltaan siitä, että välillä on vaikeaa kestää toisia ihmisiä.
-Mies1976
Upee teos
Vierailija kirjoitti:
Entä mikä on koulutuksesi? Tuolla älykkyysosamäärällä pitäisi olla vähintään väitellyt.
Konserttipianistin treenimäärä ja opiskelumäärä saattaa olla kolminkertainen lääkäriin verrattuna. Herkästi n. 20K tuntia pianoa ennen 20. ikävuotta.
Lääkäriksi lukeva vasta aloittelemassa omaa opiskelusarkaansa tuossa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, älykkyyttä löytyy, mutta turhauttaa vääntää vasemmistolaisten kanssa asioista.
Keskustelu vihervassarien ja muiden haittasosialistien kanssa menee aina pulushakiksi. Se ei kannata.
Niiden aatteet perustuvat ahneuteen, tyhmyyteen, ilkeyteen ja laskutaidottomuuteen. Silti niilläkin on valitettavasti äänioikeus.
Vierailija kirjoitti:
Ylimielisyys ei ole kovinkaan älykästä. Silloin saattaa aliarvioida jotakuta itseään älykkäämpää.
Harrastaako kukaan teistä miekkailua?
Siinä se häviää, joka hermostuu. Sama pätee monessa muussakin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi jotenkin hirveän korkea äo? Mullakin on korkeampi ja mä olen työpaikkani tyhmimpiä.
Tulee mieleen se kuolematon lause eräältä narsistilta:
Joskus tulee hetkiä, jolloin mietin, mitä maailma menettää minussa. Mitä järkeä on siinä, että tällainen nero kuin minä imuroi jotain helvetin autoa täällä.
(tirsk)
On se hirveän korkea. Eiks Mensan raja oo 135?
Mulla on 142 ja puren huuleen kun joudun toimimaan niiden oikeasti hitaammin käyvien kanssa. Kyllä se siitä.
Khihii, ainutlaatuisten lumihuitaleiden kokoontumisajot! Kun muut on niiin tyhmiä, mut minä en! Ihan on pakko puristaa käsi nyrkkiin välillä taskussa salaa silleen itsekseen ihan, kun ovat niin tyhmiä, niin tyhmiä. Olo on kuin Munchin Huuto-taulussa. Koko ajan. Munch oli varmaan kanssa niin ylivertainen tyhmien joukossa.
Mua ei ymmärretä. Mun huumoria ei ymmärretä. Mun juttuja ei ymmärretä, kun ei riitä äo.
Näitä on kapakat täynnä. Väärinymmärrettyjä tai -kohdeltuja neroja. Kun muut on niin tyhmiä.
Mua ei haittaa, jos joku käy hitaalla. Enemmän harmittaa maailman epäoikeudenmukaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi jotenkin hirveän korkea äo? Mullakin on korkeampi ja mä olen työpaikkani tyhmimpiä.
Tulee mieleen se kuolematon lause eräältä narsistilta:
Joskus tulee hetkiä, jolloin mietin, mitä maailma menettää minussa. Mitä järkeä on siinä, että tällainen nero kuin minä imuroi jotain helvetin autoa täällä.
(tirsk)
On se hirveän korkea. Eiks Mensan raja oo 135?
131.
Kokonaisuuteen vaikuttaa moni muukin asia. Äly tai sen puute ei suinkaan ole erillään muusta elämästä. Työkalua on myös osattava käyttää ja ennen kaikkea sen käyttämiseen on oltava tilaisuus ja tarve.
Se, että olet sattunut perimään vanhemmiltasi kirveen ei takaa sitä, että osaisit rakentaa talon.