Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on absoluuttisesti tyhmin asia jonka joku on sanonut

Vierailija
22.06.2024 |

Muistan kun 9 luokalla eräs luokkani poika ei tiennyt missä afrikka sijaitsee maantiedon tunnilla. 

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki maailman ihmiset ovat samanarvoisia". Kun on monivammainen mielenterveyspotilas kuten minä niin ihmiset ovat tehneet minulle selväksi, että minä en ole minkään arvoinen ihmisenä ja että minut olisi pitänyt tappaa heti kun synnyin.

ei eriarvoistajille tietenkään olla samanarvoisia. T: työtön eli niitä saunan taakse vietäviä

Vierailija
42/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä yhdyntäkerralla ei voi tulla raskaaksi.

Tuli tästä mieleen väitteet:

"Ei kerta homoksi tee" ja

"Ei oo homoa jos on sukat jalassa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex aviomies jäi kiinni kunnon fyysisestä pettämisestä. Kysyin miksi teit niin vaikka kotona odotti samaan aikaan vaimo lapset. Ex vastasi, se oli vahinko. 

Totesin, että en halua elää noin vahinkoherkän miehen kanssa.

Vierailija
44/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas. Jos edes jokinlainen älykkyys on olemassa oppiminen on mahdollista. Oppimistaaidot taas useinkin periytyy vanhemmilta mutta ei nekään geeneissä.

Tää oli tänpäiväinen palstapläjäys,

Minä käsitän tämän lauseen siten, että vanhemmat voivat opettaa lapselleen hyvät opiskelutavat. Sehän ei liity geeneihin.

PERIYTYY ja GEENEISTÄ. Oppiminen on ihan eri asia. (Näitä ääliöitäon täällä siis useampia.)

Miten muuten voi periytyä? Se sana nimenomaan tarkoittaa sitä, että olet saanut tietyt geenit.

Periytyy samalla tavalla kuin esimerkiksi ruokailutavat tai ylipäätään suhde ruokaan. Tässä kontekstissa periytyminen ei liity geeneihin, vaan se on opittua sitä kautta, että kodin kulttuuriset käytännöt siirtyvät lapsille, kun he ovat kasvuiässä. Toki he voivat näistä tavoista itsensä aikuisena tietoisesti pyrkiä vieroittamaan.

Nimenomaan siinä alkuperäisessä jutussa, mihin tää vastaus oli, puhuttiin peritymisestä ja geeneistä (ja nimenomaan siirtymisestä biologisilta vanhemmilta). Ällää nyt sotkeko asiaan mitään ruokailutottumuksiakin, ne on opittuja juttuja vaikka adoptiovanhemmiltakin.

Vierailija
45/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vahva ja välittävä Suomi"

Vierailija
46/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä yhdyntäkerralla ei voi tulla raskaaksi.

Aijai. Minä kuulin tuon 80-luvun alussa eräältä lähempää tuttavuutta toivoneelta nuorukaiselta. Minä osasin vain tuijottaa, koska en tiennyt, miten vastata kohteliaasti. Hän kai tulkitsi äimistykseni väärin ja korjasi väittämäänsä: "Tai parilla ensimmäisellä kerralla." Kai hän tiesi valehtelevansa, koska oli vastaikään valmistunut terveydenhoitoalalle.

Vierailija
47/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli 66v. vakavaan sairauteen. Anoppi sitten soitti kuultuaan kuolemasta... luulin että kertoo osanotot, mutta paukautti sanoa, että olihan tuo äitisi jo sen ikäinen. 

Vähän niin kuin, että joutihan se pois. 

Vierailija
48/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti sanoi _minua_ narsistiksi. Se.

Vierailija
49/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa, kun en pidä päiväkirjaa toisten ihmisten virheistä.

Vierailija
50/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lihava, olen raskasluinen

Vierailija
51/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisella kasvaa kasvoissa karvoja, niin hänestä on tullut mies.  - Oh, niinköhän se sukupuoli määräytyy saati sukupuolenvaihdos tapahtuu, vain karvojen  määrä kasvoissa, ja..

Vierailija
52/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori, aikuinen mies kertoi, että kun tyttöä pussaa tytön kuukautisten aikana, niin tyttö voi tulla raskaaksi. 

Vierailija
53/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärituttava vakavista oireista kärsivälle:

" Pikaista paranemista!"

Vierailija
54/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on just noin v i t u n  v a j a a ä l y i s i ä

Vierailija
55/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli 66v. vakavaan sairauteen. Anoppi sitten soitti kuultuaan kuolemasta... luulin että kertoo osanotot, mutta paukautti sanoa, että olihan tuo äitisi jo sen ikäinen. 

Vähän niin kuin, että joutihan se pois. 

Olisit sanonut, että niin sinäkin alat jo olla sen ikäinen.

Vierailija
56/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin: "Koronavirus johtuu ilmastonmuutoksesta."

Niin kauan kuin ihmiskunta tunkee tai pakko villieläinten tontille, ovat pandemiat riesanamme. Tämän ovat maailman tutkijat huomanneet jo ennen koronapandemiaa. Jos ihmiset päättäisivät lopettaa lihansyönnin, loppuisivat pandemiatkin.

Vierailija
57/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas. Jos edes jokinlainen älykkyys on olemassa oppiminen on mahdollista. Oppimistaaidot taas useinkin periytyy vanhemmilta mutta ei nekään geeneissä.

Tää oli tänpäiväinen palstapläjäys,

Minä käsitän tämän lauseen siten, että vanhemmat voivat opettaa lapselleen hyvät opiskelutavat. Sehän ei liity geeneihin.

PERIYTYY ja GEENEISTÄ. Oppiminen on ihan eri asia. (Näitä ääliöitäon täällä siis useampia.)

Miten muuten voi periytyä? Se sana nimenomaan tarkoittaa sitä, että olet saanut tietyt geenit.

Periytyy samalla tavalla kuin esimerkiksi ruokailutavat tai ylipäätään suhde ruokaan. Tässä kontekstissa periytyminen ei

Mikäli puhutaan siitä, miten tavat opiskella periytyvät vanhemmilta (voivat olla adoptiovanhempiakin) periytyvät lapsille, on kysymys nimenomaan näistä kussakin perheessä vallitsevista kulttuurisista käytännöistä. Miten perheessä opiskeluun ylipäätään suhtaudutaan? Luetaanko lapsille, kun he ovat pieniä? Onko perheessä kirjoja? Käydäänkö lasten kanssa kirjastossa? Tällaiset asiat siirtyvät vanhemmilta lapsille ilman, että taidot opiskella olisivat suoranaisesti geeneissä. Toki on todennäköisempää, että hyvät tavat opiskella ovat tulosta sekä perheessä vallitsevasta positiivisesta suhtautumisesta opiskeluun ylipäätään että geeneistäkin siinä mielessä, että perheen vanhemmilla ei ole esimerkiksi vaikeaa lukihäiriötä, joka olisi vaikeuttanut heidän omia koulutuspolkujaan. Toisaalta lukihäiriöinenkin vanhempi voi tietoisesti valita siirtää hyvät tavata opiskella lapsilleen, vaikka hänellä itsellään ei olisi sellaisia ollut. Tällaiset asiat ovat aina monen asian summa.  

Vierailija
58/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arbeit macht frei eli työ tekee vapaaksi keskitysleirin portilla.

ja kokoomuksen puheissa

Noo, polittikkojen puheissahan se taitaa olla muodossa "työ on parasta sosiaaliturvaa" Samalla tietoisesti unohdetaan, että työ ja palkka ei suinkaan ole sama asia. Ja tässä yhteydessä työ ja riittävä palkka on täysin eri asia.

Kyseessä ei siten ole itse asiassa tyhmyys, vaan aivan tuottamuksellinen harhaanjohtaminen, jonka pitäisi olla rikollista.

Vierailija
59/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jani Mäkelän x-tili.

Vierailija
60/97 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas, anoppini on jutellut sinunkin kanssasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme