Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat ei kiellä pikkulapsia tarpeeksi?

Vierailija
22.06.2024 |

Sivusta olen seurannut että sitä ja tätä saa tehdä "kun eihän se nyt haittaa".. esimerkiksi kengät jalassa tuolin/keinun pehmukkeiden päällä kiipeily, niiden maahan heittäminen jne. Ei kielletä huutoa jos ei saanut maistaa jonkun toisen syömää ruokaa/leivosta ym. Itsehän en varmasti lapsettomana voi ymmärtää joten voisiko joku selittää miksi lapset saa elää miten tahtoo?

Kommentit (182)

Vierailija
181/182 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali lasta voikin kasvattaa, hän ymmärtää kyllä mitä saa tehdä ja mitä ei. Sitten on nämä erityislapset joitte aivot toimii ihan eri tavalla, he eivät ymmärrä..meillä on perheessä molemmat! 

Minä olin erityislapsi lapsena ja minä se vasta ohjausta ja selkeitä rajoja tarvitsinkin. Joo ehkä joissain kohdin olis voitu lempeämpiäkin olla, mutta ei siihen aikaan tiedettyä. Ja koska sain sen kasvatuksen kuin sain, kykenen huomioimaan muitakin, hillitsemään impulssejani ja olemaan työelämässä.

Vierailija
182/182 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tullut seurattua, kehitys on mennyt huonompaan suuntaan.

Yleisesti mietin monien ihmisten käyttäytymistä ja osaamista nykyisin mihin suuntaan menty. Lapsia ja aikuisia. Kouluissa, työpaikoilla, liikenteessä, kaupassa ja kotona. 

Muistan omasta lapsuudesta, jos vaikka käyttäytyi huonosti kotona tai koulussa saattoi lähteä karkkipäivä. Kouluissakin saattoi tulla jälki-istuntoa jos ei tehnyt läksyjä, pelleili tunnilla, teki jotain koulun sääntöjen vastaista eikä uskonut opettajaa. Ei ollut aina kivaa, mutta siinä oppi.

Nykyään jos lapsi käyttäytyy huonosti, niin moni vanhempi sanoo, että "saat karkkia jos kättäydyt hyvin". Seuraavana päivänä lapsi käyttäytyy taas samassa asiassa huonosti, koska on oppinut, että käyttäytymällä huonosti, hän saa palkinnon kun alkaakin sen jälkeen käyttäytymään hyvin.

Semmosta kasvatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä