Eikö teitä naisia väsytä huolehtia kaikesta ehkäisystä,raskauksista,lapsista, kodista jne.?
Miettikää nyt miten paljon naiset joutuu huolehtimaan ihan perusparisuhteessa. Ehkäisystä lähtien ja silti jokaisella seksikerralla saattaa tulla raskaaksi. Passata miehiä ja huolehtia kodista ja lapsista, jos sellaisia hankkia.
Olen terveydenhuollossa töissä ja olen ehkä kerran saanut varmistettua isältä heidän lapsen henkilöturvatunnuksen. Ei ne osaa mitään perusjuttuja edes.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllästynyt siihen, ettei miehiltä joukkona odoteta olevan yhtäläisiä aikusen velvollisuuksia. Siksi asun yksin, en halua yli-ikäistä lasta aikuisen oikeuksilla asumaan saman katon alle.
Ja ennen kuin joku kysyy miten niin miehiltä/isiltä ei odoteta velvollisuuksia niin miltä kuulostaa:
"Isä auttaa äitiä lastenhoidossa" vs. "äiti auttaa isää lastenhoidossa".
Yleensä kuulee ja lukee tuosta ensimmäisestä, jossa mies typistetään 5-vuotiaan tasolle omien jälkeläistensä hoidossa, kun isän pitäisi olla ensisijaisesti aikuinen, joka huolehtii yhtä paljon eikä vaan "auttele". Miettikää, jos äiditkin vaan "auttelisivat" miehiään ja heitä pidettäisiin pyhimyksestä seuraavana, kun he vievät kerran viikossa lapsensa rattaissa puistoon.
Mahtaisi olla arvostettu mies kaikkien silmissä, jos nainen kävisi töissä ja elättäisi perheen siinä missä mies olisi koti-isä eikä kävisi töissä eikä maksaisi mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla katsomatta tuollaista mieslasta ja valita vastuullisen miehen joka käyttäytyy kuin aikuinen. Itse mahdollistatte tuollaisen vetelehtimisen.
No ei niitä löydy. Mutta siksipä olenkin mieluummin sinkkuna.
Löytyy kyllä, mutta hyvä mies vaatii myös kumppaniltaan paljon.
Kyllä väsytti, aivan helvetisti. Ensimmäiselle aviomiehelle tein yhden lapsen ja toiselle tajusin olla tekemättä yhtäkään. Osallistuvia miehiä molemmat, mutta vielä vuosituhannen vaihteessa koko yhteiskunta (neuvola, päiväkoti, terveydenhuolto, peruskoulu jne) kippasivat kaiken surutta äidin harteille. Tytär on jo aikuinen eikä kaipaile äitinsä osaa, en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä väsytti, aivan helvetisti. Ensimmäiselle aviomiehelle tein yhden lapsen ja toiselle tajusin olla tekemättä yhtäkään. Osallistuvia miehiä molemmat, mutta vielä vuosituhannen vaihteessa koko yhteiskunta (neuvola, päiväkoti, terveydenhuolto, peruskoulu jne) kippasivat kaiken surutta äidin harteille. Tytär on jo aikuinen eikä kaipaile äitinsä osaa, en ihmettele.
Tämä. Miksei koulusta tai päiväkodista soiteta aina automaattisesti isälle? Koska se ei tiedä mistään mitään, eikä osaa vastata mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Miksei koulusta tai päiväkodista soiteta aina automaattisesti isälle? Koska se ei tiedä mistään mitään, eikä osaa vastata mihinkään.
Jos soitettaisiin täällä valitettaisiin sitä, kuinka vain isien tietämystä arvostetaan eikä naisia pidetä minään.
Soitetaan tarvittaessa molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä mies huolehti ehkäisystä. Kokeilin kerran e-pillereitä ja sivuvaikutukset (väsymys, haluttomuus, vatsakipu, ruskea vuoto) olivat niin epämiellyttävät, että lopetin kokeilun hyvin pian. Kierukkaa en suostunut ottamaan.
Uskon, ettemme ole ainoita tässä.
Täysin validia sinulta siirtää ehkäisy sen vastuulle, jolle siitä ei tule vakavia sivuoireita. Muistaakseen myös miehille oli "e-pillerit", mutta niiden tuotanto keskeytettiin, koska ne aiheuttivat vakavia sivuoireita, kuten väsymystä, haluttomuutta ja alakuloisuutta.
No oikeastaan tuo mainitsemasi tutkimus keskeytettiin ulkopuolisen tarkkailijatiimin toimesta, koska n. 75 % vakavista psykologisista haitoista (masennus, mielialan vaihtelut) ilmeni yhdellä tutkimuspaikalla neljästä eikä syytä tähän tiedetty.
Niin kauan kun mies vain osallistuu, eikä ota täyttä vastuuta, ei naisten kannata lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla katsomatta tuollaista mieslasta ja valita vastuullisen miehen joka käyttäytyy kuin aikuinen. Itse mahdollistatte tuollaisen vetelehtimisen.
Juuri näin. Meillä on suurperhe juuri siksi, että valitsin itselleni yliopiston käytäviltä (ja hän yhtä lailla minut, tietenkin on vastavuoroinen asia tuo pariutuminen) älykkään, koulutetun, tasa-arvoa kannattavan, perhekeskeisen miehen. Hitusen enemmän olen pitänyt perhevapaita, mutta en merkittävästi. Hän on ollut lasten kanssa kotona vanhempainvapailla mm. kun yksi lapsistamme, tuolloin nuorin, oli vasta 5 kk ikäinen, kun minä jatkoin opintojani. Hän tietää lasten vaatekoot, käyttää heitä useammin neuvolassa ja hammastarkastuksissa kuin minä. Kotitöitä tekee vähintään saman verran kuin minä. Ei ongelmaa.
Mies huolehtii ehkäisystä. Raskausaika on elämää siinä missä muukin ja kaikista vaivoista huolimatta olen kiitollinen jokaisesta kokemastani raskaudesta. On ihmeellistä, suorastaan etuoikeus kokea omassa kropassa, miten kohtuun kasvaa uusi ihmiselämä.
Miestäni rakastan ja olen hänet itse miehekseni valinnut, lapsiani en ole valinnut mutta rakastan heitä jokaista. Miksi en haluaisi huolehtia itselleni rakkaista ihmisistä? Hekin rakastavat minua ja tekevät puolestaan asioita, joista on minulle iloa. Yhteisestä kodista huolehtiminen samaten, onhan se välillä raskasta mutta omalle perheelle sitä siivotaan ja kunnostetaan.
Meillä ei raskauksia eikä lapsia. Ehkäisystä ja kodista huolehditaan yhdessä.
Naiset halveksii osallistumattomia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö raskauden ehkäisy ole ennen kaikkea naisen oma etu? Oma keho, oma päätös jne. Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimuksen mukaan työlliset isät käyttävät lastenhoitoon enemmän aikaa kuin työlliset äidit.
Todella luotettavia ja todenmukaisia tuollaiset tutkimukset, joissa kysytään henkilöiltä ja tulokset perustetaan pelkästään vastauksiin, ei mihinkään objektiiviseen tarkkailuun tms. Totta kai mies, joka on kerran elämässään vaihtanut vaipan sanoo kysyttäessä, että joka päivä käyttää lastenhoitoon aikaa vähintään 6 tuntia. Nainen vastaa rehellisesti, jolloin heidän käyttämänsä aika voi jäädä keskimäärin lyhyemmäksi kuin valehtelevien miesten.
Naiset eivät vastauksissaan ota huomioon aikaa, jonka ovat äitiyslomalla eli 100 % lapsen kanssa. Mies jos pitää viikon isyyslomaa, josta huitelee 5 päivää Maken kanssa mökillä, kertoo sen pari tuntia, minkä ehkä on viitsinyt lapsensa perään katsoa, piillä ja uhriutuu, kun oli niiiiin rankka viikko, koko ajan kiinni lapsessa, huhhuh.
Ei ole ihme, jos naiset on saaneet tarpeekseen, eikä lapsia synny. Itse totesin jo 20 vuotta sitten, että on viisainta jättää lapset hankkimatta, jos haluaa muutakin tehdä elämässään kuin hoitaa kotia ja perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö raskauden ehkäisy ole ennen kaikkea naisen oma etu? Oma keho, oma päätös jne. Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimuksen mukaan työlliset isät käyttävät lastenhoitoon enemmän aikaa kuin työlliset äidit.
Todella luotettavia ja todenmukaisia tuollaiset tutkimukset, joissa kysytään henkilöiltä ja tulokset perustetaan pelkästään vastauksiin, ei mihinkään objektiiviseen tarkkailuun tms. Totta kai mies, joka on kerran elämässään vaihtanut vaipan sanoo kysyttäessä, että joka päivä käyttää lastenhoitoon aikaa vähintään 6 tuntia. Nainen vastaa rehellisesti, jolloin heidän käyttämänsä aika voi jäädä keskimäärin lyhyemmäksi kuin valehtelevien miesten.
Naiset eivät vastauksissaan ota huomioon aikaa, jonka ovat äitiyslomalla eli 100 % lapsen kanssa. Mies jos pitää viikon isyyslomaa, josta huitelee 5 päivää Maken kanssa mökillä, kertoo sen
Höpö höpö. Sinun miesvihamutusi ei kumoa tutkimusta.
Ilkeiden, syrjäytyneiden ja katkerien naisten miesvihajuhannus.
Miksi naiset edes ovat heteroita?
Väsyttää helvetisti. En halua enää ikinä kokea samaa työleiriä. Erottu on aikaa päivää sitten ja aina kun joku mies edes yrittää tehdä tuttavuutta minut täyttää raivo siitä, että mitä helvettiä tuokin haluaa. Minä olen uupunut, EN JAKSA!!!! Mene saatana työllistämään joku muu.
Miksi pitäisi valita huono mies ja tehdä sen kanssa lapset? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko alhainen syntyvyys juuri tästä?
Osittaain tuokin voi vaikuttaa asiaan. Se ON rasittavaa. Törmäsin viranomaisena usein tilanteeseen, jossa joku mies kyseli vaimonsa asioita, muttei kyennyt kertomaan vaimon syntymäpäivää. Ei minkäänlaista aavistusta. Etsipä siinä sitten henkilöä tietokoneelta! Joskus sanoin hyväntuulisesti, että opettele tämä asia nyt, sillä puoliso pahoittaa mielensä, jos hänen syntymäpäiväänsä ei noteerata tulevaisuudessa.
No ei niitä löydy. Mutta siksipä olenkin mieluummin sinkkuna.