Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä naisia väsytä huolehtia kaikesta ehkäisystä,raskauksista,lapsista, kodista jne.?

Vierailija
22.06.2024 |

Miettikää nyt miten paljon naiset joutuu huolehtimaan ihan perusparisuhteessa. Ehkäisystä lähtien ja silti jokaisella seksikerralla saattaa tulla raskaaksi. Passata miehiä ja huolehtia kodista ja lapsista, jos sellaisia hankkia.

Olen terveydenhuollossa töissä ja olen ehkä kerran saanut varmistettua isältä heidän lapsen henkilöturvatunnuksen. Ei ne osaa mitään perusjuttuja edes.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. 

Seuraava.

Ai niin, tämäkin on taas yksi itänaapurilähtöinen provo lietsomaan miesten ja naisten vastakkainasettelua ja syntyvyyden laskua.

Ikävä kyllä sama ilmiö näkyy eri puolilla maailmaa. Nykyajan kiireinen elämäntapa, digilaitteet, kemikaalit, muuttuva ilmasto - syntyvyys tai ihan hedelmällisyys molemmilla sukupuolilla on laskenut. Tämä. Joku konfliktitilanne vaikuttaa jossain päin paikallisesti ja vähän aikaa, mutta kysymyksessä on koko maailman ongelma.

Vierailija
62/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö raskauden ehkäisy ole ennen kaikkea naisen oma etu? Oma keho, oma päätös jne. Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimuksen mukaan työlliset isät käyttävät lastenhoitoon enemmän aikaa kuin työlliset äidit. 

Todella luotettavia ja todenmukaisia tuollaiset tutkimukset, joissa kysytään henkilöiltä ja tulokset perustetaan pelkästään vastauksiin, ei mihinkään objektiiviseen tarkkailuun tms. Totta kai mies, joka on kerran elämässään vaihtanut vaipan sanoo kysyttäessä, että joka päivä käyttää lastenhoitoon aikaa vähintään 6 tuntia. Nainen vastaa rehellisesti, jolloin heidän käyttämänsä aika voi jäädä keskimäärin lyhyemmäksi kuin valehtelevien miesten. 

Naiset eivät vastauksissaan ota huomioon aikaa, jonka ovat äitiyslomalla eli 100 % lapsen kanssa. Mies jos pitää viikon isyyslomaa, josta huit

Mies vie roskat= mies on mielestään siivonnut kodin lattiasta kattoon joka päivä seuraavat 5 vuotta. Nainen vie roskat= nainen on vienyt roskat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin että se oli normaalia elämää 🤔

Vierailija
64/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sille ei oikein voi tehdä kun kaikki me tiedämme että asioihin on monta tapaa tehdä mutta naiset ei hyväksy mitään muuta tapoja kuin sen mihin itse on tottunut jonka jälkeen mikään muu tyyli ei kelpaa, ei edes se että toisella tyylillä saisi asian tehtyä huomattavasti helpommin mutta se ei ole naisen tottuma tyyli niin se ei kelpaa

Vierailija
65/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui joulun, juhannuksen, vapun jne viettäminen kokonaan siihen, kun en enää jaksanut yksin ideoida ja organisoida kaikkea. Välillä mies huokailee, että meidän pitäisi ylläpitää näitä perinteitä, mutta ei sitten tee asialle mitään. 

Vierailija
66/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään sille ei oikein voi tehdä kun kaikki me tiedämme että asioihin on monta tapaa tehdä mutta naiset ei hyväksy mitään muuta tapoja kuin sen mihin itse on tottunut jonka jälkeen mikään muu tyyli ei kelpaa, ei edes se että toisella tyylillä saisi asian tehtyä huomattavasti helpommin mutta se ei ole naisen tottuma tyyli niin se ei kelpaa

Minulle kävisi mikä tahansa tapa mennä vaikka treffeille, mutta mies ei ikinä ehdota tai järjestä mitään. Toisaalta se ei myöskään ihan objektiivisesti ajateltuna riitä, että likainen leikkuulauta vain huuhtaistaan nopeasti vedellä. Onhan se nopeampaa, mutta..

Vierailija
67/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sanoi että kokee töissä samaa, jos kysyy lapsen isältä jotain lapsen asiaa tai tietoja, sanovat että soita äidille.

Vierailija
68/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on puolison kanssa yhteistyö- ja avunantosopimus. Homma pelaa kuin unelma. Toiminut jo 56 vuotta.

Vierailija
69/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaiseen syntyvyyteen vaikuttaa naisten oikeudet (naisen ei ole pakko enää ottaa ketään miestä), kaiken kallistuminen (huolettaa ettei pysty tarjoamaan jälkeläisille tarpeeksi hyvää elämää) sekä maailman tilanne (jotkut eivät halua tehdä lapsia ilmastonmuutoksen ja sotien takia).

Vierailija
70/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä selviää. Täytyy priorisoida paljon. Ja hyvä mies osallistuu kaikkeen. En tunnekaan miehiä, jotka eivät osallistuisi. Olen jo 54 ja lapset jo aikuisia. 

Niin, tässä asiassa ollaan Suomessa menty takapakkia. 80-luvulla kun olin lapsi, en tuntenut yhtään miestä, joka ei osallistuisi ruoanlaittoon, siivoukseen ja lasten vahtimiseen. 

Nykyiset 30-50v miehet (eivät toki kaikki), ovat sen sijaan katsoneet liikaa amerikkalaisia elokuvia ja kuvittelevat, että Suomessa on ollut jotain kotirouvia, jotka tekevät kaiken, ja sen varjolla yrittävät luistaa velvollisuuksistaan. 

Vierailija
71/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy huolehtia raskauksista mutta Abdullah huolehtii sentään ra iskauksista.

Vierailija
72/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en ole suhteessa eikä tule lapsia

Vierailija
73/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt siihen, ettei miehiltä joukkona odoteta olevan yhtäläisiä aikusen velvollisuuksia. Siksi asun yksin, en halua yli-ikäistä lasta aikuisen oikeuksilla asumaan saman katon alle.

Ja ennen kuin joku kysyy miten niin miehiltä/isiltä ei odoteta velvollisuuksia niin miltä kuulostaa:

"Isä auttaa äitiä lastenhoidossa" vs. "äiti auttaa isää lastenhoidossa". 

Yleensä kuulee ja lukee tuosta ensimmäisestä, jossa mies typistetään 5-vuotiaan tasolle omien jälkeläistensä hoidossa, kun isän pitäisi olla ensisijaisesti aikuinen, joka huolehtii yhtä paljon eikä vaan "auttele". Miettikää, jos äiditkin vaan "auttelisivat" miehiään ja heitä pidettäisiin pyhimyksestä seuraavana, kun he vievät kerran viikossa lapsensa rattaissa puistoon. 

Mahtaisi olla arvostettu mies kaikkien silmissä, jos nainen kävisi töissä ja elättäisi perheen s

Suomessa on hyvin vähän täysin tulottomia kotirouvia, joiden mies maksaa koko perheen elatuksen. Mistä ihmeestä ne otatte aina tuollaisen esimerkiksi?

Vierailija
74/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en ole suhteessa eikä tule lapsia

Toisaalta tämä avaus tai vastaavan lainen avaus, jossa naisoletettu kertoo olevansa parisuhteessa ainoa tai 98% vastuussa yhteisn kodin ylläpidiosta ja siisteydestä kuin ruoanlaitost aj pyykinpesusta kun lapsien hyvinvoinnista nin raivostuttavan usein, että saa jo oikeasti miettimään, että löytäsikö lumppanin helpommin jos oikeasti alkaisi esittämään sovinisti ja halveksimaan naisia kun ei niin nonella tällaisen käytökden omaavilla miesoletetuilla vaikuttaa olevan kumppani kun taas itse saa elellä ja olla sinkkun löytämättä ja kohtaamatta ketään, joka olsi kiinnostunut mupdostamaan tasa-arvoisen parisuhteen. - Tok syynä voi olla sekin. että en minä osaa pitää ääntä tai alleviivata, eyyä kuinka pidän tai ainain pyrin putämään ympärstiöni siistinä, laitan ruokaa, pyykkään ja silitiän pyykit ja mitä nyt tavanomaisiin arkiaskareihin kuulukin. Ehkä siis vain ole tarpeeksi jännä.  

Vierailija
75/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös naiset ole kyllästyneitä miehiin juuri tämän takia? Tai ainakin tällainen ilmapiiri tuntuisi tällä hetkellä vallitsevan? 

Kyllä, tällä palstalla.

Vierailija
76/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka jo pienenä lapsena häpesin terveysasioita ym. hoidettaessa kun isäni ei tiennyt syntymäpäivääni, saati hetuani. Milloin sä oot syntynyt?? Siinä tuntee lapsi itsensä ohitetuksi, turhaksi ja samantekeväksi. Ei ollut huolehtinut Kela -korttia mukaan jne.

Koki aina loukkauksena itseään kohtaan, kun joutui meidän lasten takia vaivautumaan tekemään jotakin tavallista poikkeavaa, kuten viemään erikoishammaslääkärille viereiseen kuntaan. Silti piti 6 lasta saattaa alulle. Tai no saattoi enemmänkin, mutteivat olleet elinkelpoisia. Olin ehkä 3-4 lk kun se joutui pakosta minut viemään erikoislääkärille ja miettimään työkuvioitaan vähän uusiksi. Se vihamielisyys, joka ukosta paistoi on vieläkin yli 30 vuotta myöhemmin selkeänä mielessä, laittoi minut, lapsen, menemään koputtelemaan lääkärin ovelle sanomaan miksi jonossa täytyy päästä muiden ohi asap. Otin sen ukon velttoilun ja vastuunpakoilun, syyllistämisen ja kaiken paskan itseeni ja persoonaani, ja kannan niitä asioita vieläkin mukanani. Tuo oli vain yksi esimerkki.

Oman näkemykseni mukaan suuri osa miehistä ei vain välitä lapsistaan samalla tavalla kuin äidit. Siksi toimivat kuten toimivat eivätkä vaivaudu.

Vierailija
77/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä selviää. Täytyy priorisoida paljon. Ja hyvä mies osallistuu kaikkeen. En tunnekaan miehiä, jotka eivät osallistuisi. Olen jo 54 ja lapset jo aikuisia. 

Niin, tässä asiassa ollaan Suomessa menty takapakkia. 80-luvulla kun olin lapsi, en tuntenut yhtään miestä, joka ei osallistuisi ruoanlaittoon, siivoukseen ja lasten vahtimiseen. 

Nykyiset 30-50v miehet (eivät toki kaikki), ovat sen sijaan katsoneet liikaa amerikkalaisia elokuvia ja kuvittelevat, että Suomessa on ollut jotain kotirouvia, jotka tekevät kaiken, ja sen varjolla yrittävät luistaa velvollisuuksistaan. 

80-luvulla osallistui? Missähän olet asunut. Minä muistan aivan muuta.

Vierailija
78/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävisi mikä tahansa tapa mennä vaikka treffeille, mutta mies ei ikinä ehdota tai järjestä mitään. Toisaalta se ei myöskään ihan objektiivisesti ajateltuna riitä, että likainen leikkuulauta vain huuhtaistaan nopeasti vedellä. Onhan se nopeampaa, mutta..

Tuo on varmasti yksi syy, naiset ei jaksa kuunnella jatkuvaa vähättelyä. On se joo nopeampaa lämmittää koko kattilallinen ruokaa moneen kertaan, kuin lämmittää sen verran mitä sillä kertaa syö. Akkojen höpötystä joku elintarvikehygienia.

Oikeasti ihmettelen enemmän, että miksi miehet ei tajua ongelmaa. :D Nykynainen ei vaan halua passata ja elättää miesvauvaa.

Vierailija
79/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet hankkinut passattavan miehen? 

Meillä mies on se joka huolehtii ehkäisystä. Huolehtii lapsista ja kodista 50%. En ymmärrä tätä naisten logiikkaa, että valitaan huono mies ja sitten valitetaan siitä? Kannattaisiko valita toisenlainen mies? 

Kaikki miehet eivät ole kelvollisia, eivät kaikki naisetkaan. Osan ihmisistä on tehtävä valinta huonohkon kumppanin tai yksinolon välillä. Niitä hyviä kumppaneita ei riitä kaikille.

Vierailija
80/80 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet hankkinut passattavan miehen? 

Meillä mies on se joka huolehtii ehkäisystä. Huolehtii lapsista ja kodista 50%. En ymmärrä tätä naisten logiikkaa, että valitaan huono mies ja sitten valitetaan siitä? Kannattaisiko valita toisenlainen mies? 

Emme vaadi naisilta liikoja, mutta naisen pitäisi osata ennustaa. 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä