Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies liioittelee ja vähättelee koko ajan pikkuasioissa

Vierailija
24.05.2023 |

Mieheni tapa on liioitella tai vähätellä monia erilaisia asioita omaksi edukseen. Asiat siis tavallaan vähäpätöisiä, mutta olen sitä kummastellut.

"Olen siellä 5 minuutin päästä" tarkoittaa oikeasti vähintään 15 minuuttia ja välillä yli puoli tuntia.

"Eihän tämän tekemiseen kestä kuin puoli tuntia" tarkoittaa, että ainakin pari tuntia kuluu.

"Maksa sinä, kun mulla ei ole rahaa" kun rahaa todellakin on

"Ei tämä (turha ostos) maksanut kuin pari kymppiä" kun hinta oli ainakin viisi kymppiä

"Kyllä sulla enemmän ruutuaikaa on kuin mulla" kun ihan puhelimen tilastoista näkee, että asia on juuri toisin päin.

Nämä esimerkit tuli nyt mieleen, mutta ymmärtänette mitä haen takaa.

Pitkään kun tällaista saa kuulla, niin kuulijahan alkaa automaattisesti olettaa, että kaikki mitä sanoo on pikkuisen liioiteltua tai vähäteltyä. Mutta sellaista kuulijan suhtautumista ei mies puolestaan taas yhtään osaa ymmärtää. Pöyristelee vain, miksei hänen sanaan luoteta kotona, töissä ja kaveripiirissä. Juu ei auta asiasta puhuminen, niin on syvään juurtunut tapa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite päätät katsella tuota

Vierailija
2/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huono tapa. Valehtelee itselleen ja toisille. Vanhuksena hän on niitä kärttyisiä uhoavia määräilijöitä, "minä olisin tehnyt tuon puolessa tunnissa." En katselisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun ongelma koetaan niin suureksi, että asiasta pitää huudella internetissä vieraille ihmisille, kannattaa täyttää tämä:

Ero puolisosta - Suomi.fi

https://www.suomi.fi/oppaat/ero

Vierailija
4/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
5/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ap sinua vielä neuvottu jättämään se sika?

nyt on

Vierailija
6/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kitisee, niin sanot ystävällisesti, että itse liioittelee/vähättelee ja muut näkee asian toisin. Kai se nyt jossain 100. toiston kohdalla alkaa miettiä olisiko omissa sanoissa jotain parannettavaa? Saattaa olla opittu tapa tai jonkinlaista huumoria, vaikkakin syvään juurtunutta (osa persoonaa, loukkaa kun huomautetaan) ja muista todella ärsyttävää epäluottamuksen lisäksi.

Vierailija
7/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kitisee, niin sanot ystävällisesti, että itse liioittelee/vähättelee ja muut näkee asian toisin. Kai se nyt jossain 100. toiston kohdalla alkaa miettiä olisiko omissa sanoissa jotain parannettavaa? Saattaa olla opittu tapa tai jonkinlaista huumoria, vaikkakin syvään juurtunutta (osa persoonaa, loukkaa kun huomautetaan) ja muista todella ärsyttävää epäluottamuksen lisäksi.

Edelleen. Naisen tehtävänä ei ole toimia miehen terapeuttina/elämäntapavalmentaja.

8/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ihan puhelimen tilastoista näkee"

Elämän kevät ja anna mun kaikki kestää.

Vierailija
9/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievemmässä muodossa tuo tuntuu olevan aika tavallista: "ois semmoinen yks pikku valu..."=koko päivän homma, "äkkiäkös tuon teen"=ei todellakaan. Muistan jo lapsena, että kun isä arvioi tulevansa kotiin/saavansa homman valmiiksi johonkin aikaan, siihen kannatti suosiolla lisätä pari tuntia. Siis jonkinlaista ylioptimismia kai. Omakin mies on vähän huono ajankäytön kanssa, eikä aina tajua että myös esim syömiseen, taukoihin ja kaikenlaiseen säätöön pitää vaan varata aikaa, ei voi painaa täysillä kaikkea aikaa, mutta se sentään tajuaa kun sille asiasta sanoo. Mut ap:n miehen tapaus on kyllä jo melko pitkälle menevää, jos kaveritkin kuittailee eikä mies ollenkaan tajua vikaa olevan itsessä.

Vierailija
10/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoinen miesviha aloitus tänään.

Mikä sekopää näitä tehtaille?

Ei kukaan nainen ole noin typerä kuin AP. Noin pikkumainen eikä muka älyä, että kyse on ihan tavallisesta asiasta. Ei kukaan muukaan tässä maassa voi arvioida menemisiään minuutin tarkkuudella.

Eikä kukaan aikuinen kyttää toisten ruutuaikaa.

Typerä Provo, typerä ap. Ja todellakin toivon että tämä on Provo. Jollei ole, niin toivon, että tuo mies ymmärtää paeta.

Vierailija
11/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että semmoinen miesviha aloitus tänään.

Mikä sekopää näitä tehtaille?

Ei kukaan nainen ole noin typerä kuin AP. Noin pikkumainen eikä muka älyä, että kyse on ihan tavallisesta asiasta. Ei kukaan muukaan tässä maassa voi arvioida menemisiään minuutin tarkkuudella.

Eikä kukaan aikuinen kyttää toisten ruutuaikaa.

Typerä Provo, typerä ap. Ja todellakin toivon että tämä on Provo. Jollei ole, niin toivon, että tuo mies ymmärtää paeta.

Mies ei ole lapsi. Miehet kuvittelee tällä palstalla enemmistö naisista janoavan itselleen maskotin muodossa saapuvaa projektia. Ei janoa.

Aapeen kaltaiset naiset on valitettavan äänekäs vähemmistö.

Vierailija
12/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kanssa eläessä mies haluaa olla päällikkö ja antaa ymmärtää pienet asiat suurempana kuin ne on.

Ei tietenkään ole pakko seurustella sellaisen miehen kanssa joka liiottelee koko ajan asioita. Aina voi valita toisenlaisen miehen mutta harva nainen haluaa rehellistä miestä.

Vierailija
13/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan? Koska ne voi.

Vierailija
14/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä asetettu ruutuajat?!

Mikset vaan laita miestä arestiin tai et anna viikonloppukarkkeja?

Vierailija
15/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset pitäisivät lukua tuollaisista asioista, varsinkaan ruutuajasta.

Vierailija
16/16 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ensi kerralla tee avaus kertomatta sukupuolia. "Puoliso liioittelee ja vähättelee koko ajan" on ihan yhtä informatiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä