Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Röyhkeää toimintaa lapseni haudalla

Vierailija
21.06.2024 |

Voitteko kuvitella. Menin eilen istuttamaan lapseni haudalle kukkia, niin joku oli jo istuttanut sinne useita kukkapuskia ja tuonut nurmikolle ison kasan multaa. Ihmettelin, että onko seurakunta vahingossa laittanut, mutta kyseessä olikin selvittelyn jälkeen puolituttu henkilö, joka tunkee nokkansa joka asiaan. En siis edes tunne kunnolla koko ihmistä. Ihan vaan moikkaustuttu. Kyllä ihmiset ovat outoja! Nyt mietin, että kehtaanko repiä ne pois sieltä..Ennen oli kaunis nurmikko kiven edessä ja nyt se multakasa ja puskat. En ole tuonut multaa siihen maahan ennen vaan laittanut isoon purkkiin tai koriin kukkia, kun ei ole istutuslaatikkoa. Siisti niin. Kukat maljakossa olisin vielä ymmärtänyt, mutten tätä. Pistää vihaksi. Kuka menee toisen haudalle sorkkimaan ja vielä kysymättä!?!? 

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pieni kesäkukka on ihan eri asia. Se on jopa ihana ele. Se että istuttaa oikein kunnon perennat on eri asia.

Vierailija
82/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä röyhkeää. Itse pistäisin tämän puolitutun siivoamaan jälkensä. On sitä kaikenlaista sukankuluttajaa liikkeellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla edes totta. Suomalaiset ovat outoja. En tiennyt että näin outoja. Irvokasta tosiaan. 

Vierailija
84/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12v lapsesta kyse. Ja puolituttu vaan saman kaupungin asukas jolle sanon hei jos tapaan. Ei sukua tai mitään. Siksi outoa. Terv. aloittaja

Ilmeisesti ap on näyttänyt siltä, että haudalle ei ole tänä kesänä kukaan laittanut kukkia

Sillä hyvin myöhään olet kesäkukkia lapsen haudalle viemässä.  

Täällä päin hautakukat laitetaan heti  kesäkuun alussa.   Sinä olet viemässä kesäkukat vasta NYT, juhannuksen alla.

Ja kyllä, kyllä haudoille myös istutetaan kukkia maahan, esimerkiksi mm. ruusut. Ja ne kukkii upeasti koko kesän.

Tosin kastella tietenkin täytyy.

Suomi on aika pitkä maa. Itse asustellaan puolessa välissä eikä kesäkukkia täällä kannata haudoille laittaa ennen kesäkuun kymmenettä päivää. (Toki orvokkeja tms voi laittaa ennen sitä.) Muuten on suuri todennäköisyys että ne kesäkukat saa laittaa kahteen kertaan.

Mutta vaikka hauta vaikuttaisi kuinka omaan silmään "hoitamattomalta", niin et sinä mene sinne sorkkimaan ilman että kysyt luvan. Aika moukka täytyy olla että menee laittamaan istutusta vaativia kukkia puolitutun tai tutunkaan haudalle kysymättä. Aivan helkkarin röyhkeää. Kelle tuollainen edes tulee mieleen?? Ei voi olla täysillä käyvä ihminen. 

Vierailija
85/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän sellainen "pettynyt, mutta ei yllättynyt"olo. Tunnen itsekin sellaisia kyyliä, että voin kuvitella jonkun keksivän tuollaisen aatteen. Se on sinun asiasi mitä haudalla on. Ylimääräiset jutut pois sieltä ja sitten voi jo sanoa tiukemmin, jos henkilö ei kerrasta usko. 

Vierailija
86/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän sellainen "pettynyt, mutta ei yllättynyt"olo. Tunnen itsekin sellaisia kyyliä, että voin kuvitella jonkun keksivän tuollaisen aatteen. Se on sinun asiasi mitä haudalla on. Ylimääräiset jutut pois sieltä ja sitten voi jo sanoa tiukemmin, jos henkilö ei kerrasta usko. 

Hyvä kirjoitus. Samat aatteet. 

Vierailija
87/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella röyhkeältä. En osaisi ottaa tuollaista toimintaa pelkästään jonkun mukavan henkilön kauniina tekona. Se tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.

Toisaalta tiedän omasta kokemuksesta, että me ihmiset ajattelemme asioista hyvin eri tavalla. Itse nimittäin vein muutama vuosi sitten sukulaisen haudalle kynttilän pyhäinpäivänä. Samalla keräsin pois loppuunpalaneiden kynttilöiden muovit ja vein roskiin. Myöhemmin kuulin, että eräs vainajan lähiomainen oli loukkaantunut tästä pahanpäiväisesti. Enkä minäkään tehdessäni ajatellut mitään pahaa tekeväni.

Vierailija
88/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella röyhkeältä. En osaisi ottaa tuollaista toimintaa pelkästään jonkun mukavan henkilön kauniina tekona. Se tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.

Toisaalta tiedän omasta kokemuksesta, että me ihmiset ajattelemme asioista hyvin eri tavalla. Itse nimittäin vein muutama vuosi sitten sukulaisen haudalle kynttilän pyhäinpäivänä. Samalla keräsin pois loppuunpalaneiden kynttilöiden muovit ja vein roskiin. Myöhemmin kuulin, että eräs vainajan lähiomainen oli loukkaantunut tästä pahanpäiväisesti. Enkä minäkään tehdessäni ajatellut mitään pahaa tekeväni.

Olen ap. Täysin samoin aattein. Sen vielä ymmärtää, että heittää palaneet kynttilät ja kuolleet kukat pois. Jos selkeästi vain ns. roskaavat hautaa. Tätäkään en tekisi kuitenkaan ventovieraan haudalla. 

Vierailija
89/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä joku puolituttu on saanut päähänsä, että menempä istuttamaan toisen lapsen haudalle kukkia? Kannattaisi ap:n vähän kysellä et mistäs moinen idea niin saa hyvän kohdan pyytää, ettei tee sitä enää toiste, vaan vie leikkokukkia.

Hänelle varmaan jäi ylimääräisiä omista pihaistutuksistaan ja päätti sijoittaa ne johonkin etteivät mene hukkaan.

Vierailija
90/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä joku puolituttu on saanut päähänsä, että menempä istuttamaan toisen lapsen haudalle kukkia? Kannattaisi ap:n vähän kysellä et mistäs moinen idea niin saa hyvän kohdan pyytää, ettei tee sitä enää toiste, vaan vie leikkokukkia.

Hänelle varmaan jäi ylimääräisiä omista pihaistutuksistaan ja päätti sijoittaa ne johonkin etteivät mene hukkaan.

Just joo. Ai istuttelee pihalla kukkia ja jää pari yli.. Hmm. Mitä teen näillä, no vien jonkun ihan vieraan ihmisen haudalle. Sori, nauroin ääneen. 

Vierailija
91/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kyllä vähän yksinkertainen ihminen että toimii noin. Eihän kukaan täysijärkinen mene toisten hautapaikkaan istuttelemaan. 

Vierailija
92/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Kaikenlaista olen lukenut, mutta täähän on miun mielestä jo tosi törkeetä. 

Vierailija
93/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin jo keski- ikäinen kun tajusin yhden asian. Hauta, vaikka onkin julkisella paikalla kaikkien nähtävissä, on yleensä vain yhden ihmisen omaisuutta. Eli esimerkiksi isäni ja mummoni haudat on äitini omaisuutta. Kukaan muu ei saa haudalle viedä kukkia tai kynttilöitä. Ja jos joku erehtyy viemään, ne on vääränlaisia ja poistetaankin joskus. Mummolla kuitenkin oli puolisen tusinaa lasta. Isälläkin pari minun lisäkseni. Kukaan muu ei saa muistaa kukin ja kynttilöin vainajaa. Siksipä en koskaan vie haudoille mitään.

Sukulaiset vielä eri asia kuin ventovieraat. 

Miksi ventovieraat eivät saa vainajaa muistaa kukilla ja kynttilöillä? Kuitenkin julkinen paikka ja kyllä vainajilla usein on todella rakkaita ihmisiä muitakin kuin lähin omainen.

Tätä minäkin kysyn. Olen vienyt leikkokukkia mm. lapseni kummin haudalle, oman kummini haudalle ja entisen opettajani haudalle. Siis en istuttanut, vaan vein maljakkokukan. Kerran huomasin, että joku ihmetteli sitä. Onko sekin siis väärin?

Vierailija
94/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kävit ne jo repimässä pois????? Ei sinun tarvitse tuollaista sietää. 

Vierailija
95/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin jo keski- ikäinen kun tajusin yhden asian. Hauta, vaikka onkin julkisella paikalla kaikkien nähtävissä, on yleensä vain yhden ihmisen omaisuutta. Eli esimerkiksi isäni ja mummoni haudat on äitini omaisuutta. Kukaan muu ei saa haudalle viedä kukkia tai kynttilöitä. Ja jos joku erehtyy viemään, ne on vääränlaisia ja poistetaankin joskus. Mummolla kuitenkin oli puolisen tusinaa lasta. Isälläkin pari minun lisäkseni. Kukaan muu ei saa muistaa kukin ja kynttilöin vainajaa. Siksipä en koskaan vie haudoille mitään.

Sukulaiset vielä eri asia kuin ventovieraat. 

Miksi ventovieraat eivät saa vainajaa muistaa kukilla ja kynttilöillä? Kuitenkin julkinen paikka ja kyllä vainajilla usein on todella rakkaita ihmisiä muitakin kuin lähi

Täälläkin moneen otteeseen ollut että leikkokukat toki ok ja kynttilät. Mutta ei istutukset. Lue koko ketju. 

Vierailija
96/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12v lapsesta kyse. Ja puolituttu vaan saman kaupungin asukas jolle sanon hei jos tapaan. Ei sukua tai mitään. Siksi outoa. Terv. aloittaja

Jos et ole trolli, niin kävisin kippaamassa mullan ja puskat tämän häärääjän oven eteen. Törkeää käytöstä, ei voi muuta sanoa!

Vierailija
97/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää voi olla totta?!?! 

Vierailija
98/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: onko tällä haudalla hyrrä? Vastaa!

Painu muualle, hyrrähullu!

Vierailija
99/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista. Meidän haudalta taas oli varastettu kukat maasta.

Vierailija
100/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole trolli, niin kävisin kippaamassa mullan ja puskat tämän häärääjän oven eteen. Törkeää käytöstä, ei voi muuta sanoa!

Ei ole trolli. Voi että kun olisikin. Terv. Ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi