Röyhkeää toimintaa lapseni haudalla
Voitteko kuvitella. Menin eilen istuttamaan lapseni haudalle kukkia, niin joku oli jo istuttanut sinne useita kukkapuskia ja tuonut nurmikolle ison kasan multaa. Ihmettelin, että onko seurakunta vahingossa laittanut, mutta kyseessä olikin selvittelyn jälkeen puolituttu henkilö, joka tunkee nokkansa joka asiaan. En siis edes tunne kunnolla koko ihmistä. Ihan vaan moikkaustuttu. Kyllä ihmiset ovat outoja! Nyt mietin, että kehtaanko repiä ne pois sieltä..Ennen oli kaunis nurmikko kiven edessä ja nyt se multakasa ja puskat. En ole tuonut multaa siihen maahan ennen vaan laittanut isoon purkkiin tai koriin kukkia, kun ei ole istutuslaatikkoa. Siisti niin. Kukat maljakossa olisin vielä ymmärtänyt, mutten tätä. Pistää vihaksi. Kuka menee toisen haudalle sorkkimaan ja vielä kysymättä!?!?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tänä päivänä löytyy näköjään ihmisiä joka lähtöön. En ikinä kehtaisi mennä istuttelemaan kenenkään vieraan haudalle mitään. Tulisi ikinä mieleenkään. Ja aika harvalle tulisi mieleen toimia niin. Lähinnä superoutoa.
Minä laitoin sukulaisen haudalle kukkia kun luulin että hauta hoitamaton. Joku oli repinyt kukkani pois. Ja vienyt omat. En enää tuonut kukkia. Kynttilöitä vien.
Voit kysyä lähiomaiselta, idiootti.
Minä olen tosi tyytyväinen, kun vanhempieni haudalle joku muukin käy laittamassa kukkia ja kynttilöitä. Tosi positiivista vain. Eri
Ja lanaa nurin kaiken mikä siellä ennestään on? Et sinä saa istuttaa kenenkään vieraan haudalle yhtään mitään.
Käy optikolla. Se on mieheni hauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tänä päivänä löytyy näköjään ihmisiä joka lähtöön. En ikinä kehtaisi mennä istuttelemaan kenenkään vieraan haudalle mitään. Tulisi ikinä mieleenkään. Ja aika harvalle tulisi mieleen toimia niin. Lähinnä superoutoa.
Minä voisin istuttaa, etenkin jos hauta lapsen hauta, eikä siihen ole kukkia tuonut koko koko kesänä.Tyhjä lapsen hauta hautuumaalla näyttää, niin surulliselta ja hyljätyltä.
Onhan siellä, typerys, lue mitä ap on kirjoittanut. Hänen lapsensa haudalla on aina tuoreita kukkia, mutta ne ovat leikkokukkia, koska haudalla on nurmikko, ja nyt tämä tollo oli mennyt viemään sinne multaa ja kaivanut kuopan omille kukilleen. Niin ei tehdä.
Miten kellekään voi tulla mieleen että menenpä istuttamaan kukkia jonkun vieraan ihmisen haudalle????
Minä järkyttyisin kyllä isosti moisesta.
Mulle tuli tosi paha olo ap:n puolesta. Miten kukaan on noin ajattelematon. Sniff.
Joku vanha akka taas varmaan kun ei osaa piyää näppejään erossa muiden asioista. Niitä on kaikki paikat täynnä.
Vierailija kirjoitti:
12v lapsesta kyse. Ja puolituttu vaan saman kaupungin asukas jolle sanon hei jos tapaan. Ei sukua tai mitään. Siksi outoa. Terv. aloittaja
Terveisiä vaan sulle. Taidat suoltaa ihan silkkoa; joku muukin täällä jo saman todennut. Vähän yritystä hei, tämä on nyt 0/5 ja suoraan porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap. Siellä siis toki kukkia aina isossa purkissa ym. En ole halunnut maahan istuttaa. Olin nytkin viemässä uusia kukkia purkkeihin.
Ja plus. Oli siellä mitä tahansa. Se ei oikeuta vieraita ihmisiä sorkkimaan sinne mitään!
Istuta ihmeessä jotain monivuotista talvenkestävää haudalle. Jos ei ole paahteinen paikka, esimerkiksi kuunliljat sopivat hyvin haudalle. Ne ovat kauniina taustana myös tuomillesi kukille "purkeissa".
Vierailija kirjoitti:
Niin, olen aloittajaja. En tätä itsekään usko. Tuntuu ihan hullulta tämä homma. Eikä hän ollut tuttu ihminen lapsellenikaan. Toki hän otti osaa lapseni kuolemaan muttei olla tekemisissä. Ja tosiaan maljakkokukat ym ymmärrän, mutten tykkää että alkaa istutuspuuhiin ilman lupaa eikä edes ilmoittanut mitään.
Mistähän sä tiedät juuri hänen olevan moisen takana.
Mä varmaan repisin pois kaiken jos olisi kyse mun omaisen haudasta jonne joku ulkopuolinen laittaisi istutettavia kukkia. Miten joku edes kehtaa toisen lapsen haudalle laittaa yhtikäs mitään ja ilman lupaa. Jotenkin todella irvokasta ja tuntuisi hautarauhan rikkomiselta.
Puolisoni katkaisi välit sukuunsa. Sitten hän kuoli. haudattiin hänen tahtonsa mukaan (uurnahautaus valitsemalleen hautausmaalle). Anoppi yritti puuttua asiaan. Sittemmin hautaa on koristeltu pyytämättä usein. Välillä sotkettukin.
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan repisin pois kaiken jos olisi kyse mun omaisen haudasta jonne joku ulkopuolinen laittaisi istutettavia kukkia. Miten joku edes kehtaa toisen lapsen haudalle laittaa yhtikäs mitään ja ilman lupaa. Jotenkin todella irvokasta ja tuntuisi hautarauhan rikkomiselta.
TÄMÄ!!!!!!!!!!!!!
Mistä ihmeestä joku puolituttu on saanut päähänsä, että menempä istuttamaan toisen lapsen haudalle kukkia? Kannattaisi ap:n vähän kysellä et mistäs moinen idea niin saa hyvän kohdan pyytää, ettei tee sitä enää toiste, vaan vie leikkokukkia.
Olen ap. Irvokas on oikea sama. Se tunne itsellenikin tuli. Ja nyt tuli vielä itkukin. On ihmiset ajattelemattomia. Tuli varpaille astuttu olo.
Minä olin jo keski- ikäinen kun tajusin yhden asian. Hauta, vaikka onkin julkisella paikalla kaikkien nähtävissä, on yleensä vain yhden ihmisen omaisuutta. Eli esimerkiksi isäni ja mummoni haudat on äitini omaisuutta. Kukaan muu ei saa haudalle viedä kukkia tai kynttilöitä. Ja jos joku erehtyy viemään, ne on vääränlaisia ja poistetaankin joskus. Mummolla kuitenkin oli puolisen tusinaa lasta. Isälläkin pari minun lisäkseni. Kukaan muu ei saa muistaa kukin ja kynttilöin vainajaa. Siksipä en koskaan vie haudoille mitään.
Ja sitten nämä tollot vielä loukkaantuvat kun asiasta menee mainitsemaan että pitää vaan omista haudoistaan huolta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin jo keski- ikäinen kun tajusin yhden asian. Hauta, vaikka onkin julkisella paikalla kaikkien nähtävissä, on yleensä vain yhden ihmisen omaisuutta. Eli esimerkiksi isäni ja mummoni haudat on äitini omaisuutta. Kukaan muu ei saa haudalle viedä kukkia tai kynttilöitä. Ja jos joku erehtyy viemään, ne on vääränlaisia ja poistetaankin joskus. Mummolla kuitenkin oli puolisen tusinaa lasta. Isälläkin pari minun lisäkseni. Kukaan muu ei saa muistaa kukin ja kynttilöin vainajaa. Siksipä en koskaan vie haudoille mitään.
Sukulaiset vielä eri asia kuin ventovieraat.
Ei ole isä.. Eikä millään lailla sukulainen.