Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Röyhkeää toimintaa lapseni haudalla

Vierailija
21.06.2024 |

Voitteko kuvitella. Menin eilen istuttamaan lapseni haudalle kukkia, niin joku oli jo istuttanut sinne useita kukkapuskia ja tuonut nurmikolle ison kasan multaa. Ihmettelin, että onko seurakunta vahingossa laittanut, mutta kyseessä olikin selvittelyn jälkeen puolituttu henkilö, joka tunkee nokkansa joka asiaan. En siis edes tunne kunnolla koko ihmistä. Ihan vaan moikkaustuttu. Kyllä ihmiset ovat outoja! Nyt mietin, että kehtaanko repiä ne pois sieltä..Ennen oli kaunis nurmikko kiven edessä ja nyt se multakasa ja puskat. En ole tuonut multaa siihen maahan ennen vaan laittanut isoon purkkiin tai koriin kukkia, kun ei ole istutuslaatikkoa. Siisti niin. Kukat maljakossa olisin vielä ymmärtänyt, mutten tätä. Pistää vihaksi. Kuka menee toisen haudalle sorkkimaan ja vielä kysymättä!?!? 

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä luuli että se ilahduttaisi.

Täytyy olla aika h*l v&tin yksinkertainen, että menee tekemään istutuksia jonkun puolitutun lapsen haudalle. 

Vierailija
102/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tuesta ja kommenteista. Lämmittää mieltä. Saan varmasti jatkossa suuni heti auki, jos joku touhuaa moista. Kiittäen Ap! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisiakin ihmisiä on jotka tunkeutuvat muistotilaisuuksiin ilmaisille tarjoiluille.

Vierailija
104/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vaan ap. Tämän tyylinen ihminen asentaa sinne seuraavaksi jonkun superhyrrän, ellei karusellia. Pistä heti stoppi.

Vierailija
105/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota vaan ap. Tämän tyylinen ihminen asentaa sinne seuraavaksi jonkun superhyrrän, ellei karusellia. Pistä heti stoppi.

Apua 

Vierailija
106/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä HYRRÄSTÄ täällä pihutaan? 

Vierailija
107/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin jo keski- ikäinen kun tajusin yhden asian. Hauta, vaikka onkin julkisella paikalla kaikkien nähtävissä, on yleensä vain yhden ihmisen omaisuutta. Eli esimerkiksi isäni ja mummoni haudat on äitini omaisuutta. Kukaan muu ei saa haudalle viedä kukkia tai kynttilöitä. Ja jos joku erehtyy viemään, ne on vääränlaisia ja poistetaankin joskus. Mummolla kuitenkin oli puolisen tusinaa lasta. Isälläkin pari minun lisäkseni. Kukaan muu ei saa muistaa kukin ja kynttilöin vainajaa. Siksipä en koskaan vie haudoille mitään.

Sukulaiset vielä eri asia kuin ventovieraat. 

Miksi ventovieraat eivät saa vainajaa muistaa kukilla ja kynttilöillä? Kuitenkin julkinen paikka ja kyllä vainajilla usein on todella rakkaita ihmisiä muitakin kuin lähin omainen.

Joku kukka tai kynttiläkin ehkä vähän eri asia, kuin kipata kasa multaa ja tehdä istutuksia.

Vierailija
108/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
109/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä joku puolituttu on saanut päähänsä, että menempä istuttamaan toisen lapsen haudalle kukkia? Kannattaisi ap:n vähän kysellä et mistäs moinen idea niin saa hyvän kohdan pyytää, ettei tee sitä enää toiste, vaan vie leikkokukkia.

Hänelle varmaan jäi ylimääräisiä omista pihaistutuksistaan ja päätti sijoittaa ne johonkin etteivät mene hukkaan.

Voi hyvää päivää...

Vierailija
110/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tähän mennessä on jo hautakukat istutettu jos yleensä aikoo istuttaa. Ilmeisesti luullut, että et käy haudalla, etkä hoida. Luullut tekevänsä hyvän työn. Mutta minä en kyllä menisi puuttumaan kenenkään hautaan jos lähiomainen olemassa tai kysyisin luvan jos niin häiritsee.

Vierailija
111/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea tällaista tapahtuu? Pohjanmaalla ainakin vastaavaa sakkia joka paikassa. 

Vierailija
112/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tähän mennessä on jo hautakukat istutettu jos yleensä aikoo istuttaa. Ilmeisesti luullut, että et käy haudalla, etkä hoida. Luullut tekevänsä hyvän työn. Mutta minä en kyllä menisi puuttumaan kenenkään hautaan jos lähiomainen olemassa tai kysyisin luvan jos niin häiritsee.

Lue koko ketju. On hoidettu hauta. 

Vierailija
113/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinne haudalle voi viedä usein uusia kukkia. Eikai se sitä tarkoita että hauta hoitamaton jos juhannuksena vie. Onpa täällä yksinkertaista väkeä. Ap:han laittoi että aina purkeissa kukkia koska varjelee siistiä nurmikkoa.

Vierailija
114/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen hyrrä? Jäin miettimään.. 

Vierailija
115/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä puolituttu pyysi edes anteeksi???? Vai miten suhtautui? Veikkaan että jopa veti herneen nenään. Näillä röyhkeillä on usein tapana loukkaantua vaikka itse töpeksivät. 

Vierailija
116/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihanaa että joku muistaa lapseasi? Itse olisi onnesta pähkinöinäni jos joku, kuka vaan, myös kokisi minulle läheisen ihmisen niin tärkeäksi että käyttäisi hänen hautaansa sekä aikaa että rahaa. 

Vierailija
117/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitko vanki lomaa vai miten nyt ehdit

Vierailija
118/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tämä on totta. Kaikenlaistahan täällä kirjoitellaan aikansa kuluksi. Saihan ihmiset riehaantumaan.

Vierailija
119/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista. Meidän haudalta taas oli varastettu kukat maasta.

Joo, tämähän se on yleisempi skenaario, en ole koskaan aiemmin kuullut että joku olisi istuttanut jonkun puolitutun haudalle istutuksia kysymättä ensin lupaa. Sairasta. Tosin on se varastaminenkin tietysti. 

Vierailija
120/131 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella röyhkeältä. En osaisi ottaa tuollaista toimintaa pelkästään jonkun mukavan henkilön kauniina tekona. Se tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.

Toisaalta tiedän omasta kokemuksesta, että me ihmiset ajattelemme asioista hyvin eri tavalla. Itse nimittäin vein muutama vuosi sitten sukulaisen haudalle kynttilän pyhäinpäivänä. Samalla keräsin pois loppuunpalaneiden kynttilöiden muovit ja vein roskiin. Myöhemmin kuulin, että eräs vainajan lähiomainen oli loukkaantunut tästä pahanpäiväisesti. Enkä minäkään tehdessäni ajatellut mitään pahaa tekeväni.

Ehkä hän käsitti että olit palavan kynttilän poistanut haudalta. Sen minkä hän sinne vei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan