Miksi kaikkia mielipiteitä ei sallita? Miksei saa sanoa, että ei halua tänne enää yhtään ulkomaalaista?
Minusta on vaarallista, kun tietyt ryhmät alkavat sitten paisua ja muukalaisviha kytee. Kaikkien mielipiteiden pitäisi saada tulla julki sellaisina, kuin ne ihmisten päässä ovat.
Kommentit (239)
Vierailija:
Tutustu niihin ennen kuin käyt tuollaisten laajalti uutisoitujen yksittäistapausten perusteella laatimaan omia tilannekatsauksia.
poliitikot vetäisivät kaikki mahdolliset pakolaismyönteiset argumentit esiin. Mitään puolueetonta tiedotusta asiasta ei todellakaan saisi. Vastakkaiset mielipiteet lytättäisiin ennen äänestystä minimiin. Näinhän kävi EU-äänestyksessäkin.
No en tietenkään koe, että pikkusiskoni olisi huonompi ihminen - mikä ihmeen kysymys tuokin nyt sitten oli?
Se, mitä yritin saada viime viestissäni välittymään, oli ajatus siitä, että mm. käsitykset moraalista ovat eri kansalaisuuksien välillä erilaiset. Eikä minun mielestäni kaikkea todellakaan pidä suvaita / sallia vain sen nimissä, että nyt ollaan näennäisesti suvaitsevaisia.
Tämä on oikeasti todella hauska asia sikälikin, että näitä " rasisti" kommentteja yleensä heittelevät ilmaan sellaiset ihmiset joilla ei ole sitä aitoa, arjen joka päiväistä KOKEMUSTA tyypillisistä " mamuongelmista" ; asutaan esimerkiksi Helsingin Eirassa, missä ei taatusti ole em. kansalaisuuksia edustettuna, jotka Suomessa eniten ongelmia aiheuttavat.
Ja sanomattakin on selvää, että tämä kritiikki ei koske niitä " mamuja" jotka osaavat olla täällä " ihmisiksi" eli sopeutuvat tämän yhteiskunnan / kulttuurin / uskonnon asettamiin sääntöihin ja kantavat kortensa kekoon niin sanotusti.
t. 31
Vierailija:
Vierailija:
Suomalaisista suurin osa on sitä mieltä, että maahanmuuttajia on jo aivan tarpeeksi.Täällähän juuri joku ihmettelikin, että miksi suomalaisilta ei ole kysytty asiasta kattavasti. Miten sitten sinä voit väittää, että meistä suurin osa on jotakin mieltä, jos ei meiltä kerran ole asiasta kysytty. Jos joku ääriryhmä pitää muutaman kymmenen henkilön voimin meteliä asiasta, ei se vielä tarkoita, että enemmistö kansasta olisi jotakin mieltä.
Siinä vaiheessa, kun kansa esim. vaaleilla valitsee täysin oikeistolaiset puolueet maahan valtaan, voidaan puhua, että enemmistö on maahanmuuttajavastaista. Mutta niin kauan kun äänet jakaantuvat vähän muille aatemaailmoille, voitaneen todeta, että enemmistö kansasta on jotakin muuta mieltä...
Kaikki tummaihoiset ja ulkomaalaiset on rikollisia, suomalaiset eivät! Sori, unohdin tuon faktan!
Vierailija:
Kaikki tummaihoiset ja ulkomaalaiset on rikollisia, suomalaiset eivät! Sori, unohdin tuon faktan!
Kukaan ei ole näin väittänyt. Taidat olla vähän lapsellinen?
Vierailija:
Siksipä heillä tai heidän suomalaisilla perheenjäsenillään ei ole oikeutta edes mielipiteisiin.
SIellä on aina paljon ulkomaalaisia. Turussa kahdessa kaupunginosassa on päiväkodissa enemmistö ulkomaalaisia. Ihan kamalaa.
Mutta hyss, ei sitä saa sanoa ääneen. Mä oon nyt hiljaa. Suomi hyvä, ulkomaat paha, eikö se näin mennyt?
Vierailija:
Vierailija:
Kaikki tummaihoiset ja ulkomaalaiset on rikollisia, suomalaiset eivät! Sori, unohdin tuon faktan!Siksipä heillä tai heidän suomalaisilla perheenjäsenillään ei ole oikeutta edes mielipiteisiin.
Vierailija:
SIellä on aina paljon ulkomaalaisia. Turussa kahdessa kaupunginosassa on päiväkodissa enemmistö ulkomaalaisia. Ihan kamalaa.
Keep on going. Yritä vaan provoilla nyt siellä ja saada maahanmuuttoa kritisoivat vaikuttamaan tyhmiltä rasisteilta.
eikö se juuri ole sitä höpölöpö suvaitsevaisuutta?
Ja mitä päiväkoteihin tulee, jos asuu jossain Lausteella tai Varissuolla, missä yksikään normaali ei-alkoholiongelmainen/narkkari/työtön lusmu EI asu (siis suomalainen), on kai ihan sama onko lasten tarhakaverit ulkomaalaisia vai suomalaisten ongelmaperheiden sossun käskystä hoidossa olevia lapsia.
Vierailija:
Vierailija:
Mutta hyss, ei sitä saa sanoa ääneen. Mä oon nyt hiljaa. Suomi hyvä, ulkomaat paha, eikö se näin mennyt?Vierailija:
Vierailija:
Kaikki tummaihoiset ja ulkomaalaiset on rikollisia, suomalaiset eivät! Sori, unohdin tuon faktan!Siksipä heillä tai heidän suomalaisilla perheenjäsenillään ei ole oikeutta edes mielipiteisiin.
Tämähän tarkoittaa sitä, että suomalaisten rikollisuus on suhteessa väkilukuun yleisempää kuin maahanmuuttajien! Mihin niitä tilastoja tarvitaan. Ja otetaanpa tosiaan huomioon vielä se av-sääntö, että kaksi asiaa on aina toisensa poissulkevia, eli jos suomalaisissa on rikollisia, maahanmuuttajissa ei ja päinvastoin.
Millaisiakohan ne muut lapset oikein ovat. Kuka enää viitsii asua noissa lähiöissä. Itse en kyllä asuisi. Lapset saavat kummallisia vaikutteita.
Kun tätä ketjua lukee, niin vastakkainen puoli se enemmän amislaisuuteen taipuu :D
Naurettavaa mustavalkoisuutta ja asioiden ääripäihin vetämistä näillä maahanmuuttajia henkeen ja vereen puolustavilla.
Vierailija:
Millaisiakohan ne muut lapset oikein ovat. Kuka enää viitsii asua noissa lähiöissä. Itse en kyllä asuisi. Lapset saavat kummallisia vaikutteita.
Miksihän? Eikö ole ihmeellistä? Vaikka ne maahanmuuttajat ovat niin mukavia ihmisiä?
Vierailija:
Kun tätä ketjua lukee, niin vastakkainen puoli se enemmän amislaisuuteen taipuu :DNaurettavaa mustavalkoisuutta ja asioiden ääripäihin vetämistä näillä maahanmuuttajia henkeen ja vereen puolustavilla.
Ja jos tuosta Halla-ahosta nyt vielä puhutaan niin hänhän on tohtori oppiarvoltaan.
Jo mun lapsuudessani (olen syntynyt 1974) se oli huonoa aluetta, jossa asui alkoholisteja yms. Maahanmuuttajia Turussa ei silloin ollut juuri lainkaan, paitsi jotain vietnamilaisia, joiden kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.
Vanhempani eivät antaneet mun kaveerata sellaisten lasten kanssa, jotka asui Varissuolla...
Vierailija:
Miksihän? Eikö ole ihmeellistä? Vaikka ne maahanmuuttajat ovat niin mukavia ihmisiä?
Sen olen todennut omassa työssäni sosiaalitoimen parissa: hälyttävän suuri osa huostaanotetuista lapsista tulee juuri Lausteen ja Varissuon alueelta. Suomalaisista perheistä.
Vierailija:
Eihän meidän suomalaistenkaan täydy menestyä afrikkalaisittain hyvin, miksi afrikkalaisten täytyisi sitten menestyä meikäläisittäin hyvin?
Ja kyllä se vaan on niin, että valkoinen rikas kansanosa kuluttaa suurimman osan maapallon luonnonvaroista. Köyhät köyhtyy.
Vierailija: