Miksi pidät ihonhoitoa turhana hömppänä?
Välillä täällä suorastaan kilpaillaan sillä, että kuka kohtelee ihoaan kaikkein huonoimmin ja suorastaan ylpeillään sillä, että pestään kasvot käsisaippualla ja voiteita käytetään ehkä kerran vuodessa..
Kommentit (79)
Iho on ihmisen suurin elin, kyllä siitä kannattaa pitää huolta. Se suojaa monelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole turhaa hömppää, etenkin jos on ongelmia ja se perustuu muuhunkin kuin vain kymmeniin erilaisiin tuotteisiin. Mä en vaan saa itseäni mitenkään kiinnostumaan siitä, siksi vesi ja saippua- linja. Auringolta suojaudun aina, muuten korjataan tapoja sitten jos jotain on menossa rikki, nuoremmalta näyttämistä en koe tärkeäksi.
Mikä sitten mielestäsi on "sallittu" määrä tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole turhaa hömppää, etenkin jos on ongelmia ja se perustuu muuhunkin kuin vain kymmeniin erilaisiin tuotteisiin. Mä en vaan saa itseäni mitenkään kiinnostumaan siitä, siksi vesi ja saippua- linja. Auringolta suojaudun aina, muuten korjataan tapoja sitten jos jotain on menossa rikki, nuoremmalta näyttämistä en koe tärkeäksi.
Mikä minä olen sanomaan? Ennemmin lähtisin siitä, että jos on oikeasti kiinnostunut ihonhoidosta, on varmaan yleensäkin kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista edes niiltä osin kuin ne vaikuttavat ihoon. Näin oletan, voin toki olla väärässä.
Koska miljoonat miehet ei hoida ihoaan ja heillä on todistetusti parempi iho kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Iho on ihmisen suurin elin, kyllä siitä kannattaa pitää huolta. Se suojaa monelta.
Esim?
Turhaa kulutusta haluava kosmetiikkateollisuus. Minun ihoni voi hyvin pesulla ja perusvoiteella. Ne "näytät 97% nuoremmalta tällä teknologialla" -mainokset ovat silkkaa huttua.
Iho tykkää kun ei tunge sokeria kroppaan määräänsä enempää. Esim. akne tykkää sokerista. Eli ei se ole aina se, mitä iholle laittaa, vaan myös paljon sitä, mitä suuhunsa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä minä olen sanomaan? Ennemmin lähtisin siitä, että jos on oikeasti kiinnostunut ihonhoidosta, on varmaan yleensäkin kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista edes niiltä osin kuin ne vaikuttavat ihoon. Näin oletan, voin toki olla väärässä.
Moni kokee olevansa siihen pätevä, ihonhoitokeskusteluissa tuomitaan useiden tuotteiden käyttöä yleensä turhuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim?
Kemikaaleilta, uv-säteilyltä, ilmansaasteilta
Ihminen on sitä mitä syö ja myös ihon hyvä olo tulee sisältä päin.
Ja juurikin kun olet repinyt itsestäsi karvojesi lisäksi irti myös persoonasi, joku keksii jälleen uuden mielisairaan standardin täytettäväksi. Kilpajuoksu on loputon ja rahaa palaa samaan tahtiin rasvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska miljoonat miehet ei hoida ihoaan ja heillä on todistetusti parempi iho kuin naisilla.
Tämä on kyllä niin puppua ilman mitään totuusperää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim?
Kemikaaleita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim?
Kemikaaleita?
Hai, osta sie hyvä rasva!
Vierailija kirjoitti:
Ja juurikin kun olet repinyt itsestäsi karvojesi lisäksi irti myös persoonasi, joku keksii jälleen uuden mielisairaan standardin täytettäväksi. Kilpajuoksu on loputon ja rahaa palaa samaan tahtiin rasvan kanssa.
Kun katsoo ympärilleen näkee miten ihmisten syöminen kasvaa korkoa leuan alle ja siinä ei paljoa seerumit yms auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä niin puppua ilman mitään totuusperää.
Toki miehillä on paksumpi iho kuin naisilla, mutta en ole vielä nähnyt sitä upeaakin upeampaa +50v miestä, joka kelpaa naiselle kuin naiselle, jota täällä on miesten toimesta mainostettu. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kokee olevansa siihen pätevä, ihonhoitokeskusteluissa tuomitaan useiden tuotteiden käyttöä yleensä turhuudeksi.
Ihmisillä on erilaisia näkökulmia milloin mihinkin, mutta ei niillä väliä ole, kun kyseessä on henkilökohtainen asia. Jokainen tekee kuten tykkää.
Mä olen tyytyväinen nykyiseen tuotteettomuuteen, kun muistan vuodet takrolimuusin, valohoitojen ja kortisoniliuoksen kanssa. Kipeä, rikkinäinen iho vaikuttaa dramaattisesti elämänlaatuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja juurikin kun olet repinyt itsestäsi karvojesi lisäksi irti myös persoonasi, joku keksii jälleen uuden mielisairaan standardin täytettäväksi. Kilpajuoksu on loputon ja rahaa palaa samaan tahtiin rasvan kanssa.Kun katsoo ympärilleen näkee miten ihmisten syöminen kasvaa korkoa leuan alle ja siinä ei paljoa seerumit yms auta.
Ylipaino silottaa kivasti ryppyjä = ihmevoiteet toimii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim?
Bakteereilta ja viruksilta.
Ryppyvoide voi lisätä ryppyjä. Miten voi tietää, mikä on hyväksi iholle ja mikä ei.