Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kömpelöt nuoret miehet pelkäävät jo lähestyä naisia- siitä voi tutkijan mukaan seurata ongelmia

Vierailija
21.06.2024 |

Suomessa vuosien 1992 ja 2015 välillä niiden miesten määrä on kaksinkertaistunut, joiden on vaikea löytää itselleen kumppania.

Tutkimusten mukaan yksin olevista miehet haluaisivat kumppanin naisia useammin ja puolisotta jääminen on miehille naisia haitallisempaa; sinkkumiehet ovat sinkkunaisia onnettomampia. Samaan aikaan kun etenkin nuorten miesten vastentahtoinen sinkkuus on yleistynyt, kaikista seksuaalisesti aktiivisimmat miehet ovat naisten keskuudessa entistä suositumpia.

Harva kannattaa äärimäistä talousliberalismia, sillä rajoittamattomassa markkinataloudessa voitot kertyvät yksille ja samoille onnekkaille. Nuoret miehet vastustavat arvoliberalismia samasta syystä. Rajoittamattomilla deittimarkkinoilla voitot kertyvät harvoille menestyjille ja iso osa miehistä jää kokonaan ilman. Liberaalin seksuaalipolitiikan voittajia ovat naiset ja muutamat menestyjämiehet, sillä he ovat haluttua seuraa parisuhde- ja seksimarkkinoilla.

Viime vuosina seksuaalipoliittisessa keskustelussa on ansiokkaasti korostettu suostumusperusteista seksiä ja naisten kohtaamaa seksuaalista häirintää. Asialla on kuitenkin kääntöpuoli. Seksuaalipolitiikka, jossa seksiin vaaditaan suostumus, mutta suorat seksiehdotukset kuitenkin tulkitaan seksuaaliseksi häirinnäksi, voi näyttäytyä nuorille miehille keskenään ristiriitaiselta ja kasvokkaisia lähestymisiä entisestään hankaloittavalta. Kun seksuaalipolitiikan keskiössä on naisten epämiellyttävät kokemukset, monet harmittomat ja kiltit, mutta sosiaalisesti kömpelöt nuoret miehet saadaan pelkäämään, että naisten lähestyminen on rikos.

Lähde: Turun Sanomat 

Kommentit (451)

Vierailija
81/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Nyt en oikein ymmärrä miten arvoliberalismi liittyy yhden yön juttuihin? Monet niitä harrasti omassa nuoruudessanikin 30 vuotta sitten, ei kaikki. 

Vierailija
82/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun miehet näkee naiset jonain puhtaaseen veteen verrattavana hyödykkeenä johon pitäisi päästä käsiksi, ei ole mitään toivoa.

Totta. Toisaalta, naiset tuntuvat näkevän miehet usein muovailuvahana, jonka voi muokata mieleisekseen pukeutumista, ystäviä ja kavereita myöten. Siinä voi olla sovittamaton ristiriita.

Ärsyttää se, että suurin osa miehistä vaatii tuota. Sitten loukkaantuu kun sanoo että ole mikä olet. Ei kiinnosta alkaa kasvattaa toisen naisen aikuista poikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ehkä aistii että olet jotenkin viallinen. Riittää kun kävelet kävelykadulla ja olet normaali. Käyt kirjastossa ja laittaudut nätiksi ja olet hymyileväinen mies. Käytät feminiinistä energiaa. Kaikissa miehissä on feminiininen puoli, sillä luodaan yhteys. 

Ei tarvitse uhota tai käydä päälle tai ehdotella mitään. Riittää kun olet olemassa ja naiset kyllä ottaa kontaktia itsestään. Näin minusta tuli isä jo parikymppisenä. Olet hermoissasi tai sitten et käytä feminiinistä voimaa. Feminiininen energia on passiivista. Laittaudut kauniiksi mieheksi ja sinut huomataan. Sinä et ole se joka tuijottaa, vaan naiset on ne jotka huomaa sinut.

Riittää kun laittaudut nätiksi ja olet siistin luonnollinen olemukseltasi.

Oma jengi tai lauma ystäviä yhdistää sen että tapaa ihmisiä toisista jengeistä.

Kirjoituksen miehet on ilman laumaa ja tietokoneella yksinäisiä ilman porukoita. Ihminen on laumaeläin ja parisuhteet muodostuu normaalisti kun jengit törmää hyvissä merkeissä.

Terveissä jengeissä on molempaa sukupuolta, ne ei ole metsästysporukoita jossa on vain miehiä. Sosiaalisuus kasvaa vapaalla kasvatuksella jo lapsuudessa laumoissa tai jengeissä.

Meillä on vapaata kasvatusta haukuttu ja pidetty ongelmana ja nyt on näitä yksinäisiä poikia. Vapauteen kuuluu isot laumat tai jengit. Jengi-sanalla on huono klangi nykyään.

Mun kaikki suhteet on löytyneet kaverin kaveripiiristä, kun on tavanut muita ihmisiä ja omassa kaveripiirissä on ollut tyttöjä ja omia siskoja joiden kanssa on keskustelemalla löytänyt naisten maailmaan ja keskusteluihin, jotka yhdistää miehiä ja naisia :)

Ei edes ole tarvinnut opiskella asiaa mitenkään akateemisesti. Luonnollista.

Tämä on kadonnut, eikä ole edes netin syytä. Vapaa kasvatus on poistunut ja tilalle on tullut se huonompi kasvatusmalli.

Vierailija
84/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssitaito on sellainen mitä miehet ei enää harjoittele.

Se murtaa muurin kun osaa tanssia ja hassutella liikkeellä. Miehet jotenkin häpeilee tanssimista ja on tosikkoja.

Ei sellaisia kukaan jaksa

Vierailija
85/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea liibalaabaa. Kömpelöt nuoret miehet on jo vuosisatoja pelänneet lähestyä naisia, mutta silti vaan väkiluku pallollamme nousee. Eli kyllä varmasti jotain onnistaakin, mutta voidaanhan tästäkin tehdä yhteiskunnallinen ongelma. Ennen sanottiin, että kyllä luonto tikanpojan puuhun vetää. Joku opasko pitäisi ihmisillä olla, missä opetettaisiin, miten ihmisten kanssa toimitaan?

Vierailija
86/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Eurooppa täynnä kauniita naisia jotka osaavat arvostaa suomalaista miestä.

Niin ja arvaa, miksi arvostavat? Rahan takia tietysti. Haluavat kotirouvaksi ja äkkiä lapsi alulle, että mies maksaa kaiken.

Vierailija
87/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mietin, että millaisia mun tuntemat vähän vanhemmat miehet on ja sitä, että onko ne hyviä kumppaneita, niin ikävä kyllä ei ne ole. Puhun nyt 40 - 60-luvulla syntyneistä ukoista. Ukkini, enoni, kavereideni isiä, osa tätien miehistä ja oma isäni on kaikki semmosia, että minä (noin 40-vee nainen) en kattelisi niitä yhtään. En esim. käsitä miksi hitossa äitini ei ole eronnut isästäni, joka on saamaton, ilkeä ja itsekäs.

Jos ei ole polvi pojasta parantunut ja osa miehistä on edelleen samanlaisia kuin boomerit ja Gen X:n ukot, niin enpä ihmettele, että ei nuoren milleniaalinaiset ja Gen A:n naiset halua pariutua! Kuka haluaa miehen, joka on pääasiassa pahalla tuulella, itsekäs, puhuu ilkeästi ja ei ota kumppaniaan huomioon? En minä ainakaan halua, että mun tytär olisi huonossa parisuhteessa.

Osasin ite valkata puolisokseni miehen, joka on lempeä, jämäkkä ja rakastava. On opp

Höpö höpö. Olen Gen Xää ja miehissämme ei ole mitään vikaa. Ainakaan niissä, jotka itse tunnen. Toki variaatio varmaan suuri. 

Vierailija
88/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on miehiä, jotka uskovat, mitä naiset sanovat. eli eivät lähesty enää naisia feminismin ja metoon vuoksi. ja sitten on jännämiehiä, joita ei paskan vertaa kiinnosta, mitä naiset sanovat ja näillä jännämiehillä riittää naisia.

Tässä on merkittävä syy. Olen opettajamies enkä ikinä uskaltaisi lähestyä naista ellen ole 100% varma, että saan vastakaikua. Siispä lähestymiset jäävät tekemättä, vaikka olisin varmasti ihan hyvä kumppani.

Ei se niin mene. Mies sekä ensin lähestyy asiallisesti, että sitten vasta kuuntelee jälkikaikuja. Olen yrittänyt hokea tätä, mutta se ei mene miehille perille:

Nainen valitsee. Sinun tyyppinen nainen on se, joka tykkää SINUSTA. Sen tiedät vasta sitten, kun olet viemässä häntä johonkin, ja nainen oikeasti tulee mukaan. VAIN TOIMINTA RATKAISEE. 

M47

Vierailija
89/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen kerran muka se, että ei saa ahdistella eikä käyttäytyä tavalla jonka naiset kokevat äärimmäisen vastenmieliseksi ja uhkaavaksi (suorat seksiehdotukset) on olevinaan syy sille, että miehet jäävät yksin. 

Lähestyminen on edelleen ok, mutta jos sen asiallisesti tekeminen on ylivoimaista, niin parempi ihan oikeasti jättää lähestymättä.

Sosiaaliset taidot ovat avainasemassa ihan kaikessa ihmistenvälisessä kanssakäymisessä.

Kerro millä lailla sinua saa lähestyä. Ja ovatko nämä lähestymisen säännöt saman kaikkien naisten kohdalla? Eli mistä mies voi etukäteen tietää kunkin naisen lähestymissäännöt, jotta pystyy välttymään metoolta?

Vierailija
90/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en lainkaan ajattele että miehet olisivat jotenkin biologisesti älyllisesti vajaita (vaikka moni mies itse tuntuu sillä käytöksensä selittävän/oikeuttavan), vaan luotan heidänkin kykyyn oppia sosiaalisia taitoja - parempi vaikka sitten myöhään kuin ei milloinkaan. Jos minä autistisena naisena opettelemalla opin miten tässä yhteiskunnassa ollaan ihmisiksi, niin sen ei pitäisi olla temppu eikä mikään autistisille miehille ja vielä vähemmän neurotyypillisille miehille.

Sitä voisi jo kutsua luonnon valinnaksi jos sosiaalisesti kehittymätön, siihen kykenevä mutta siitä kieltäytyvä - eli sopeutumaton - ei pääse lisääntymään. Ei siinä mitään, sitten vaan keksii jotain muuta tekemistä elämällään.

Tulin kirjoittamaan samaa: jos minä as-naisena pystyn navigoimaan sosiaalisia suhteita niin pystyy mieskin. Mi

Neljäntenä sanon, että minäkin olen oppinut maskaamaan. Arvostan silti aitoutta ja sitä, ettei kummankaan tarvitse suhteessa teeskennellä olevansa muuta kuin on. Molemmat voivat kehittyä keskustellen ja toisiltaan oppien.

Vierailija
91/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma miten ihan tavalliset sosiaaliset taidot voi olla nössömiehille niin vaikeita omaksua, koko ajan vaan: "minä minä minä minä minä minä minä minä".

Vierailija
92/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen auttaa nykyisin vihollista menestymään.

Vierailija
93/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kömpelöys ei välttämättä ole ongelma, vaan ulkonäkö. Naisilla on psykologisia tapoja hallita naisia. Näitä ovat:

-sosiaalisten taitojen huonottaminen

-pervottaminen

-pelkopuhe

Huonottamisessa vihjataan, että miehen pitäisi yleensäkin käyttäytyä eri tavalla. Pelkopuheessa poistetaan vastuu omasta käytöksestä vetoamalla keksittyyn tai todelliseen pelkoon, jolloin vastuu siirtyy miehelle. Pervottamisessa taas on kyse siitä, että naisen käsitys kiihottavista asioista ja oikeasta seksuaalisuudesta on erilainen kuin miehen ja nainen ajaa miehen kaivelemaan vikoja itsestään ja olemaan enemmän naisen kaltainen. 

Kävin itse ainoana miehenä eräässä koulutuksessa joitakin vuosia sitten. Kukaan ei kysynyt minulta mitään, kukaan ei kehunut tai jatkanut keskustelunavauksiani, kukaan ei tullut istumaan viereeni tai kutsunut minua istumaan samaan pöytään, joten yhtenä päivänä menin lopulta itse. Jälkeenpäin sain kuulla, että jopa tapaani hakea ruokaa pöydästä oli problematisoitu, mutta siitä ilmoittaminen oli delegoitu toiselle työntekijälle. Tämä ei ollut ainoa kokemus tuollaisesta tilanteesta, missä olin ainoa mies. Voin kertoa toisesta koulutuksesta; koulutuksen alussa meidän piti hakea katsekontaktia toisista ja siellä oli paljon nuoria naisia ja minä nuori mies. Ainut nainen, joka suostui katsekontaktiin oli jo keski-ikäinen. Sattumaa? Tuskin. Jälleen kukaan ei jatkanut tai kehunut keskustelunavauksiani ja yhdessä vaiheessa nuori naisluennoitsija tokaisi tympeästi minulle, kun pohdin ääneen yhtä kysymystä. Hän ei ymmärtänyt minua eikä vaivautunut kysymään, mitä tarkoitin. Koulutuksen lopussa olin jo emotionaalisesti uupunut ja meidän piti katsella kortteja ja kertoa mitä niistä tulee mieleen. En ikinä unohda naiskouluttajan pierua haistellutta ilmettä, kun minun puheenvuoroni tuli. 

Olen alle 180cm pitkä ja kaljuuntunut. Sosiaaliset taitoni ovat huippuluokkaa johtuen pitkästä teatteriharrastuksesta ja muusta monipuolisesta osaamisesta. Yksikään meistä ei voi olla enempää kuin on. Minä voin olla flirttaileva ja super-itsevarma ja se tuntuu oikealta sketsikomediassa, koska sitä ei nähdä minulle oikeaksi käyttäytymiseksi arjessa.

Vierailija
94/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju numero n+1, jossa yritetään häpäistä miehiä olemaan kiinostuneita naisista.

Nykynaiset on parisuhdekelvottomia. Inceliys on aikuisten oikeasti parempi vaihtoehto kuin sirkus parisuhde!

Vierailija
95/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hallita miehiä. EI hallita naisia. 

Vierailija
96/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea liibalaabaa. Kömpelöt nuoret miehet on jo vuosisatoja pelänneet lähestyä naisia, mutta silti vaan väkiluku pallollamme nousee. Eli kyllä varmasti jotain onnistaakin, mutta voidaanhan tästäkin tehdä yhteiskunnallinen ongelma. Ennen sanottiin, että kyllä luonto tikanpojan puuhun vetää. Joku opasko pitäisi ihmisillä olla, missä opetettaisiin, miten ihmisten kanssa toimitaan?

Se tikanpojan puuhun vetäminen on juurikin muuttunut kielletyksi länsimaisessa kulttuurissa. Naisia ei saa esineellistää ja voimaantunut nainen ei tarvitse miehiä mihinkään.

Suuren syntyvyyden kulttuureissa on järjestetyt avioliitot ja pakkoavioliitot. Lisäksi siellä ei ole feminismiä.

Vierailija
97/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaako joku tosiaan, että sääntely takaisin ja, että naisen pitäisi ottaa parisuhteeseen kuka tahansa halukas mies? Miksei opeteta miehille yksin asumisen perusteita, itsenäisesti asioiden hoitamista sekä ylläpitoa (jottei tarvita sitä naista hoitamaan ja ylläpitämään esim kotia tai kaveripiiriä). 

Ehkä ratkaisuksi olisi miehet emäntäkouluun?

Emäntäkoulu saisi tulla takaisin sekä naisille että miehille. Siellä oppii hoitamaan kotia, leipomaan, tekemään ruokaa hyvin vaatimattomistakin aineksista, tekemään taikinat itse ilman kaiken maailman E-koodeja jne. Kaikin puolin kaikille hyödyllisiä taitoja.

Vierailija
98/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen kerran muka se, että ei saa ahdistella eikä käyttäytyä tavalla jonka naiset kokevat äärimmäisen vastenmieliseksi ja uhkaavaksi (suorat seksiehdotukset) on olevinaan syy sille, että miehet jäävät yksin. 

Lähestyminen on edelleen ok, mutta jos sen asiallisesti tekeminen on ylivoimaista, niin parempi ihan oikeasti jättää lähestymättä.

Sosiaaliset taidot ovat avainasemassa ihan kaikessa ihmistenvälisessä kanssakäymisessä.

Ja siis luulet, että ihminen joka ylipäätään ei kehtaa lähestyä naista sillä silmällä, olisi sitten rohkaistuaan sellainen ahdistava limaisia seksijuttuja viljelevä pervo? Eiköhän tyypit, jotka tekee niitä limaisia pervoheittojaan tekee, tee niitä edelleen vain hieman varovaisemmin, välittämättä mistään metoo jutuista. Ja ne mukavat, mutta ujot miehet vain jättävät ne lähestymiset tekemättä, kun ajattelevat etteivät halua olla se ahdistava tyyppi, joka yritti tulla juttelemaan vaikka salilla, vaikka nainen halusi vain treenata.

Vierailija
99/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mietin, että millaisia mun tuntemat vähän vanhemmat miehet on ja sitä, että onko ne hyviä kumppaneita, niin ikävä kyllä ei ne ole. Puhun nyt 40 - 60-luvulla syntyneistä ukoista. Ukkini, enoni, kavereideni isiä, osa tätien miehistä ja oma isäni on kaikki semmosia, että minä (noin 40-vee nainen) en kattelisi niitä yhtään. En esim. käsitä miksi hitossa äitini ei ole eronnut isästäni, joka on saamaton, ilkeä ja itsekäs.

Jos ei ole polvi pojasta parantunut ja osa miehistä on edelleen samanlaisia kuin boomerit ja Gen X:n ukot, niin enpä ihmettele, että ei nuoren milleniaalinaiset ja Gen A:n naiset halua pariutua! Kuka haluaa miehen, joka on pääasiassa pahalla tuulella, itsekäs, puhuu ilkeästi ja ei ota kumppaniaan huomioon? En minä ainakaan halua, että mun tytär olisi huonossa parisuhteessa.

Osasin ite valkata puolisokseni mieh

Samaa mieltä. Tuntemani Gen X miehet ovat hyviä miehiä.

Vierailija
100/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuren syntyvyyden kulttuureissa on järjestetyt avioliitot ja pakkoavioliitot. Lisäksi siellä ei ole feminismiä.

Ja samalla nuo maat ovat köyhiä, sotaisia ja onnellisuustutkimusten häntäpäässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan