Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kömpelöt nuoret miehet pelkäävät jo lähestyä naisia- siitä voi tutkijan mukaan seurata ongelmia

Vierailija
21.06.2024 |

Suomessa vuosien 1992 ja 2015 välillä niiden miesten määrä on kaksinkertaistunut, joiden on vaikea löytää itselleen kumppania.

Tutkimusten mukaan yksin olevista miehet haluaisivat kumppanin naisia useammin ja puolisotta jääminen on miehille naisia haitallisempaa; sinkkumiehet ovat sinkkunaisia onnettomampia. Samaan aikaan kun etenkin nuorten miesten vastentahtoinen sinkkuus on yleistynyt, kaikista seksuaalisesti aktiivisimmat miehet ovat naisten keskuudessa entistä suositumpia.

Harva kannattaa äärimäistä talousliberalismia, sillä rajoittamattomassa markkinataloudessa voitot kertyvät yksille ja samoille onnekkaille. Nuoret miehet vastustavat arvoliberalismia samasta syystä. Rajoittamattomilla deittimarkkinoilla voitot kertyvät harvoille menestyjille ja iso osa miehistä jää kokonaan ilman. Liberaalin seksuaalipolitiikan voittajia ovat naiset ja muutamat menestyjämiehet, sillä he ovat haluttua seuraa parisuhde- ja seksimarkkinoilla.

Viime vuosina seksuaalipoliittisessa keskustelussa on ansiokkaasti korostettu suostumusperusteista seksiä ja naisten kohtaamaa seksuaalista häirintää. Asialla on kuitenkin kääntöpuoli. Seksuaalipolitiikka, jossa seksiin vaaditaan suostumus, mutta suorat seksiehdotukset kuitenkin tulkitaan seksuaaliseksi häirinnäksi, voi näyttäytyä nuorille miehille keskenään ristiriitaiselta ja kasvokkaisia lähestymisiä entisestään hankaloittavalta. Kun seksuaalipolitiikan keskiössä on naisten epämiellyttävät kokemukset, monet harmittomat ja kiltit, mutta sosiaalisesti kömpelöt nuoret miehet saadaan pelkäämään, että naisten lähestyminen on rikos.

Lähde: Turun Sanomat 

Kommentit (451)

Vierailija
61/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmekään jos ei naiset eikä tytöt kiinnostu mykkänä tosikkona möllöttävästä miehestä tai pojasta. Samoin hyvät käytöstavat ja siisti pukeutuminen auttaa paljon, kukaan nuori nainen tuskin haluaa kulkea yhdessä minkään lippisjonnen kanssa. Nykymiehet taitaa olla niin makaronimössöllä kasvaneita, että se koko olemus kun on sitten kuin löysäksi keitetyllä makaronilla. 

Kuka ne makaronit keitti, äiti vai isä? Tarjottiinko makaroneja vain miehille ja pojille? Mitä naiset ja tytöt saivat, suklaatako?

Vierailija
62/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MEETOO vaikuttaa yhä, ei mies saa edes katsoa naista ilman tuomiota.

Naisten aiheuttama syy.

Meetoo on hyvä juttu. Ennen meetootakin oli kirjoittamaton sääntö että naisia ei lähennellä tai huudella niille asiattomuuksia.

Tosi monet miehet ja varsinkin jo 1975 syntyneestä eteenpäin pitää tätä ihan normaalina käytäntönä.

Kohdellaan naisia kuten itse haluaisi kohdeltavan. Annetaan rauha ja pidetään turvavälit.

Suurin osa miehistä osaa käyttäytyä modernisti meetoon säännöillä jo ennen meetoota.

Miehet voisivat ottaa mallia naisista ja antaa naisten lähestyä heitä ilman että huutaa kovaäänisesti ja markkinoi itseään mitenkään. Mainostaminen ja yrittäminen vain aiheuttaa päinvastaisen reaktion. Riittää kun laittautuu nätiksi ja ostaa hienot suloiset vaatteet päälleen ja käy laittamassa nätin kampauks

Naiset ei lähesty ketään vaan odottaa MIESTEN LÄHESTYVÄN HEITÄ. Jos miehetkin heittäytyy passiivisiksi eivätkä tee aloitteen aloitetta täällä ei pariudu kukaan. Olen kokeillut tuota etten tee mitään asennetta siististi pukeutuneena, ei kukaan lähestynyt. Jos itse taas lähestyi niin sillä saavutta edes vähäistä menestystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei suosita vapaata kasvatusta kuten sotien jälkeen. Lapset vain liikkuivat laumassa ja jengiytyminen on se tapa missä opitaan sosiaalisuus itsestään ja suhteetkin muodostuu.

Nykyään kasvatetaan ja kontrolloidaan lapsia. Monet kasvaa yksin tiukkojen sääntöjen alaisuudessa ja vanhemmat katsoo ihan kirjasta miten lasten vapaata mieltä rajoitetaan ja heistä saadaan tottelevainen koira.

Vapaakasvatus takaisin kuten elokuvassa Niskasen Pojat.

Vierailija
64/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lainkaan ajattele että miehet olisivat jotenkin biologisesti älyllisesti vajaita (vaikka moni mies itse tuntuu sillä käytöksensä selittävän/oikeuttavan), vaan luotan heidänkin kykyyn oppia sosiaalisia taitoja - parempi vaikka sitten myöhään kuin ei milloinkaan. Jos minä autistisena naisena opettelemalla opin miten tässä yhteiskunnassa ollaan ihmisiksi, niin sen ei pitäisi olla temppu eikä mikään autistisille miehille ja vielä vähemmän neurotyypillisille miehille.

Sitä voisi jo kutsua luonnon valinnaksi jos sosiaalisesti kehittymätön, siihen kykenevä mutta siitä kieltäytyvä - eli sopeutumaton - ei pääse lisääntymään. Ei siinä mitään, sitten vaan keksii jotain muuta tekemistä elämällään.

Vierailija
65/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun miehet näkee naiset jonain puhtaaseen veteen verrattavana hyödykkeenä johon pitäisi päästä käsiksi, ei ole mitään toivoa.

Vierailija
66/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei lähesty ketään vaan odottaa MIESTEN LÄHESTYVÄN HEITÄ. Jos miehetkin heittäytyy passiivisiksi eivätkä tee aloitteen aloitetta täällä ei pariudu kukaan. Olen kokeillut tuota etten tee mitään asennetta siististi pukeutuneena, ei kukaan lähestynyt. Jos itse taas lähestyi niin sillä saavutta edes vähäistä menestystä.

Naiset ehkä aistii että olet jotenkin viallinen. Riittää kun kävelet kävelykadulla ja olet normaali. Käyt kirjastossa ja laittaudut nätiksi ja olet hymyileväinen mies. Käytät feminiinistä energiaa. Kaikissa miehissä on feminiininen puoli, sillä luodaan yhteys. 

Ei tarvitse uhota tai käydä päälle tai ehdotella mitään. Riittää kun olet olemassa ja naiset kyllä ottaa kontaktia itsestään. Näin minusta tuli isä jo parikymppisenä. Olet hermoissasi tai sitten et käytä feminiinistä voimaa. Feminiininen energia on passiivista. Laittaudut kauniiksi mieheksi ja sinut huomataan. Sinä et ole se joka tuijottaa, vaan naiset on ne jotka huomaa sinut.

Riittää kun laittaudut nätiksi ja olet siistin luonnollinen olemukseltasi.

Vierailija
67/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen harmistuttiin jos synnytti tytön, kohta aletaan pelätä synnyttääkö pojan.

Riippuu lapsen isästä. Mulla on fiksu ja kunnollinen, empaattinen, toisia ihmisiä arvostava mies. Ei ole koskaan tarvinnut pelätä millaisia poikalapsistamme tulee hänen geeneillään ja kasvatuksellaan. 

Kuin omalta näppikseltä. Lisään tosin varmuuden vuoksi, ettei fiksu, kunnollinen, empaattinen, toisia arvostava mies  tarkoita omassa kontekstissa miestä, joka olisi tehnyt kaiken juuri niin kuin minä sanon - enkä olisi sitä halunnutkaan. 

En usko että olisit sellaista tarkoittanutkaan. Monella nuorella naisella vaan näyttää olevan sellainen asenne. Vain heidän ehdoillaan tai ei ollenkaan. Nuoret miehet näyttävät olevan omalla tavallaan yhtä jyrkkiä ja sosiaalisesti taitamattomia.

Vierailija
68/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lainkaan ajattele että miehet olisivat jotenkin biologisesti älyllisesti vajaita (vaikka moni mies itse tuntuu sillä käytöksensä selittävän/oikeuttavan), vaan luotan heidänkin kykyyn oppia sosiaalisia taitoja - parempi vaikka sitten myöhään kuin ei milloinkaan. Jos minä autistisena naisena opettelemalla opin miten tässä yhteiskunnassa ollaan ihmisiksi, niin sen ei pitäisi olla temppu eikä mikään autistisille miehille ja vielä vähemmän neurotyypillisille miehille.

Sitä voisi jo kutsua luonnon valinnaksi jos sosiaalisesti kehittymätön, siihen kykenevä mutta siitä kieltäytyvä - eli sopeutumaton - ei pääse lisääntymään. Ei siinä mitään, sitten vaan keksii jotain muuta tekemistä elämällään.

👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻🙏🏿🙏🏿🙏🏿🙏🏿🙏🏿🙏🏿🙏🏿🙏🏿🙏🏿🙏🏿🙏🏿

Vierailija
69/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka tosiaan niin, että nuoret miehet ovat jotain avuttomia oravanpoikia joita naisten pitäisi kädestä auttaa hyväksikäyttämään itseään. Ihan käsittämätöntä tuubaa taas incelileiristä. Meillä ei näy sellaisia, vaan kaksi kivaa, hyvin käyttäytyvää ja muita kunnioittavaa nuorta miestä, joilla ei ole tarvetta inistä naisten pahuudesta. 

Vierailija
70/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille voitaisiin alkaa opettamaan kouluissa ihmisten mieltenliikkeiden ymmärtämistä ja näitä asioita. Suurin osa miehistä ei tajua näistä paljoakaan.

Naisen mielenliikkeitä ei ymmärrä itse pirukaan, miten niitä muka voisi opettaa???

Ei varmasti ymmärrä, jos on täysin sosiaalisesti sopeutumaton ihmisten kanssa elämiseen eikä ymmärrä lukea ympäristöään ja sieltä tulevia vihjeitä. Myös syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen tuntuu olevan suurimmalle osalle miehiä loogisen päättelyn alue johon heillä ei ole pääsyä.

Vierailija
71/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin kirjoittamaan samaa: jos minä as-naisena pystyn navigoimaan sosiaalisia suhteita niin pystyy mieskin. Miehiltä ei vaadita sosiaalisien kykyjen suhteen oikeastaan mitään, naisena olet helposti piirien ulkopuolella jos käyttäydyt kummallisesti. Päälle vielä se että monet miehet ovat tottuneet saamaan haluamansa jos valittavat tarpeeksi kovaan ääneen ja tulos on tässä.

Vierailija
72/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin, että millaisia mun tuntemat vähän vanhemmat miehet on ja sitä, että onko ne hyviä kumppaneita, niin ikävä kyllä ei ne ole. Puhun nyt 40 - 60-luvulla syntyneistä ukoista. Ukkini, enoni, kavereideni isiä, osa tätien miehistä ja oma isäni on kaikki semmosia, että minä (noin 40-vee nainen) en kattelisi niitä yhtään. En esim. käsitä miksi hitossa äitini ei ole eronnut isästäni, joka on saamaton, ilkeä ja itsekäs.

Jos ei ole polvi pojasta parantunut ja osa miehistä on edelleen samanlaisia kuin boomerit ja Gen X:n ukot, niin enpä ihmettele, että ei nuoren milleniaalinaiset ja Gen A:n naiset halua pariutua! Kuka haluaa miehen, joka on pääasiassa pahalla tuulella, itsekäs, puhuu ilkeästi ja ei ota kumppaniaan huomioon? En minä ainakaan halua, että mun tytär olisi huonossa parisuhteessa.

Osasin ite valkata puolisokseni miehen, joka on lempeä, jämäkkä ja rakastava. On oppinut hyvät tavat isältään, joka on myös mukava ja kunnioittaa puolisoaan.

Vierailija
73/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAISEN " SAAMINEN" EI OLE MIKÄÄN IHMISOIKEUS. TURHA ULISTA TÄÄLLÄ TAI MUUALLA ASIASTA.

Vierailija
74/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin kirjoittamaan samaa: jos minä as-naisena pystyn navigoimaan sosiaalisia suhteita niin pystyy mieskin. Miehiltä ei vaadita sosiaalisien kykyjen suhteen oike

Kolmantena as naisena komppaan edellisiä.

Vierailija
75/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun miehet näkee naiset jonain puhtaaseen veteen verrattavana hyödykkeenä johon pitäisi päästä käsiksi, ei ole mitään toivoa.

Totta. Toisaalta, naiset tuntuvat näkevän miehet usein muovailuvahana, jonka voi muokata mieleisekseen pukeutumista, ystäviä ja kavereita myöten. Siinä voi olla sovittamaton ristiriita.

Vierailija
76/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä asioissa ollaan kyllä edistytty, mutta näköjään edelleen ollaan 100 vuotta jäljessä siinä, että miehen on tehtävä aloite tai on jotenkin ns. saamaton tai kömpelö eikä ole mies ollenkaan. Aloitteita voivat tehdä myös naiset itse. 

Vierailija
77/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mietin, että millaisia mun tuntemat vähän vanhemmat miehet on ja sitä, että onko ne hyviä kumppaneita, niin ikävä kyllä ei ne ole. Puhun nyt 40 - 60-luvulla syntyneistä ukoista. Ukkini, enoni, kavereideni isiä, osa tätien miehistä ja oma isäni on kaikki semmosia, että minä (noin 40-vee nainen) en kattelisi niitä yhtään. En esim. käsitä miksi hitossa äitini ei ole eronnut isästäni, joka on saamaton, ilkeä ja itsekäs.

Jos ei ole polvi pojasta parantunut ja osa miehistä on edelleen samanlaisia kuin boomerit ja Gen X:n ukot, niin enpä ihmettele, että ei nuoren milleniaalinaiset ja Gen A:n naiset halua pariutua! Kuka haluaa miehen, joka on pääasiassa pahalla tuulella, itsekäs, puhuu ilkeästi ja ei ota kumppaniaan huomioon? En minä ainakaan halua, että mun tytär olisi huonossa parisuhteessa.

Osasin ite valkata puolisokseni miehen, joka on lempeä, jämäkkä ja rakastava. On oppinut hyvät tavat isältään, joka on myös mukava

Gen x on hirveä, pahempi oikeastaan kuin boomerit. Ehkä kyse on enemmän pilaantuneesta sukupolvesta miehiä jotka on huono esimerkki eikä miehistä sukupuolena?

Vierailija
78/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä olin sosiaalisesti hyvin kehittymätön enkä olisi tajunnut jos joku tyttö olisi antanut pieniä vihjeitä. No, jokseenkin he minua kavahtivatkin. Vasta kolmekymppisenä aloin tajuamaan asioista jotain.

Vierailija
79/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille voitaisiin alkaa opettamaan kouluissa ihmisten mieltenliikkeiden ymmärtämistä ja näitä asioita. Suurin osa miehistä ei tajua näistä paljoakaan.

Naisen mielenliikkeitä ei ymmärrä itse pirukaan, miten niitä muka voisi opettaa???

Ei varmasti ymmärrä, jos on täysin sosiaalisesti sopeutumaton ihmisten kanssa elämiseen eikä ymmärrä lukea ympäristöään ja sieltä tulevia vihjeitä. Myös syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen tuntuu olevan suurimmalle osalle miehiä loogisen päättelyn alue johon heillä ei ole pääsyä.

Onpa ylimielinen kommentti. Toinen puoli isoa ongelmaa.

Vierailija
80/451 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä asioissa ollaan kyllä edistytty, mutta näköjään edelleen ollaan 100 vuotta jäljessä siinä, että miehen on tehtävä aloite tai on jotenkin ns. saamaton tai kömpelö eikä ole mies ollenkaan. Aloitteita voivat tehdä myös naiset itse. 

Naiset tekee aloitteita mutta monet miehet ovat niin sosiaalisesti kömpelöitä etteivät osaa vastata siihen mitään. Sitten ulisevat että naisten vika kun ei onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme