Kömpelöt nuoret miehet pelkäävät jo lähestyä naisia- siitä voi tutkijan mukaan seurata ongelmia
Suomessa vuosien 1992 ja 2015 välillä niiden miesten määrä on kaksinkertaistunut, joiden on vaikea löytää itselleen kumppania.
Tutkimusten mukaan yksin olevista miehet haluaisivat kumppanin naisia useammin ja puolisotta jääminen on miehille naisia haitallisempaa; sinkkumiehet ovat sinkkunaisia onnettomampia. Samaan aikaan kun etenkin nuorten miesten vastentahtoinen sinkkuus on yleistynyt, kaikista seksuaalisesti aktiivisimmat miehet ovat naisten keskuudessa entistä suositumpia.
Harva kannattaa äärimäistä talousliberalismia, sillä rajoittamattomassa markkinataloudessa voitot kertyvät yksille ja samoille onnekkaille. Nuoret miehet vastustavat arvoliberalismia samasta syystä. Rajoittamattomilla deittimarkkinoilla voitot kertyvät harvoille menestyjille ja iso osa miehistä jää kokonaan ilman. Liberaalin seksuaalipolitiikan voittajia ovat naiset ja muutamat menestyjämiehet, sillä he ovat haluttua seuraa parisuhde- ja seksimarkkinoilla.
Viime vuosina seksuaalipoliittisessa keskustelussa on ansiokkaasti korostettu suostumusperusteista seksiä ja naisten kohtaamaa seksuaalista häirintää. Asialla on kuitenkin kääntöpuoli. Seksuaalipolitiikka, jossa seksiin vaaditaan suostumus, mutta suorat seksiehdotukset kuitenkin tulkitaan seksuaaliseksi häirinnäksi, voi näyttäytyä nuorille miehille keskenään ristiriitaiselta ja kasvokkaisia lähestymisiä entisestään hankaloittavalta. Kun seksuaalipolitiikan keskiössä on naisten epämiellyttävät kokemukset, monet harmittomat ja kiltit, mutta sosiaalisesti kömpelöt nuoret miehet saadaan pelkäämään, että naisten lähestyminen on rikos.
Lähde: Turun Sanomat
Kommentit (451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syntyvyys jatkaa laskuaan muutaman vuosikymmenen ja jäljellä olevilla nuorilla miehillä ei ole mitään syytä tätä maata puolustaa. Vanhukset kun siihen ei pysty.
No näinpä. Mutta naisiltahan tälläisten syy - seuraus -suhteiden ymmärtämisen edellyttäminen on tunnetusti mahdotonta. Koska naisilla ei ole aivoja, saatika kognitiivisia kykyjä niiden käyttämiseen vaikka aivot olisikin jostain geneettisestä poikkeamasta johtuen. Naiset on kuin n e e k e r e i t ä, niillä ei ole kykyä eikä aivokapasiteettia käsittää aikaa. Molemmille aika konseptina tarkoittaa - ja + n. 15 minuuttia menneisyyteen ja tulevaisuuteen. Naisille aika tarkoittaa karkeasti ottaen asiaa ja sen laitaa kyseisellä hetkellä, joten ne kuvittelevat että näin on aina ollut ja tulee myös aina olemaan. Naiset on biologista kuonaa, joihin kiteytyy kuinka ahneus ja
No nyt kyllä oksensit iljettävää naisvihaa.
No ei kun hän vain yrittää ekstrapoloida omasta surkeudestaan lähtien olennon, joka on häntä alempana, niinkuin sovinismi lupaa jokaisen naaraan olevan. Semmoista luonnostelua nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet haluavat sellaisen naisen, joka on vaikeasti lähestyttävä ja tyly? Miksi mukava, lämmin ja empaattinen nainen ei yleensä kelpaa? Sellainen uskollinen, perinteisen parisuhteen haluava. Valitetaan kun naiset ei halua sitoutua ja pyörittävät tinderissä haaremia, mutta halutaan itselleen kuitenkin tämän kaltainen nainen. Eikö kukaan näe tässä ristiriitaa :D
No mistä sinut tai kaltaisesi löytää jos olette vain kotona palstailemassa?
Etkö sinäkin ole? Siellähän sitä sitten tavataan, kotona palstailemassa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syntyvyys jatkaa laskuaan muutaman vuosikymmenen ja jäljellä olevilla nuorilla miehillä ei ole mitään syytä tätä maata puolustaa. Vanhukset kun siihen ei pysty.
No näinpä. Mutta naisiltahan tälläisten syy - seuraus -suhteiden ymmärtämisen edellyttäminen on tunnetusti mahdotonta. Koska naisilla ei ole aivoja, saatika kognitiivisia kykyjä niiden käyttämiseen vaikka aivot olisikin jostain geneettisestä poikkeamasta johtuen. Naiset on kuin n e e k e r e i t ä, niillä ei ole kykyä eikä aivokapasiteettia käsittää aikaa. Molemmille aika konseptina tarkoittaa - ja + n. 15 minuuttia menneisyyteen ja tulevaisuuteen. Naisille aika tarkoittaa karkeasti ottaen asiaa ja sen laitaa kyseisellä hetkellä, joten ne kuvittelevat että näin on aina ollut ja tulee myös aina olemaan. Naiset on biologista kuonaa, joihin kiteytyy kuinka ahneus ja tyhmyys kulkee käsi kädessä.
Tällaistenkö kanssa sitä pitäis syntyvyys laittaa nousuun? Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on selvä: Jonnejen sosiaalinen kyvyttömyys.
Voisiko tietokoneleikit vaihtaa esim judoon, vaellukseen, voimisteluun, jääkiekkoon, balettiin?
"Tietokoneleikkien" kautta moni on saanut ihan oikeita ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalintaa. Osa uroksista jää aina ilman kumppania kaikissa lajeissa. Miehiä on aiemmin suojellut se että nainen on ollut laillisesti ja yhteiskunnallisesti täysin riippuvainen miehestä. Näin ei enää ole ja niinpä siinä käy että nainen on mieluummin yksin kuin kehnossa suhteessa miehen kanssa, joka ei nappaa. Ei muuta kuin näiden miesten kannattaa keksiä jotain kivaa sisältöä elämäänsä ja panostaa kaverisuhteisiin.
Luonnossa tapahtuu monenlaista. Esim. lintuemo tappaa osan poikasista, jos niihin tarttuu väärä tuoksu tai arvelee, että ruoka ei riitä.
Miksi luonto on hieno juttu silloin, kun mies kärsii? Miksi se ei ollut silloin luonnonvalintaa, kun nainen oli riippuvainen miehestä? Näinhän on aina silloin, kun poistutaan teknologisesti kehittyneistä oloista ja pitää pärjätä ankeissa olosuhteissa. Sinulla tuntuu olevan kiinnostava hybriditeoria luonno
Luonnonvalinta on luonnonvalintaa, ei se ole hienoa tai huonoa. Se vain on.
Molemmat sukupuolet ovat kärsineet. Sanoisin kuitenkin että jääminen ilman pimppaa on kärsimyksistä pienimmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen etsii sosiaalista miestä, jonka taakse voi piilotua ja joka vie aina jänniin sosiaalisiin tilaisuuksiin, mutta pitää aina kädestä kiinni.
Yksin ollaan sitten mmmnnnpiippiip, koska sosiaaliset taidot perustuu tyttölauman läsnäolon antamaan tukeen.
Mitä vikaa tuollaisessa on? Minä (nainen) olen miehelleni juuri tuollainen, vien kivoihin, jänniin ja hauskoihin tilanteisiin ja paikkoihin, silti olen turvallinen ja pidän ujompaa kädestä. Itse olen rohkeampi. Hän on minulle hyvin rakas ja mielelläni hoidan ja järjestän elämään meille molemmille jotain muutakin kuin puuduttavaa arkea. Molemmat nauttivat.
Suhteemme on hyvin onnellinen.
No kaikki ei halua olla miehelleen mitään äitihahmoja. Kuulostaa siltä, kun holhoaisit pikkulasta kädestä kiinni pitäen. Ei vastaa minun käsitystä tasavertaisesta parisuhteesta.
Internet antaa näille katkerille mieslapsosille kanavan missä saada kiukuttelunsa näkyville. Harmi vaan että vauvapalstalla riehuminen ei vaikuta netin ulkopuoliseen elämään ja nämä yksilöt kuolevat yksin ja katkerina. Ja ovat mielestään vielä erityisen älykkäitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalintaa. Osa uroksista jää aina ilman kumppania kaikissa lajeissa. Miehiä on aiemmin suojellut se että nainen on ollut laillisesti ja yhteiskunnallisesti täysin riippuvainen miehestä. Näin ei enää ole ja niinpä siinä käy että nainen on mieluummin yksin kuin kehnossa suhteessa miehen kanssa, joka ei nappaa. Ei muuta kuin näiden miesten kannattaa keksiä jotain kivaa sisältöä elämäänsä ja panostaa kaverisuhteisiin.
Luonnossa tapahtuu monenlaista. Esim. lintuemo tappaa osan poikasista, jos niihin tarttuu väärä tuoksu tai arvelee, että ruoka ei riitä.
Miksi luonto on hieno juttu silloin, kun mies kärsii? Miksi se ei ollut silloin luonnonvalintaa, kun nainen oli riippuvainen miehestä? Näinhän on aina silloin, kun poistutaan teknologisesti kehittyneistä oloista ja pitää pärjätä ankeissa olosuhteissa. Si
Sanoisin kuitenkin että jääminen ilman pimppaa on kärsimyksistä pienimmästä päästä.
Siitä on seurannut massiivinen lapsettomuus, joka johtaa kansakunnan tuhoon vähänkin pidemmällä aikavälillä.
Naisten lähestyminen heikkostatuksisena miehenä ON vähintään rikokseen verrattava teko. Epävarmat miehet ovat todella ahdistavia.
Miksi yhdenkään voimaantunen modernin naisen tulisi sietää epävarmojen vässyköiden haparoivia sekä creepyjä lähestymisyrityksiä? Nykyaikana on aika helppoa saada se komea ja itsevarma mies eikä heikompitasoisia miehiä tarvitse edes kohteliaisuudesta sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassuinta on miten sosiaalidarwinistinaiset hekottelevat tässä ketjussa, että on ihan luonnonmukaista että huonogeeniset miehet jäävät ikuisesti yksin. Se siinä siis on hassua että on huomattavan todennäköistä että siitä heidän omasta poikanaperostaan saattaa tulla tulevaisuudessa myös tällaista geenijätettä. Mitäs ei pärjännyt modernissa maailmassa, saatanan reppana, ihan oma syy.
Ei se ihan luonnonmukaista ole, nössöimmät miehet on aiemmin retuutettu näytille morsmaikkukandidaatin perheelle. Tyypin hyvistä puolista on tiedotettu etukäteen, ettei ne huonot puolet ole niin tyrmäävät sitten tavatessa. Mutta rajansa siinäkin kai silti, vaikka vanhemmat miten hädissään ovat hakeneet suvulle jatketta. Jotain poikaparankin on pitänyt yrittää tehdä silti.
Ja mitä omaan poikaan tulee, olen valmentanut sitä pienestä pitäen elämään ihmisyhteisössä, saam
Hyvä kirjoitus.
Kyllä minunkin äitini varmaan ajatteli, että pojastaan tulee normaali mies, jolla on nuorena tyttöystäviä, myöhemmin vaimo ja lapsia. Vaikeat lapsuuden kokemukset (perheen köyhyys, isän alkoholismi ja itsemurha jne.) yhdistettynä herkkään perusluonteeseeni, ovat kuitenkin vaikuttaneet niin, että olen kärsinyt koko elämäni itsetunto-ongelmista ja huonommuuden tunteesta. Silti olen ihan kunnollinen kansalainen duunarihommissa. Alisuorituja, olisi mussa kykyä parempaankin, mutta ei rohkeutta. Kuten ei naisten lähestymisessäkään. 40-v. ja luovuttanut sen suhteen. Ehkä olen geenijätemies sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyissä asioissa ollaan kyllä edistytty, mutta näköjään edelleen ollaan 100 vuotta jäljessä siinä, että miehen on tehtävä aloite tai on jotenkin ns. saamaton tai kömpelö eikä ole mies ollenkaan. Aloitteita voivat tehdä myös naiset itse.
Naiset tekee aloitteita mutta monet miehet ovat niin sosiaalisesti kömpelöitä etteivät osaa vastata siihen mitään. Sitten ulisevat että naisten vika kun ei onnistu.
En ole koskaan nähnyt yhdenkään naisen tekevän aloitetta. Ikinä. Taitaa olla yhtä harvinaista, kuin yksisarviset.
Ja tuo, että väität miesten olevan kykenemättömiä niitä vihjeitä näkemään, on vain ylimielistä, lapsellista paskaa. Katse tai hymy ei ole vihje mistään.
Minä olen tuollainen "yksisarvinen". Introvertti. Ennen aviomiestäni seurustellut myös. Nyt on hopeahääpäivä käsillä (25v). Vieläkin toisinaan irvailee, että se olin minä, joka teki aloitteen.
Joten olet väärässä. Luultavasti ekstroverttinaisissa on paljonkin aloitteentekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tollasen saatanan piipittäjän olemassaolo on luksustilanne. Ota vastuuta klovni.
Juuri näin. Oikeistolaisessa darwinin maaiilmassa olisi tuollaiset piipittäjät pudotettu pesästä siskosten toimesta jo varhain. Eikä olisi kelvannut välttämättä edes ketulle ruuaksi.
Miksi jauhatte jostain sukupuutosta? Mitä väliä sillä on, vaikka suomalaiset ei lisääntyisi ollenkaan? Kyllä maapallolla riittää ihmisiä aivan liikaa siitä huolimatta. Tuskin olemme geneettisesti niin ylivertainen porukka, että erotuttaisi juuri noista muista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jauhatte jostain sukupuutosta? Mitä väliä sillä on, vaikka suomalaiset ei lisääntyisi ollenkaan? Kyllä maapallolla riittää ihmisiä aivan liikaa siitä huolimatta. Tuskin olemme geneettisesti niin ylivertainen porukka, että erotuttaisi juuri noista muista.
Ne muut eivät ole feministejä.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää että Turun sanomat julkaisee jotain tällaista, jossa katsotaan asiaa tällaisin silmin. Onko ihme Että ongelmat lisääntyvät, kun tällainen on olevinaan yleinenkin, neutraali katsantotapa asiaan? Naiset voittaa vain muutama mies. Ongelma on, että miehet ei saa naisia. Samalla todetaan, että parisuhde on miehille edullisempi juttu kuin naisille. Ehdotus. Muutetaan asioita. Muutetaan ajattelutapoja. Tehdään parisuhteesta oikeasti houkutteleva asia naisille. Vai pitääkö naisia oikeasti pakottaa parisuhteisiin, joihin eivät oikeasti, aidoista syistään, halua?
Toi on mielipidekirjoitus, ei toimittajan lehtijuttu.
Surullinen tarina 354:lla. Et ole geenijätemies vaan olet traumatisoitunut lapsuudessa. Aivan kuten aika moni muukin Suomessa.
Toivottavasti hankit ja saat apua traumasi käsittelyyn. Vielä ei ole myöhäistä elää sellaista elämää, kun haluaisit elää. Elämää rajoittavista traumoista on mahdollista päästä eroon. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää että Turun sanomat julkaisee jotain tällaista, jossa katsotaan asiaa tällaisin silmin. Onko ihme Että ongelmat lisääntyvät, kun tällainen on olevinaan yleinenkin, neutraali katsantotapa asiaan? Naiset voittaa vain muutama mies. Ongelma on, että miehet ei saa naisia. Samalla todetaan, että parisuhde on miehille edullisempi juttu kuin naisille. Ehdotus. Muutetaan asioita. Muutetaan ajattelutapoja. Tehdään parisuhteesta oikeasti houkutteleva asia naisille. Vai pitääkö naisia oikeasti pakottaa parisuhteisiin, joihin eivät oikeasti, aidoista syistään, halua?
Toi on mielipidekirjoitus, ei toimittajan lehtijuttu.
Ei ihan kaikenlaisia mielipidekirjoituksiakaan kannattaisi julkaista jos tavoitteena on olla laadukas ja luotettava media eikä mikään ylilaudanjatketyyppinen väkerrys. Sivusta.
Sen osaan sanoa että mielenkiintoa on ollut enemmän siltä nais osastolta kun ei ole ollenkaan kiinostunut parisuhteesta,kuin silloin kun kuumeisesti sitä etsi. Mut ei enää kiinnosta pitäköön tunkkinsa. Kai he aistii sen epätoivon? M30
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö siis, että nuorille miehille on vain välinearvoja, ei itseisarvoja? Aika ikävä kuva heistä.
Mitä vikaa tuollaisessa on? Minä (nainen) olen miehelleni juuri tuollainen, vien kivoihin, jänniin ja hauskoihin tilanteisiin ja paikkoihin, silti olen turvallinen ja pidän ujompaa kädestä. Itse olen rohkeampi. Hän on minulle hyvin rakas ja mielelläni hoidan ja järjestän elämään meille molemmille jotain muutakin kuin puuduttavaa arkea. Molemmat nauttivat.
Suhteemme on hyvin onnellinen.