Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen
Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?
Kommentit (912)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on pirun katkeria kun ne ei kelpaa niille 5/5 miehille, se lihava ja/tai ruma nainen joka on 1/5 pyrkii saamaa just sen 5/5 miehen ja sit kun se saa pakit siltä mieheltä niin nainen katkeroituu.
En ole lainkaan katkera. Se on vain elämää, ettei kaikki voita geenilotossa eikä koskaan kohtaa sopivaa elämänkumppania. Surullinen siitä toki joskus olin, mutta tosiasioiden hyväksyminen vapautti keskittymään kaikkeen muuhun mukavaan, mitä maailmalla on tarjota. Suosittelen näitä naisettomuuttaan surevia miehiäkin käsittelemään menetyksensä ennen kuin menee ohi koko elämä. Se kun voi olla niin paljon muutakin kuin parisuhde ja mukulat :)
Oletko lihava, tyhmä, ruma, lyhyt vai mikä mättää?
Syntyjäni ruma ja vanhemmiten sairauksien myötä rumemmaksi vain tulen. Hyvää elämää elän tästä huolimatta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten jännä kuinka meillä suomalaisilla miehillä ja japanilaisilla naisilla on samat arvot, kun olemme oikeistolaisia (suomalaisten naisten mielestä äärioikeistolaisia juntteja).
Japani on kuin taivas meille sinkkumiehille. Moni nuori mies harrastaa Japanissa matkustelua.
Veikkaan, että moni myös tulee muuttamaan Japaniin seuraavan 5 vuoden sisällä.
Tuota, miksi tätä kommenttia ovat naiset alapeukuttaneet?
Koska jaksat jankuttaa Japanista, mutta et tee elettäkään sinne muuttamiseksi. Anna poeka mennä jo.
Miksi muuttaa, kun voi matkustella? Ja älä sinä pojittele minua, akka.
Miehethän inhoaa matkustelua, itse olette sanoneet noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vieläkään ymmärrä miksi varsinkaan miehet eivät lähde sinne Turkkiin, jos kerta kaipaavat perinteisiä arvoja.
Mikä ihmeen logiikka taas? Turkkilainen islamilainen elämäntapa, pakkonaittamiset ja kunniaväkivaltahan ovat niitä asioita, joita miehet nimenomaan vastustavat tänne saapuvien tunkeilijoiden osalta. Äärimmäisen harvassa ovat suomalaiset miehet, jotka edellä mainittua haluavat. Kun sen sijaan vasemmistolle äänensä antavat naiset, antavat äänensä suoraan juuri tuollaiselle kehitykselle.
Sano mitä sanot, mutta näin asia on prikulleen.
Naisen logiikaksi tuota kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se täysin kiistaton fakta, että naisten emansipaatio on ollut jättimäinen yhteiskunnallinen virhe ja ne pitäisi palauttaa takaisin luonnolliseen olotilaansa eli miesten holhoukseen.
😂😂😂 "täysin kiistaton fakta"=incelin märkä päiväuni 👍
Ei inceleillä ole ennen ollut yhtään helpompaa. Tutkimusten mukaan vielä 1900- luvun alkuun asti vain noin 40 % miehistä pääsi lisääntymään. Naisista lisääntyi noin 70 %.
Olen itse feministi ja pidän monien muiden naisten suhtautumista islamiin naiivina. Islam ei sovi länsimaiseen demokratiaan ja tasa-arvoiseen yhteiskuntaan. Monet näistä m*slimeista ovat lähinnä omiensa seurassa, esim. Saksassa on jo paljon alueita missä on lähinnä m*slimeita. Koska heidän omat arvonsa poikkeavat niin rajusti omistamme, he eivät luonnollisesti kunnioita meitä juurikaan. Heidän kirjansa sanoo että nainen on miehen omaisuutta ja alempiarvoinen, ja sitten he tulevat tänne missä naiset ovat itsenäisiä ja monet eivät edes elä miesten kanssa. He myös pyrkivät tuomaan takapajuista sh*ria-lakia länsimaihin, sen verran röyhkeitä ovat. Monet muut etniset ryhmät eivät aiheuta ongelmia.
Siitä huolimatta miesten mielipiteet on vielä enemmän p*rseestä mielestäni. Miehet ei vaan tunnu ymmärtävän sitä että nainen ei halua olla eriarvoinen eikä kynnysmatto. Heti kun vähänkin menettävät etuoikeuksiaan alkaa marina. Heti kun tyttöystävää ei saa kotiovelle vaan pitää kehittää itseään ja tehdä asian eteen jotain, syy on taas naisten. Kuka tällaista jaksaa kuunnella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten jännä kuinka meillä suomalaisilla miehillä ja japanilaisilla naisilla on samat arvot, kun olemme oikeistolaisia (suomalaisten naisten mielestä äärioikeistolaisia juntteja).
Japani on kuin taivas meille sinkkumiehille. Moni nuori mies harrastaa Japanissa matkustelua.
Veikkaan, että moni myös tulee muuttamaan Japaniin seuraavan 5 vuoden sisällä.
Tuota, miksi tätä kommenttia ovat naiset alapeukuttaneet?
Koska jaksat jankuttaa Japanista, mutta et tee elettäkään sinne muuttamiseksi. Anna poeka mennä jo.
Miksi muuttaa, kun voi matkustella? Ja älä sinä pojittele minua, akka.
Miehethän inhoaa matkustel
Me nuoret miehet ei vihata. Moni meistä matkustelee Japanissa ja Etelä-Koreassa. Useat jopa vuosittain. Jallis harrastus, mutta matkustelu Aasiassa avartaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut "arvojen eriytymistä" lähinnä siinä, että liian monelta mieheltä ei löydy empatiaa itsestään erilaisia kohtaan. Oli kyse sitten vähemmistöistä, vammaisista, köyhistä, sairaista, naisista, lapsista... jopa luontokappaleista. "Jokainen pärjätköön omillaan" ja "kaikesta ja kaikista saa vitsailla" hallitsee. Naiset puolestaan eivät halua katsella moista käytöstä. Siinä se suurin syy.
Naiset tuottavat itse monesti tuota käytöstä sekä miehille että naisille. Sosiaalisesti taitavasti tosin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vieläkään ymmärrä miksi varsinkaan miehet eivät lähde sinne Turkkiin, jos kerta kaipaavat perinteisiä arvoja.
Itse lähdin ja toin vaimon sieltä tänne. On muuten kaikin puolin suomalaista naista parempi! Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se täysin kiistaton fakta, että naisten emansipaatio on ollut jättimäinen yhteiskunnallinen virhe ja ne pitäisi palauttaa takaisin luonnolliseen olotilaansa eli miesten holhoukseen.
😂😂😂 "täysin kiistaton fakta"=incelin märkä päiväuni 👍
Ei inceleillä ole ennen ollut yhtään helpompaa. Tutkimusten mukaan vielä 1900- luvun alkuun asti vain noin 40 % miehistä pääsi lisääntymään. Naisista lisääntyi noin 70 %.
Olisiko tähän vaikuttanut tyypillinen perimisjärjestyskin eli esikoispoika perii tilan ja loput jälkeläiset ovat enemmän tai vähemmän omillaan. Kaukana tasa-arvosta sekin.
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyttävä tuo yhden miehen kommentti jutussa ettei aio "vaihtaa sukupuolta tai tehdä muuta muodikasta". Ettei siis tajua ettei sukuputolta vaihdeta muodin takia vaan siksi että on syvä, elämänmittainen kokemus ettei kuulu siihen sukupuoleen johon on syntynyt.
En pidä tuosta tyypistä muuten, mutta kyllä siitä on tullut muoti-ilmiö. Oikeita transeja on todella pieni määrä. Nykyään vaan ihmiset pakenevat ties mitä mielenterveysongelmia transiutumiseen, tai tuntevat olonsa tylsäksi jos eivät ole jotain erityistä. Tai kun heterodeittailussa ei käy flaksi, muutetaan sukupuolta ja yritetään manipuloida homot antamaan koska muutenhan on "transfoobikko". Sitten tulee osa katumapäällekin. Tämä on tullut useaan kertaan nähtyä.
Naisvihamielisyys ei vetoa naisiin. Kumma juttu.
Onneksi nämä vähemmistössä olevat naisia vihaavat miehet eivät voita demokratiassa. Yhdessä niiden fiksumpien miesten kanssa naiset äänestävät ja päättävät mihin suuntaan maa kulkee. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin.
Hieno juttu. Itseäni harmittaa kun synnyin liian aikaisin ja takana on jo pari kihlausta ja avoliittoa, joista viisastuneena en aio enää alkaa suhteeseen. Olen ollut vuoden sinkkuna enkä ole koskaan ollut näin onnellinen ja seesteinen. Parisuhde tuo turhaa stressiä ja taakkaa varsinkin naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää miesvihaa. Jatkuvaa tykitystä raiskauksista, pahoinpitelyistä yms. Toihan on jotain marginaalista linnakundikamaa. Ei se kadulla vastaan tuleva tavallinen mies, joka on menossa toimistoon tai työmaalle ole mikään hullu hakkaaja raiskaaja joka etsii naisesta kodinkonetta. Miksi täällä annetaan ymmärtää että normaali mies, eli se joka yleensä tulee vastaan, on jotain tuollaista hullua? Miten se edes on mahdollista, jos pojat ja tytöt kasvaa samoissa perheissä, että toisesta tulee enkeli ja toisesta demoni?
Nyt osut niin väärään kuin voi.
Ra iskaajat ja pahoinpitelijät on usein nimenomaan tavallisia miehiä ihan tavallisista perheistä. Usein vielä fiksuina pidettyjä, joista kukaan ei uskoisi mitään pahaa. Myös se mies oli em. joka mut rai skasi. Perheenisä, kunnollinen kanta-suomalainen.
Tämä on iso syy myös sille, miksi vain 1/6 ra iskauksista
Jep, ystäväni myös r*iskattiin, suurin osa yhteisistä kavereista (hänen ja miehen) asettuivat miehen puolelle, tyyppi kun oli hyvä manipuloimaan... tyypillinen hovin kokoaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin.
Hieno juttu. Itseäni harmittaa kun synnyin liian aikaisin ja takana on jo pari kihlausta ja avoliittoa, joista viisastuneena en aio enää alkaa suhteeseen. Olen ollut vuoden sinkkuna enkä ole koskaan ollut näin onnellinen ja seesteinen. Parisuhde tuo turhaa stressiä ja taakkaa varsinkin naiselle.
Varsinkin miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse feministi ja pidän monien muiden naisten suhtautumista islamiin naiivina. Islam ei sovi länsimaiseen demokratiaan ja tasa-arvoiseen yhteiskuntaan. Monet näistä m*slimeista ovat lähinnä omiensa seurassa, esim. Saksassa on jo paljon alueita missä on lähinnä m*slimeita. Koska heidän omat arvonsa poikkeavat niin rajusti omistamme, he eivät luonnollisesti kunnioita meitä juurikaan. Heidän kirjansa sanoo että nainen on miehen omaisuutta ja alempiarvoinen, ja sitten he tulevat tänne missä naiset ovat itsenäisiä ja monet eivät edes elä miesten kanssa. He myös pyrkivät tuomaan takapajuista sh*ria-lakia länsimaihin, sen verran röyhkeitä ovat. Monet muut etniset ryhmät eivät aiheuta ongelmia.
Siitä huolimatta miesten mielipiteet on vielä enemmän p*rseestä mielestäni. Miehet ei vaan tunnu ymmärtävän sitä että nainen ei halua olla eriarvoinen eikä kynnysmatto. Heti kun vähänkin menettävät etuoikeuksiaan alkaa marina. Heti kun tyttöys
Ei ole eriarvoisuutta eikä kynnysmattona olemista ajatella, että miehet ja naiset ovat olemuksellisesti erilaisia. Monet miehet antavat erittäin paljon periksi naisille nykyään; naiset jopa puhuvat miehen kouluttamisesta. Keskusteluja parisuhteesta käydään paljon enemmän naisten ehdoilla kuin miesten. Parisuhteessa ajatus, että mies ja nainen ovat täysin samanlaisia ja kaikki työt laitetaan puoliksi, ei toimi.
Olen hoitanut heteroparisuhteeni hankkimalla hyvän naisen.
Polarisoituminen on luonnonlaki. Naisten parissa lietsotaan vihaa perinteistä mieskuvaa vastaan. Ja seuraukset näemme. Viha on jo levinnyt politiikkaan. Vihreiden ja Vasemmistoliiton kansanedustajista 18% on heteromiehiä. Ja nekin soijia.
Tyttäreni levittää haaraa mamulle, poikani joko homoilee tai on incel.
Jos jään sinkuksi/leskeksi, niin yritän saada englannintaitoisen idän naisen. Siis kaukoitä tai slaavi. Pienempi vaiva. Ei ole järkeä yrittää naista joka inhoaa sinua koska suomalainen heteromies.
Haluan korostaa, että itselleni on se ja sama miten media lietsoo vihaa suomalaismiehiä vastaan. En kuitenkaan taivu nykyfeminismiin.
Hyvää juhannusta.
Lähes kaikki henkiseen hyvinvointiin liittyvä on pohjimmiltaan useamman asian tuotosta. Maailmaan tullessamme meillä kaikilla ei ole tasaveroisia mahdollisuuksia. Elämä avautuu erilaisena sen mukaan, millaiseen perheeseen, talouden sykliin, yhteiskuntaan ja sosiaaliluokkaan synnymme. Elämä on erilaista miehille, naisille ja muunsukupuoliseksi itsensä huomaaville. Ulkoisesti viehättävä ja norminmukainen ei aavista, millaisia haasteita normista poikkeava kohtaa. Emme mahda paljoakaan sille, mitä olemme syntymässä saaneet. Ehdimme yleensä myös rakentaa oman tapamme selvitä elämössä ennen kuin olemme niin vanhoja, että meillä alkaa olla myös kykyä arvioida, mihin selviytymiskeinomme meidät lopulta vievät. Kuinkahan moni valitsisi edelleen suorittamisen ja omien tuntemusten syrjään työntämisen pääasialliseksi selviytymiskeinokseen, jos tietäisi, millaiseen oirekirjoon se voi aikanaan johtaa ja miten vaikea näistä selviytymiskeinoista on irrottautua?
Ensimmäisen elämisen taitojen opiskelukierros tehdään sen ehdoilka, mitä näkymiä elämä lapsuudessa ja nuoruudessa tarjoaa. Suorittajaperheeseen syntyvä hyvin todennäköisesti suorittaa itsekin. Aikuisena avautuvat kuitenkin toisenlaiset mahdollisuudet harkita elämänvalintojamme tietoisesti aiemman kokemuksen pohjalta. Saamme yhä enemmän näkökulmaa siihen, millaisilla periaatteilla itse kukin ohjaamme elämäämme, mitä taitoja meillä jo on hallussa ja mitä vielä on tarpeen kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on todettava että naiset eivät oikein tajua maailman menoa. Mitä vähemmän naiset ovat kotona, sen huonommin maailmassa on asiat.
Ai, maailmassa huonoiten asiat Pohjoismaissa? Länsi-Euroopassa?
Itse asiassa surkeimalla tolalla asiat ovat niissä maissa, joissa naiset ovat alistetussa asemassa. Vaikkapa Afganistan, ihan täydellinen esimerkki maasta, jossa kaikki on huonosti.
Tutkitusti yksi parhaista tavoista saada yhteiskunta jaloilleen on kouluttaa tytöt siinä kuin pojatkin, saada naiset töihin ja aktiivisiksi yhteiskunnan jäseniksi.
Ja en laita lähdettä, koska tämä on keskustelupalsta ja lainaamani kirjoittaja tietää tämän kaiken, mutta purkaa vain naisvihaansa.
Naisviha on ongelma, ei edes välttämättä erilaiset arvot. Naisten kaikkialla tulisi olla nyt tarkkana, oikeutemme on hankittu kovalla työllä ja pelkään, että n
Joo tämä aina jaksaa naurattaa. Kyllä, jos naiset olisivat nyrkin ja hellan välissä kuten takapajuisessa lähi-idässä, asiat olisivat hienosti. Ilman öljyä niilläkään ei olisi mitään muuta kuin typerä väkivaltainen uskontonsa.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolesta riippumatta, niin sivistystä on se, että arvostaa muitakin näkemyksiä ja tapoja elää, kuin omansa. Olla ihminen ihmiselle.
Sen enempää persujen tai vasureiden haukkuminen ei ole merkki sivistyneestä ihmisestä.
Varsinkin nykyään kun ihmiset kuplautuvat somessa eri leireihin, niin tekee erittäin hyvää kurkistaa oman kuplansa ulkopuolelle ja myös arvostaa ihmisiä ihmisinä eikä se, että näkee asioita eri tavalla, tarvitse eikä saa antaa vaikuttaa siihen.
Menkää oluelle erilaisten ihmisten kanssa, olkaa eri mieltä asioista, mutta pitäkää hauskaa ja pitäkää asiat asioina. Ja guess what. Se on paljon suositeltavampaa tekemistä, kuin olla täällä. Ja muuten. Miksi ihmeessä olette täällä, nyt kun on juhannus?
Juuri näin. Hyvää jussia sinullekin :)
Mä en ymmärrä miten ne sovinistisiat ovat alun perinkään saaneet naisia. Ja saavat edelleen. Taitaa naissukupuolessa olla jotain perustavanlaatuisesti vialla. Olisiko geneettistä?