Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen

Vierailija
21.06.2024 |

https://yle.fi/a/74-20092961

Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?

Kommentit (912)

Vierailija
421/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko näin naisena sanoa, että järkyttää vähän suomalaisten miesten asenteet tuon artikkelin  luettua ja graafit nähtyä. Mistä tuo miesten lisääntynyt kireys ja tasa-arvoa (ja naisiakin) kohtaan lisääntynyt viha on lisääntynyt?

No itse naisena en ihmettele yhtään. Sitä saadaan mitä on tilattu. Olen iloinen, että miehet ei jää jalkoihin, vaan pitävät puolensa. Ja naiset ei varmasti vihaa yhtään vähempää miehiä. Molemminpuolistahan tuo näyttää olevan. Sen näkee kommenteistakin

Mitähän tämä miesten jalkoihin jääminen olisi, osaatko kertoa?

Sitä että alistuu ottamaan kaiken paskan niskaan mukisematta. Kaiķki kaksoisstandardit, yleistämiset ja haukkumiset ym. Tämä yhteiskunta

Tyypillinen poikaäiti. Miehet eivät ikinä puolustaisi naisia niin raivokkaasti kuin sinä puolustat miehiä.

Vierailija
422/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma parisuhteiden syntymiseen on se että naiset vaan yliarvioivat oman tasonsa. 

Ruma nainen luulee olevansa kaunis ja lihava nainen luulee olevansa normaalipainoinen/hoikka, tämä naisten oman tason yliarvioiminen johtaa siihen että lähes kaikki naiset etsii sitä lentäjälääkärimiestä joka näyttää miesmallilta. 

Mistä tämä siis johtuu? Siitä että naiset katsoo hömppää telkkarista vai siitä että rumaa naista sanotaan kauniiksi? Siitä että lihavaa naista sanotaan normaalipainoiseksi? Se on jopa sairasta minusta että lihava nainen väittää olevansa normaalipainoinen, mistä tämä vääristymä johtuu?

Se lihava nainen voi silti saada sen pitkän, komean ja varakkaan akateemisen miehen. Ei ylipaino kaikista miehistä ole paha asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, en halua miestä enkä lapsia elämääni

Sama täällä. Jos löytyy hyvä mies, joka jakaa samat arvot, niin parisuhdetta voi miettiä siinä tapauksessa. Eipä ole vielä vastaan tullut. Yhteen en muuttaisi ikinä. Sitäkin on kokeiltu ja huonoksi todettu.

Arvojen jakajia on paikat täynnä, mutta mitenkäs tuo muu hyvyys? Ei taida 171 cm mies kelvata, vaikka LBGT-tukeminen olisikin hänelle tärkeä osa elämää?

Älä jaksa. Itse torjuin miehen joka on 171 cm (tiedän koska pystyn vertaamaan itseeni), siitä syystä etten halua seurustella miehen kanssa. Hän kuitenkin löysi muutamassa kuukaudessa toisen ja alkoi seurustella. Myös ystäväni mies jonka kanssa ovat olleet vuosia yhdessä on lyhyt, molemmat alle 170 cm.

Vierailija
424/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten miesten arvot tulleet konservatiisemmaksi -> koska nuorissa miehissä on suomessa tätä nykyä todella paljon muslimiperheestä. Ja arvot levittyvät myös kantasuomalaisille nuorille koska ovat samaa kaveriporukkaa usein.

M*slimit on toki konservatiivisia ja heidän uskontonsa naisia vihaava mutta kyllä luulen että suomalaiset miehet vihaavat sitä että feminismi on antanut naisille enemmän vapauksia, sekä sitä että yhä useampi nainen mieluummin valitsee sinkkuuden kuin huonon parisuhteen. Siitä tämä konservatiivisuuden nousu.

Feminismin antamat vapaudet ovat pelkkää valhetta. Nuori nainen valitessaan sinkkuuden ei tule ajatelleeksi, että 60vuotiaana hän on hyvin erilainen kuin 30-vuotiaana. Perhe ja lapset ovat suuri rikkaus elämässä. 60-vuotiaan naisen ulkonäköä ei enää ihailla, ja työelämässä nuoremmat ottavat hänen paikkansa. Lapset ja lapsenlapset sen sijaan hyväksyvät hänet sellaisena kuin hän on. 

Vierailija
425/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma parisuhteiden syntymiseen on se että naiset vaan yliarvioivat oman tasonsa. 

Ruma nainen luulee olevansa kaunis ja lihava nainen luulee olevansa normaalipainoinen/hoikka, tämä naisten oman tason yliarvioiminen johtaa siihen että lähes kaikki naiset etsii sitä lentäjälääkärimiestä joka näyttää miesmallilta. 

Mistä tämä siis johtuu? Siitä että naiset katsoo hömppää telkkarista vai siitä että rumaa naista sanotaan kauniiksi? Siitä että lihavaa naista sanotaan normaalipainoiseksi? Se on jopa sairasta minusta että lihava nainen väittää olevansa normaalipainoinen, mistä tämä vääristymä johtuu?

Tätä en ymmärrä miehissä. Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, mitä kukakin itsestään ajattelee? Antakaa lihavan ja ruman olla tyytyväinen omaan elämäänsä. Mitä se kenellekään kuuluu? Onko taustalla taas se ajatus, että jos on vaatimaattomamman näköinen, on oltava kiitollinen jos mikä tahansa örkki osoittaa kiinnostusta sanomalla, että mennään paneen? Lopettakaa miehet naisten arvostelu. Eläkää omaa elämäänne ja antakaa toisten elää. Hyvässä lykyssä sopiva kumppani tulee eteen, tai sitten ei. 

Vierailija
426/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vieläkään ymmärrä miksi varsinkaan miehet eivät lähde sinne Turkkiin, jos kerta kaipaavat perinteisiä arvoja.

Miehet eivät ole vielä pääosin muslimeja.

Naisille ei ole ongelma ottaa turkkilaisia miehiä. Ovat kovia tekemään työtä ja elättävät perheensä hyvin. Kohtelevat naisiaan kuin kukkaa kämmenellä.

Persumiehet jäävät ilman 😂

"älä kerro satuja, en mä jaksa kuunnella..." Onhan nämä jotkut naisten (?) kommentit ihan keitetyn lampaan suusta. Ei ihme ettei voi ottaa vakavasti. 

Vierailija
427/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten miesten arvot tulleet konservatiisemmaksi -> koska nuorissa miehissä on suomessa tätä nykyä todella paljon muslimiperheestä. Ja arvot levittyvät myös kantasuomalaisille nuorille koska ovat samaa kaveriporukkaa usein.

M*slimit on toki konservatiivisia ja heidän uskontonsa naisia vihaava mutta kyllä luulen että suomalaiset miehet vihaavat sitä että feminismi on antanut naisille enemmän vapauksia, sekä sitä että yhä useampi nainen mieluummin valitsee sinkkuuden kuin huonon parisuhteen. Siitä tämä konservatiivisuuden nousu.

Feminismin antamat vapaudet ovat pelkkää valhetta. Nuori nainen valitessaan sinkkuuden ei tule ajatelleeksi, että 60vuotiaana hän on hyvin erilainen kuin 30-vuotiaana. Perhe ja lapset ovat suuri rikkaus elämässä. 60-vuotiaan naisen ulkonäköä ei enää ihailla, ja työelämäs

Naisille ei löydy miehiä, jotka maksavat mukisematta koko perheelle hyvän elintason. Lasten tekeminen tuhoaa naisten työuran ja eläkkeen, siksi miehen pitää maksaa kaikki.

Vierailija
428/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismin antamat vapaudet ovat pelkkää valhetta. Nuori nainen valitessaan sinkkuuden ei tule ajatelleeksi, että 60vuotiaana hän on hyvin erilainen kuin 30-vuotiaana. Perhe ja lapset ovat suuri rikkaus elämässä. 60-vuotiaan naisen ulkonäköä ei enää ihailla, ja työelämäs

Siinä vaihtoehtojen välissä oli se hyvä parisuhde, jota jokainen tavoittelee. Naiset haluavat liberaaleja, kouluttautuneita miehiä, joiden kanssa tehdä ne lapset. Yleensä tämän tyypin miehet myös pysyvät perheissään mukana ja vanhenevat vaimonsa rinnalla.

Vierailija
429/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin. 

Ja kun teinityttäresi ovan 60-vuotiaita, yksinäisiä ja katkeria elämästään elämästä ja katselevat kateellisina tuttujensa lapsia ja lapsenlapsia niin sitten on myöhäistä katua.

Lapsen saaminen ei edellytä parisuhdetta, varsinkaan miehen kanssa. Minulla on kaksi lasta ja en ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä miehen kanssa. N32

Friikkitouhua. Miksi niin monet naiset vihaavat ihmisyyttä näin paljon? Koko ajan vaan pitää ajautua kauemmas ihmisyydestä vaan sen takia et itellä ois mahdollisimman kivaa. 

Ihmisyyttä on elää mahdollisimman surkeana miehen kanssa?

Vierailija
430/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä miehissä. Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, mitä kukakin itsestään ajattelee? Antakaa lihavan ja ruman olla tyytyväinen omaan elämäänsä. Mitä se kenellekään kuuluu? Onko taustalla taas se ajatus, että jos

Ongelma on se että naiset kun yliarvioi tasonsa niin se johtaa kohtaato ongelmaan eli sopivaa kumppania ei miehet löydä ja naiset taas tuskailee sen kanssa kun ne heidän tavoittelemat miehet ei heitä kelpuuta. Se alhaisen tason nainen ei nyt vaan kelpaa sille tasokkaalle miehelle koska se tasokas mies voi saada sen kauniin naisen kumppaniksi.

Naiset ihan itse omalla käytöksellään tuhoavat ja sekoittavat parisuhdemarkkinoita. Naisten pitäisi oikeasti katsoa peiliin ja heidän pitäisi kyetä arvioimaan oma pärstä rehellisesti siinä ja naisten pitäisi oikeasti hyväksyä se oma ylipaino. 

Vierailija
431/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen puhetta tämäkin on että ei tarvitse enää miestä mihinkään? Ei hyvä parisuhde olekaan koskaan ollut sitä että on pakko vasten tahotaan olla jonkun kanssa syystä x. On paljon pareja jotka kaipaavat toisiaan, kun joutuvat olemaan erossa. On yhteisiä haaveita, monilla siihen kuuluu perhe, joita tavoitella yhdessä.

Kysymykset siitä mihin parisuhdetta tarvitsee ovat outoja. Sama kuin kysyisi mihin ystäviä tarvitsee. No siihen että voi jonkun kanssa yhdessä jakaa elämää, tukea toinen toista, välittää toisesta. Ehkä hankkia lapsia yhdessä, koska niissä on paljon rakastettavaa.

No se "mihin parisuhdetta tarvii" johtuu siitä että miehet eivät pysty tarjoamaan noita mainitsemiasi asioita. Joten johtopäätös on että sillä parisuhteella ei tee mitään. Tämä ei tosin tunnu olevan vain suomalainen ongelma, kiinalainen tuttuni sanoi että hänen naispuoleiset sukulaisensa kaikki oikeastaan pitävät lapsia ainoana positiivisena puolena avioliitossa...

Vierailija
432/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä kuinka meillä suomalaisilla miehillä ja japanilaisilla naisilla on samat arvot, kun olemme oikeistolaisia (suomalaisten naisten mielestä äärioikeistolaisia juntteja).

Japani on kuin taivas meille sinkkumiehille. Moni nuori mies harrastaa Japanissa matkustelua.

Veikkaan, että moni myös tulee muuttamaan Japaniin seuraavan 5 vuoden sisällä.

Vierailija
433/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sinulle on siitä, mitä sinulle tuntemattomat naiset ajattelevat itsestään? Oletko ajatuspoliisi?

Vierailija
434/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoa huutavat vihervassarinaiset ovat naisten pohjasakkaa samalla tavalla kuin naisille ovat terassilla notkuvat persumiehet.

Yleensä nämä naiset vihervassarinaiset ovat korkeammalle koulutettuja, paremmissa töissä, rikkaampia ja itsenäisempiä. Matkustelevat ja puhuvat kieliä.  Pariutuvat toisten samanlaisten kanssa.  Heillä menee hyvin!

Elä kuvitelmissasi mutta miehiä tällaiset naiset iljettävät.

Luulen muuten, että naiset elävät viimeisiä hyviä aikoja juuri nyt. Kun Suomi ajetaan velanotolla konkurssiin niin kaikki verotulot ohjataan velkojen maksuun ja koko julkinen sektori, koulut, sairaalat,..  myydään. Silloin joutuu töitä tekemään ihan oikeasti jos meinaa töitä saada eikä suojatyöpaikkoja ole. Samoin naisten ja miesten pariutumattomuus estää miesten kuppaamisen ja

Ok, sinulla on harhoja. Yritähän etsiä apua. 

Minulla on oma yritys, oma toimeentulo ja koulutettu vasemmistolainen mies. Toivon, että minun verorahoillani tuetaan pian sinunkin psykoterapiaasi. 

N

Vierailija
435/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on muuttunut, varsinkin suomalaiset ja muut pohjoismaalaiset naiset eivät varsinaisesti tarvitse miestä mihinkään. Taloudellisesti he ovat itsenäisiä, joten naisten ei tarvitse mennä naimisiin henkensä pitimiksi. Tämä on monille todella vaikea pilleri niellä mutta tässäpä tulee: miehen pitää tuoda jotain lisäarvoa naisen elämään, että parisuhde muodostuu.

Enkä tarkoita nyt paksua tilipussia, vaan kumppanuutta, kannustusta, rakkautta, turvaa. Ei minullakaan iso tilipussi ole, itseasiassa päinvastoin kun vaimo on lääkäri niin tienaa huomattavasti minua enemmän. Itse olen mielenterveyspuolen sairaanhoitaja. Olen tuonut muuta siihen paljon puhuttuun pöytään. Haluan uskoa olevani hyvä kumppani, hyvä keskustelija, avoin, suvaitsevainen, kannustava ja hellä rakastaja. Uskon myös tuovani turvaa vaimolle ja lapsillemme. Ainakin lasten mielestä olen paras iskä, se riittää minulle.

Lol, no siitä puhutaan siksi koska aina kysytään että miksi yhä useampi NAINEN ei halua parisuhdetta miehen kanssa. Syynä on että se ei tuo mitään hyvää elämään. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Vierailija
436/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten jännä kuinka meillä suomalaisilla miehillä ja japanilaisilla naisilla on samat arvot, kun olemme oikeistolaisia (suomalaisten naisten mielestä äärioikeistolaisia juntteja).

Japani on kuin taivas meille sinkkumiehille. Moni nuori mies harrastaa Japanissa matkustelua.

Veikkaan, että moni myös tulee muuttamaan Japaniin seuraavan 5 vuoden sisällä.

Hienoa, onni myötä! 

Vierailija
437/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että naiset kun yliarvioi tasonsa niin se johtaa kohtaato ongelmaan eli sopivaa kumppania ei miehet löydä ja naiset taas tuskailee sen kanssa kun ne heidän tavoittelemat miehet ei heitä kelpuuta. Se alhaisen tason nainen ei nyt vaan kelpaa sille tasokkaalle miehelle koska se tasokas mies voi saada sen kauniin naisen kumppaniksi.

Naiset ihan itse omalla käytöksellään tuhoavat ja sekoittavat parisuhdemarkkinoita. Naisten pitäisi oikeasti katsoa peiliin ja heidän pitäisi kyetä arvioimaan oma pärstä rehellisesti siinä ja naisten pitäisi oikeasti hyväksyä se oma ylipaino. 

Koetat siis sanoa, että ottaisit oikein mielelläsi sen pullukan, kotoisan näköisen naisen, jos vaan saisit. Tiedätkö mitä, asiaasi auttaisit, jos suhtautuisit heihin siten kuin ajattelet. Eli kertoisit niille pullukoille, miten ihanilta he sinusta näyttävät ja miten suurin onnesi olisi, jos saisit omaan elämääsi sen kotoisan pullukan rakastettavaksi ja ihailtavaksi. Näytä se, että ihailet heitä, palvot heitä ja antaisit vaikka vasemman käsivartesi heidän eteensä.

Vierailija
438/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä miehissä. Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, mitä kukakin itsestään ajattelee? Antakaa lihavan ja ruman olla tyytyväinen omaan elämäänsä. Mitä se kenellekä

Kyllä mä tiedän olevani ylipainoinen mutta en siltikään huoli miestä, joka ei sytytä niin fyysisesti kuin henkisesti. Mieluummin olen yksin kuin vain tyydyn johonkuhun.

Vierailija
439/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse ainakin olen vielä löytänyt hyviä konservatiivisiä ja oikeistolais naisia ihan hyvin. Eiköhän kaikki ikisinkku naiset ole vassari feministejä jotka eivät pääse sukuaan jatkamaan arvojensa takia eli ei myöskään saa näitä arvojaan pakotettua omilleen lapsilleen.

Isäni oli homofoobikko ja minä ja veljeni ei kumpikaan olla koskaan oltu. :D Oli myös melko seksistinen ja silti minusta tuli feministi. Ei lapset aina seuraa vanhempiensa jalanjälkiä vaikka olisi konservatiiviset arvot.

Vierailija
440/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitä olisikin terve pohja elämään, parisuhteelle ja lasten kasvatukseen. "Olen niin ruma, että täytyypä ottaa tuosta tuollainen rumilusmies ja tottakai myös tehdä jälkikasvulle selväksi, kuinka rumia he ovat ja että katselevat vain kumppania muista rumiluksista."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme