Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eutanasia olisi laillinen niin ottaisitko armokuoleman?

Vierailija
20.06.2024 |

Minä menisin varmasti heti hakemaan armokuoleman, itse en uskalla itse omia päiviäni päättää. Syy jos pitäisi kertoa miksi sen haluaa niin sanoisin että en halua elää tyhmien,ilkeiden ja epärehellisten ihmisten kanssa. Karkuun ei pääse kun kaikkialla on muita ihmisiä ja yhteiskunta valvoo.

Ottaisitko sinä armokuoleman ja jos ottaisit niin miksi? Pitäisikö eutanasia laillistaa niin me halukkaat pääsisimme pois täältä?

M28

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sellaisen tilata myös naapurille? Siis ihan hyvää hyvyyttään ja pyytettömästi kun tuo näyttää oleva koko ajan naama norsun rutulla huutamassa jotain niin sillä taitaa olla tuskia.

Vierailija
142/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan syöpää, ja yksi suurimmista ahdistuksen syistä on se, mistä järjestän rahat eutanasiaan Sveitsissä. On ihan sairasta, että joudun puolikuntoisena tekemään töitä jotta on varaa päättää päivänsä ilman hirveitä tuskia. Eutanasiaa vastustavat ihmiset ovat hirviöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se letku taipuu pakoputkesta auton sisälle ilman lakejakin🤷

Nykyautot vaan on niin vähäpäästöisiä että saattaa olla hengenlähtö tiukassa tuolla menetelmällä.

Samallalailla uudemmistakin saa häkämyrkytyksen ja nirrin pois. 

jos ahdistaa niin ostaa nettiautosta jonkun muutaman satasen kotteron kaasukammioksi. 

Vierailija
144/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan syöpää, ja yksi suurimmista ahdistuksen syistä on se, mistä järjestän rahat eutanasiaan Sveitsissä. On ihan sairasta, että joudun puolikuntoisena tekemään töitä jotta on varaa päättää päivänsä ilman hirveitä tuskia. Eutanasiaa vastustavat ihmiset ovat hirviöitä.

aikoinaan yhdelle vakavaa ja parantumatonta sairautta sairastavalle tuntemalleni henkilölle (kuolemansakin olisi tuossa sairaudessa hyvin ikävä) eräs  lääkäri kirjoitti reseptillä lääkettä  ja sanoi sitten erikseen ja hyvin selkeästi, että älä missään nimessä ota sitten näitä yliannosta, sillä se aiheuttaa varman kuoleman.    Ja jos otat näitä unilääkkeen kanssa, niin et sitten edes huomaa kuolemaasi.  Tuo sukulainen oli pitkään keskustellut lääkärin kanssa halustaan saada kivuton ja helppo kuolema, etenkin, kun hänen kohdallaan mitään parantavaa hoitoa ei ollut.

Voin kertoa tämän, koska tuo lääkärikin mitä luultavimmin on ikänsä perusteella jo mullan alla, mutta muistan miten tuo sukulainen sanoi, että se päivä oli elämänsä paras päivä, kun hänellä oli nyt varma keino päättää itse päivänsä, sitten kun aika on. Hän sanoi, että suuri stressi tipahti hänen harteiltaan alas ja hän voi nyt nauttia täysillä loppuelämänsä päivistä siihen asti kunnes se viimeinen päivä tulee, joko hänen tai kohtalon muun käänteen kautta.

Kohtalo sitten järjesti sen muun käänteen muutama kuukausi tuon vastaanoton jälkeen. Hän sai aivoinfarktin ja kuoli suurinpiirtein välittömästi. Varmasti onnellisena. 

Olen itse ajatellut monesti lämpimästi tuota lääkäriäkin. Hänellä selvästi oli järjen käyttö hanskassa ja ymmärsi elämän realiteetit. Miksi pakottaa ihmisen kärsimään kitumuskuoleman, jos lääketiede voi auttaa  prosessissa ja jokaisella tänne syntyneellä pitäisi olla oikeus päättää elämänsä ratkaisuista itse. Myös silloin, jos haluaa kuolla ja psyyke on sen verran terve, että päätöksen voi tehdä. 

Vierailija
145/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaisin eutanasian koska en saa tarpeeksi kelakorvauksia ja takuuosuuksia. 

Vierailija
146/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyautot vaan on niin vähäpäästöisiä että saattaa olla hengenlähtö tiukassa tuolla menetelmällä.

jos ahdistaa niin ostaa nettiautosta jonkun muutaman satasen kotteron kaasukammioksi. 

Kyllä ainakin minun autoissa on ollut häkäpäästöt aikalailla 0,0% kun se aina katsastuksessa mitataan. Eikä se juuri isompi saa ollakaan. Lieneekö dieseliauto sitten toimivampi tuohon tarkoitukseen?

Vierailija
147/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastusta, mutta se ei kuulu yhteiskunnan maksettavaksi. Sen voisi toteuttaa paljon halvemmallakin kuin sveitsissä.

Vierailija
148/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Olen sairastanut vaikeaa masennusta yli 30 vuotta.

Vierailija
149/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin minun autoissa on ollut häkäpäästöt aikalailla 0,0% kun se aina katsastuksessa mitataan. Eikä se juuri isompi saa ollakaan. Lieneekö dieseliauto sitten toimivampi tuohon tarkoitukseen?

Levollisesti lähti koko 4 hengen perhe

https://yle.fi/a/74-20011595

Vierailija
150/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus tulevaisuudessa. Sitten kun kehoni tai raajani menevät pysyvästi niin huonoon kuntoon, että yksin eläminen ja fyysisesti kuormittavien asioiden tekeminen ei enää koskaan onnistu kunnolla ilman toistuvia ongelmia tai jatkuvaa avustajan tarvetta. Vaihtoisesti silloin jos sairaistuisin pysyvästi niin pahasti, että joutuisin ottamaan useita lääkkeitä tai käyttämään useita erilaisia hoitoaineita suunnilleen päivittäin. Toivottavasti eutanasia laillistettaisiin joskus lähivuosina. Lisäksi toivon että kaikki eutanasiaa, abortteja vastustavat ihmiset erotettaisiin ikuisiksi ajoiksi pois hallituksista, myös kaikista muista vaikutusvaltaisista asemista.

Vierailija
151/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan sen ihan itse kivuttomasti sitten kun /jos sen aika tulee, mikäli en kuole saappaat jalassa aineet on saatavilla kokoajan, lähes jokaisella vähänkään vanhemmalla ihmisellä

Vierailija
152/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti otan avustetun itsemurhan kun aika koittaa.

Vierailija
153/189 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia jos olisi suomessa laillinen niin itsemurhat vähenisi ainakin. 

No mitä se hyödyttäisi? Joka tapauksessa se ihminen kuolisi. Itsemurha on jopa parempi vaihtoehto, siinä päätöksensä poistua tästä maailmasta toteuttaa itse, eikä hengen viemisen kuormaa kasaa toisen harteille. Vai luuletteko, että armomurhaajan ammatti on mielenterveysystävällinen?

Vierailija
154/189 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tarvitaan laki eutanasian toteuttamisesta. Se selkiyttää ja rajaa tilanteet missä ja miten se voidaan toteuttaa ja milloin ei. Tähän ei saa sekoittaa mitään uskontoa tai muuta uskomushömppää. Ilmeisesti 50 000 suomalaista on jo allekirjoittanut kansalaisaloitteen mutta kristiilisen puolueen takia se ei etene.

Vierailija
155/189 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveyssyistä. Ahdistusta vuorokauden ympäri. Päivä ei eroa yöstä eikä yö päivästä.  Asun yksin. Rahaa ei ole edes lääkkeisiin. Mihinkään en uskalla mennä. Ottaisin eutanasian heti. Ei mitään järkeä kuormittaa tulevat vuosikymmenet palvelujärjestelmää, itseäni ja elämässä kiinni olevia läheisiä. Vaikka saisin kaiken mitä maailmassa on, tuska ei helpota. Vaikka saisin kaikilta huomiota ja apua, se ei auta. Terapiat, poliklinikat, päivystykset ja osastot on jo nähty. Antakaa minun mennä. Nyt heti! Älkää surko sitä että lähtisin, surkaa joka ainoaa elossa olevaa hetkeäni. En kestä enää. Auttakaa minut lähtemään. Auttakaa, auttakaa!!!

Vierailija
156/189 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia pitäisi laillistaa mahdollisimman nopeasti mutta kommarit vastustaa sitä aina.     Suoli on täys niitä.

Vierailija
157/189 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän sun vähän tarkemmin selvittää, mitä tuolla eutanasialla Suomessa oikeasti tarkoitetaan. 

Hollannissa nainen sai sen koska oli kroonisesti masentunut jne. 

Sama tänne koska ei mitään järkeä että jengi hyppää junan alle.

Matalalla kynnyksellä piikitettäväksi. Eihän eläimistäkään kysellä syytä jos rahat lyö tiskiin. 

Vierailija
158/189 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo eli kaksi vuotta sairaalassa, sitä ennen oli dementikkona n. 10v

Ei tunnistanut meitä jne. Viimeiset viikot olivat sellaisia ettei voitu antaa tarpeeksi kipulääkkeitä koska hän olisi kuollut siihen. Tämä oli selitys meille.

Eli mietitään hetki... millaisen kuoleman sitä haluaisi...

Vierailija
159/189 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen eutanasiaa kaikille työttömille ja muille tuottamattomille yksilöille, lämpimästi. 

Vierailija
160/189 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukulaiselta lopetettiin loppuvaiheessa nesteytys. Eli kidutetaan ja odotetaan, että toinen kuolee janoon, mutta armeliasta lopetusta ei voi tehdä. Miten tämä voi olla mahdollista edes? Kärsivä eläinkin tulee lopettaa välittömästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän