Kreetalla käytetään oliiviöljyä 30 litraa vuodessa per hlö, Suomessa rasvana käytetään kermaa, voita, rasvaisia maitotuotteita
Kommentit (120)
Miljoonat pikkulinnut silpoutuvat hengiltä teidän oliiviöljynne vuoksi.
Koska oliivit ovat aromikkaimmillaan yöllä, paahteen viilennettyä, ne kerätään silloin.
Jo nukkumassa olleet pikkulinnut sokaistuvat voimakkaista valonheittimistä ja kaunuissaan hätääntyneinä
lentavät suoraan puimureihin nieluihin murskautuen.
Poikaset jäävät pesiin kuolemaan nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön sekä oliiviöljyä että voita ja paljon. Kermaa välillä, siis kuohukermaa. Margariiniin en koske, hyi se makukin on niin keinotekoinen, myös Oivariinissa. Kookosöljyä myös. Ja pähkinöitä ja avokadoja. Olen erittäin terve.
Oivariini on parempaa kuin voi. Voi on mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa käytetään rapsia, rypsiä ja palmurasvaa. Osa käyttää voita, osa pysyy siitä kaukana.
Ja sen ihmiset lihoaa ja sairastuu. Tämä on fakta.
Totta mutta eikö Kreikassa ole Eu:n pulskin väki silti. En tiedä mistä johtuu kun kasviksia syödään niin paljon. Leivonnaisia ja tuota öljyä liikaa?
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Koska oliivit ovat aromikkaimmillaan yöllä, paahteen viilennettyä, ne kerätään silloin.
Jo nukkumassa olleet pikkulinnut sokaistuvat voimakkaista valonheittimistä ja kaunuissaan hätääntyneinä
Lähde? Suomessa sitä vastoin miljoonat linnut kuolevat vapaasti kulkevien ja karanneiden kissojen tappamana.
https://www.birdlife.fi/suojelu/lajit/tulokaslajit/vapaana-kulkevat-kis…
Vierailija kirjoitti:
Me käytetään kreetalaita oliiviöljyä ruoanlaitossa. Maksaa prismassa vajaa 12e/litra. Maistuu hyvältä. Kreetalta tuotiin iso pönikkä viimeksi mut se loppu 😾
Kai tiedät, että markettiöljyt on paskaa?
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ei pidäkään ostaa suurtuottajien paskoja öljyjä, vaan pientuottajien, joiden oliivit kerätään käsin. Puimurit eivät edes pääse kreetalaisten pientuottajien hankalassa maastossa sijaitsevien oliivipuiden luo.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa käytettäisiin kermaa, voita ja muuta maitorasvaa ei täällä olisi sydän- ja verisuonisairauksia lainkaan. Mutta täällähän käytetään rypsiä, rapsia ja muita epäterveellisiä siemenöljyjä.
Sinun harmiksesi asia on päinvastoin: Me jotka käytämme siemenöljyjä emme sairastu sydän ja verisuonisairauksiin. Meitä on vain liian vähän ja siksi suomessa on edelleen paljon sydän ja verosuonisairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytetään kreetalaita oliiviöljyä ruoanlaitossa. Maksaa prismassa vajaa 12e/litra. Maistuu hyvältä. Kreetalta tuotiin iso pönikkä viimeksi mut se loppu 😾
Miksi se Neitsyt oliviiöljy on niin kitkerää ja pahaa? Hyi, en voi sietää sitä, rypsiä, rapsia ja voita mieluummin.
Osta kunnollista oliiviöljyä, niin ei ole kitkerää.
Vierailija kirjoitti:
MInkä nimistä tuo on? Mulla meni ohi, kun etsin jotain edullista. Kaikki pienemmätkin maksoi n. kympin.
Lätyt ja kalan paistan veen voissa, rypsiöljyä ja käytän myös oliiviöljyä mutten paistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Montako oliivipuuta sulla kasvaa takapihalla? Entä etupihalla?
Mulla kasvaa kolme. Terveiset italiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa käytettäisiin kermaa, voita ja muuta maitorasvaa ei täällä olisi sydän- ja verisuonisairauksia lainkaan. Mutta täällähän käytetään rypsiä, rapsia ja muita epäterveellisiä siemenöljyjä.
Just niin, pehmeät kasvirasvat ovat juurisyy suomalaisten lihomiseen.
Peräpää saa olla laardia mutta vattarasva vahingollista, vatta pitäisi olla litteä ku pannukakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako oliivipuuta sulla kasvaa takapihalla? Entä etupihalla?
Älä höpise. Ei Suomessa ole lehmiäkään takapihalla eikä navettoja. Maitoa juodaan silti hullun tavalla.
Lehmiä on varsinkin kesäisin ulkona, näin junan ikkunasta ja talvellakin oon nähnyt
Vierailija kirjoitti:
Mikäs on kreetalaisten keskimääräinen elinikä?
Tai yleensäkin kreikkalaisten?
Ilmeisesti ne vanhenevat nuorina, koska tääällä nämä oliiviöljyn lipittäjät kuvittelee siellä asuvan hyvinkin paljon vanhuksia ja elävän paljonkin suomalaisia kauemmin. Joten kumpi kannattaa enemmän? Nuorena säilyttävä suomalainen ruokavalio vai nuorena rypyttävä oliiviöljyn lipittely
Oliviöljyä salaattiin ja myös paistan sillä esim. kananfileet. Kuohukermaa käytän myös mutta en joka päivä. Tv. hoikka nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön sekä oliiviöljyä että voita ja paljon. Kermaa välillä, siis kuohukermaa. Margariiniin en koske, hyi se makukin on niin keinotekoinen, myös Oivariinissa. Kookosöljyä myös. Ja pähkinöitä ja avokadoja. Olen erittäin terve.
Oivariini on parempaa kuin voi. Voi on mautonta.
Voi on voita ja hyvää. Ei passaa kovin voita syödä, kolestroli eli tarkkailua. Oliiviöljyä lusikallinen silloin et tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaajaa, kävin just työtervlääkärillä tarkastuksessa ja rasvahapot todettiin erinomaisiksi. Olen viisikymppinen kuten lääkärikin. Kysyi mitä rasvaa käytän, sanoin että Alentajaa. Lääkäri kyseli että onko hyvää ja täytyy varmaan itsekin siihen vaihtaa. En käytä voita tai öljyjä, verenpaine ja Itä-Suomalaisen suvun sydäntaudit.
Dementian ja altzheimerin saat alentajaa syömällä; lihaa ja eläinrasvaa syömällä pysyy aivot ja pumppu kunnossa.
Erivärisiä kasviksia, kalaa, kanaa, punaista lihaa harvoin, liikuntaa päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi jauhaa sontaa. Kaikki lääketieteelliset tutkimukset aiheesta on tietenkin valhetta, koska sinä tiedät totuuden..
Tuli tässä mieleen että en osta oliiviöljyä Italiasta jossa oon muutaman kerran käynyt. Syksyllä sitten ja jätän muut tuliaiset tuomatta.
Just niin, pehmeät kasvirasvat ovat juurisyy suomalaisten lihomiseen.