Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilijoiden törkeä käytös pyöräilijöitä kohtaan

Vierailija
20.06.2024 |

Pyöräiltiin mökille ja jouduttiin ajamaan noin 35 kilometriä maantien pientareella. Aivan liian moni autoilija ohitti liian läheltä ja kovaa vauhtia. Etäisyyden pitäisi olla vähintään puolitoista metriä. Miksei ihmiset noudata sitä?

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- pyöräilijä on kuuro tai hysteerinen mummo jos se tulee yllätyksenä että takaa ohittaa auto. 

- autoilija on sokea jos vuoden valoisimpaan aikaan pylröilijällä pitäisi olla kirkkaita vaatteita ja valot päällä. 

- nyt ei puhuta yöllä pyöräilystä

Maantiellä kovempaa vauhtia pyöräillessä tuulen vastus aiheuttaa jo sen verran kohinaa, ettei auton ääntä välttämättä kuule, varsinkaan kun nykyään liikkeellä on myös äänettömiä sähköautoja. Pyöräilijän huomio on myös keskittynyt tiehen, monesti voi joutua väistelemään railoja ja huonoja kohtia tien reunassa. 

Vuoden kirkkain päivä ei paljoa siinä vaiheessa lohduta, jos tulee auton töytäisemäksi, kun kuski räplää älypuhelinta. Liian moni tekee tätäkin ratissa.

Nytvittuoikeesti hei, olet kuurosok

Ei pyöräilijällä ole silmiä/korvia takaraivossa. Jos auto tulee takaapäin, niin ei sitä kovan tuulen äänestä johtuen aina kuule, kunnes auto hipoo vierestä. Olen pyöräillyt n. 10 000 km parin vuoden sisään, joten jotain kokemustakin aiheesta on. Näkö on testattu ja kuulo on erinomainen.

Vierailija
62/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella että joillekin maalaistantoille pyöräily on noin pelottavaa että täytyy oikein huomioväreihin pukeutua että uskaltaa polkea 😆🤣

Erikoinen asenne. Onko se sulta jotenkin pois jos joku toinen tielläliikkuja kokee tarpeelliseksi käyttää heijastimia tai pukea huomioliivin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen pyöräilijänä ja autoilijana sitä että ihmiset laittaa tummat vaatteet kun pyöräilevät, neon väriset vaatteet toimii kaikista parhaiten autoilijoille ihan selvästi ohittavat silloin kauempaa.

On VUODEN VALOISIN PÄIVÄ!

Neon värit lisää näkyvyyttä nimen omaan valoisalla vs tummat vaatteet.Sen takia asfaltti miehet käyttää neon värisiä vaatteita.

Muista aina maski, jos uskallat mennä ulos!!!

Miten liittyy siihen faktaan että huomiovärit lisää näkyvyyttä ja parantaa turvallisuutta kirkkaassa auringon paisteessakin?

Jos autoilija ei näe pyöräili

Oletko oikeasti noin yksinkertainen?

Vierailija
64/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella että joillekin maalaistantoille pyöräily on noin pelottavaa että täytyy oikein huomioväreihin pukeutua että uskaltaa polkea 😆🤣

Itse olen kolmekymppinen kaupungissa asuva, maantiepyöräilyä harrastava nainen, enkä mikään tantta. Lenkit yleensä 50-100 km pienille maaseututeille, enkä näe ongelmaa käyttää huomiovärejä, jos niillä voi vaikuttaa omaan turvallisuuteen ja näkyvyyteen liikenteessä. 

Vierailija
65/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi autolla ajava ei voi hidastaa tarvittaessa ja odottaa turvallista ohituspaikkaa, jos on ohituskielto tai olematon näkyvyys? Jokin omituinen kärsimätön tuskaisuus ja henkinen laiskuus on oltava kyseessä. Ajansäästö on aivan olematon meidän harvassa liikenteessä. 

Vierailija
66/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kolmekymppinen kaupungissa asuva, maantiepyöräilyä harrastava nainen, enkä mikään tantta. Lenkit yleensä 50-100 km pienille maaseututeille, enkä näe ongelmaa käyttää huomiovärejä, jos niillä voi vaikuttaa omaan turvallisuuteen ja näkyvyyteen liikenteessä. 

Jep. Sehän on vaan parempi itselle sekä muille että muut tielläliikkujat havaitsevat toisensa ajoissa.

Vierailija
67/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- pyöräilijä on kuuro tai hysteerinen mummo jos se tulee yllätyksenä että takaa ohittaa auto. 

- autoilija on sokea jos vuoden valoisimpaan aikaan pylröilijällä pitäisi olla kirkkaita vaatteita ja valot päällä. 

- nyt ei puhuta yöllä pyöräilystä

Maantiellä kovempaa vauhtia pyöräillessä tuulen vastus aiheuttaa jo sen verran kohinaa, ettei auton ääntä välttämättä kuule, varsinkaan kun nykyään liikkeellä on myös äänettömiä sähköautoja. Pyöräilijän huomio on myös keskittynyt tiehen, monesti voi joutua väistelemään railoja ja huonoja kohtia tien reunassa. 

Vuoden kirkkain päivä ei paljoa siinä vaiheessa lohduta, jos tulee auton töytäisemäksi, kun kuski räplää älypuhelinta. Liian moni tekee tätäkin ratissa.

Jep, sulla on todellakin korvissa vikaa. 

Vierailija
68/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet spandexpelle, niin sitten sinun päällesi kuuluukin ajaa! 

PS

Muista olla koskaan käyttämättä pyörätietä!

Ei kenenkään päälle liikenteessä kuulu ajaa. Pahoista mielenterveysongelmista ja harhoista kärsii jos näin ajattelee.

Vierailija
69/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi autolla ajava ei voi hidastaa tarvittaessa ja odottaa turvallista ohituspaikkaa, jos on ohituskielto tai olematon näkyvyys? Jokin omituinen kärsimätön tuskaisuus ja henkinen laiskuus on oltava kyseessä. Ajansäästö on aivan olematon meidän harvassa liikenteessä. 

Pakkohan se odottaa turvallista ohituspaikkaa, mutta jos nopeus on joku 20 km/h ohitettaessa omalla kaistalla, niin ei siinä mitään turvallisuusvaaraa ole. Ihan järjetöntä, että pitäisi mutkaislla mäkisellä pikkutiellä roikkua sen fillaroija takana kunnes olet varma, etteiketään tule vastaan.

Vierailija
70/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen pyöräilijänä ja autoilijana sitä että ihmiset laittaa tummat vaatteet kun pyöräilevät, neon väriset vaatteet toimii kaikista parhaiten autoilijoille ihan selvästi ohittavat silloin kauempaa.

On VUODEN VALOISIN PÄIVÄ!

Neon värit lisää näkyvyyttä nimen omaan valoisalla vs tummat vaatteet.Sen takia asfaltti miehet käyttää neon värisiä vaatteita.

Muista aina maski, jos uskallat mennä ulos!!!

En käyttänyt korona-aikaan maskia ruokakaupassa, mutta käytän silti kirkkaita vaatteita jos lähden pyöräilemään maantielle. Mielestäni halpa henkivakuutus.

Henkivakuutuksesta on tiedä, mutta fillaroidessa on nimenomaan oman etuni mukaista että näyn mahdollisimman hyvin. Ehkä kanssaliikkujien pitäisi olla niin hereillä että näkevät minut vaikka ajaisin täysmustissa mutta ei omasta näkymisestä kannata ehdointahdoin tehdä heikkoa. Ei paljoa lohduta että autoilijan tai muun liikkujan kyllä olisi pitänyt nähdä minut.

Vierailija
71/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon viisaita turvallisuus vinkkejä, tutkimustietoa ja muistutusta siitä että kiire tappaa liikenteessä. Ei tosiaan paljoa säästä aikaa hosua ohitusta.

Mutta miten täällä on kaikki loput puheenvuorot lapsellista kiukuttelua ja tarkoituksellista provosointia :D Oikein nauratti kun joitain kiukkukommentteja luin. Oikeasti aikuiset ihmiset, rauhoittukaa ja hankkikaa se tunne vaikutusvallasta positiivisemmilla keinoilla.

No nuo jos on liikenteessä niin kummakaan että sattuu ja tapahtuu.. Joku psykologinen testi autokouluun?

Vierailija
72/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet päässyt myös videolle:

Vierailija
73/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku spandexvihaaja tulee ja pilaa aina kaikki asialliset pyöräilyyn liittyvät ketjut. Mahtaako olla itse niin lihava ja katkera, ettei edes lähikauppaan jaksa kävellä ilman autoa?

Vierailija
74/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku spandexvihaaja tulee ja pilaa aina kaikki asialliset pyöräilyyn liittyvät ketjut. Mahtaako olla itse niin lihava ja katkera, ettei edes lähikauppaan jaksa kävellä ilman autoa?

Sama porukka joka talvisin talloo ladut ihan vaan typeryyttään ja vittumaisuuttaan. Joku vihanhallintaongelma.

Vierailija
75/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori spandexpelle, minä treenaan salilla ja minulla on hyvä ryhti, toisin kuin teillä köyryselillä 😆

Vierailija
76/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama porukka joka talvisin talloo ladut ihan vaan typeryyttään ja vittumaisuuttaan. Joku vihanhallintaongelma.

Me tiedetään kyllä että te spandexit olette talvisin laturaivoajia. 

Vierailija
77/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori spandexpelle, minä treenaan salilla ja minulla on hyvä ryhti, toisin kuin teillä köyryselillä 😆

Huonokuntoinen salillakävijä kokee olevansa hyvässä kunnossa kun jaksaa pari kertaa viikossa nostella painoja. Kävellessä nämä yleensä jo hengästyy, mitään fyysistä työtä ei jaksa eikä pysty kun haittaa treenaamista. Tiedän muuten monta pyöräilijää, jotka käy myös salilla.

Vierailija
78/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein varsinkin spadex-pölkkypäät ajavat monta rinnakkkain, eivätkä mene jonoon ihan tahallaankaan. Ei ihme silloin, jos torvet soi ja nyrkkiä puidaan. 

Varmaan silloinkin spandex-pelle pahoittaa mielensä kuinka paha se autoilija heille oli 

Se juuri on turvallisinta, auto menee toiselle kaistalle jos ajajia on useampi. Pelle olet itse.

Varmaan nautit suunnattomasti siitä, että saat autoilijat yleistämään kaikki pyöräilijät samanlaisiksi pököpäiksi, kuin mikä sinä olet. Ei tarvitse ihmetellä, jos autoilija hipoo puserokangasta, kun pelle valtaa kavereidensa kanssa koko väylän 

Vierailija
79/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily täytyisi kieltää teillä joilla nopeusrajoitus on  vähintään 80. Liikennettä haittaavat

Kaikki kylien väliet tiet ovat 80 rajoituksella, eli ei. Mutta 100 ylöspäin olisi harkittavissa. Silti äänestäisin vastaan. Ei satkun alueella liikuta pyörällä muuta kuin silloin kun vaihtoehtoja ei ole. Enempi kokeneempien maantiepyöräilijöiden toimesta.

Vierailija
80/127 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska nopeusrajoitus 80km/h sinun nopeutesi: 5kim/h ja sekin huojuen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi