Autoilijoiden törkeä käytös pyöräilijöitä kohtaan
Pyöräiltiin mökille ja jouduttiin ajamaan noin 35 kilometriä maantien pientareella. Aivan liian moni autoilija ohitti liian läheltä ja kovaa vauhtia. Etäisyyden pitäisi olla vähintään puolitoista metriä. Miksei ihmiset noudata sitä?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan näkökulma: kunpa pyöräilijöillä olisi valot, kuten kuuluu, ja muun väristä päällä kuin mustaa tai maastokuosia. Olisi kiva nähdä jo kaukaa että siellä joku polkee, niin pystyisi helpommin ennakoimaan ohitustilanteen. Mutta oikeassa ap on, tilaa pitää antaa tarpeeksi.
Oli keskellä päivää. Myönnän että olin pukeutunut mustaan paitan ja housuihin mutta valoja ei sentään tarvitse.
Olen eri vastaaja, mutta laita ihmeessä se huomioliivi päällesi. Mutkaisilla maalaisteillä, olivatpa ne päällystettyjä tai sorateitä, niin tumma-asuista pyöräilijää ei erota kaukaa. SIksi huomioliivi ja valot ehdottomasti päälle. Punainen merkkivalo pyörässä, joka sinulla pitäisi olla, auttaa paljon. Lisäksi mutkaisilla osuuksilla on pakko pysyä omalla puolella, eikä kiertää si
Valot päällä pyöräillessä keskellä kesää ja keskellä päivää? Onko naurettavampaa kuultu. Jos autoilija ei keskellä kesää erota pyöräilijää ilman valoja, on hänen näössään pahasti vikaa!
Vuonna 2020 Tampereella alkanut verkkokeskustelu polkupyöräilystä
https://www.utupub.fi/handle/10024/177793
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijan näkökulma: kunpa pyöräilijöillä olisi valot, kuten kuuluu, ja muun väristä päällä kuin mustaa tai maastokuosia. Olisi kiva nähdä jo kaukaa että siellä joku polkee, niin pystyisi helpommin ennakoimaan ohitustilanteen. Mutta oikeassa ap on, tilaa pitää antaa tarpeeksi.
Keskellä päivää? Specksavers?
Ihan sama mikä aika päivästä on, kun valo ja varjot saattavat aihettaa sen, ettei esim. vastaantulevaa autoakaan havaitse kovinkaan aikaisin. Etkö sitä paitsi osaa tieliikennelakia? Taajaman ulkopuolella pitää olla valot ajoneuvossa, koskee myös pyöriä.
Laitatko tähän ko. lain pykälän, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ne pyöräilee joilla ei ole varaa ostaa ja pitää autoa
Meidän työpaikalla keskiansio vuodessa on noin 50 000 - 70 000 € ja pyörätelineet täynnä. Mistä johtuu?
Pyöräilijöiden tosi törkeä käytös kävellen tai autolla liikkuvia kohtaan.
Ajetaan ja viestitellään, ei tiedetä liikennesääntöjä, törmäillään sekä liikennevaloissa odottavia autoja päin ja jyrätään jalankulkijat
Onkohan autoilijat lukeneet tätä ketjua kun poikkeukselisen moni autoilija jätti hyvän välin kun ohittivat vai saako lomalla olo olemaan huomaavaisempi 69 tiellä. Tanskassa muuten huomasin että yllättävän monella pyöräiljällä oli valot päällä kirkkaassa auringon paisteessa. Aion itse alkaa käyttämään enemmän valoja päivällä, monissa paikoissa autoilijat eivät usein näe pyöräilijää joten tehdään se mitä itse voidaam, toiseksi kuitenkin jää jos osutaan.
Täällä espoossa on yli 100.000€ auto pihassa ja noin kymppitonnin hiilikuitumaantiepyörä monella spandexilla.