Onko muut miehet joutuneet synnytykseen mukaan?
Minä kerran jouduin ja synnytyssalissa kätilö kysyi haluanko istua yläpäässä ja nähdä synnytyksen hyvin vai alapäässä ja nähdä todella hyvin? Sanoin että haluan istua käytävällä..muuse ei kuulemma ollut vaihtoehto joten valitsin yläpään. Antoivat minulle tuolin jossa ei ollut selkänojaa ja siinä oli todella raskasta ja kurjaa istua..ajattelin mainita siitä vaimollenikin, mutta hänellä oli muita kiireitä niin en häirinnyt häntä.
Kokemus oli todella raskas ja vei kyllä voimat. Älkää hyvät miehet vaan suostuko tuollaiseen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Olin itse molempien lasten synnytyksessä mukana. En halunnut jättää vaimoa yksin ja halusin muutenkin olla mukana. Ei siinä paljon multa kyselty missä haluan seistä vaan olin vaimon vierellä aina kun hänen piti ponnistaa. Kävelin kummankin lapsen syntymän jälkeen jalkopään ohi ja eihän se näky mikään viehättävä ollut. Näky antoi eväät tulevien kipujen ymmärtämiseen ja vaimon palvelemiseen.... synnytykset eivät olleet millään tavalla oppikirjan mukaisia vaan hyvin vaikeita.
Minusta se oli todella mielenkiintoinen ja kauniskin näky, kun lapsi tulee maailmaan. En ole katunut, että näin sen.
M54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin siihen tekoprosessiin mukaan, koska avioerolla uhkailtiin.
M41
Multa ei edes kysytty, vaan jätettiin e-pilsut ilmoittamatta pois.
M36
Melko naismainen ratkaisu. 0/5
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut synnytyksessä mukana ja täysin turhaa oli molemmilla kerroilla. En vaan kehdannut sanoa ettei kiinnosta, kun puoliso vaan oletti minun tulevan. Hyvänä miehenä esitin kiinnostunutta.
Etkö halua olla paikalla lapsen syntymän hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin ilokaasu olisi se onnelliseksi tekevä asia. Kyllä se silti aika rankkaa on.
Ei mua ainakaan ilokaasu saanut iloiseksi ja onnelliseksi vaan olo oli kuin olisin ollut kännissä. Ei mitään hauskaa enkä halunnut siinä tilanteessa olla ns. kännissä vaan pää selkeänä joten lopetin ilokaasun käyttämisen.
Minulla se sai aikaan vaan oksettavan olon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut synnytyksessä mukana ja täysin turhaa oli molemmilla kerroilla. En vaan kehdannut sanoa ettei kiinnosta, kun puoliso vaan oletti minun tulevan. Hyvänä miehenä esitin kiinnostunutta.
Voihan sitä olla paikalla ihan odotusaulassakin, kyllä ne sitten ilmoittavat kun lapsi ja äiti on siistitty ja niitä ilkiää jo katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin ilokaasu olisi se onnelliseksi tekevä asia. Kyllä se silti aika rankkaa on.
Ei mua ainakaan ilokaasu saanut iloiseksi ja onnelliseksi vaan olo oli kuin olisin ollut kännissä. Ei mitään hauskaa enkä halunnut siinä tilanteessa olla ns. kännissä vaan pää selkeänä joten lopetin ilokaasun käyttämisen.
Minulla se sai aikaan vaan oksettavan olon.
Minä en saanut edes ilokaasua ja silti oksetti katsella.
Tuo oli tavallaan helppo juttu ratkaista osallistunko synnytykseen kun on nuo ultra hommelit. Ensimmäisen lapsen synnytykseen en lähtenyt mukaan,mutta toinen lapsi oli poika joten pakkohan se syntymä oli nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuossa just onkin, että pitää leikkiä kiinnostunutta vaikka mieluummin olisi vaikka kalassa tai tekemässä vaikka autoremonttia. Typerää vaatia miestä noihin naisten juttuihin mukaan.
Ahahaa :D Älä huoli, sinä et mitä suurimmalla todennäköisyydellä ikinä tule olemaankaan tilanteessa missä sinua tullaan sinne paikalle toivomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä olla paikalla ihan odotusaulassakin, kyllä ne sitten ilmoittavat kun lapsi ja äiti on siistitty ja niitä ilkiää jo katsella.
Mitä turhaa. Vaimon olet jo nähnyt ja vauvan ehdit nähdä sitten kotona. Ei tuommoisella miehellä tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan en ymmärrä mikä se miehen funktio siinä vieressä on olla?
Miksi pitää katsella verta ja suolenpätkiä kun siinä on kuitenkin ammattilaisia koko sali täynnä ja parhaimmillaan kymmenen kandiakin lisäksi pällistelemässä?
Mitä verta ja suolenpätkiä? Synnyttäjä joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin ja on kurjaa, jos ei ole ketään lähellä. Kyseessä on sama asia kuin mieheltä murtuu reisiluu ja hän on yksin ilman kipulääkitystä. Joku käy parin tunnin välein kurkkaamassa ovelta, että ollaanko täällä vielä hengissä. Lääkäri tulee sitten vuorokauden kuluttua.
Triviakysymys: miksi kutsutaan sitä tavallisinta synnytysasentoa jota lähes aina näkee TV-sarjoissa ja elokuvissa?
Kolme kertaa olen ollut mukana ja joka kerta on tarkastettu sekä ylä- ja alapään toimintaa pitkin synnytystä. Kolme napanuoraa leikattu. Erittäin mielenkiintoista ja kiinnostavaa toimintaa tuo synnyttäminen, suosittelen tutustumaan kun omat muksut joskus syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen kahdesti joutunut kokemaan synnytyksen ja en enää ikinä aio osallistua.
ihan kuin minun näppikseltäni! Kolme kertaa ja mikään minun ruumiinosani ei siihen enää osallistu. Terv nainen
Mä kyllä halusin olla mukana molempien lasten syntyessä. Uskomaton kokemus.
Niin ihan vakavasti. Siinä ei synny vain vauva vaan varsinkin ekalla kerralla uusi äiti ja isä. Yhdistävä kokemus. Ei siinä kumpikaan helpolla pääse. En minäkään naisena olisi halunnut synnyttää mutta pakko oli kun lapsia halusimme. Ja mies oli minun tukenani ja turvana ja kätilö sitten hoiti synnytyksen.
Tämäkin aloitus on vain osoitus siitä miten säälittäviä velliperseitä miehet ovat. Eipä tarvitse miettiä miksi luonto ei tehnyt miehistä synnyttäjiä. Täytyisi varmaan naisten alkaa hoitaa maanpuolustuskin. Ei nykyajan miehistä olisi edes sotaan. Onneksi naisten koulutustaso nousee ja miesten laskee. Kohta naiset johtavat yrityksiä ja koko maailmaa niin miehet voivat rauhassa inistä kotona epämukavuuttaan ja vaivojaan. Miehet kelpaavat vain yhteen hommaan ja siihenkin usein huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli tavallaan helppo juttu ratkaista osallistunko synnytykseen kun on nuo ultra hommelit. Ensimmäisen lapsen synnytykseen en lähtenyt mukaan,mutta toinen lapsi oli poika joten pakkohan se syntymä oli nähdä.
Sääliksi käy vaimoasi kun on lisääntynyt tuollaisen idiootin kanssa. Ei kannata siirtää tuota arvomaailmaa pojallesi jos haluat hänen joskus löytävän itselleen vaimon. Ehkä hänestä tuleekin homo, niin sitten ei tietysti haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin aloitus on vain osoitus siitä miten säälittäviä velliperseitä miehet ovat. Eipä tarvitse miettiä miksi luonto ei tehnyt miehistä synnyttäjiä. Täytyisi varmaan naisten alkaa hoitaa maanpuolustuskin. Ei nykyajan miehistä olisi edes sotaan. Onneksi naisten koulutustaso nousee ja miesten laskee. Kohta naiset johtavat yrityksiä ja koko maailmaa niin miehet voivat rauhassa inistä kotona epämukavuuttaan ja vaivojaan. Miehet kelpaavat vain yhteen hommaan ja siihenkin usein huonosti.
Sieltä pelmahti Suomi-filmien kulttinaishahmo Justiina kaulin kädessään valmiina tirvaisemaan kaksilahkeistaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä pelmahti Suomi-filmien kulttinaishahmo Justiina kaulin kädessään valmiina tirvaisemaan kaksilahkeistaan!
Tehän aina haikailette niiden perinteisten naisten perään, niin olisit vain tyytyväinen.
Miksi naiset on noin itsekäitä? Minäminäminäminä vähänkö noloa oikeesti.