Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko matalasta verenpaineesta olla haittaa? 79/43

Vierailija
19.06.2024 |

Ei ole varsinaisesti muita oreita kuin pieni huippaus nopeasti ylös noustessa, mutta onko tuo verenpaine aikuiselle poikkeavan matala? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kuulostaa kyllä jo tooodella matalalta

Vierailija
2/24 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli joskus nuorempana tuota asentohuimausta ja pari kertaa muistan pyörtyneenikin. Kerran oli jotenkin tosi huono olo ja menin lääkäriin, niin verenpaine oli vaan alhaalla. 

Toinen noista mun pyörtymisistä oli sellainen, että olin kiivennyt tuolin päälle etsimään yläkaapista jotain ja löysin sitten itseni lattialta. Ei siinä onneksi mitään sen kummempaa käynyt, mutta olisi varmaan voinut käydä. Että sitä kautta siitä matalasta verenpaineesta voi olla haittaa, jos ei osaa varoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla arvoilla taitaa olla todella heikko olo. Pysytkö edes pystyssä?

Vierailija
4/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo ole urheilijoitten.lukemia?

Vierailija
5/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Vihaan omaa matalaa verenpainetta. Väsyttää joka päivä. Kyllä joka päivä!!!!

Vierailija
6/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vakilukemat ovat 80-90/55-70. Ja näin on ollut aina. Muuten ei vaivaa mutta tosiaan liian nopeasti ei kyykystä kannata nousta eikä etenkään niin ettei pää olisi jo valmiiksi pystyssä. Lääkärit ovat aina kehuneet että suonet ovat sitten vanhempana paremmassa kunnossa. Ehkä vanhuksena minullakin on "normaalit" paineet. Olennaista ei ole pelkkä lukema vaan mikä on sinun normaali lukema.

Vierailija
7/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jossain vaiheessa vastaavat. Silloin lääkäri sanoi että ok, jos ei ole itselle haittaavia oireita. 

Viisi vuotta myöhemmin olikin sitten äkkiä lievästi korkeat paineet. En tiedä, miksi nousivat. 

Vierailija
8/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit lukemat. Minulla tuollaiset oli nuorena ja pyörtyilin tämän tästä. Kävin lääkärissä ja totesi vain että matalalle verenpaineelle ei voi tehdä mitään, siis normaalit lukemat. Vuosien mittaan olen oppinut syömään lakritsia. Se nostaa minulla verenpainetta. Tätä ei kannata kuitenkaan tehdä juuri ennen saunaan menoa, tulee outoja oireita.

Vierailija
9/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mukaan ei, alhaiselle paineelle ei ole rajoja.

Vierailija
10/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on. Heti päivystykseen. Voi olla joku vialla. Hoitoon pitää mennä jos on alle 90/50. Kato ei veri kierrä elimiin, saat elinvammoja, iskemiaa, etenkin aivot ei saa verta, joudut koomaan, eikä se ole vitsi. vauriot on peruuttamattomia.

voi olla sisäinen verenvuoto, aortan phkeama ym

Vierailija
11/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla sydämmessä vikaa

Vierailija
12/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestehukka ja lämpöhalvaus voi olla.

Vierailija
13/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

munuaisvika voi tulla, jos elimet ei saa verta riittävällä paineella. Virtsantulo loppuu. Voi olla sepsis.

Vierailija
14/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Pelkästään hyötyä.

Vierailija
15/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin mukaan ei, alhaiselle paineelle ei ole rajoja.

Paskapuhetta, kuolleena ei sitten painetta ole enää ollenkaan.

Vierailija
16/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit lukemat. Minulla tuollaiset oli nuorena ja pyörtyilin tämän tästä. Kävin lääkärissä ja totesi vain että matalalle verenpaineelle ei voi tehdä mitään, siis normaalit lukemat. Vuosien mittaan olen oppinut syömään lakritsia. Se nostaa minulla verenpainetta. Tätä ei kannata kuitenkaan tehdä juuri ennen saunaan menoa, tulee outoja oireita.

no varmasti kun lakritsi romahuttaa kaliumit, ja saunan hikoilu lisää vielä sitä, sydän ei lyö kunnolla.

Vierailija
17/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystysnumeroon ja kysy asiaa. Varmuuden vuoksi.

Vierailija
18/24 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistaa asiantuntijalta.

Muistelen että itselläni oli.jossain vaiheessa hyvin alhaiset paineet. Toinen lapseni syntyi silloin ja menetin paljon verta. Jopa niin paljon että sain verensiirron.

Sitten läksin hakemaan vauvaa syömään ja huomasin, kuinka kolme hoitajaa oli tulossa kohti kädet ojennettuina ja yksi heistä sanoi että äkkiä sänkyyn. Te olette shokissa kun teidän verenpaineet on niin alhaiset. Sanoin että ne on olleet niin kauan näin alhaiset että ei tässä ole mitään erikoista. Uskoivat.

Vierailija
19/24 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla arvoilla taitaa olla todella heikko olo. Pysytkö edes pystyssä?

Pysyn kyllä, tosiaan huippaa vaan jos nopeasti nousen ylös. Muuten elän ihan normaalisti.

Nuo lukemat on aamulta, otin päivemmällä vielä touhuamisen jälkeen uudestaan ja silloin oli 89/52. 

En ole aiemmin seurannut verenpaineita niin en osaa sanoa onko tapahtunut jotain muutosta.

Vierailija
20/24 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Pelkästään hyötyä.

Ei se taida ihan noinkaan olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi