Onko muut miehet joutuneet synnytykseen mukaan?
Minä kerran jouduin ja synnytyssalissa kätilö kysyi haluanko istua yläpäässä ja nähdä synnytyksen hyvin vai alapäässä ja nähdä todella hyvin? Sanoin että haluan istua käytävällä..muuse ei kuulemma ollut vaihtoehto joten valitsin yläpään. Antoivat minulle tuolin jossa ei ollut selkänojaa ja siinä oli todella raskasta ja kurjaa istua..ajattelin mainita siitä vaimollenikin, mutta hänellä oli muita kiireitä niin en häirinnyt häntä.
Kokemus oli todella raskas ja vei kyllä voimat. Älkää hyvät miehet vaan suostuko tuollaiseen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Jos synnyttäminen itsessään olisi kova tai vaativa homma niin naiset olisivat jo jollakin tavalla juonineet senkin miesten hommaksi.
Sehän on alkanutkin jo. Vai miksi ajattelit tämän ilmoitusluontoisen sukupuolen vaihdos ja voke homman saaneen alkunsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kahdesti joutunut kokemaan synnytyksen ja en enää ikinä aio osallistua.
Et varmaan osallistu lastesi hoitoonkaan.
Älä enää ikinä pane ketään.
Miten tuo nyt lasten hoitoon liittyy millään tavalla? En minä ollut katsomassa silloinkaan kun avokille laitettiin silikoonitissit vaan olin hoitamassa lapsia kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos synnyttäminen itsessään olisi kova tai vaativa homma niin naiset olisivat jo jollakin tavalla juonineet senkin miesten hommaksi.
Sehän on alkanutkin jo. Vai miksi ajattelit tämän ilmoitusluontoisen sukupuolen vaihdos ja voke homman saaneen alkunsa?
saatiinhan me yksi woke huutelija tännekin...
Olen ollut synnytyksessä mukana ja täysin turhaa oli molemmilla kerroilla. En vaan kehdannut sanoa ettei kiinnosta, kun puoliso vaan oletti minun tulevan. Hyvänä miehenä esitin kiinnostunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kahdesti joutunut kokemaan synnytyksen ja en enää ikinä aio osallistua.
Et varmaan osallistu lastesi hoitoonkaan.
Älä enää ikinä pane ketään.
Miten tuo nyt lasten hoitoon liittyy millään tavalla? En minä ollut katsomassa silloinkaan kun avokille laitettiin silikoonitissit vaan olin hoitamassa lapsia kotona.
Jos ei halua olla puolisonsa tukena erittäin kivuliaassa, vammoja aiheuttavassa sekä naiselle ja lapselle vaarallisessa tapahtumassa, niin kyllähän se aika huonoa kumppanuutta ja vanhemmuutta indikoi.
Olen nainen, en halunnut miestä mukaan synnytykseen, vain kätilö riittää.
Tuo on väärin, jos mies pyytää saa odottaa käytävässä, niin tietysti siihen pitää antaa lupa. Mies ei pääse työstään synnytykseen liittyviä pelkoja niinkuin äiti ja kyllä niitä miehellä myös voi olla niin paljon että ei sinne saliin vaan pysty menemään. Jopa jotkut äidit saa sektion synnytyspelon takia.
Vierailija kirjoitti:
En menisi mukaan, ellei synnyttävä osapuoli sitä ehdottomasti minulta vaatisi. Jo pelkät synnytyskohtaukset elokuvissa tai tai tv-sarjoissa saavat minut voimaan pahoin.
Samoin ja itse oon nainen joka on synnyttänyt kolmesti alateitse.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kolme neljä kertaa jo synnyttänyt niin se lapsihan vaan plopsahtaa sieltä ulos ja nainen voi jatkaa askareitansa siinä samalla. Pitää vain varoa ettei vahingossa klopsauta tulokasta imurilla.
Sun äitis taisi klopsauttaa sinua imurilla useamman kerran päähän.
Ja sitten ap:n vaimolla ei lainkaan raskasta?! Voi, voi näitä tossuja, että on todella raskasta pitää vaikka kädestä vaimoaan, kun synnyttää? Terapiaako nyt täällä kerjäät?!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on väärin, jos mies pyytää saa odottaa käytävässä, niin tietysti siihen pitää antaa lupa. Mies ei pääse työstään synnytykseen liittyviä pelkoja niinkuin äiti ja kyllä niitä miehellä myös voi olla niin paljon että ei sinne saliin vaan pysty menemään. Jopa jotkut äidit saa sektion synnytyspelon takia.
Y-HYY
Tää oli hyvä. Tuli mieleen se Mankelin sketsi missä vaimo odotti lasta. En muista sen sketsin nimeä, mutta Heikki Silvennoinen siinä esitti hyvää miestä, kun nainen vaan kitisi turhasta.
Kuinka monta lasta sinä olet synnyttänyt? Tuskin mies tietää kivusta lainkaan? Naisia on kautta aikojen haukuttu hysteerisiksi tai miksi tahansa. Gynekologin tutkimukset naisia kohtaan myös kivuliaita toisille naisille. Ja mies kuvittelee harhapäissään, että se naisen on vain jokin sellainen olento, että ole hiljaa, älä valita mistään, vaikka sattuu ym!! Mutta kun tulee se miesflunssa, niin heti ollaan kaipaamassa paljon empatiaa vaimolta, että voi, voi, kun olen niin SAIRAS JA MINUA PITÄÄ AUTTAA SEKÄ HELLIÄ YM.?!
Ihan en ymmärrä mikä se miehen funktio siinä vieressä on olla?
Miksi pitää katsella verta ja suolenpätkiä kun siinä on kuitenkin ammattilaisia koko sali täynnä ja parhaimmillaan kymmenen kandiakin lisäksi pällistelemässä?
Olin itse molempien lasten synnytyksessä mukana. En halunnut jättää vaimoa yksin ja halusin muutenkin olla mukana. Ei siinä paljon multa kyselty missä haluan seistä vaan olin vaimon vierellä aina kun hänen piti ponnistaa. Kävelin kummankin lapsen syntymän jälkeen jalkopään ohi ja eihän se näky mikään viehättävä ollut. Näky antoi eväät tulevien kipujen ymmärtämiseen ja vaimon palvelemiseen.... synnytykset eivät olleet millään tavalla oppikirjan mukaisia vaan hyvin vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut synnytyksessä mukana ja täysin turhaa oli molemmilla kerroilla. En vaan kehdannut sanoa ettei kiinnosta, kun puoliso vaan oletti minun tulevan. Hyvänä miehenä esitin kiinnostunutta.
Se tuossa just onkin, että pitää leikkiä kiinnostunutta vaikka mieluummin olisi vaikka kalassa tai tekemässä vaikka autoremonttia. Typerää vaatia miestä noihin naisten juttuihin mukaan.
Voisin ehkä ekalla kerralla olla mukana, mutta ne seuraavat voi jättää väliin kun ne menee naiselta jo ihan kokemuksella.
Miehen ei enää tuossa vaiheessa raskautta oikeasti tarvitse enää olla mukana kun riittää että on alkuvaiheessa aktiivinen.
Jouduin siihen tekoprosessiin mukaan, koska avioerolla uhkailtiin.
M41
Vierailija kirjoitti:
Jouduin siihen tekoprosessiin mukaan, koska avioerolla uhkailtiin.
M41
Multa ei edes kysytty, vaan jätettiin e-pilsut ilmoittamatta pois.
M36
Nekö aina leikkelee? ehkäpä jätän väliin koko äitiyden jos niin on.