Väkivalta synnyttää väkivaltaa.
Kommentit (111)
Sitä se ääripersuilu teettää :( Oulu opettaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta lopettaa vittuilun !
Näin se on jo ihan peruskoulu ikäisestä lähtien. Tarpeeksi monta kertaa, kun olet sen toisen posken kääntänyt, jossain kohtaan lyöt takaisin. Ei ihminen halua olla säälittävä.
Pahantekijät kehittyvät, jonkun tehdessä heille pahaan ensin. Tätä ei esim Suomen kouluissa ymmärretä.
Yhteisöllisyyden tunne tulee siitä, että saa vihata ja kivittää sitä tekijää. Kerrankin itse kuulut johonkin ryhmään.Yhteiskunta on yhtä suurta peruskoulua!
Viisaita puhut. Mutta mikä tähän olisi ratkaisu? Onko se että kotiväkivaltaan puututtaisiin tarpeeksi kovilla rangaistuksilla, pientä lasta ei saa lyödä, alistaa eikä käyttää hyväksi. Tietyistä maista tulleet tulisi aina mieltää väärin kohdelluiksi ja hoitaa kuntoon. Mutta olisiko tuo mahdollist
Me kumpikin tiedämme ettei tätä enää pysty pysäyttämään. Ei ammattilaisten määrää voi loputtomasti kasvattaa, jos vanhemmat ei hoida/pysty hoitamaan omaa tonttiaan. Vanhemmissa on havaittavissa jaksamisvajetta, kaikki vanhemmat eivät itsekään ole päässeet kiinni yhteiskuntaan, ja lisäksi huono-osaisuus periytyy joissain tapauksissa ylisukupolvisesti. Ollaan jatkuvassa kierteessä.
Vierailija kirjoitti:
Ja oikeisto lietsoo lisää trollaamalla ihmisiä turhaan raivoon ja vihaan.
Että kitos vaan Kokoomus kaikesta pahuudestanne maailmaa kohtaan.
Politiikkaa pitäisi tehdä vähemmän. Suomessa valehdellaan kansalle, että politiikka ratkaisee kaiken. Ei ratkaise. Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi voimakas väkivalta lopettaa väkivallan. Saksa ja Japani pyötiin II maailmansodan lopussa niin linttaan, että siihen loppui kummaltakin halu pullistella.
Tuosta ei voi johtaa yleistä lakia, että sota ratkaisee asioita. II MS on historiallisesti epätavallisen selkeä sota, mutta huono esimerkki sodan merkityksestä yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi voimakas väkivalta lopettaa väkivallan. Saksa ja Japani pyötiin II maailmansodan lopussa niin linttaan, että siihen loppui kummaltakin halu pullistella.
Samoin teki Israel paleille, tosin veikkaan etteivät ne puupäät opi vieläkään.
Rauha tuo aina hyvinvoinnin kansojen välille. Sota ei näin pääsääntöisesti tee. Poikkeus on Japani, mutta sielläkin on yhä traumaa tapahtuneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan miettinyt tämän nuoremman tekijän taustoja paremmin? Totuus on, että nuoret on kaupungeissa tosi kovilla näiden jengien kanssa. Ryöstelyä, nöyryyttämistä, pilkkaamista ja pientä kiusantekoa jatkuvasti. Jokainen teini on nähnyt niitä nöyryytysvideoita pilvin pimein ja jokaisen kaveriporukassa on joku, jolta on viety rahat tai jotain muuta.
Voitaisiinko keskustella siitä, että miksi me olemme jättäneet nuoret selviämään yksin näiden sikailijoiden kanssa ja mitä se vaikuttaa heihin?
Kaikki tietävät miksi nuoret on jätetty yksin jengejä vastaan. Koska jengit eivät koostu enimmäkseen kantasuomalaisista nuorista. Jengiongelmasta puhuminen tulkittaisiin rasismiksi, koska jengit ovat enimmäkseen mmuuttajista koostuvia. Se ongelma on jätetty rehottamaan ja kasvamaan. Nuoret on jätetty pärjäämään yksin.
Tämä on sitä näennäistä ihmisoikeussirkutusta. Juuri tästä pitäisi uskaltaa puhua, mutta koska ongelmasta on tehty poliittinen sirkus ja ase hallitusta ja erityisesti yhtä puoluetta kohtaan, niin opposition edustajat eivät halua ongelmasta puhua. Siinä luovuttaisivat nimittäin sen mainion lyömäaseensa ja pitäisi keksiä uusia. Tämä on niin makea paikka nostattaa otsikoita. Kuitenkin samat ihmiset puoli vuotta sitte syyttivät hallitusta ja sitä yhtä puoluetta siitä, kun rajoja ei saatu heti suljettua. Päättäisivät jo mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä että kellään ei ole oikeutta koskea toiseen ihmiseen ilman tämän lupaa.
Niin ei ole ,mutta kun isot pomot päättää sitten on.
Huolehdi siitä että ihmisellä on mahdollisuus, jos osaat. Äärimmäisen valheellista tuloksia ei voi antaa anteeksi. En usko että ihmiset ymmärtää omaa vastuutaan ja tilannetta. Kannattaa ajatella yksinkertaisemmin eikä asettua toisen yläpuolelle
Suomalaiset ovat pelkkiä narsisteja. Ei meitä kiinnosta kuin yksi asia: minäminäminäminäminäminäminäminä.
Olen täysin eri mieltä. Jos täällä olisi kaikki "minä minä minä"- väkeä niin ei olisi työttömiäkään. Ei he suostuisi maksamaan ylim. veroa päivärahalla oleville eikäkä antaisi hoidattaa lapsiaan kunnan piikkiin, kun vanhemmat ovat kotona. Ei, kyllä he haluaisivat kaiken itselleen, työssökäyvät. Toisaalta ehkä ne tapatyöttömät ovat niitä narsisteja, jotka haluavat elää siivellä ja yhteiskunnan tukien avulla elää elämäänsä ja vieläpä valittaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta lopettaa vittuilun !
Näin se on jo ihan peruskoulu ikäisestä lähtien. Tarpeeksi monta kertaa, kun olet sen toisen posken kääntänyt, jossain kohtaan lyöt takaisin. Ei ihminen halua olla säälittävä.
Pahantekijät kehittyvät, jonkun tehdessä heille pahaan ensin. Tätä ei esim Suomen kouluissa ymmärretä.
Yhteisöllisyyden tunne tulee siitä, että saa vihata ja kivittää sitä tekijää. Kerrankin itse kuulut johonkin ryhmään.Yhteiskunta on yhtä suurta peruskoulua!
Viisaita puhut. Mutta mikä tähän olisi ratkaisu? Onko se että kotiväkivaltaan puututtaisiin tarpeeksi kovilla rangaistuksilla, pientä lasta ei saa lyödä, alistaa eikä käyttää hyväksi. Tietyistä maista tulleet tulisi aina mieltää väärin kohdellu
Tuo on totta, olen samaa mieltä, että vanhempien vastuut ovat hämärtyneet osalla vanhemmista. Mutta olen myös huomannut sen kuinka voidaan sellaisiin vanhempiin vielä vaikuttaa, jotka ovat tavallaan menneet virran mukana eivätkä ole huomanneet, ettei niin pitäisi tehdä. Kun on suoraan sanottu ja opastettu, kerrottu totuuksia, niin vanhemmat ovat heränneet uuteen todellisuuteen lastensa kanssa. Mutta nämä vanhemmat eivät olleet heitä, jotka nyrkit pystyssä puolustivat itseään, vaan kuuntelivat.
Olen myös nähnyt sen mitä syntyy siitä, kun halutaan näyttää, että olemme sivistynyt kansa ja teemme velvollisuutemme myös siinä, että otamme vastaan "apua tarvitsevia". Mutta resurssit eivät riitä edes tyydyttävään opastukseen ja hoitamiseen. Se aiheuttaa karmeaa jälkeä, esim. kouluissa. Eikä kukaan mahda sille mitään. Yhtäkkiä he, jotka kuvittelivat olevansa turvassa eivät enää olekaan. Rasismin pelon takia itse ongelmaan ei siis puututa, vaan meno äityy todella pahaksi. Sen rauhaa hakevankin on valittava puolensa, ettei joudu alakynteen. Siinä menettiin sitten tämäkin oppilas.
Mitä teet, ilmoitat, ettet jatka enää, vaihan alaa ja siirryn tehtäviin, jossa tähän ongelmaan et enää törmää.
Siinä kohden minäkin olen siirtynyt välinpitämättömien joukkoon enkä edes häpeä. Syyllistää voisin hallitusta, mutta koska tiedän, ettei se ole koko totuus, en sitä tee.
Olenko siis välinpitämätön ras sis ti, jos sanon: älkää ottako yhtään enää tänne, ettei omat joudu pahuuden kierteeseen mukaan?
Vai olenko hyvä ihminen ja sanon: velvollisuus tulee täyttää, nukutaan yön yli, kyllä kaikki järjestyy ja lieveilmiöitä on, sille ei mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa ongelmaa on toimittajien häpeilemätön vasemmistolainen poliittinen aktivismi. He tietoisesti muokkaavat koko kansa mielipidettä vasemmistolaisen ideologian suuntaan. Ovat tehneet sitä jo ainakin 15 vuotta, yhä voimakkaammin. Siihen liittyy se että tiettyjä asioita ei nosteta otsikoihin ja toiset asiat pysyvät otsikoissa viikosta toiseen. Myös se mistä näkökulmasta kirjoitetaan.
Juuri näin! Oikein vituttaa lukea lehtiä ja katsoa tv:tä kun siellä viuhkaan nämä vassari toimittajat ja särähtää korvaan kun kuulee kuinka he maalaavat oman ideologiansa mukaan mielikuvaa tapahtumista. Ja kansa uskoo. Saatanan lampaat. Milloin halutaan rajat kiinni ja milloin taas auki, väkeä saa tulla ja kun niitä tulee joukolla, niin yhtäkkiä ei saa tulla. Mutta toimittajat vetävät aina syyt hallitukseen ja puolueeseen, jotka eivät kuulu heidän suosikkeihin.
Tämä sallitaan ja yle-veroa maksetaan näille luopioille, joilla ei ole mitään tekemistä itse demokraattisen päätöksen teon kanssa, äänestäjät eivät ole toimittajia valinneet ouolestaan puhumaan. Valta on medialla, ilman heille annettua mandaattia.
Sosiaalitantan pitkä kesäloma alkanut?