Ikisinkkuja yhdistää usein yksi asia
Se että on mietitty tarkkaan mitä itse haluaa, mutta ei lähes lainkaan sitä mitä itse tarjoaa.
Moni olettaa että on vain sellaisenaan uskomaton helmi ja itsellä sitten hirveän pitkä lista ja tiukat kriteerit. Usein täysin epärealistiset omaan ns. tasoon nähden.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sinkkuudelle on syy ja jos sitä syytä ei poisteta, sinkkuus sen kuin jatkuu.
Turhaa lätinää ja unohdit hanipöö nyt mainita syyn eli mikä se syy on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota, mitä joku "tarjoaa".
Sen tiedän, mitä itse haluan miehestä yleisesti, mutta mistä voin tietää, mitä joku tietty mies haluaa minulta /parisuhteelta?
Meinaatko, että sinkkunaisen pitäisi listata profiiliin "tarjoan lihapullia, tanssitunteja, koiran, rivarikolmion ja sähköauton"?
Kaikki tietää että sinkkunaisella on tarjolla piparia ja se riittää. Sinkkumiehillä taas pitää olla pitkälista siitä mitä tarjoavat naiselle tätä piparia vastaan.
Ja naisella taas on oleellisena listassa, että ei miestä, joka on vain p*** perässä vaan haluaa muutakin.
Miksi naiselle on oleellista se mitä mies haluaa? Mitä se mihinkään vaikuttaa.
Miehenä mulle on iha sama mitä nainen musta haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sinkkuudelle on syy ja jos sitä syytä ei poisteta, sinkkuus sen kuin jatkuu.
Turhaa lätinää ja unohdit hanipöö nyt mainita syyn eli mikä se syy on?
Lyhyt ja ruma mies ei voi syytä poistaa
Päinvastoin jopa: ei oikeastaan haluta välttämättä mitään, ei ainakaan osata määritellä, mitä oikeastaan haluaa. Siksipä ei etsitä, ja jos ei osu kohdalle, ollaan yhä ikisinkkuja. Toki, kohdalle osuminen voi tarkoittaa, ettei osu kohdalle ketään kiinnostavaa, ja kiinnostavuus voi olla rajallista. Mutta tuskinpa kellään mitään kovin pitkää vaatimuslistaa on, korkeintaan poissulkevia asioita, kuten epäterveelliset ja riskialttiin elämäntavat ja niihin vahvasti viittaavat ulkoiset piirteet, epäilyttävyys tai pelottavuus, jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani ihmiset ovat alkaneet ikisinkuiksi 40-60-vuotiaina, kun mitta parisuhteiden osalta on tullut täyteen.
Ikisinkuiksi on jouduttu, ei alettu. Ulkonäöstä se ei ole kiinni, luonteesta voi olla. Pareja on kaikennäköisiä, melko vaatimattoman mäköisilläkin voi olla näyttäviä puolisoita. Nuorena on ollut tiettyä valikoivuutta ja listoja täydellisestä kumppanista, muut eivät kelpaa. Tämä on tyypillistä varsinkin koulutetuille naisille. Sitten aika on kulunut ja tarjonta vähentynyt. Lopulta on jäätyy ikisinkuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemiani ikisinkkuja yhdistää ainakin rumuus.
Itse tiedän useita ns hyviä saaliita, mutta heillä on aivan mahdottomat kriteerit kumppaniehdokkaille sekä he ovat ihmissuhteissa turhan yksipuolisia. Puhuvat paljon siitä mitä haluavat mutta ei lainkaan siitä mitä antavat.
Moni nainen ohitti lapsentekoiän vaikka perhettä olisi halunnut. Miehet 50+ ei meinaa enää kelvata kolmekymppisille naisille, joiden kanssa perhettä voisi vielä saada.
Täh? onko käynyt mielessä että ehkä sitä perhettä ei halua hinnalla millä hyvänsä? En mä ainakaan haluaisi mitään pappamiestä ja isää. Ei suhde kaikille ole mikään vaihdantatalouden väline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tiedän, mitä itse haluan miehestä yleisesti, mutta mistä voin tietää, mitä joku tietty mies haluaa minulta /parisuhteelta?
Meinaatko, että sinkkunaisen pitäisi listata profiiliin "tarjoan lihapullia, tanssitunteja, koiran, rivarikolmion ja sähköauton"?
Kaikki tietää että sinkkunaisella on tarjolla piparia ja se riittää. Sinkkumiehillä taas pitää olla pitkälista siitä mitä tarjoavat naiselle tätä piparia vastaan.
Ja naisella taas on oleellisena listassa, että ei miestä, joka on vain p*** perässä vaan haluaa muutakin.
Mulle ei kelpais nainen jonka tarve ei olis saaha munaa multa. Ei se olis ees parisuhde vaan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan mitä se muutakin on. Yksi hyvä esimerkki riittäisi.
Sopivan elämänkumppanin, jonka kanssa voisi tehdä asioita yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiselle on oleellista se mitä mies haluaa? Mitä se mihinkään vaikuttaa.
Miehenä mulle on iha sama mitä nain
Niin, kun ei ole aikomustakaan vastata naisen tarpeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti oli tutkittu, että useilla ikisinkuilla on välttelevä kiintymystyyli johtuen lapsuuden kokemuksista. Ei se ole niin yksinkertaista, että ovat vain nirsoja tms. Monella ikisinkulla on paremminkin alemmuuskompleksi ja tunne, että ei kelpaa. Ja kokemuksia torjutuksi tulemisesta jne.
Minulla ensimmäinen vakavampi suhdeyritelmäni on ihan selkeästi suurimpana syynä siihen, etten ole vielä liki kolmikymppisenäkään löytänyt kumppania. Traumaattinen kokemus jonka jälkeen meni vuosia etten edes halunnut ajatella mitään kumppanin etsimistä ja torjuin suoralta kädeltä kaikki jotka yrittivät. Nyt kun olen taas uskaltautunut etsimään kumppania, huomaan, että kaikki on paljon vaikeampaa mitä aiemmin. Vaikeaa se oli jo silloin, koska ihmisiin luottaminen on aina ollut minulle vaikeaa - nyt vielä tuplasti enemmän. Haluaisin löytää sen oman ihmiseni mutta samalla tiedän, ettei kukaan kestä kauaa näin vaikeaa ihmistä ja olisi kohtuutonta edes odottaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kelpais nainen jonka tarve ei olis saaha munaa multa. Ei se olis ees parisuhde vaan jotain muuta.
Nainen haluaa mieheltä ainakin sellaisen älykkyysosamäärän, että mies ymmärtää, etteivät nämä olen toisiaan poissulkevia asioita. Jos pillu on ainoa asia, mikä täyttää aivot niin kuka sellaisen kanssa haluaa olla.Yleensä ovat paskoja sängyssäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiselle on oleellista se mitä mies haluaa? Mitä se mihinkään vaikuttaa.&n
Niin, kun ei ole aikomustakaan vastata naisen tarpeisiin?
Ei vaan nainen saa sen mitä mulla on tarjota mutta mitä väliä mulle sillä on mitä näistä haluaa. Nainen saa mitä haluaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan ko naisten pitää ettimällä ettiä esimerkkejä siitä miten hekin ovat tahtomattaan sinkkuja vaikka oikeasti eivät vain kelpuuta saatavilla olevia miehiä. Miehet taas ovat oikeasti tahtomattaan ilman naista.
Tälleen karkeasti ottaen ikisinkkuja ovat kaupungissa olevat "uranaiset", usein akateemisesti kouluttautuneet ja maakunnissa olevat ammattikoulutason miehet, monet heistä syrjäytyneitä tai muuten sosiaalisesti rajoittuneita. Näistäkö sitten pitäisi tulla pareja? Ihan oikeasti ajattelet niin?
Ihan karkeasti ottaen olen kaupungissa asuva kouluttautunut uramies joka ei kelpaa naisille. Mutta näille on kelvannut maalla asuva rekkakuski, kaupungissa asuva putkimies, jne.
Ja kaupungitkin on maakunnissa. Tsadi on on Uudenmaan maakunnassa.
Löytyisiköhän syy vit**maisesta luonteestasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiselle on oleellista se
Ei vaan nainen saa sen mitä mulla on tarjota mutta mitä väliä mulle sillä on mitä näistä haluaa. Nainen saa mitä haluaa silti.
Olisikohan sitä väliä, että näkisit, onko teidän suhteellanne mahdollisuuksia vai ei???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kelpais nainen jonka tarve ei olis saaha munaa multa. Ei se olis ees parisu
Nainen haluaa mieheltä ainakin sellaisen älykkyysosamäärän, että mies ymmärtää, etteivät nämä olen toisiaan poissulkevia asioita. Jos pillu on ainoa asia, mikä täyttää aivot niin kuka sellaisen kanssa haluaa olla.Yleensä ovat paskoja sängyssäkin.
Sinunlaisesi nainen(?) Ei vain tajua että vaikka haluaa seksiä voi haluta muitakin asioita mutta parisuhteelle seksin haluaminen on se ainoa kriittinen asia. Muut on sitten jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan ko naisten pitää ettimällä ettiä esimerkkejä siitä miten hekin ovat tahtomattaan sinkkuja vaikka oikeasti eivät vain kelpuuta saatavilla olevia miehiä. Miehet taas ovat oikeasti tahtomattaan ilman naista.
Tälleen karkeasti ottaen ikisinkkuja ovat kaupungissa olevat "uranaiset", usein akateemisesti kouluttautuneet ja maakunnissa olevat ammattikoulutason miehet, monet heistä syrjäytyneitä tai muuten sosiaalisesti rajoittuneita. Näistäkö sitten pitäisi tulla pareja? Ihan oikeasti ajattelet niin?
Sivusta kommentoin, että ikisinkuissa on paljon myös akateemisesti kouluttautuneita, työssäkäyviä ja sosiaalisesti ihan normaaleja kaupungissa asuvia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kommentoin, että ikisinkuissa on paljon myös akateemisesti kouluttautuneita, työssäkäyviä ja sosiaalisesti ihan normaaleja kaupungissa asuvia miehiä.
Siksi kirjoitin "karkeasti ottaen" ja esimerkinomaisesti. Eli ei voida ajatella, että vapaanaolevat olisivat automaattisesti jotenkin sopivia toisilleen, edes ne kaupungissa asuvat normaalit miehet ja naiset.
Tämä on jännä juttu, että vuosi 2024 on puolessa välissä ja yhä edelleen sinkuista puhutaan ihmisinä, jotka "eivät ole saaneet ketään". Eikö mitään muuta selitystä sinkkuudelle voi koskaan löytyä? Toisaalta vaikuttaa siltä, että toisten parisuhde- ja suhteettomuusasioita tykkäävät spekuloida keskimääräistä yksinkertaisemmat ihmiset joten kaipa se näkyy siinäkin, millaisia syitä jonkun sinkkuudelle keksii.
Tuosta ikisinkkujen kiintymystyyleistä ja myös usein vihjailluista traumoista sinkkuuden taustalla: mielestäni on monin verroin terveempää, jos ihminen tunnistaa olevansa henkisesti sen verran haavoittuvassa tilassa, että satsaa ensisijaisesti omaan paranemiseensa. Parisuhteella kun ei voi korjata hoitamattomia traumoja tai eheyttää itseään muutenkaan. Hyvä parisuhde voi olla avuksi siinä prosessissa mutta omaa toipumista ei voi sysätä kumppanin vastuulle. Lisäksi on aina olemassa riski, että itsensä kanssa eksyksissä oleva, epätoivoisesti rakkautta ja hyväksyntää janoava ihminen päätyykin suhteeseen kontrolloivan, väkivaltaisen ja muita hyväksikäyttävän kumppanin kanssa. Nämä haistavat haavoittuneet ihmiset kuin hai veren ja ovat erittäin taitavia manipuloijia. Toinen vaihtoehto on, että läheisriippuvainen, muita "korjaamaan" pyrkivä ihminen ottaa toipumisvaiheessa olevan ihmisen projektikseen. Hän auttaa, hän hoivaa, hän tietää mikä on toiselle parasta, hän muokkaa tästä yhteiskuntakelpoisen kumppanin. Kunnes tulee se päivä, kun "projekti" on tervehtynyt sen verran, että alkaa vaatia tulevansa kohdatuksi tasaveroisena kumppanina. Ja sen jälkeen on helvetti irti.
Vielä yksi asia tuli mieleen: ikisinkkuuskeskusteluissa tupataan olettamaan, että kaikki etsivät vastakkaista sukupuolta olevaa kumppania. Ovatko ihmiset unohtaneet seksuaalivähemmistöjen olemassaolon tai kuvitteleeko joku, että heille seuranhaku ja pariutuminen olisi helppoa kuin heinänteko?