1.5 vuotta sitten ostetusta 60.000€ teslasta tarjottiin vain 31.000€.
Miten kukaan voi sanoa että sähköautoilu olisi halpaa,ihan järkyttävä arvonalenema.
Kommentit (167)
1,5v on huono hetki myydä auto kuin auto kun vasta ne kalleimmat kilometrit on ajettu. Pitäisi malttaa odottaa kolme-neljä vuotta ennenkuin vaihtaa uuteen niin on kannattavampaa ja siinä ajassa olisi hyötynyt myös halvoista käyttökustannuksista.
Minulla on jo kolmas täyssähköauto (mukana myös yksi Tesla) eikä mistään ole tullut tuollaista arvonalenemaa. Omilla isoilla ajokilometrimäärillä sähköautot ovat tulleet halvemmilsi kuin jos olisin ajanut bensalla.
Vain idiootti laskee käyttöesineille jonkun jälleenmyyntiarvon. Minä lasken hankintahinnan koko käyttöajan kuluksi. Ei tule yllätyksiä. Ja kyllä, sähköauto minulla tulee halvemmaksi kuin aikaisempi dieselauto.
Siis kuukausittain menee vähemmän rahaa autoon (hankintahinnan kuoletukset huomioiden) kuin aikaisemmin meni polttoaineisiin kuukausittain. Auton arvo ostettaessa 66 000 ja suunnitellun käyttöiän jälkeen 0.
Mutku sähköllä ajo ompi halpaa...
Vierailija kirjoitti:
Linkki vitunhomo
Sähkäri-kusetukseen langenneen peppukipu on hupaisaa ;-))
Vierailija kirjoitti:
Linkki vitunhomo
Jaahas, teslan omistaja tuli paikalle teslan omistajan ystävällisellä käytöksellä 😂
Sähköauton omistaja joutuu ajaa 60 000km että pääsee teoriassa voitolla ellei oteta auton arvonalenemaa akun johdosta.
Ihan normaalia. Automyyjä sano joskus, että uuden auton, kun ajaa ulos kaupasta tippuu hinta heti ainakin 10 %. Suurin osa autoista on sellasia, että arvo laskee kokoajan.
Yllättäen uutta autoa ei kannata ostaa merkkiliikkeestä ja myydä sitä lyhyen ajan päästä pois.
Mulla on 3.0 V6 diesel, velaton vauhtivaunu. Ei arvon alenemat ahista kun en oo myymässä.
Kuulostaa ihan normaalilta, toki itse en maksaisi tuollaisesta käytetystä noin paljoa.
Auto kuin auto, kun ajat sen liikkeestä ulos voit heti laskea 10% arvosta pois ja sama jatkuu koko auton omistuksen ajan. Ei ne ole mitään tuottoa tekeviä koneita.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton omistaja joutuu ajaa 60 000km että pääsee teoriassa voitolla ellei oteta auton arvonalenemaa akun johdosta.
No ei kyllä pääse lähellekkään jos 29.000€ sulanut noin lyhyessä ajassa.Kallista on tämä sähköinen ylivoima etenkin tesloissa.
Teslojen jumittavat ovenkahvat tyhjentävät akut
No tää Teslojen arvonalenemahan on ihan hurjaa, järjetön ostohinta uutena ja toimivuushan on mitä on.
Liikkeet ja etenkin trokarit haluaa myydä, ei ostaa. Ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3.0 V6 diesel, velaton vauhtivaunu. Ei arvon alenemat ahista kun en oo myymässä.
Ja parhaita jälleenmyyntiarvojahan taitaa olla just diesel-neliveto-maasturi-vetokoukku combolla.
No autoissahan arvo laskee tyyliin eniten. Lisäksi Tesla on tehnyt tuona aikana niitä alennustemppujaan, joten oma vika jos ei ole selvillä mitä ostaa ja ei seuraa markkinoita ja ei myy oikeaan aikaan.
Ilmastoh0m_0us on kallis harrastus !! 🤣🤣
Saippuakoteloiden arvo laskee nopsaan. Normibemarin tai Volvon arvo pitää paremmin. Säälittää sähköautokusetukseen langenneet.
Jos liikkeeseen möit niin ihan normisettiä tiputtaa noin, sitten sitä myydään liikkeessä 40k ja liike saa 10k katteen.